Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Alla kan spela på Lotto men alla som spelar blir inte vinnare.

Lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Kimi ville väl bara undvika att hobbyn skulle bli för mycket av ett jobb.

Jag tror att det är det som skiljer dom som är väldigt bra från dom som är bäst. Verstappen och Alonso verkar aldrig få nog av racing. Alonso avrundade säsongen 2021 med ett 24 timmars gocartrace och kör en hel del simracing också. Samma sak med Verstappen, han verkar aldrig bli mätt på det så hobbyn verkar aldrig bli tråkig.

Jag tror att det är det som skiljer dessa två från många andra förare såsom Kimi eller Lewis då de inte verkar ha samma driv och intresse av motorsport generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag tror att det är det som skiljer dom som är väldigt bra från dom som är bäst. Verstappen och Alonso verkar aldrig få nog av racing. Alonso avrundade säsongen 2021 med ett 24 timmars gocartrace och kör en hel del simracing också. Samma sak med Verstappen, han verkar aldrig bli mätt på det så hobbyn verkar aldrig bli tråkig.

Jag tror att det är det som skiljer dessa två från många andra förare såsom Kimi eller Lewis då de inte verkar ha samma driv och intresse av motorsport generellt.

Kimi har kört exempelvis snöskotertävlingar, rally, nascar, mm, men simulatorer är han helt ointresserad av.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Mika Häkkinen om jag nu måste välja mellan dessa två, Mika hade en speciell körstil saom var före dess tid. Han är en Champion

Vilka aspekter tänker du på då?

Som jag ser det hade Mika en elegant körstil kopplat till ett par gigantiska kulor. Han använde gärna varje millimeter av banan, men med sympati för bilen när det kom till att attackera curbs. Vill minnas att Martin Brundle berättade att Mika gärna tog ett lite bredare spår än Schumacher, och körde gärna på de vita linjerna eller till och med på gräskanten för att få bakändan att släppa lite på väg in i kurvorna. I snabba kurvor var det ingen som kunde röra honom.

Kimi skulle jag säga hade en liknande still som Schumacher. Tightare spår och väldigt överstyrd bil. Han ville ha så mycket grepp på framhjulen som möjligt och få bilen att rotera i kurvan. Både Kimi och Schumacher hade liknande drag som Senna, där de kunde ge snabba stötar på gasen för att rotera bilen. De hade också båda svårt att anpassa sig till nya däck som inte riktigt tillät deras körstil.

Permalänk
Medlem

Villeneuve Pironi: Racing's Untold Tragedy

https://youtu.be/lr66HApuhXI'

Passa på att se medan den fortfarande ligger uppe.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fan, tänk om F1 kördes på Butthurts. Det hade varit episkt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hjärtat säger: Stanna uppe hela natten lördag-söndag och se racet klockan sju.

Hjärnan säger: Lägg dig i tid och ställ klockan på sju.

Frugan säger: Du kan väl se det i efterhand?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hjärtat säger: Stanna uppe hela natten lördag-söndag och se racet klockan sju.

Hjärnan säger: Lägg dig i tid och ställ klockan på sju.

Frugan säger: Du kan väl se det i efterhand?

Hon förstår inte.

Väck hela huset kl 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Hon förstår inte.

Väck hela huset kl 7.

BUT HERE COMES LEWIS HAMILTON

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hjärtat säger: Stanna uppe hela natten lördag-söndag och se racet klockan sju.

Hjärnan säger: Lägg dig i tid och ställ klockan på sju.

Frugan säger: Du kan väl se det i efterhand?

Frugan är begåvad. Får mycket mer action om du ser i efterhand. Kan skippa sc ev reklam etc

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vilka är uppe och följer live

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Vilka är uppe och följer live

Jag är uppe och hejar på Alonso.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Har småbarn så är aldrig uppe senare än kl 6 ändå 😁 Kul se Mercedes har fått upp farten, kan bli hårda fajter bakom Verstappen imorgon mellan Mercedes, Alpine och Ferrari.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Hjärtat säger: Stanna uppe hela natten lördag-söndag och se racet klockan sju.

Hjärnan säger: Lägg dig i tid och ställ klockan på sju.

Frugan säger: Du kan väl se det i efterhand?

Jag kan inte hitta när reprisen går. Någon annan?

