Familjevänlig klient för Plex

Permalänk

Familjevänlig klient för Plex

Hej! Jag är väldigt sugen på att skaffa en klient för Plex. Jag har aldrig haft en, utan uppspelning på TV sker idag via Chromecast eller laptop med HDMI. För min egen del funkar det såklart fint, jag skulle vilja ha tips på vilken klient som min relativt ointresserade fru samt mina barn kan använda.

Dolby osv. är inte intressant, jag har vanligt stereoljud hemma. Min tv är en vanlig 1080p-historia, och jag har inga planer på att skaffa 4K. Har en del musik i FLAC, men det är ingen dealbreaker om klienten inte pallar detta. Jag blir lycklig om klienten kan kopplas med ethernet.

Som jag har förstått det så kör de flesta antingen Nvidia Shield eller Apple TV. Det verkar också som att gränssnittet till Apple TV är lättare att använda. Jag är däremot inte insatt i Apple TV och har ingen aning om vilken generation som passar mina behov. Det vore också fint att höra några tankar angående Nvidia Shield kontra Pro-varianten.

Stort tack för svar!

Permalänk

Det spelar väl egentligen ingen större roll vilken enhet du skaffar men Apple TV är trevlig, rekommenderar minst 2:a gen 4K modellen med den nyare silvriga fjärrkontrollen, den är betydligt bättre och trevligare att använda än tidigare svarta fjärren.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Google TV och Fire TV klarar har också Plex klient.
Har Google TV och Apple TV, Apple TV används i stort sett hela tiden.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W