Inet frågar SweClockers – Vad skulle du vilja förbättra på Inet.se?

Permalänk
Melding Plague

Inet frågar SweClockers – Vad skulle du vilja förbättra på Inet.se?

En ny och uppfräschad webbshop firas in med ett storartat avsnitt av Megaklick, men innan dess önskas feedback från SweClockers rutinerade medlemmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Skulle gärna vilja kunna filtrera på lanseringsår, speciellt på tex mobiler, smartwatches osv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kan ni inte designa en portabel ac
1. Några olika fönsterkit för olika fönster/balkongdörr
2. Två slangar
3. Möjlighet att köra enheten inne (enkelt) eller ute (tystare)
4. Ställbara nivåer av effekt/ljudnivå

Permalänk
Medlem

Lägg tillbaka den gamla webben. Den var betydligt bättre än nuvarande katastrof.
Jag undrar bara hur mycket pengar ni har kastat bort på att skapa nått som är radikalt mycket sämre (dvs precis varje ändring ni har gjort)

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Om det är något som för mig särställer inet så är det den granulära urvalsfunktionen.
Den har många gånger fått mig att välja bort era konkurenter, för att det helt enkelt blir lättare att hitta det man söker på eran sida.
Fortsätt så

Permalänk
Medlem

Inget, det är bra som det är.

Permalänk
Medlem

Gillar hur Cyberphoto har lagt informationen som "gardiner" eller vad det kallas. Istället för kolumner med massa information bredvid varandra.

Kanske ordningen när man har klickat på en produkt:

  • Specifikationer

  • Recensioner

  • Frågor och svar

Tycker det blir tydligare och mindre rörigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Inget, det är bra som det är.

Håller med! Allt är grymt bra som det är.

Gillar de nya förändringarna på webbsidan också. Bra jobbat!

Visa signatur

RTX 4070 | Ryzen 7800X3D | B650 | 32GB 6000 MHz | 850W | W.11

Permalänk

Billigare priser!

Permalänk

Större/bättre bilder när en massa produkter visas i en lång lista.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem

Annat fakturaföretag 🙃 Qliro kan fara och.. 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Inet har klart den bästa sidan.
Beställer alltid där ifrån.

Permalänk
Skrivet av Steffe:

Annat fakturaföretag 🙃 Qliro kan fara och.. 😁

Jag kör Klarna-kort nu så det är inte ett jätteproblem, men Qliro är en av få fakturor jag lyckats glömma och man får ingen påminnelse förrän inkasso dyker upp i brevlådan.

Permalänk
Medlem

Klarna istället för Qliro.

Permalänk
Medlem

Har märkt att recensionerna har flyttas till vänster. Kan vara en vanesak, men när dom var till höger så kändes det mycket bättre...

Permalänk
Medlem

Börja sälj alla datorlådor som finns på caseend.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Lägg tillbaka den gamla webben. Den var betydligt bättre än nuvarande katastrof.
Jag undrar bara hur mycket pengar ni har kastat bort på att skapa nått som är radikalt mycket sämre (dvs precis varje ändring ni har gjort)

Håller med. Framför allt otroligt irriterande att menyn till vänster försvinner om man inte har extremt utzoomat och pytteliten text.

Permalänk

Butiksläge. Visst dyrare plats = högre hyra och det måste tas ut på annat som högre pris.

Jag som många gör olika datateknikköp. De välplanerade och jag har tid att fundera på var de bästa produkterna finns.
Sedan alla akutbehov att jag behöver ha prylen genast, då faller Inet bort då jag handlar från andra butiker som har bättre fysisk placering.
Och behöva en sak genast behöver inte vara att jag är otålig, jag kanske imorgon ska åka någonstans och då behöver ha med mig en viss sak för att göra det jag skulle göra där. Det kan även vara något som går sönder och jag måste ha en ny pryl genast för att jobba vidare.

Permalänk
Medlem

Klarna att föredra framför qliro.

Klarna är inte så aggressivt enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Butiksläge. Visst dyrare plats = högre hyra och det måste tas ut på annat som högre pris.

Jag som många gör olika datateknikköp. De välplanerade och jag har tid att fundera på var de bästa produkterna finns.
Sedan alla akutbehov att jag behöver ha prylen genast, då faller Inet bort då jag handlar från andra butiker som har bättre fysisk placering.
Och behöva en sak genast behöver inte vara att jag är otålig, jag kanske imorgon ska åka någonstans och då behöver ha med mig en viss sak för att göra det jag skulle göra där. Det kan även vara något som går sönder och jag måste ha en ny pryl genast för att jobba vidare.

Inet var smarta som stängde butiker. Det behövs inte 10 butiker som Webhallen har i Stockholm. Jag tar hellre lägre priser än fler butiker. Ni gjorde helt rätt att stänga Barkarbybutiken.

Permalänk
Medlem

De gamla filtren var bättre, sliders på RAM och SSD är bara dumt. Ökat antal dropplistor gör sidan svårare att navigera också, jag föredrar utfläkta träd. Jag saknar val som 1440p (oavsett widescreen eller ej) eller RAM-timings på bara CL.

