XFX 6950 XT Speedster MERC 319 eller AMD Radeon RX 6950 XT MBA ??

Permalänk
Medlem

Nu har komplett sänkt priset på XFX-versionen till 7 299:-, riktigt bra klipp om det inte kommer ett billigare 7000-kort i närtid med samma/bättre prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcedis:

Nu har komplett sänkt priset på XFX-versionen till 7 299:-, riktigt bra klipp om det inte kommer ett billigare 7000-kort i närtid med samma/bättre prestanda.

Ah jag har sätt de, riktig trevligt faktiskt att dom sänkt lite till

Har dock börjat kolla på 7900XT istället, lägga till lite cash och ev köpa ett. Men svårt val vilket som är bäst i mitt fall som har ett GTX 1080.

Visa signatur

- Ingen Minns En Fegis -

Permalänk
Medlem

köpte mig ett mba 6950x, har haft msi 6900xt/xfx spdster eller vad den nu hette, samt asus 3080ti, och gainward 4090 samt 7900xtx sapphire nitro men aldrig någonsin har jag känt sådan lyx när jag packade upp kortet. wow, dock så verkar mitt kort bugga/artefakta ibland när jag använder windows, misstänkte kabeln men testat flertal nu.

kommer en video på det med högt ljud så sänk eller "muta" det totalt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Om ni sitter och funderar på fabrikat och kylning vill jag påpeka att det inte finns några vattenblock att köpa till Xfx 6950. Så kontrollera om du vill vattenkyla

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robbankentor:

räknar med att köra mitt 6950XT i minst 5 år

Sen dyker DX13 upp

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Jag gick för ett XFX 6950 XT Speedster MERC 319. Kommer nog på måndag.
I mitt fall var den billigare än referenskortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlowNicoFish:

Jag gick för ett XFX 6950 XT Speedster MERC 319. Kommer nog på måndag.
I mitt fall var den billigare än referenskortet.

Grattis till köp , hoppas du blir nöjd Du får gärna skriva lite vad du tycker om kortet osv .

Visa signatur

- Ingen Minns En Fegis -

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlowNicoFish:

Jag gick för ett XFX 6950 XT Speedster MERC 319. Kommer nog på måndag.
I mitt fall var den billigare än referenskortet.

Bra val, som tidigare nämnts är fläktkurvan något aggressiv på kortet, så ställ in den bara så är det ett grymt kort

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk

Fick kortet i går.
Fungerar riktigt bra. Hittils tyst under mitt spelande.
Hade en 3060 ti tidigare men körde på en 1440 skärm, behövde många gånger slå igång dlss för att hålla mig över 60 fps på mer krävande spel med höga inställningar. Nu kör jag native resolution utan någon uppskattning och håller mig utan problem över 60fps (utan ray tracing)

Letar du efter ett RT kort är nog inte amd att satsa på. Men kraft per krona är riktigt bra gällande amd tycker jag.

Merc varianten är rätt lång men då har rätt stort chassi gick den in utan problem. Men tänk på att man behöver 2st 8pin till kortet med separata kablar från nätaggregatet. Jag kör även lite på gränsen med 750w psu men funderar nu på uppgradering på den fronten också.

Jag kan rekommendera Merc varianten på 6950xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

köpte mig ett mba 6950x, har haft msi 6900xt/xfx spdster eller vad den nu hette, samt asus 3080ti, och gainward 4090 samt 7900xtx sapphire nitro men aldrig någonsin har jag känt sådan lyx när jag packade upp kortet. wow, dock så verkar mitt kort bugga/artefakta ibland när jag använder windows, misstänkte kabeln men testat flertal nu.

kommer en video på det med högt ljud så sänk eller "muta" det totalt.

https://www.youtube.com/watch?v=KONzxqkjh2c

Fick du löst detta?
Annars ser det ju ut som det är webläsaren som buggar. Många läsare i dag kör nån form av HW accelering. Man kan testa slå av detta och se om det blir skillnad.

Skulle även testa annan läsare (firefox, chrome - det ena eller andra)