Inet frågar SweClockers – Vad skulle du vilja förbättra på Inet.se?

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av mats42:

Mejeriprodukterna står främst där de står därför att det är där lager och kylrum finns. Korta transporter med högfrekventa varor. Du vill inte vara ute bland kunder och kundvagnar med en pall mjölk, i synnerhet inte vid ett ras. Dessutom ska mejeri komma efter kött och grönsaker om du vill ha chans till merförsäljning baserat på dem. Du köper inte grädden först för att sen köpa kött och tex kantareller. Däremot finns det en god chans att du överväger gräddstuvade kantareller som tillbehör till köttet du har köpt.

Jag har alltid fått höra att mejeri ligger längst in i butikerna för att det är 95%+ utav alla kunder som alltid skall ha något från denna kategori, och om man lägger den längst in så måste man gå genom hela butiken och därmed "riskerar man" att handla fler saker man egentligen inte behöver...

Merförsäljning at it's finest! 👌

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inet
Skrivet av Najk:

Har aldrig vågat använda Qliro p.g.a. alla dåliga omdömen de fått. Instämmer därmed i kören: Klarna till folket!

Vad är det som är dåligt med Qliro? Dåliga omdömen finns det hos alla leverantörer, många som verkligen avskyr Klarna, tror ofta det har att göra med att man missat en faktura och fått en påminnelse. Får du det hos oss med Qliro så kontakter du oss bara så stryker vi den åt dig t.ex.

Jag utmanar dig, testa Qliro, blir du inte nöjd så bjuder jag på ett 50-pack pingvinstänger

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem

Sorteringen "Mest populär" tycker jag känns otydlig, det kan innebära mest sålda eller helt enkelt flest hits på artikelns sida. Jag är inte så intresserad om en artikel får mycket besökare, däremot kan det vara mer intressant om det är den mest sålda artikeln.

Permalänk
Skrivet av Inet:

Vad är det som är dåligt med Qliro? Dåliga omdömen finns det hos alla leverantörer, många som verkligen avskyr Klarna, tror ofta det har att göra med att man missat en faktura och fått en påminnelse. Får du det hos oss med Qliro så kontakter du oss bara så stryker vi den åt dig t.ex.

Jag utmanar dig, testa Qliro, blir du inte nöjd så bjuder jag på ett 50-pack pingvinstänger

Nu svarar jag mest för min erfarenhet.

Qliros app är ofta buggig. Kan ta väldigt lång tid på sig att navigera i menyerna. Eller så funkar det inte alls.

Man får inte någon påminnelse innan en faktura går ut. Sist tror jag att jag över med 7 dagar 😅. Absolut inte Qliros fel men hade varit fint med en påminnelse innan fakturan gått ut. Hos Klarna får man alltid en påminnelse 2 dagar innan fakturan går ut.

Jag använder alltid Qliro/Klarna oftast 2 veckors faktura eller betala nästa månad, mest för att det är smidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KnaGGelMan:

Möjligheten att skapa en "Spara till senare" lista eller liknande.

"Spara till senare" och "Wishlist" där man kan kryssa i att få notis vid prissänkning!

Permalänk
Medlem

Tycker att 5% rabatt på alla fyndvaror är lite lågt i vissa fall. Speciellt när man kan tappa x antal år garanti för att spara 20kr-100kr osv. Förstår dock att det antagligen hade blivit mycket mer arbete och troligtvis inte är möjligt.

Permalänk
Medlem

Större bilder och större text. Tycker jag måste zooma in på hemsidan just nu. Främst när man scrollar bland produkterna.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Vad är det som är dåligt med Qliro? Dåliga omdömen finns det hos alla leverantörer, många som verkligen avskyr Klarna, tror ofta det har att göra med att man missat en faktura och fått en påminnelse. Får du det hos oss med Qliro så kontakter du oss bara så stryker vi den åt dig t.ex.

Jag utmanar dig, testa Qliro, blir du inte nöjd så bjuder jag på ett 50-pack pingvinstänger

Jag råkade betala en Qliro räkning till Klarna och märkte det inte förrän det kom ett fysiskt brev hem med påminnelseavgift. Fick inget mail eller notis app:en att fakturan inte är betald. Klarna får man mail och och notis i app:en att fakturan inte är betald.

Permalänk
Inet
Skrivet av pt96hni:

Jag råkade betala en Qliro räkning till Klarna och märkte det inte förrän det kom ett fysiskt brev hem med påminnelseavgift. Fick inget mail eller notis app:en att fakturan inte är betald. Klarna får man mail och och notis i app:en att fakturan inte är betald.

Det finns påminnelse på Qliro, vet dock inte om det är default så och kan vara så att det bara är som push-notifikation.

Jag tycker det är en viktig fråga, ska ta det med dom, man borde kunna välja hur man vill ha notis, visa SMS, mail eller pushnotis.