Datorbyggaren saknar en del kompatibla produkter som en Ryzen 5 3600 till ett B550 moderkort, sedan är det väldigt knöligt om man vill kolla närmare på specs om en del som t.ex chassi för att veta hur stor AIO lådan slukar.
Moderkort bör även ha en notis om uppdatering av BIOS utan CPU är möjligt eller ej.

Inet skulle även kunna packa paketen bättre, 3 gånger i rad har jag fått en överdimensionerad medicinlåda, där det jag köpt skramlar omkring inuti. Att sedan använda engångskartonger(öppnas endast genom att rivas sönder) är också snålt och eventuellt miljönonchalant.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Skrivet av slipbit:

Inet var smarta som stängde butiker. Det behövs inte 10 butiker som Webhallen har i Stockholm. Jag tar hellre lägre priser än fler butiker. Ni gjorde helt rätt att stänga Barkarbybutiken.

Ja egentligen räcker det med att någon aktör har dessa butiker centralt.
Har ens mus, tagentbord, headset etc gått sönder och man genast behöver ha en ny för att jobba vidare. Så räcker det med att en butik har vettig produkt som man snabbt kan panikköpa från, man behöver ej ha 10st att välja på.

För min egen del är det dock väldigt mycket panikköp som jag gör. Och det handlar bokstavligen om att jag måste ha det för att jobba vidare.

Permalänk
Medlem

De nya utseendet med väldigt feta kolumner är hyfsat störande. De tar upp mer yta på skärmen men ändå så visar de inte någon mer information än förut.

Jag skulle vilja ha tillbaka det äldre utseendet som visar fler produkter istället för mer onödigt skrollande som det är nu.

Även att kunna klicka och förstora bilder på mobil-siten vore en bra funktion.
Annars kommer jag inte på något speciellt.

Permalänk
Snusfri

En sak till, gärna lite mer butiker norrut, visst är det trevligt med snabb frakt, men det är även redigt mysigt att kunna klampa in i en butik och bara hämta grejerna samma dag.

Gävle, Sundsvall, Östersund, Umeå, Luleå, Kiruna etc är lite större städer som skulle må bra av lite Inet-närvaro

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Inet var smarta som stängde butiker. Det behövs inte 10 butiker som Webhallen har i Stockholm. Jag tar hellre lägre priser än fler butiker. Ni gjorde helt rätt att stänga Barkarbybutiken.

Möjligt att Inet är billigare än webhallen.
Men sällan Inet/Webhallen hamnar högt upp på prisjakt sökningar(iaf. när jag shoppar).

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha en sånhär sortering som val.
Lite större bilder

Permalänk
Medlem

Tips 1.

Ett bra "Reward" System för de som gillar att hjälpa folk genom att skicka in diverse kundkorgar på gamingdatorer i delar ,få det bekräftat på sin "Profil" på Inet.

Tex :
om man har hjälpt "Nisse" eller "Olle" att skräddarsy en kundvagn i delar beroende på "budget" och nån av de har köpt ,få det bekräftat som köp får man en liten ersättning , alternativ nån sponsrad produkt av nån tillverkare inom rimliga gränser eller presentkort beroende på hur mycket man hjälper till 😏.

Tips 2.

Filtret : "Endast i lager" ska kunna gå att klicka i så den alltid finns där ,vilken kategori det än är , och vill man ta bort den så kan det komma upp ett meddelande " är du säker att ta bort " .

Tips 3.

När man sätter muspekaren på en produkt så kan den första bilden förstoras utan att klicka på själva produktinformationen i övrigt.

Permalänk
Medlem

Det är en del saker som blivit sämre med tiden.

- Paypal? Vad hände där?
- En snygg logotype. Den gamla kändes mer "personlig".
- Ny butik mitt-i-mellan era nuvarande butiker.

Permalänk

Retur hantering. Har ibland fått vänta 2 dygn på svar.
Ta bort fakturaavgift för företag.
Val av Pingvinstång.

Sen är jag ganska säker på att returnerade varor inte får säljas igen med kortare garanti. Corsair lämnar ju 12 år på vissa nätaggregat, sen för att någon beställt det och ångrat sig så ändras det till ett år.

Det kom en ny lag förra åter som säger att bevisbördan ligger hos säljaren om produkten går sönder inom 2 år, reklamationstiden är fortfarande 3 men efter 2 år ligger bevisbördan hos köparen. Företaget kan och får inte ändra på detta. Skulle nog gissa att en större del av era returer har nog aldrig packats upp och ändå hamnar dom i fyndhörnan men en ganska minimal sänkning men framför allt 1års garanti.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Gillar hur nya sajten ser utt. Men finns vissa saker man kan göra bättre.

Som tidigare sakt enklare sätt att välja skärm resolution och specielt timings.

I datorbyggaren kunna välja villken snabb information man vill ha. Knakse inte alltid man vill ha villket moderkort som får platts i ett chassi för det kan man ofta sen innan. Istället ska man kunna välja hur många fläktar som får platts. Liten sak men kan spara en del med tid.

Sen också inga mer lakrits pingvinstångar lol

Visa signatur

Tiktok/youtuber under namnet Daytone. Fixar också informationen på komponentkoll.se