The Last of Us Part I får systemkrav – Geforce RTX 4080 för Ultra

Permalänk
Medlem

Ser inget problem med att Ultra är just Ultra! Så länge grafiken skalar bra med inställningarna när man väljer å stege ner till high osv. Är ju lite sjarmen med PC att gå tillbaka till äldre titlar och maxa.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Moderator
Forumledare

Huvva, inga dåliga krav!
Som många påpekat så känns det lite märkligt men vi får invänta tester

Skrivet av Swedishchef_90:

Men ett spel från ps3 som enbart kan maxas av 4090,4080 samt 7900 xtx utan uppskalning är väl kanon optimerat antar jag.....

Mjo, samtidigt är det ju inte samma spel som på ps3 utan en ny version av samma spel

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Huvva, inga dåliga krav!
Som många påpekat så känns det lite märkligt men vi får invänta tester

Mjo, samtidigt är det ju inte samma spel som på ps3 utan en ny version av samma spel

Det är väl samma spel som från ps5 remaken? Som var en refreshad ps3 version i TloU2 motorn...
Fast med mera lull lull då det tillkommer occlusion etc till pc

Alla Sony spel som varit playstation exklusiva som kommer till pc har alltid problem med prestanda.... Även fast dem är helt fantastiska spel ändå.

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Det är väl samma spel som från ps5 remaken? Som var en refreshad ps3 version i TloU2 motorn...
Fast med mera lull lull då det tillkommer occlusion etc till pc

Alla Sony spel som varit playstation exklusiva som kommer till pc har alltid problem med prestanda.... Även fast dem är helt fantastiska spel ändå.

Kanske finns ett undantag, Day's Gone lanserades problemfritt av vad jag kan minnas. Tänkte sedan att Spiderman släpptes i bra form men kom sedan på att även det spelet hade massor av problem i början.

Värsta lanseringen jag kan minnas från Sony är nog Horizon PC-släppet. Massor av problem av olika slag, blandannat kunde Aloy inte springa rakt ens. Det mesta bör ha lösts i samband med att spelet slutade supportas.

Returnal var inte problemfritt heller men känns som att det blivit bättre med tiden iallafall. Och de spel som släpps har supportats och försökt fixas iallafall så alltid något.

Personligen är jag glad nog att slippa köpa spel till Playstation, skulle gärna se Ghost of Tsushima härnäst. Och förstås The Last of Us 2.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Huvva, inga dåliga krav!
Som många påpekat så känns det lite märkligt men vi får invänta tester

Är väl ungefär samma krav som Resident Evil 2 remaken som kom för fyra år sedan? Jag får 60 fps i den, och då spelar jag DirectX 11-versionen, alltså utan strålföljning.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Jag är fine med att jag blir tvungen att köra på ett eller två snäpp under maxinställningarna - så länge bilduppdateringen inte dippar a la Hogwarts Legacy.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Alltstå finns spel i 1440 p där 12 GB innebär stutter problem redan nu .Sitter själv i samma båt då mitt 3070 ti har på tok för lite vram .Att man ger 10.000 för ett kort som bäst kommer lämpa sig i 1080 p i framtida spel är helt sjukt .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ottoblom:

Alltstå finns spel i 1440 p där 12 GB innebär stutter problem redan nu .Sitter själv i samma båt då mitt 3070 ti har på tok för lite vram .Att man ger 10.000 för ett kort som bäst kommer lämpa sig i 1080 p i framtida spel är helt sjukt .

Vilka spel?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Swedishchef_90:

Det är väl samma spel som från ps5 remaken? Som var en refreshad ps3 version i TloU2 motorn...
Fast med mera lull lull då det tillkommer occlusion etc till pc

Alla Sony spel som varit playstation exklusiva som kommer till pc har alltid problem med prestanda.... Även fast dem är helt fantastiska spel ändå.

Att portningarna till pc från Sony har varit dåligt optimerade håller jag med om.
Jag ville mest klargöra att det inte är en portning från ps3 utan av den nya versionen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Att portningarna till pc från Sony har varit dåligt optimerade håller jag med om.
Jag ville mest klargöra att det inte är en portning från ps3 utan av den nya versionen

Fast ps5 versionen är väl enbart en copy paste in i nya motorn där dem sedan polerade lite detaljer och nu gör samma sak med pc versionen?
Antar Sony borde anlita någon med större koll optimering

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Datavetare

Det är alltid möjligt att stoppa saker som har helt löjlig visuell-effekt/prestanda-hit kvot. Ett spel som verkligen visar detta är Hogwarts Legacy.

Trodde jag gjorde något fel när man jämför low/medium/ultra, för skillnaderna är i många fall minimala medan effekten på FPS är brutal.

Här är ett exempel på jämförelse mellan ultra, low samt en "typ samma resultat som ultra fast FPS någonstans mellan low/medium". Man måste verkligen veta vad man ska titta efter för att reda ut vilken som är vilken...

Klicka för mer information
Visa mer

Enda som ger klar på effekt vissa ställen är RT-reflektioner. RT-AO / RT-skuggor går att se, om man vet vad man ska leta efter, men är inte helt uppenbart.

Klicka för mer information

Reflektioner

Skuggor

Visa mer

Stora skillnaden mellan konsoler och PC är: för konsoler vet man exakt vad mål-HW är och därför gör man en avvägning kring vad som är "värt" att ta med ur ett "kostnad vs visuell effekt" perspektiv.

På PC är det ofta enklast att "slänga med allt" helt utan att tänka på effekt kontra kostnad. Är upp till användarna att göra "lämplig justering". Gissar att man överskattar hur mycket tid de flesta spelar i verkligheten orkar lägga på detta moment.

Hogwarts må vara ett extremfall, men är väldigt många spel där high/ultra har extremt hög extrakostnad kontra vad den visuella ökningen ger. Helt OK att erbjuda detta för de som absolut vill ha det sista, men man ska nog mer se ultra som "något du antagligen inte vill använda".

Positiva med Last of Us är att spelet fungerar riktigt bra även med "medioker" FPS. Spelade igenom det på PS3, var väl knappt 30 FPS där, men ändå fungerade det (finns definitivt titlar där 30 FPS inte fungerar!).

Så kommer bli kul att se hur de lyckats få detta spel att se ut på high-end PC. Last Of Us är nog också en titel där RayTracing skulle kunna ge ett lyft på sina håll, och här kan det fungera prestandamässigt!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Ojdå, här sitter man på ynka 16Gb ram. Blir att uppgradera illa kvickt då, för annars blir det väl helt ospelbart?!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Last Of Us är nog också en titel där RayTracing skulle kunna ge ett lyft på sina håll, och här kan det fungera prestandamässigt!

The Last of Us kommer väl inte få RT, dock? Tror inte det stödjs i Naughty Dogs spelmotor.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Vilka spel?

Spelet vi diskutera senast .Sen även i Unreal5 testet med fortnite .Sen det finns ett par st gå in på hardware unboxed och se själv

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Ser inget problem med att Ultra är just Ultra! Så länge grafiken skalar bra med inställningarna när man väljer å stege ner till high osv. Är ju lite sjarmen med PC att gå tillbaka till äldre titlar och maxa.

Precis, jag är förvånad över att så pass många på ett forum som sweclockers ser detta som något negativt. Misstänker att det är den gruppen som oavsett vad kör på högsta möjliga inställningarna utan att riktigt tänka efter och förväntar sig att kunna göra det i typ 3-4 år framåt utan att behöva uppgradera.

Vad är poängen med att ha den absolut bästa hårdvaran om spelen inte tillåter dig att faktiskt utnyttja denna? Det är ganska välkänt att många spels "ultra" inställning egentligen inte är det absolut bästa spelet kan leverera, utvecklarna undviker att låta folk ha möjligheten till detta. Om den finns så kommer den här gruppen människor sprida massa idiotier som att det är dåligt optimerat yadda yadda. "Jag får bara 70 fps med ett 3080 i 4K ultra borde ha minst 144 eller mer!"

Reaktionerna till denna nyhet om Last of Us systemkraven är bara ännu ett exempel på denna idioti. Blir inte förvånad om utvecklarna backar och gör om "ultra" så ett 4080 får typ 120+ fps istället. Dessa människor hade i själva verket bara kunnat sänka till high för att få samma upplevelse men deras ego är alldeles för högt för det.

