Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Säljs dessa någonsin till fullpris? Minns att förra modellen såldes konstant med "megarabatt" och dök alltid upp på Blocket för högre priset för att det var ett sånt "kap"

De har hållit på likadant i evigheter. Minns julen 2017 så köpte jag Galaxy S8 och fick med en Onyx 3 till ”ett värde av 3990kr”. Sen såg man den på rea för typ 1290kr någon vecka senare Sjukt fult gjort. Dock funkar den väldigt bra fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Säljs dessa någonsin till fullpris? Minns att förra modellen såldes konstant med "megarabatt" och dök alltid upp på Blocket för högre priset för att det var ett sånt "kap"

Den är alltid på rea, men detta var rätt bra pris ändå.

Det är en väldigt bra högtalare, men gamla "Onyx 4" har enligt mig bättre ljud. Kärestan fick en sån i julklapp för några år sedan. "Onyx 7" har mera bas, 4:an mera klarhet och balans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

"Antlion Modmic Kimura Duo" beskrivs som "trådlösa hörlurar" på komplett.

Vad är trådlöst? Jag hittar inget som säger att det är trådlöst. Missar jag något eller är det felskrivet?

Nej den är absolut inte "trådlös". Den enda välvilliga tolkningen av det är i så fall att man kan koppla in andra sladdar till monitorerna i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Den är alltid på rea, men detta var rätt bra pris ändå.

Japp, detta. Den finns "alltid" för 1290, så 999 får nog sägas vara rea i vilket fall.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av usermane:

"Antlion Modmic Kimura Duo" beskrivs som "trådlösa hörlurar" på komplett.

Vad är trådlöst? Jag hittar inget som säger att det är trådlöst. Missar jag något eller är det felskrivet?

Tack för att du noterade detta. Det har blivit en felskrivning här.
Vi uppdaterar produktnamnen ASAP så att det framgår att de är trådade.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Säljs dessa någonsin till fullpris? Minns att förra modellen såldes konstant med "megarabatt" och dök alltid upp på Blocket för högre priset för att det var ett sånt "kap"

Pingpong priser skulle jag kalla det på prisjakt, antingen ett pris folk inte köper för eller det äkta priset. Oavsett så är dessa högtalare rätt dålig valuta för pengarna.

Permalänk
Medlem

Tänker att min fråga kan passa bra här. Vill i sinom tid bygga en AM5 plattform (ingen stress alltså).
Hur bra "fynd" är Asus Prime x670-P för de 2000 kr som finns just nu och hur gissar folk att marknaden ser ut om någon månad eller tre?

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk

Samsung lämnade för mig felaktigt adressen till närmsta paketombud till Bring för hemleverans av TVn The Frame som var på erbjudande här om veckan.

Man måste komma på det själv och ringa Samsungs kundtjänst för att få det fixat så Bring kan leverera, om fler sitter och väntar på sin TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Tänker att min fråga kan passa bra här. Vill i sinom tid bygga en AM5 plattform (ingen stress alltså).
Hur bra "fynd" är Asus Prime x670-P för de 2000 kr som finns just nu och hur gissar folk att marknaden ser ut om någon månad eller tre?

Asus har väl bränt sig lite när det kommer till AM5 verkar det som..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Tänker att min fråga kan passa bra här. Vill i sinom tid bygga en AM5 plattform (ingen stress alltså).
Hur bra "fynd" är Asus Prime x670-P för de 2000 kr som finns just nu och hur gissar folk att marknaden ser ut om någon månad eller tre?

Det är definitivt bättre än när jag betalade ca 3000 kronor förra året wifi modellen av samma moderkort. Näst billigaste X670 moderkort enligt prisjakt ligger på 3000 kronor just nu (wifi modellen av samma moderkort), därefter ca 3400/3500 kronor.

I värsta fall skulle jag tro att X670 moderkorten kommer kosta ungefär samma som nu om några månader (dvs. ca 3000 - 3500 och uppåt), i bästa fall kanske det kommer fler erbjudande snarlikt det här.

Oavsett så är det ju ett rätt bra tillfälle att bygga en AM5 plattform just nu, 7600/7600X etc. har rimliga priser. DDR5 har sjunkit i pris osv. Sett till att moderkortet är såpass mycket nedsatt i pris så kan det vara ett bra tillfälle att bygga just nu. 1000 kronor billigare på en komponent är ju rätt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snusious:

Tänker att min fråga kan passa bra här. Vill i sinom tid bygga en AM5 plattform (ingen stress alltså).
Hur bra "fynd" är Asus Prime x670-P för de 2000 kr som finns just nu och hur gissar folk att marknaden ser ut om någon månad eller tre?

