Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingdings:

Gällande Lenovo M93P.

Jag skrev till Furbify genom Amazon om att jag hade fått 4570T i stället för 4590T.
Fick svar från dem idag:

Så inget erbjudande om att göra rätt för sig. Det var ett jättebra pris, ja, men jag köpte den delvis på grund av att det var just 4590T som erbjöds. Ska försöka stöta på lite till. Det verkar bara vara på amazon.se och amazon.co.uk som man skriver ut den specifika CPU-modellen (4590T) i stället för bara Core i5, så de kan ha rättat till det i andra butiker.

Fick exakt samma svar, detta har dock varit ett problem långt tillbaka. (Såg en review från 2019 som sa samma sak)
Tvivlar på att det är något "misstag" de bryr sig om att rätta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brent:

Produkt: Palit GeForce GTX 1660 StormX - 6 GB GDDR5
Länk: https://www.amazon.se/dp/B0B9LC7X7J/
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5073185
Pris: 1365 :-

OBS: Bilden antyder annan artikel så kanske är helfel?

Det är sannolikt fel, tyvär; ASIN-numret för produkten visar att det är en sådan här på andra amazon-sidor:
https://www.amazon.de/CableMod-Compatible-Vertical-Bracket-Di...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingdings:

Gällande Lenovo M93P.

Jag skrev till Furbify genom Amazon om att jag hade fått 4570T i stället för 4590T.
Fick svar från dem idag:

Så inget erbjudande om att göra rätt för sig. Det var ett jättebra pris, ja, men jag köpte den delvis på grund av att det var just 4590T som erbjöds. Ska försöka stöta på lite till. Det verkar bara vara på amazon.se och amazon.co.uk som man skriver ut den specifika CPU-modellen (4590T) i stället för bara Core i5, så de kan ha rättat till det i andra butiker.

Exakt samma svar jag fick idag. Valde med denna för 4590T. Så tråkigt att dom inte vill rätta sina fel.
Kommer behålla den då priset var bra men vetetusan om den orkar med det jag tänkt ha den till, tråkigt.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

Väldans gnäll, ni fick en dator galet billigt. Var nöjda istället eller returnera
Oavsett CPU är det ju perfekt till tex Home Assistant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludo:

Prisvärd 17" IdeaPad 3i från Lenovo.
Alltså 17 tums laptop med IPS-skärm, 12te gen intel i3-processor 2P+4Ec/8t, wifi 6 och 45Wh batteri:
https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/ideapad/300-series/IdeaP...
Konfigurerar man datorn så man väljer bort OSet, väljer minsta möjliga m.2 disken (128GB), wifi 6 modulen och 45Wh batteriet kommer man ner i 4425kr.
Sen är det bara att uppgradera m2 disken till 1-2 TB samt lägga till en so-dimm minnesmodul om upp till 32GB-3200MHz så får man en rel modern, kompetent och prisvärd arbetslaptop (tror jag).
Eventuellt ser den invändigt ut som i filmen nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=pX7row1KZT4

Det står "8 GB DDR4 – 3 200 MHz (lött)" så det lär inte gå att byta/uppgradera ram, vilket dom däremot gör i videon du länkar (på en annan variant av dator/moderkort troligen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Det står "8 GB DDR4 – 3 200 MHz (lött)" så det lär inte gå att byta/uppgradera ram, vilket dom däremot gör i videon du länkar (på en annan variant av dator/moderkort troligen).

De senaste åren har lenovo ofta haft en plats för minne och en "modul" fastlödd.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Det står "8 GB DDR4 – 3 200 MHz (lött)" så det lär inte gå att byta/uppgradera ram, vilket dom däremot gör i videon du länkar (på en annan variant av dator/moderkort troligen).

Ja, lite oklart där.
Väljer man konfa datorn med i5-an (2P+8E) så finns det även möjlighet att lägga till en minnesmodul. Tyvärr måste mad då acceptera att man får en 2.5" snurrdisk på köpet som inte går att välja bort (samt svagare batteri).
Gissar på att moderkortet ser likadan ut för alla konfig-varianterna och att det då innebär att det går att lägga till en minnesmodul även för varianterna med svagare processor.

Men som sagt.. kvalificerad gissning bara i fråga om en so-dimm plats på moderkortet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Väldans gnäll, ni fick en dator galet billigt. Var nöjda istället eller returnera
Oavsett CPU är det ju perfekt till tex Home Assistant.

Ja, just det. Bara för att nåt är på erbjudande/kampanj så ska man vara nöjd bara det är billigt. Sen om man får vad som står i beskrivningen är mindre viktigt…

Blev erbjuden 15 euro tillbaks för övrigt.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreamyBanana:

Telenor är tillbaka igen med ett supererbjudande!

Halva priset på 4990kr

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5924493

<Uppladdad bildlänk>

Det borde väl ändå vara en ganska stor uppgradering över min Roborock s2?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av FBGKimpan:

Det borde väl ändå vara en ganska stor uppgradering över min Roborock s2?

