Linus kliver ned som VD för Linus Media Group

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Har märkt att titlarna helt klart är till för att locka till tittning på ett lite överdrivet sätt, men har inte märkt ett sånt pass lurendrejeri som jag räknar den här titeln som.

Hur är den egentligen "lurendrejeri"? Han avgår faktiskt som CEO men väljer en annan position inom företaget.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Är väl Linus Tech Tips i ett nötstkal?

De gör inte så på deras egen sida floatplane. Det finns ingen anledning där. De gör det för det spelar roll i antalet tittare på youtube. Inte överlycklig i det heller men dont blame the players.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Följer så klart LTT för hans roliga tester. Som passiv vattenkylning.

Tycker dom blandar friskt bland fånerier, lättvikt och väldigt seriöst.

Hade varit en dröm om man hade haft tillgång till en sån här kanal på 80 talet när intresset tog fart. Men nä, jag fick nöja mig med jugoslavisk dockteater, clownen Manne och tv piraterna i 3d.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

GNs torra humor är roligare än LTTs cr-r-r-r-razy humor

Men vem orkar lyssna på GNs monotoma jobbiga röst? Jag kollar enbart på det om det är nåt väldigt speciellt o intressant, men oftast klarar jag inte av att lyssna på honom just för den där rösten.

Jag uppskattar iaf LTT, mest för att det är bra slötittande där det pendlar mycket mellan flams med teknik till vissa väldigt seriösa o informativa klipp. Personligen så skippar jag dock det värsta flamset, men med tanke på hur många videos dom släpper så finns det ju ändå ganska mycket att kolla på

Permalänk
Medlem

Anmärkningsvärt att han blivit erbjuden $100M för kanalen (och sagt nej).

Jag tror att han och Mr Beast inom en inte allt för avlägsen framtid kommer ångra att dom inte sålde.

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

Hur är den egentligen "lurendrejeri"? Han avgår faktiskt som CEO men väljer en annan position inom företaget.

Videotiteln tyder så pass mycket på att han skulle lägga av helt eller dylikt.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Videotiteln tyder så pass mycket på att han skulle lägga av helt eller dylikt.

I min värld betyder titeln på tråden att han kliver in i den dagliga verksamheten, från exempelvis en styrelse, vilket skulle vara ett steg ned i bolagsstrukturen. Tror att den rätta översättningen skulle vara "kliver av som VD".

sammantaget så har jag först på slutet börjat uppskatta kanalen. Som många andra redan nämnt har han varit ganska så mycket överallt och det är skönt att det blivit lite lugnare. Husbygget är kanske de bästa klippen enligt min mening.

Permalänk
Medlem

Händer att jag har en wan show (den senaste i regel) igång när jag gör något där jag normalt lyssnar på podcasts men känner för något annat igång. Ibland dyker något intressant upp, väldigt dåliga takes (hans garanti-haveri, "privateering" och synen på andras rikedom (men "glömmer" att han själv är rik) vilket kan vara rätt underhållande.

Då jag inte följt LTT alls tidigare och knappt gör det nu så kan jag inte säga att det påverkar något som jag ser det. Och han har varit ganska öppen med att han vill att företaget ska leva vidare om han själv inte vill eller kan längre.

Blir att försöka lyssna på nattens wan show iallafall. Men för tech/it följer jag egentligen andra nyhetskällor. Linus vill mest tala om något han får betalt för som vilken influenser som helst. Intresset inför att han skulle få tag på en Steam Deck, fick den och gjorde någon enstaka video, till att knappt vilja prata eller diskutera den längre. Istället var det Gamegear (japp, Game Gear) och sen Ayaneo och annat. Sabbade intrycket något där för mig.

Stor respekt dock för var han åstadkommit, går verkligen inte ta ifrån honom det.

Mitt favoritklipp:

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Det säger nog något om LTTs trovärdighet när jag var helt övertygad om att det var ren clickbait (dvs "som vanligt") när jag såg videon listas först, och skippade den.

Men ja, det är väl ingen katastrof för dem att bränt allt vad trovärdighet heter, det är ju primärt underhållning de producerar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Anmärkningsvärt att han blivit erbjuden $100M för kanalen (och sagt nej).

Jag tror att han och Mr Beast inom en inte allt för avlägsen framtid kommer ångra att dom inte sålde.

Han lär ju kunna pensionera sig när han vill och aldrig behöva bry sig om pengar. Tror inte han kommer ligga sömnlös och grubbla över huruvida han borde tagit det hundra miljonerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Anmärkningsvärt att han blivit erbjuden $100M för kanalen (och sagt nej).

Jag tror att han och Mr Beast inom en inte allt för avlägsen framtid kommer ångra att dom inte sålde.

Att bli erbjuden och stänga affären är iofs två olika saker. Köparen kan ju dra sig ur / bli misstänksam om personen i fråga verkligen vill sälja osv. Detta kan sedan leda till skada för ägarna av kanalerna då de får lite status "Sellout".