Kanske alltid ha mail som default, tror ingen blir sur av att få ett sånt mail. Vi skulle även kunna göra det från vårt håll, men då vet vi inte om fakturan redan är betald, sen kan jag ibland störa mig på att få påminnelsemail när jag redan lagt en faktura för betalning på förfallodatum.

Oavsett, får ni en påminnelse som inte är rättvis, kontakta oss direkt så stryker vi den med Qliro.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Det finns påminnelse på Qliro, vet dock inte om det är default så och kan vara så att det bara är som push-notifikation.

Jag tycker det är en viktig fråga, ska ta det med dom, man borde kunna välja hur man vill ha notis, visa SMS, mail eller pushnotis.

Kanske alltid ha mail som default, tror ingen blir sur av att få ett sånt mail. Vi skulle även kunna göra det från vårt håll, men då vet vi inte om fakturan redan är betald, sen kan jag ibland störa mig på att få påminnelsemail när jag redan lagt en faktura för betalning på förfallodatum.

Oavsett, får ni en påminnelse som inte är rättvis, kontakta oss direkt så stryker vi den med Qliro.

Kollade i Qliro app:en och det finns en "Bli påmind när du ska betala" men ingenting om missade betalningar.

Permalänk
Inet
Skrivet av pt96hni:

Kollade i Qliro app:en och det finns en "Bli påmind när du ska betala" men ingenting om missade betalningar.

Hur menar du missade betalningar? det ser du ju i appen om du har några fakturor som inte är betalda?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Hur menar du missade betalningar? det ser du ju i appen om du har några fakturor som inte är betalda?

Jag ser fakturorna i app:en och får en notifiering strax innan den ska betalas och i detta fallet så hade jag lagt in den för betalning men fel mottagare så jag trodde allt var ok. När jag fick hem brevet så kollade jag i qliro app:en och så sade den att fakturan skulle betalts för X antal dagar sedan och det fick jag ingen notis om varken via app:en eller mail endast via brev. Det borde vara ett notifieringsalternativ för missade fakturor för hade man fått en notis alt mail så hade man kunnat betala fakturan direkt utan att krångla till det med fysiska brev.

Permalänk
Hedersmedlem

Vikta antal betyg för sorteringen "betyg högt-lågt", har 1 person satt 5 stjärnor är det inte lika intressant som om 90 personer gett ett snittbetyg på 4.8. Eller som det är nu får jag en artikel med 1 person som satt 5 stjärnor högst upp men längre ner finns det saker med 4-5+ person som satt 5 stjärnor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Inet:

Vad är det som är dåligt med Qliro? Dåliga omdömen finns det hos alla leverantörer, många som verkligen avskyr Klarna, tror ofta det har att göra med att man missat en faktura och fått en påminnelse. Får du det hos oss med Qliro så kontakter du oss bara så stryker vi den åt dig t.ex.

Jag utmanar dig, testa Qliro, blir du inte nöjd så bjuder jag på ett 50-pack pingvinstänger

Det är korrekt att de kunder som är missnöjda "oftast hörs mest" i många olika sammanhang. Och visst, Klarna ligger väl inte heller i topp vad gäller kundomdömen. Men om ni jämför Qliro: https://se.trustpilot.com/review/qliro.com med Klarna: https://se.trustpilot.com/review/klarna.com så är omdömena betydligt bättre för Klarna.

Det handlar i grund och botten om varför ni bytte en fungerande och etablerad betalningslösning från första början då ni ju hade Klarna. Köpte Qliro era kundfordringar till ett bättre pris jämfört med Klarna?

Jag kommer aldrig handla mot faktura eller delbetalning från er så länge ni har Qliro i alla fall.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inet:

Vad är det som är dåligt med Qliro? Dåliga omdömen finns det hos alla leverantörer, många som verkligen avskyr Klarna, tror ofta det har att göra med att man missat en faktura och fått en påminnelse. Får du det hos oss med Qliro så kontakter du oss bara så stryker vi den åt dig t.ex.

Jag utmanar dig, testa Qliro, blir du inte nöjd så bjuder jag på ett 50-pack pingvinstänger

Qliro är inte dålig, i alla fall om man har förmåga att hålla reda på sina räkningar. Det är inte särskilt avancerat. Har handlat mycket på inet och det har inte varit några som helst konstigheter, man får ett mail med räkningen och skulden syns i appen. Glömmer man att hålla koll på vad man är skyldig så är nog inte appen/tjänsten problemet. Men Qliro kunde kanske tajta till sina processer så att de spammar den kategorin av kunder med påminnelser? Gärna med en option: "Vill du att vi ska spamma dig med påminnelser" vid köpet
Klarna känns förstås smidigare, men jag förstår att som handlare vill man kanske inte flytta den dyrare kostnaden på kunderna när möjlighet finns att hålla priserna nere någorlunda.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Har haft noll problem med Qliro men jag betalar också i tid. Även Klarna är snabba med påminnelseavgift och även inkasso om något går snett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pt96hni:

Jag råkade betala en Qliro räkning till Klarna och märkte det inte förrän det kom ett fysiskt brev hem med påminnelseavgift. Fick inget mail eller notis app:en att fakturan inte är betald. Klarna får man mail och och notis i app:en att fakturan inte är betald.

Hur betalade du till Klarna? Använde du inte Qliros egen betalportal?

Skrivet av phanto:

sluta köpa in lakritsstänger, bara psykopater föredrar dem över tivoli, hallon, etc

Ni får skicka de till mig!

Permalänk
Medlem

Längre pingvinstänger. De tar alltid slut så fort ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VisualDarkness:

Hur betalade du till Klarna? Använde du inte Qliros egen betalportal?

Jag betalade på banken fast råkade välja Klarna som mottagare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

sluta köpa in lakritsstänger, bara psykopater föredrar dem över tivoli, hallon, etc

Jag vill endast ha lakritsstänger. Resten är skit för sötsliskiga lismande personer!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mathrohas:

Det mesta har redan föreslagits men jag skulle vilja kunna välja smak på godisstång, iallafall ett "helst smak" eller "helst inte smak"alternativ.

Eller välja bland kategorier av smaker.
"Fruktig" så får man hallon, jordgubb eller päron typ.
"Lakrits" så får man något sådant.
"Godis" cola, polkagris eller kaktus.

Jag har absolut ingen aning om vad det finns för smaker och jag förstår att detta skulle innebära en hel del merarbete, men ide bara 😇

Ingen dum idé! Då kan vi alla bli nöjda, oavsett våra smakpreferenser.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Fyndhörnan tycker jag är ganska snål rabatt på jmf med köpa nytt.

Exempelvis dessa

Final Fantasy XVI - PS5
Skadad förpackning, I övrigt komplett

Ordpris: 699 kr
Nu pris: 660 kr

be quiet! Pure Rock Slim 2
Öppnad förpackning, Saknar kylpasta, i övrigt komplett.
Ordpris; 329 kr
Nu pris: 310 kr

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Jag ger mig inte... Dr Inet, kom tillbaka!

<Uppladdad bildlänk>

https://userstyles.world/style/10732/dr-inet-strikes-back

Se det som en början, fungerar i Darkmode, 1080p, har inte lärt mig än hur jag ska spara något i .svg-format ännu till exempel...

@Inet , nu fick jag den förhatliga häxvrål-stången. Vore det inte en bra perk att ni kan se vilka pingvinstänger som går fetbort för respektive medlem?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

När man använder datorbyggaren och kommer in på en produktsida vore det bra om man kunde läsa recensionerna. Just nu ser man hur många stjärnor en produkt fått men går alltså inte att klicka där för att se recensionerna.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Inet

Återigen stort tack för all feedback!
Sammanfattar lite kort nedan

Qliro - ska testa själv hur det fungerar med påminnelse, har en order som jag inte ska betala i tid, tycker absolut man ska få en påminnelse om man inte lagt fakturan för betalning på förfallodatum, men den är inte helt enkelt för man vet ju inte om kund lagt in betalning manuellt via sin bank t.ex. . Viktigt att man inte missar betala av misstag så att säga och om så sker ska påminnelsen tas bort.

Pingvinstänger - Nej ni kommer inte få välja smak, sorry to say! Jag gillar diskussionen om vilken smak man inte gillar eller inte, och tror i ärlighetens namn att det alltid finns nån inom räckhåll som uppskattar vilken smak det än blir. Sen är det rätt och slätt en ekonomisk fråga, det skulle kosta mer än 5 pingvinstänger i merarbete på lagret bara för att låta kund välja smak. Däremot borde vi kunna få till något för våra typ Swexclusive/"Inet VIP" att man får två stänger i stället för en

Datobyggaren - Självklart ska man kunna klicka på stjärnorna på produktinfosidan i datorbyggaren och få upp recensionerna, stort tack för att du uppmärksammar det @bit010, en fix borde vara live imorgon.

Produktträdet - Vi lyssnar och nu har vi knackat om lite så att trädet även syns på mycket lägre pixelbredd, ända ner till 1140 (samma som förra) går man ännu smalare blir det inget bra, testa gärna vad ni tycker!

Fortsätt mata på med feedback, allt bra dom är görbart kommer vi genomföra förr eller senare!

Önskelista, med pris och lagerstatusbevakning kommer vi börja titta på efter sommaren t.ex.

/Wickman

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Verkligen obegripligt att så många föredrar Klarna framför Qliro. Själv är jag jätteglad om jag slipper Klarna!

Klarar man inte av att hålla reda på sina fakturor kanske man bör välja ett annat betalsätt.

Permalänk
Inet
Skrivet av Bit010:

När man använder datorbyggaren och kommer in på en produktsida vore det bra om man kunde läsa recensionerna. Just nu ser man hur många stjärnor en produkt fått men går alltså inte att klicka där för att se recensionerna.

Nu är detta fixat och live!
Fixade även så man kan klicka på stjärnorna i mobilen också, det gick inte heller på vanliga produktsidorna.

Har du inga fler bra önskemål?

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram