Permalänk

Modell av Apple TV?

Svaret kanske finns i någon tidigare tråd, men jag har kikat lite utan att hitta och är inte alls kunnig gällande Apple TV.

Ska flytta ut en lite äldre Samsung TV med 1920x1080 upplösning till landet och köra den via Internetdelning på telefonen. Genom att den är några år gammal så saknas en del appar i den och dessa går inte heller att ladda ner. Funderar på att skaffa en Apple TV så att man via den kan "spegla" telefonen till TV'n eller använda de appar som finns i Apple TV. Vi har stora kanalpaketet hos Tele2 och kan alltså i så fall kika på dessa via Tele2 appen eller webben och då lär väl spegling fungera? Nu är frågan om man kan köra en 4K Apple TV på den TV'n som endast klarar 1920x1080 eller måste jag köpa en Apple TV HD generation 3 eller 4 för att kunna använda den tillsammans med TV'n?

Genom att vi tar dotterns TV så lär hon få en ny och det blir en 4K TV som även vore bra att kunna använda samma Apple TV till vilket då lär bli 4K varianten och då vore det "smutt" om den skulle fungera till TV'n på landet med.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Svaret kanske finns i någon tidigare tråd, men jag har kikat lite utan att hitta och är inte alls kunnig gällande Apple TV.

Tele2 har en app i apple-tv använder den själv när jag tittar på linjär-tv. Eftersom er TV bara stödjer HD-upplösning kan ni köpa billigaste apple-tv ni hittar.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Skrivet av Mindfighter:

Tele2 har en app i apple-tv använder den själv när jag tittar på linjär-tv. Eftersom er TV bara stödjer HD-upplösning kan ni köpa billigaste apple-tv ni hittar.

Lite så jag tänkte. Vore ju bäst att slippa betala multum och dotterns nya TV lär ju ha en de nyaste apparna vilket gör att en Apple TV till den kanske är överflödig.

https://www.netonnet.se/art/tv/22-45tum/lg-43nano766qa/102456...

Men skulle det gå att använda även en AppleTV 4k till den gamla TV'n?

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Men skulle det gå att använda även en AppleTV 4k till den gamla TV'n?

Det funkar utmärkt att använda en 4k ATV även för material i lägre upplösning (exempelvis 1080p/720p).

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av PeCe:

Det funkar utmärkt att använda en 4k ATV även för material i lägre upplösning (exempelvis 1080p/720p).

Super och tack för svar. Då har jag fått svar på min fråga.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Lite så jag tänkte. Vore ju bäst att slippa betala multum och dotterns nya TV lär ju ha en de nyaste apparna vilket gör att en Apple TV till den kanske är överflödig.

https://www.netonnet.se/art/tv/22-45tum/lg-43nano766qa/102456...

Men skulle det gå att använda även en AppleTV 4k till den gamla TV'n?

Glöm inte att du får köpa en lös HDMI kabel (kanske du har en redan?) till Apple TV:n.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Tänk på att det finns två varianter av senaste Apple TV 4K varav den ena har bara wifi medans den andra har både nätverk och wifi.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av seville57:

Glöm inte att du får köpa en lös HDMI kabel (kanske du har en redan?) till Apple TV:n.

Har nog någon liggandes i någon låda och tack för infon.

Skrivet av sp1k3n:

Tänk på att det finns två varianter av senaste Apple TV 4K varav den ena har bara wifi medans den andra har både nätverk och wifi.

Bra information.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest