Telekombranschen: "Smarta glasögon ersätter telefoner inom fem år"

Permalänk
Medlem

Ingen ville vara glasshole då, ingen vill vara glasshole nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

För att inte tala om att de kommer ersätta alla skärmar när de blir bra.
Kommer inte behövas datorskärm eller tv skärm längre

Undrar varför alla inte redan har en smartphone som datorskärm med tanke på att de finns med lika hög upplösning?

Permalänk
Medlem

Kommer ni ihåg när 3D spelskärmar var framtiden! Inom två år har alla en 3D skärm och 3D TV! 100%!

Uj nej, inga glasögon.

Permalänk
Medlem

Folk sa ju samma sak om datorn att den alldrig skulle finnas hos privatpersoner

Detta ser jag fram emot.

Permalänk
Medlem

Hard nope.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

1 Tbit/s - när jag vill bränna månadens surf på 45 millisekunder...

Permalänk
Medlem

Har svårt att tro att det skulle ske så snabbt, o personligen så kommer det dröja läänge innan jag skaffar såna, om ens aldrig. Har inget behov av att ha ÄNNU mer skärm framför mig, o att riskera att få konstant reklam så gott som direkt på näthinnan sker verkligen inte.

Permalänk
Medlem

Så snart förbjudet att bära glasögon när man framför ett fordon?

Permalänk
Medlem

Va bra då kan folk kolla Facebook när de kör bil.

Permalänk
Medlem

Visst, det går att föreställa sig att smarta mobiltelefoner försvinner om 3–5 år. Det går också att föreställa sig att de inte gör det.

Permalänk
Medlem

Smartglajor kommer inte ersätta smartphones, smarta linser kan däremot ha en chans.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Inaktiv

När vi har det i lins-format och det funkar flawless med en hel dags batteritid (sätta i linser på morgonen, ta ur på kvällen) & med 100% intiutivt UI, då snackar vi.

Smartwatch med holografisk display vore nice. Större touch keyboard som hovrar i luften & UIt är som touch fast i luften, som i Minority Report.

Permalänk
Medlem

Gäller detta synskadade med?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Känner mig som en gammal gubbe. Men när jag hör smarta glasögon + vanligt + inom fem år så är den första tanken som dyker upp...TVEKSAMT!

Antar att techbolagen drömmer om det dock! 😇

Permalänk
Medlem

Hur navigerar man? Hjärnvågor, nån slags pupillspårning, en liten mojäng i handen?

Permalänk

Hej! Har läst här på Sweclockers ett tag nu och var bara tvungen att skapa ett konto för att fråga varför så många är så negativa? Varje dag så ser man många negativa kommentarer på varje artikel, men i synnerhet om det handlar om ny teknik, bolag som tjänar pengar eller om bolaget heter Intel. Är detta inte en sajt för teknikintresserade? Väldigt fascinerande!

Permalänk
Medlem

Det sa man väl när Google Glass kom också.

Det gick ju bra.

Nallen är en nalle av en anledning

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikIntresserad:

Hej! Har läst här på Sweclockers ett tag nu och var bara tvungen att skapa ett konto för att fråga varför så många är så negativa? Varje dag så ser man många negativa kommentarer på varje artikel, men i synnerhet om det handlar om ny teknik, bolag som tjänar pengar eller om bolaget heter Intel. Är detta inte en sajt för teknikintresserade? Väldigt fascinerande!

Människor gillar inte förändring och det blir inte bättre ju äldre man blir

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikIntresserad:

Hej! Har läst här på Sweclockers ett tag nu och var bara tvungen att skapa ett konto för att fråga varför så många är så negativa? Varje dag så ser man många negativa kommentarer på varje artikel, men i synnerhet om det handlar om ny teknik, bolag som tjänar pengar eller om bolaget heter Intel. Är detta inte en sajt för teknikintresserade? Väldigt fascinerande!

Haha, och du skapade ett konto för att klaga på allt klagande. 🤣

Sweclockers är för hårdvaruentusiaster i grunden och teknikintresserad är inte synonymt med ny-teknik. Du kanske skulle döpt dig till NyTeknikIntresserad istället.

Jag är inte heller sugen på att ersätta mobilen med glasögon, tror inte heller att uttalandet kommer att åldras väl.

Permalänk
Medlem

Yuppiebrillor då nästa?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Som inte mobilzombies redan nu, är hänsynslösa självupptgna små sk_tar med usel omvärldsuppfattning.

Permalänk

Min gissning är att om 5 år ersätter teleporting alla transporter. Folk kommer teleportera sig hela tiden, alla som idag har yrke som fordonsförare kommer bli arbetslös.

Nå jag tror också mycket på smart glasögon men de dröjer. Smartphones slog inte precis igenom på en dag och smarta glasögon har så mycket kvar innnan någon ersätter sin mobil med dessa.

Permalänk
Medlem

Har riktigt svårt att tro detta. Den som lever får se!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Vore väl coolt men...

Doubt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Ha råd med ja, men långt ifrån försumbart. Folk har blivit indoktrinerade av marknaden att det är normala pengar att betala för mobil telefoni. 500/månad i tre år är 18000, det är sanslöst mycket att betala för något du går runt med i fickan och tappar i marken på fyllan.

Jag tycker det är sanslöst billigt att få tillgång till hela nästintill hela världens samlade kunskap på några ögonblick, och att alltid veta precis var man är och hur man kommer dit man vill, att kunna kommunicera med människor när man vill, att ha ständig tillgång till underhållning, alltid kunna ta ett foto eller en video osv. Om man får ut 15 000 kr/mån efter skatt betalar man alltså 3 % av lönen för allt det! Om inte försumbart så iaf näst intill. Sällan man betalar så lite pengar för så mycket nytta och nöje.

Kan glasögonen göra det ännu snabbare, smidigare, och/eller roligare etc är det värt mer.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av TeknikIntresserad:

Hej! Har läst här på Sweclockers ett tag nu och var bara tvungen att skapa ett konto för att fråga varför så många är så negativa? Varje dag så ser man många negativa kommentarer på varje artikel, men i synnerhet om det handlar om ny teknik, bolag som tjänar pengar eller om bolaget heter Intel. Är detta inte en sajt för teknikintresserade? Väldigt fascinerande!

Det finns alltid pessimister. Jag var tvungen att läsa kommentarerna från SweClockers-nyheten om lanseringen av den första Iphone från 2007. Vill inte hänga ut någon, men här kommer några godbitar.

"Inga knappar !! numpaden kan dom gott slänga ut, men en nalle utan joystick/styrplatta
går ju inte att spela med. Där tvärdog mitt intresse för iPhone."

"Ser inte vad den har som är så speciellt. Lite mer utrymme för Mp3 bara. Annars har den bara sånt som funnits länge, pekskärm, mp3 och kamera. Sånt har funnits i ericssons och nokias produkter ganska länge. Så vart är revolutionen?"

"Jaja, kan man inte göra en bra produkt så får man designa den tills den går hem hos apple-fanboysen"

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon344829:

Smartwatch med holografisk display vore nice. Större touch keyboard som hovrar i luften & UIt är som touch fast i luften, som i Minority Report.

What Minority Report Computers Would Really Be Like

https://www.youtube.com/watch?v=RJ4KxaWraJc

(humor)

Permalänk
Avstängd

15 år så kanske.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Gäller detta synskadade med?

Näe men smarta hörlurar kommer starkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

det är sanslöst mycket att betala för något du går runt med i fickan och tappar i marken på fyllan.

Tanken är nog att man ska göra iaf nått mer än dem två sakerna iofs...