Ubisoft Connect - Nån mer som har problem?

Permalänk
Medlem

Ubisoft Connect - Nån mer som har problem?

Av någon anledning så kan jag inte starta connect längre. Kommer upp "A Ubisoft service is currently unavailable. Please try again later". Men det spelar ingen roll om man testar senare. Har testat att installera om också. Har tagit hem senaste versionen från deras hemsida.

Någon mer som upplevt detta eller har någon lösning?

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem sedan åtminstone februari, för var då när jag tog kontakt med deras support, men testade nu och det funkade.
Brukar alltid dela nätet från telefonen annars när jag ska spela för av någon anledning så fungerar det.

Kom inte heller fram till något direkt med deras support annat än att det är ett problem på deras sida och de håller på att lösa det. Så jag antar det är till viss del löst nu då, men verkar ju vara problem för vissa ännu.

Vet förövrigt inte varför alla envisas med att allt ska vara online hela tiden nuförtiden, men det är väl något ingen kan svara på antar jag...

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Har haft samma problem sedan åtminstone februari, för var då när jag tog kontakt med deras support, men testade nu och det funkade.
Brukar alltid dela nätet från telefonen annars när jag ska spela för av någon anledning så fungerar det.

Kom inte heller fram till något direkt med deras support annat än att det är ett problem på deras sida och de håller på att lösa det. Så jag antar det är till viss del löst nu då, men verkar ju vara problem för vissa ännu.

Vet förövrigt inte varför alla envisas med att allt ska vara online hela tiden nuförtiden, men det är väl något ingen kan svara på antar jag...

tack för svaret. Jag kan ju inte spela spelen jag köpt av dom ens. Det är inte rimligt tycker jag. Hade även hoppats på att få testa Xdefiant i helgen.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

tack för svaret. Jag kan ju inte spela spelen jag köpt av dom ens. Det är inte rimligt tycker jag. Hade även hoppats på att få testa Xdefiant i helgen.

Kör du någon form av ad-blocker (ex Pi-hole) på datorn eller nätverket? Hade själv problem med en annan butik och det visade sig att vissa av dess nödvändiga tjänster låg på en blocklista i min Pi-hole.

Visa signatur

HP Zbook Studio G3 | i7 6820hq | Quadro 1000m | 16GB | 1TB | Razer Core X | MSI Aero GTX1080 |

Macbook Pro 14 | 8c + 14c | 16GB | 512GB |