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Vilka är uppe och följer live

Jag missade det. Jag däckade kl 19 sen var jag iof uppe en timme då katten terrade och behövde mat kl 02.00 sen sov man till 11. Var en del sömn att ta igen då jag är uppe kvart i 5 varenda j-la dag

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vilken sopa Sainz är... Nästan lika stresso som Bottas var i Merc. 😉

Alonso har kapacitet att vara race director och racing driver samtidigt. Vilken LEGEND!

Roliga är att jag satt i soffan och garvade när dom drog upp röda flaggan vid varv 55, och sa "det här kommer aldrig sluta bra". Haha, ingen högoddsare att det skulle bli kaos eftersom racingförare förvandlas till 5 åringar vid sena omstarter. 😂

Nu får vi se hur det här slutar... (Är inte klart än när detta skrivs)

Edit: nu skyller dom omstartskaoset på "solen kanske var i ögonen på dem"... Nä, Sainz fick en dålig start och la en bromsrand i kalsongerna.

Edit 2: Ny omstart med Alonso tillbaka på andra raden. Nu kör vi! Kom igen Hamilton, haka i Verstappen lite så Alonso kan smiska in vinsten! Lets goooooo! 😂

Edit 3: vafan, rullar de inte tillbaka varven? Fan, jag som såg fram emot att typ bara 8 bilar kom i mål. 😥

Nåja, jag var underhållen iaf.

Edit 4: Sainz får 5 sek straff! Hahahahahaha! Åååååh SOPA! I called it. Helt plötsligt kom kommentorerna på att "Sainz was the catalyzing factor". No shit Sherlock!

F1.tv borde anställa mig. Jag är 🔥🔥🔥 efter 0 frukost och 1,5 liter kaffe!

Sainz "its unacceptable" hahaha. Stfu

Edit 5: Blog slut. Förlåt för svamlet... roade mig lite under pausen bara. 😘

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Slutar rörigt minst sagt!

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Stående start med färre än 15 varv kvar tillför verkligen ingenting förutom stök och bråk. Det rör ju om ordningen men inte särskilt kul sportsligt eller spännande att titta på.

Permalänk

Jag som inte tittat på formel 1 tidigare finner detta väldigt rörigt. Varför inte köra rullande start när det är så få varv kvar?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Sjukt rörigt mot slutet. FIA behöver ta sig en sit down igen tror jag

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Kändes väldigt märkligt med stående start tycker jag. Kändes rättvist att varken Alonso eller Perez drabbades däremot. Sedan blev ju Sainz 5s enormt kännbara.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Skrivet av Henrico:

Kändes väldigt märkligt med stående start tycker jag. Kändes rättvist att varken Alonso eller Perez drabbades däremot. Sedan blev ju Sainz 5s enormt kännbara.

Han sprängde också hela fältet i första kurvan med sin körning.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hamilton gnäller på däcken hela racet, produktionsteamet klipper bort från 80% av omkörningarna, Ferrari lyckas fucka sig själva in i ett svart hål, Albon ser bra ut hela helgen sen DNF, race control skapar påhittat drama - allt är som vanligt i Formel 1-land.

Permalänk
Medlem

Det kändes utdraget, men det kändes som att FIA/FOM/Dr Evil försökte ta korrekta beslut. Vilket så gjordes, fast en oväntad start skapade extra kaos på slutet.

Alonso var då iskall efter Sainz smäll, han slängde iväg gnällbältet och figurerade i att han bör få tillbaka sin position i och med rödflaggen.

Edit: 26 dar till nästa race? Vafalls? Åtminstone är det Baku, sedan mot meme-ami.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det kändes utdraget, men det kändes som att FIA/FOM/Dr Evil försökte ta korrekta beslut.

Såg vi samma race?

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzie:

Såg vi samma race?

Utveckla ditt svar.

Edit: Detta klipp var upplagt på reddit. En incident under första varvet från Spaniens GP 1970. Förarna var klarade sig.

Permalänk
Medlem

Merca drar i panikbromsen genom att ta in en bil som leder. När dom äntligen har en bil som går rätt så fort så gör dom bort sig i besluten.
Dom ser ut som nybörjare emellanåt. Nästan i klass med Ferrari.

Undrar hur förbannad Russel är nu.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Den här röd flaggs infaltionen dem pysslar med får dem gärna släppa taget om.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3