Var har vi närmsta butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Var har vi närmsta butik?

https://www.telenor.se/hitta-butik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Ja, just det. Bara för att nåt är på erbjudande/kampanj så ska man vara nöjd bara det är billigt. Sen om man får vad som står i beskrivningen är mindre viktigt…

Blev erbjuden 15 euro tillbaks för övrigt.

Ta inte första kompensation. Går in hårt och kräv mer😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Ta inte första kompensation. Går in hårt och kräv mer😁

Haha, vet inte om jag borde. Den är ju nästan gratis nu 😄

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk

Min inbyteslur till Samsung "nedvärderades" efter att de tagit emot den. Jag skulle få 600 men fick 200 kr i slutändan. Jag ska kontakta supporten för ett svar men någon som varit med om liknande? För kännedom var det en 100% fungerande Galaxy S9 utan minsta repa på skärmen eller någon annanstans. Jag kollade upp exakt produktnummer och liknande innan så jag skrev inte in fel.

Edit: Noterade nu att de först ändrade "uppskattat värde" från vad det stod vid köpet (600 kr) till 450 kr, och sen nedvärderade de det nya värdet också. Så det är en dubbelmacka av nedskärningar.

Permalänk
Skrivet av LeeVanCleef:

Min inbyteslur till Samsung "nedvärderades" efter att de tagit emot den. Jag skulle få 600 men fick 200 kr i slutändan. Jag ska kontakta supporten för ett svar men någon som varit med om liknande? För kännedom var det en 100% fungerande Galaxy S9 utan minsta repa på skärmen eller någon annanstans. Jag kollade upp exakt produktnummer och liknande innan så jag skrev inte in fel.

Filmade du innan du la ner det i kuvertet?

Permalänk
Skrivet av Kanadagoose:

Filmade du innan du la ner det i kuvertet?

Jag tog ett par bilder på telefonen på- och avslagen och en på "paketet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Haha, vet inte om jag borde. Den är ju nästan gratis nu 😄

Det är väl det ni är ute efter. Få nu produkten gratis utan att behöva skicka tillbaka den fast den var nästan gratis från första början🤦

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Det är väl det ni är ute efter. Få nu produkten gratis utan att behöva skicka tillbaka den fast den var nästan gratis från första början🤦

Jag vet inte vilka ni du syftar på, men får jag fel vara, oavsett pris, så tar jag gärna ett mail med säljaren. Jag krävde inga pengar tillbaks, det kom från säljaren själv. Kan du ärligt säga att du bara skulle acceptera fel vara och gå vidare?
I detta fallet är den tom för svag med denna konfigurationen för mitt tilltänkta syfte.

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av acious:

Jag vet inte vilka ni du syftar på, men får jag fel vara, oavsett pris, så tar jag gärna ett mail med säljaren. Jag krävde inga pengar tillbaks, det kom från säljaren själv. Kan du ärligt säga att du bara skulle acceptera fel vara och gå vidare?
I detta fallet är den tom för svag med denna konfigurationen för mitt tilltänkta syfte.

Det går alltid att returnera produkten tillbaka till ÅF? Har aldrig stött på problem själv när jag fått felaktig produkt kontra annonserade produkten. Problemet som jag ser här är att dem flesta utav er som köpt produkten klagar på att ni har fått felaktig produkt, men ingen vill returnera den tillbaka för ni vet att det var ett riktigt bra pris oavsett processorn nu. I mina ögon klagar ni för att få medkänsla här och pengar från ÅF. Från mig får ni iaf ingen medkänsla alls. Visst, ni fick inte riktigt exakt den produkten ni beställt men ni har alltid möjligheten att ångra köpet och skicka tillbaka grejerna, men tror för det priset ni fick kommer ingen av er att skicka tillbaka något utan ni hoppas på att ju mer ni klagar desto större kompensation kommer ni få.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Min inbyteslur till Samsung "nedvärderades" efter att de tagit emot den. Jag skulle få 600 men fick 200 kr i slutändan. Jag ska kontakta supporten för ett svar men någon som varit med om liknande? För kännedom var det en 100% fungerande Galaxy S9 utan minsta repa på skärmen eller någon annanstans. Jag kollade upp exakt produktnummer och liknande innan så jag skrev inte in fel.

Edit: Noterade nu att de först ändrade "uppskattat värde" från vad det stod vid köpet (600 kr) till 450 kr, och sen nedvärderade de det nya värdet också. Så det är en dubbelmacka av nedskärningar.

Spännande! Bockade du i att den var felfri på alla rutor också?

Jag skickade in en Huawei P20 PRO men bockade dock i att ”Telefonen är ej hel” då jag bytte batteri i den för ett tag sedan och inte hade något lämpligt lim för att fästa baksidan fullständigt. Undra om de kommer påpeka det. Jag har väl som försvar att jag faktiskt inte bockade i att den var felfri.

Såg att de mottog den idag iallafall, så det är väl en tidsfråga. Jag har ju dock redan fått rabatten. Hur tänker och gör de i ditt fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Spännande! Bockade du i att den var felfri på alla rutor också?

Jag skickade in en Huawei P20 PRO men bockade dock i att ”Telefonen är ej hel” då jag bytte batteri i den för ett tag sedan och inte hade något lämpligt lim för att fästa baksidan fullständigt. Undra om de kommer påpeka det. Jag har väl som försvar att jag faktiskt inte bockade i att den var felfri.