Bara att slå till!
Köpte mitt på Inet drop stream i vintras.
Fast var värsting modellen ASUS TUF X670E-Plus för 3499:-

Att få ett X670 för 2K. Är ju bara att slå till!
Speciellt om du tänker uppgradera inom snar framtid.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Bara att slå till!
Köpte mitt på Inet drop stream i vintras.
Fast var värsting modellen ASUS TUF X670E-Plus för 3499:-

Att få ett X670 för 2K. Är ju bara att slå till!
Speciellt om du tänker uppgradera inom snar framtid.

hm,, tänkte köpa nytt modekort, minne och cpu till blackfriday men har ingen koll på hur moderkort legat till på i rabatt på Bf, detta moderkort låg ju bra till i pris och stöder am5 och jag hade väll tänkt mig en amd cpu, vad tror nån kunnig?, köper jag grisen i säcken om jag köper nu?, eller blir det troligt liknande eller bättre priser under bf?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

hm,, tänkte köpa nytt modekort, minne och cpu till blackfriday men har ingen koll på hur moderkort legat till på i rabatt på Bf, detta moderkort låg ju bra till i pris och stöder am5 och jag hade väll tänkt mig en amd cpu, vad tror nån kunnig?, köper jag grisen i säcken om jag köper nu?, eller blir det troligt liknande eller bättre priser under bf?

Är ju lång tid kvar till BF.. Är det något speciellt du letar efter?
Har du möjlighet att vänta till BF så är det väl att föredra för kunna spara så mycket som möjligt, bästa dealsem var ju inter tex Inet stream. Och är väldigt begränsad.
Jag hade bra tur och var tidigt ute så fick mobo+ram+aio+nmve.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Är ju lång tid kvar till BF.. Är det något speciellt du letar efter?
Har du möjlighet att vänta till BF så är det väl att föredra för kunna spara så mycket som möjligt, bästa dealsem var ju inter tex Inet stream. Och är väldigt begränsad.
Jag hade bra tur och var tidigt ute så fick mobo+ram+aio+nmve.

Nej har ju inte ögonen på någon speciell cpu eller ram, men tänkte att amd`s am5 socketen som moderkortet har kommer fungera med nuvarande och kommande cpu. men som du säger länge kvar till Bf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Nej har ju inte ögonen på någon speciell cpu eller ram, men tänkte att amd`s am5 socketen som moderkortet har kommer fungera med nuvarande och kommande cpu. men som du säger länge kvar till Bf.

Om du inte måste uppgradera så brukar det alltid fungera bra att vänta, verkar som att netonnet sålt slut och Amazon har höjt priset igen. Lär komma nya erbjudanden igen i framtiden. Ta och fundera på vad du är ute efter och vilka priser du är villiga att betala för komponenterna, när det sedan sjunker i pris i framtiden så har du en referens för att utvärdera om du ska slå till eller vänta.

Man kan ex. lägga in priserna i excel och jämföra totalpriset vid olika tillfällen, isf. ser man ju tydligt om det är värt att slå till vid ett visst tillfälle eller inte.

Gällande Black Friday var det väl främst Inets stream som var bra, allt annat var rätt "meh".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Om du inte måste uppgradera så brukar det alltid fungera bra att vänta, verkar som att netonnet sålt slut och Amazon har höjt priset igen. Lär komma nya erbjudanden igen i framtiden. Ta och fundera på vad du är ute efter och vilka priser du är villiga att betala för komponenterna, när det sedan sjunker i pris i framtiden så har du en referens för att utvärdera om du ska slå till eller vänta.

Man kan ex. lägga in priserna i excel och jämföra totalpriset vid olika tillfällen, isf. ser man ju tydligt om det är värt att slå till vid ett visst tillfälle eller inte.

Gällande Black Friday var det väl främst Inets stream som var bra, allt annat var rätt "meh".

Kk, låter ju förnuftigt, får nog bli så, tackar för svar båda två.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarato:

Produkt: Xbox Series Trådlös Xbox Kontroll
Länk: https://www.maxgaming.se/sv/handkontroll-xbox-series/xbox-ser...
Lategori: Spelkontroll för PC/Xbox Series-konsolerna
Prisjakt https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5627306
Pris: 489

Finns även för ungefär samma pris på Webhallen (499kr) men Maxgaming har fler roliga färger för de som bryr sig om sånt.

