Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Han måste ju ha menat att det hände även där.

Vet inte så mycket om det men det har väl varit lite problem med just HDMI utgången på ps5?
Kanske behöver lämna in den.

Ja precis. Det hände med en helt annan kabel och tv. Ja.. får väl lämna in den, drygt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Ja precis. Det hände med en helt annan kabel och tv. Ja.. får väl lämna in den, drygt.

Prova att ändra i Video Options. Där ser du "4K Video Transfer Rate", välj -1 eller -2 istället för Automatic.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Uncharted 4 var ett av månadens PSPlus Extra-spel och jag har velat testa serien ett tag men jag har aldrig haft en PS innan så det kändes perfekt.

Men alltså, efter två och en halv kapitel så ger jag upp. Spelet är så dåligt på allt som har med spelupplevelse att göra. A+ grafik och helt ok story men allt annat känns som en mycket sämre kopia av Tomb Raider. Taffliga animationer och oprecisa kontroller gör att det inte är kul att spela det någonstans.

Är uppriktigt förvånad över att det här spelet i en serie som jag sett rätt så mycket positivt om kan hålla så här låg kvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Uncharted 4 var ett av månadens PSPlus Extra-spel och jag har velat testa serien ett tag men jag har aldrig haft en PS innan så det kändes perfekt.

Men alltså, efter två och en halv kapitel så ger jag upp. Spelet är så dåligt på allt som har med spelupplevelse att göra. A+ grafik och helt ok story men allt annat känns som en mycket sämre kopia av Tomb Raider. Taffliga animationer och oprecisa kontroller gör att det inte är kul att spela det någonstans.

Är uppriktigt förvånad över att det här spelet i en serie som jag sett rätt så mycket positivt om kan hålla så här låg kvalitet.

Det första spelet kom ut för 16 år sedan och var ju riktigt bra när det kom och kontrollerna och liknande fungerade nog bättre då. Så spelet fick en stor fanbase och eftersom storyn generellt var riktigt intressant genom spelserien så tror jag den första fanbasen höll upp spelen rätt rejält. Jag har inte spelat om dem på senare tid utan vet bara att jag tyckte 1 och 2 var magiska men jag minns också att jag tyckte att 3 och 4 inte var lika imponerande och då är det ändå 6 år sedan 4:an släpptes.

Jag tror vi har lite högre krav idag helt enkelt

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Det första spelet kom ut för 16 år sedan och var ju riktigt bra när det kom och kontrollerna och liknande fungerade nog bättre då. Så spelet fick en stor fanbase och eftersom storyn generellt var riktigt intressant genom spelserien så tror jag den första fanbasen höll upp spelen rätt rejält. Jag har inte spelat om dem på senare tid utan vet bara att jag tyckte 1 och 2 var magiska men jag minns också att jag tyckte att 3 och 4 inte var lika imponerande och då är det ändå 6 år sedan 4:an släpptes.

Jag tror vi har lite högre krav idag helt enkelt

Jag körde igenom 1-3 Remasters senaste året. Storyn i ettan började bli spännande och intressant precis när spelet tog slut, tvåan var tråkig och trean var jag verkligen tvungen att kämpa mig igenom.

Efter skräpet som var trean så har jag inte orkar spela fyran mer än kanske två timmar, men någon gång ska jag försöka mig på den igen. Det blev helt klart alldeles för mycket Uncharted i rad för mig.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Det första spelet kom ut för 16 år sedan och var ju riktigt bra när det kom och kontrollerna och liknande fungerade nog bättre då. Så spelet fick en stor fanbase och eftersom storyn generellt var riktigt intressant genom spelserien så tror jag den första fanbasen höll upp spelen rätt rejält. Jag har inte spelat om dem på senare tid utan vet bara att jag tyckte 1 och 2 var magiska men jag minns också att jag tyckte att 3 och 4 inte var lika imponerande och då är det ändå 6 år sedan 4:an släpptes.

Jag tror vi har lite högre krav idag helt enkelt

Skrivet av nu1mlock:

Jag körde igenom 1-3 Remasters senaste året. Storyn i ettan började bli spännande och intressant precis när spelet tog slut, tvåan var tråkig och trean var jag verkligen tvungen att kämpa mig igenom.

Efter skräpet som var trean så har jag inte orkar spela fyran mer än kanske två timmar, men någon gång ska jag försöka mig på den igen. Det blev helt klart alldeles för mycket Uncharted i rad för mig.

När jag provade 1:an ett tag efter lanseringen så tyckte jag att det var rätt kasst.
Spelade några år senare 2:an och fastnade rätt hårt för det. Tyckte även att 3:an och 4:an var helt ok.
1:an har jag inte orkat gå tillbaka till, då det känns som att det förmodligen är för utdaterat.
Kan vara så att 4:an är bäst ifall man spelat tidigare spel och att man vill ha påbyggnad samt ett bra slut på äventyret.

Dock så tycker jag helt klart att Uncharted: Lost legacy har bäst pacing, helt klart en mer optimerad upplevelse.
Känns som dem tagit lärdom från resten av spelen och gjort en mycket bättre spel.
Det är väl också ganska fristående spinn-off.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Det första spelet kom ut för 16 år sedan och var ju riktigt bra när det kom och kontrollerna och liknande fungerade nog bättre då. Så spelet fick en stor fanbase och eftersom storyn generellt var riktigt intressant genom spelserien så tror jag den första fanbasen höll upp spelen rätt rejält. Jag har inte spelat om dem på senare tid utan vet bara att jag tyckte 1 och 2 var magiska men jag minns också att jag tyckte att 3 och 4 inte var lika imponerande och då är det ändå 6 år sedan 4:an släpptes.

Jag tror vi har lite högre krav idag helt enkelt

Tror också det åldras olika för folk. Gillade 1-4 mycket när de släpptes för den tidien och spelade igår klart Lost Legacy vilket var supermysigt på PS5. Enkelt, snyggt och som en film som underhåller i några timmar. Jag skippar gärna fighterna vilka alltid varit "dåliga" i uncharted spelen men det gör mig inget utan är ute efter allt annat. Vill man ha bättre gameplay så är ju Last of Us bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Det första spelet kom ut för 16 år sedan och var ju riktigt bra när det kom och kontrollerna och liknande fungerade nog bättre då. Så spelet fick en stor fanbase och eftersom storyn generellt var riktigt intressant genom spelserien så tror jag den första fanbasen höll upp spelen rätt rejält. Jag har inte spelat om dem på senare tid utan vet bara att jag tyckte 1 och 2 var magiska men jag minns också att jag tyckte att 3 och 4 inte var lika imponerande och då är det ändå 6 år sedan 4:an släpptes.

Jag tror vi har lite högre krav idag helt enkelt

Första Uncharted kom ut 2007, samma år som Assassins Creed 1. Assassins Creed 1 har, fortfarande, bättre animationer på klättring, strid, och rörelse i allmänhet än vad Uncharted 4 har.

Så nej, jag köper inte riktigt argumentet att vi har högre krav idag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvmånen:

Första Uncharted kom ut 2007, samma år som Assassins Creed 1. Assassins Creed 1 har, fortfarande, bättre animationer på klättring, strid, och rörelse i allmänhet än vad Uncharted 4 har.

Så nej, jag köper inte riktigt argumentet att vi har högre krav idag.

To be fair så har jag aldrig spelat något spel ur Assasin's Creed så jag kan inte riktigt jämföra, men jag fastnade i alla fall stort för fokus på en tydlig singlel-player story som fanns i Uncharted. Det är ju egentligen lika mycket en interaktiv film som ett spel och det fastnade jag för då. Jag håller helt med om att gameplay egentligen är ganska mediokert, men det var i alla fall då tillräckligt bra för att hålla mig fast i berättelsen genom spelen :).

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Försöker koppla ihop min Ps5 kontroll via Bluethooth, fungerar på min laptop men inte på stationära... Så skumt, någon som sett samma beteende? hittar den inte alls på stationära.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Disney Money-cart

Permalänk
Medlem

Amazon har fått in 6 st
HOGWARTS LEGACY DELUXE PS5
899 kr
https://www.amazon.se/HOGWARTS-LEGACY-DELUXE-PS5-NDC/dp/B0BRN...

Permalänk
Skrivet av Bozzeta:

Stranger of Paradise Final Fantasy Origin (PS5)
99 kr
Produkten har utgått
https://www.webhallen.com/se/product/341887-Stranger-of-Parad...

Tack för tipset! Fick hem det i Fredags och har lirat cirka 10 timmar hittills, kanske inte detta bästa spelet men det har en viss charm

Permalänk
Permalänk
Medlem

LEGO STAR WARS THE SKYWALKER SAGA
186 kr
https://www.amazon.se/LEGO-STAR-WARS-SKYWALKER-SAGA/dp/B09WW2...

Destroy All Humans 2 Reprobed PS5
179 kr
https://www.amazon.se/Destroy-All-Humans-Reprobed-PS5/dp/B09G...

Båda går att kombinera med köp 10 få 15% (Prime)

Permalänk
Konsolgrävare

April PlayStation Plus Monthly Games:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Najs med Sackboy för er alla som inte kört det. Köptes dag ett och fortfarande ett av de spel som jag haft roligast med (tillsammans med grabben) sen ps5 kom.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Sackboy är trevligt, står prydligt i hyllan. Dom andra två är nog inte för mig, alls.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

120FPS Support (PlayStation 5 Only)
Gran Turismo 7 will support up to 120FPS with the latest 1.31 Update. PS5 and display capable of 120 Hz output required

https://blog.playstation.com/2023/03/29/gran-turismo-7-update...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

<Uppladdad bildlänk>

Kan även varmt rekommendera Tails of Iron. Ett litet soulslike med röstskådespelaren som gör rösten till Geralt som berättarröst.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Är min PS5a defekt?

Jag köpte den 2021-01-30, har inte använts så mycket. Kanske 400 timmar.

Symptomen: output ut från HDMI, dvs bild och ljud, blir svart under 2-3 sekunder helt random. Ibland tar det timmar innan det händer ibland händer det 3-4 på en timma.

Har länge trott det är något med min nya TV eller min hdmi kabel. Men bekräftade att så inte är fallet igår när jag var hemma hos en vän med min PS5, med en helt annan kabel och TV.

Någon som varit med om något liknande?

Min konsol dog efter 15 månader och inte heller överdrivet mycket spelande, köpte den i november 2021, frågan är hur kvaliteten är egentligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av FCyxan:

Min konsol dog efter 15 månader och inte heller överdrivet mycket spelande, köpte den i november 2021, frågan är hur kvaliteten är egentligen

Har haft min i 2 år och det spelas rätt mycket på den och den fungerar hur bra som helst så kvaliten verkar vara bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FCyxan:

Min konsol dog efter 15 månader och inte heller överdrivet mycket spelande, köpte den i november 2021, frågan är hur kvaliteten är egentligen

Skrivet av Kelzzor:

Har haft min i 2 år och det spelas rätt mycket på den och den fungerar hur bra som helst så kvaliten verkar vara bra.

Kvantitativa empiriska studier på hög nivå här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heddan:

Kvantitativa empiriska studier på hög nivå här.

Haha, det var nog poängen ja.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kelzzor:

Har haft min i 2 år och det spelas rätt mycket på den och den fungerar hur bra som helst så kvaliten verkar vara bra.

Visa signatur

Mr. Scriptman