Finns många åsikter kring detta, som människa är vi ju gjorda för att grubbla och att ångra. Är ju lite av vårt DNA för att konstant utvecklas och aldrig vara nöjda. Speciellt när det ena scenariot inte ledde till det vi tänkt längre fram, säg att du ska välja mellan två bilar, du väljer bil a. Efter tre månader fungerar den inte som den ska, givetvis kommer du "ångra" att du inte valde bil b.

Men för dessa megarika människor är oftast inte lösningen kapital, de blir inte rikare av ytterligare några hundra miljoner på banken (Tror jag). Att ha en hobby / företag / syfte brukar vad jag läst om vara viktigare än det största bankkontot. Därmed skulle en försäljning av deras youtubekanaler (företag) kanske bli sämre än att äga dem och faktiskt ha ett syfte varje dag. Men skulle deras kanaler sluta generera intäkter etc så ja då hade de nog ångrat att de inte gjort en exit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Videotiteln tyder så pass mycket på att han skulle lägga av helt eller dylikt.

Jo, han gillar att klickbaita på det sättet. Inte första gången.

Permalänk

Klarar inte av honom.

Permalänk
Medlem

Kan inte bry mig mindre.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

Jo, han gillar att klickbaita på det sättet. Inte första gången.

Vad jag vet så ogillar dom det själva. Det är YouTube och deras algoritm som gillar otydliga rubriker och videobilder.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

riktar sig till mainstream, vilka är lite som barn.

Haha, tack för dagens mest eleganta formulering.

Permalänk
Medlem

CVO är i det här fallet ett steg upp, inte ner. Han bestämmer fortfarande allt, men han behöver inte styra upp alla de tråkiga bitarna längre.

Visa signatur

Lian Li TU150 Silver # ASUS ROG Crosshair VIII Impact [AMD Ryzen 3700X|G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 (2x16GB)|Samsung 970 EVO plus (500GB)|Intel 660p (2TB)|MSI RTX 2070 Super Ventus OC 8GB] + Seasonic FOCUS SGX 650W #

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurh1nk:

Kan inte bry mig mindre.

Din logik går inte ihop...det måste finnas något ynka intresse gällande artikeln då du trots allt kände dig tvungen att framhäva din åsikt

Permalänk
Medlem

Jag tror att Linus sanna ”karaktär” är när han gjorde videos åt NCIX där han gjorde diverse reviews på tech/komponenter och jag tror att han har alltid velat gå tillbaka att göra det bara att han måste hitta ett stabilt sätt där han kommer kunna göra det utan att riskera för familjen och deras välmående.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

I min youtubefeed får jag bara upp ”LMG clips” o dör är alltid Linus o en annan som snackar A.I.
Hade ingen aning att det fanns fler värdar.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Din logik går inte ihop...det måste finnas något ynka intresse gällande artikeln då du trots allt kände dig tvungen att framhäva din åsikt

Nä.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Anmärkningsvärt att han blivit erbjuden $100M för kanalen (och sagt nej).

Jag tror att han och Mr Beast inom en inte allt för avlägsen framtid kommer ångra att dom inte sålde.

Vad behöver han pengarna till? Han säger redan själv att han är rikare än vad han någonsin rimligen kan spendera pengar på

Permalänk
Medlem

Enda anledningen att sälja är ju om han har tråkigt. Nu hoppar han de trista administrativa bitarna och behåller det han tycker är kul

Har inte följt Linus särskilt hårt. Följer ingen youtuber särskilt hårt för den delen. Fascinerande ändå hur det fungerar med influencers. Det är lite som koffein för mig jag blir aldrig beroende av vare sig kaffe eller influencers men de går att dricka.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

+1 på den, de spelar inte ens i samma liga.

Vem/vad är GN då? Begriper inte varför allting måste skrivas i förkortningar.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Din logik går inte ihop...det måste finnas något ynka intresse gällande artikeln då du trots allt kände dig tvungen att framhäva din åsikt

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeonist:

Anmärkningsvärt att han blivit erbjuden $100M för kanalen (och sagt nej).

Jag tror att han och Mr Beast inom en inte allt för avlägsen framtid kommer ångra att dom inte sålde.

Jag skulle tro att LTT mer och mer kommer att bli en aktör inom försäljning av teknikprodukter. Det är ett brutalt coverage-värde de sitter på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Vem/vad är GN då? Begriper inte varför allting måste skrivas i förkortningar.

Det är youtube kanalen Gamers Nexus. Jag skyller på att det inte var jag som skrev förkortningen första gången!

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte på personer som tittar på hans kanal när Gamers Nexus, Hardware Unboxed och liknande finns som inte håller på och fjantar sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toarulle:

Det är youtube kanalen Gamers Nexus. Jag skyller på att det inte var jag som skrev förkortningen första gången!

Jaha, jag borde ha kunnat räkna ut det även om jag inte brukar kika på deras videos 😁

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|