Jo. Synd att inte de snyggaste färgerna också var billiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo. Synd att inte de snyggaste färgerna också var billiga.

Hade tänkt posta den ärtgröna först men det är nog mest bara jag som gillar riktigt grälla färger på mina kontroller.
Starfield-färgerna var riktigt fin men synd att den är ordinarie pris.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarato:

Hade tänkt posta den ärtgröna först men det är nog mest bara jag som gillar riktigt grälla färger på mina kontroller.
Starfield-färgerna var riktigt fin men synd att den är ordinarie pris.

Jo den var riktigt nice. Än mer synd att dess ordinariepris var rätt mycket högre än de vanliga kontrollernas.

Jag har ett par kontroller i "konstiga" färger då de ofta reas ut. Bland annat en babyblå och en "babyrosa" 360-kontroll som var sjukt billiga, någon One-variant som var vit i botten och gick mot typ genomskinlig grå på toppen ("Phantom White", ganska snygg ändå) och en röd Series-kontroll jag köpte till sonen då den var i alla fall en hundralapp billigare än de vita och svarta. Jag har också en från XB Design Studio som tjejen och sonen gav till mig i födelsedagspresent förra året, och sonen var lite sur på mig just då så han gjorde den så ful som möjligt med den skrikiga gröna färgen, ljusgröna spakar, gult styrkors och så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chess_Norris:

Bra priser hos Samsung via Benify. Klippte precis till på dessa två.<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

soundbaren har under slutet av 2022 legat på 9500kr och som lägst 7000kr, dock ändå bra grejer för pengarna.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av marow:

Kk, låter ju förnuftigt, får nog bli så, tackar för svar båda två.

NetOnNet verkar ha moderkortet inne igen. Jag själv slog dock till på en som låg som fyndvara för 1700 kr. Matchar ju billigaste B650M så kunde inte hålla mig.

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7700X, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

soundbaren har under slutet av 2022 legat på 9500kr och som lägst 7000kr, dock ändå bra grejer för pengarna.

Frugan Får in 17490 för tvn. Är benify priserna olika? Aldrig använt förut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickzter:

Frugan Får in 17490 för tvn. Är benify priserna olika? Aldrig använt förut

Det låter väl korrekt? Spara 12500 på 29990.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Det låter väl korrekt? Spara 12500 på 29990.

Läste att den skulle kosta 12500 🤦

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

soundbaren har under slutet av 2022 legat på 9500kr och som lägst 7000kr, dock ändå bra grejer för pengarna.

Ja, jag hoppas det också. Har länge letat eftet någonting som kan ersätta mitt traditionella 5.1 system och denna verkar enligt en del reviews kunna göra det. Verkar smidigt också att det går att ansluta baren trådlöst till TVn som jag valde.

Permalänk
Skrivet av Rickzter:

Läste att den skulle kosta 12500 🤦

Tror många gjort samma misstag (läs me2)

Permalänk

Hur är det man får tillgång till Benify som privatperson?
De dealsen på TV och soundbar låter ju helt otroligt bra.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

Det låter väl korrekt? Spara 12500 på 29990.

Tror att många förväntade sig en bättre deal när dom såg att det var en "bra rea" (den är ju helt okej ändå) efter att Samsung för några veckor sedan reat ut samma tv i storlek 55/75 tum för 6000/10 500.

Förväntningarna ligger alltså väldigt högt på "en bra rea" när det gäller denna modell just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

Hur är det man får tillgång till Benify som privatperson?
De dealsen på TV och soundbar låter ju helt otroligt bra.

https://www.benifydealsprivat.se/#dinbestllning
Man betalar, så får man tilgång

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dadaism:

Produkt: Dreamhack-biljetter, 1 eller 3 dagar
Länk: https://letsdeal.se/deal/s9zet0y8vxp8/dreamhack
Kategori: Övrigt
Pris: 89kr

89 för en dag eller 250 för tredagars
kul om någon vill gå i helgen och komma undan billigt

Har ni fått fungerande koder? Jag köpte en endagars biljett till fredag men koden fungerar inte och Dreamhack support är helt hopplös. Koden fungerar bara som en 250 kr rabattkod för tredagars, vilket inte var vad jag köpte.