Såg att de mottog den idag iallafall, så det är väl en tidsfråga. Jag har ju dock redan fått rabatten. Hur tänker och gör de i ditt fall?

Om du inte kryssade i alla rutor så får du inte heller den fullständiga "bonusen" utöver 2500kr.
Jag ska tex få 1800kr tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Det går alltid att returnera produkten tillbaka till ÅF? Har aldrig stött på problem själv när jag fått felaktig produkt kontra annonserade produkten. Problemet som jag ser här är att dem flesta utav er som köpt produkten klagar på att ni har fått felaktig produkt, men ingen vill returnera den tillbaka för ni vet att det var ett riktigt bra pris oavsett processorn nu. I mina ögon klagar ni för att få medkänsla här och pengar från ÅF. Från mig får ni iaf ingen medkänsla alls. Visst, ni fick inte riktigt exakt den produkten ni beställt men ni har alltid möjligheten att ångra köpet och skicka tillbaka grejerna, men tror för det priset ni fick kommer ingen av er att skicka tillbaka något utan ni hoppas på att ju mer ni klagar desto större kompensation kommer ni få.

Vi behöver inte din medkänsla, tack ändå.
Jag behåller min dator och jag har inte begärt något extra tillbaka heller för den delen.

Ontopic:
Har fått exakt samma mail som er andra i tråden och att dom ska rätta till misstaget på sidan. Men det är ju bullshit eftersom det förekom redan 2019. Men en dator för strax över femhundringen är billigt ändå, så jag är nöjd.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeeVanCleef:

Min inbyteslur till Samsung "nedvärderades" efter att de tagit emot den. Jag skulle få 600 men fick 200 kr i slutändan. Jag ska kontakta supporten för ett svar men någon som varit med om liknande? För kännedom var det en 100% fungerande Galaxy S9 utan minsta repa på skärmen eller någon annanstans. Jag kollade upp exakt produktnummer och liknande innan så jag skrev inte in fel.

Edit: Noterade nu att de först ändrade "uppskattat värde" från vad det stod vid köpet (600 kr) till 450 kr, och sen nedvärderade de det nya värdet också. Så det är en dubbelmacka av nedskärningar.

När tog de emot din mobil?
Jag har skickat in min och den tog de emot den 7 juni men jag har inte gör något än.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Om du inte kryssade i alla rutor så får du inte heller den fullständiga "bonusen" utöver 2500kr.
Jag ska tex få 1800kr tillbaka.

Jag kryssade i alla rutor, men inte alla rutor att den var felfri. Så fullständig rabatt har jag fått.

Permalänk
Skrivet av TheZlatan1000:

Produkt: Seagate FireCuda 520 PCIe Gen4 M.2 SSD 1TB
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/355509-Seagate-FireCuda-...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7280307
Pris: 599 kr

Lägst pris någonsin. Kostar runt 949 kr hos andra återförsäljare. I skrivande stund är det 21 stycken kvar till kampanjpriset.

Det har även gjorts en testpilot på en liknande SSD. Produktnamnet är lika men artikelnumret skiljer något. Länk till testpiloten: https://www.sweclockers.com/testpilot/29041-testpilot-seagate...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sekolon:

Produkt: Antlion Kimura Duo
Länk: https://www.komplett.se/product/1243679/tv-ljud-bild/horlurar-tillbehor/in-ear-horlurar/antlion-modmic-kimura-duo-traadlosa-horlurar
Kategori: IEM/Headset/gaming
Pris: 1649 kr

Inte listade på prisjakt vad jag kan se men har kostat 1999 som billigast när jag tittat på dem.

"Antlion Modmic Kimura Duo" beskrivs som "trådlösa hörlurar" på komplett.

Vad är trådlöst? Jag hittar inget som säger att det är trådlöst. Missar jag något eller är det felskrivet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av usermane:

"Antlion Modmic Kimura Duo" beskrivs som "trådlösa hörlurar" på komplett.

Vad är trådlöst? Jag hittar inget som säger att det är trådlöst. Missar jag något eller är det felskrivet?

Ser väldigt felskrivet ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av usermane:

"Antlion Modmic Kimura Duo" beskrivs som "trådlösa hörlurar" på komplett.

Vad är trådlöst? Jag hittar inget som säger att det är trådlöst. Missar jag något eller är det felskrivet?

Trådlös som i "avtagbar/utbytbar sladd" är de ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Produkt: Onyx Studio 7 (ICA Maxi)
Länk: https://www.ica.se/
Kategori: Ljud
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5754567
Pris: 999kr

<Uppladdad bildlänk>

Säljs dessa någonsin till fullpris? Minns att förra modellen såldes konstant med "megarabatt" och dök alltid upp på Blocket för högre priset för att det var ett sånt "kap"

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Snusfri
Skrivet av macmann1:

Säljs dessa någonsin till fullpris? Minns att förra modellen såldes konstant med "megarabatt" och dök alltid upp på Blocket för högre priset för att det var ett sånt "kap"

Tror fan inte det 😂

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro