Söker spel från mitten av 90-talet med rockband

Permalänk

Söker spel från mitten av 90-talet med rockband

Jag har ett minne av ett demo jag fick med på en skiva i någon datortidning under mitten av 90-talet, troligtvis någonstans 1995-1998. Jag tror det var någon form av rockbandssimulator eller vad man ska kalla det. Man kunde flytta runt till olika avdelningar i en virtuell värld och lyssna till musik. Jag har bara ett vagt minne av detta, i demot kunde man inte göra mycket alls utan det var mer som en interaktiv animerad film. Någon som har en aning om vad det kan ha hetat?

Förlängde årsintervallen med +1 år.
Permalänk
Medlem

Quest for fame?

Quest for Fame

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Skrivet av Kilrah:

Tyvärr inte detta. Jag funderar över om det kanske bara var ett segment i spelet som var mer åt rockmusikhållet så spelet i sin helhet kanske inte var det. Hmm minns dåligt, men det jag kommer ihåg är att jag tyckte den låten som spelades just i rocksekvensen var riktigt häftig.

Permalänk
Hjälpsam

Förmodligen inte detta, men ett av de bästa rockspelen någonsin måste testas: Rock Star Ate My Hamster.

https://archive.org/details/zx_Rock_Star_Ate_my_Hamster_1989_...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skogskatten:

Jag har ett minne av ett demo jag fick med på en skiva i någon datortidning under mitten av 90-talet, troligtvis någonstans 1995-1997. Jag tror det var någon form av rockbandssimulator eller vad man ska kalla det. Man kunde flytta runt till olika avdelningar i en virtuell värld och lyssna till musik. Jag har bara ett vagt minne av detta, i demot kunde man inte göra mycket alls utan det var mer som en interaktiv animerad film. Någon som har en aning om vad det kan ha hetat?

Jag har också ett minne av detta, hade en kompis som spelade det rätt mycket! Jag vill minnas att karaktärsanimationerna var rätt lika dem i rymdjakten?

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Förmodligen inte detta, men ett av de bästa rockspelen någonsin måste testas: Rock Star Ate My Hamster.

https://archive.org/details/zx_Rock_Star_Ate_my_Hamster_1989_...

Hehe det var inte detta, men det ser ju onekligen underhållande ut.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Nej, tyvärr inte. Har suttit och googlat och kollat upp det mesta som kommer upp där men verkar inte vara något av de som kommer upp i sökresultaten.

Permalänk
Skrivet av Ziron:

Det där kändes nästan rätt, särskilt på den vyn över staden men det var inte detta tyvärr. Jag minns att det måste varit från 1995-1997 för jag hade en IBM Aptiva med högtalare som jag vred upp ljudet på rejält när den sekvensen spelades upp.
Men som sagt jag har för mig att man såg någon liknande vy över stad och sedan kunde förflytta sig till olika områden, eller om detta kanske var en animation. Tror även det fanns någon form av grotta där.

Permalänk
Skrivet av Ziron:

Jag har också ett minne av detta, hade en kompis som spelade det rätt mycket! Jag vill minnas att karaktärsanimationerna var rätt lika dem i rymdjakten?

Jag minns tyvärr allt för dåligt, men något säger mig att det kan ha haft en lite futuristisk design, kanske lite rymdinspirerat.