Och de som sitter med ett 4080 och nöjer sig med 60 fps kan nu inte kräma ur allt ur sin hårdvara. Lose-lose.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ottoblom:

Spelet vi diskutera senast .Sen även i Unreal5 testet med fortnite .Sen det finns ett par st gå in på hardware unboxed och se själv

Inget besvär i Fortnite enligt HBU. Och på HBU är det bara 2 spel som slår i taket: Warhammer och Hogwarts.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

https://youtu.be/lSy9Qy7sw0U?t=337

Inget besvär i Fortnite enligt HBU. Och på HBU är det bara 2 spel som slår i taket: Warhammer och Hogwarts.

Skall länka när jag kommer hem från twitter om olika stutter problem .från hardware unboxed .

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Luktar dåligt optimerat likt de andra sony spelen

Det beror på hur man ser saken.

Enligt en filosofi bör spel på ultra vara extremt krävande så man kan gå tillbaka om något år när snabbare datorer kommit så man kan spela spelet igen med snyggare grafik.

Ultra är inte menat att vara optimerat utan att vara overkill.

Medium är det som ska vara optimalt mellan prestanda och grafik. Low är för vad som krävs för att det ska fungera alls och high för de med bra grejer i dagsläget.

Ultra och liknande är oftast minimal skillnad.

Men jag och många andra har svårt att inte maxa allting men det är en annan sak.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dagas:

Det beror på hur man ser saken.

Enligt en filosofi bör spel på ultra vara extremt krävande så man kan gå tillbaka om något år när snabbare datorer kommit så man kan spela spelet igen med snyggare grafik.

Ultra är inte menat att vara optimerat utan att vara overkill.

Men varför?
Ser man ingen skillnad på High eller Ultra idag så kommer man ju inte göra det om några år heller. Dagens spel har Ultra bara för att känns det som.

Permalänk

Är detta samma genre som Uncharted och SOTR eller är det mer skräckspel?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Är detta samma genre som Uncharted och SOTR eller är det mer skräckspel?

Mer skräck/zombie med bra story

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Mer skräck/zombie med bra story

Ok. Kollade bara lätt genom delar av första banan/delen och där var det bara människor men zombis kanske kommer senare. Jag gillar inte spel där man möte sitta på helspänn hela tiden. Öppna/ljusa ytor. Gillar inte ens nattbanor i COD spelen där man springer runt med nightvision.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Idontlikekarens:

Skulle gissa på att spelet är dåligt optimerar för PC helt enkelt.
Tur att man värmt upp med Resident Evil 2 som var poop-optimerat det med. Förstår fortfarande inte hur linjära spel kan kräva så himla mycket, även med dagens standard.

Är Resident Evil 2 dåligt optimerat?
Minns det som väldigt lätt att driva när jag spelade det för några år sedan.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Skrivet av jeppe109:

Är Resident Evil 2 dåligt optimerat?
Minns det som väldigt lätt att driva när jag spelade det för några år sedan.

Kanske bara var min rigg då. För den plöjde Square Enix titlar bra, vilka kan vara tunga, men just Resident Evil 2 remaken fick den jobba rejält med minns jag, iallafall i maxade inställningar.

Permalänk
Skrivet av jeppe109:

Är Resident Evil 2 dåligt optimerat?
Minns det som väldigt lätt att driva när jag spelade det för några år sedan.

Det är ungefär i nivå med Cyberpunk 2077, inte riktigt lika tungt men nästan.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem

Ultra är bara till för att lura folk att köpa dyrare grafikkort än vad de behöver.
Samma sak gäller fast till en lite mindre grad och beroende på spel high, RT och native 4k.

Man kan tappa typ 3/4 av prestandan med allt påslaget jämfört med rimliga inställningar och man får ändå sitta där och jämföra stillbilder, leta skillnader och jämföra pixlar för att kunna se någon skillnad.

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur noga Naughty Dog är med detaljer i sina spel har jag svårt att se att de skulle skita helt i optimeringar för PC-releasen. Och som flera påpekat innan känns det kul med utvecklare som låter Ultra betyda just Ultra och inte att det ska vara anpassat efter vad folk har för grafikkort idag. Har man ett för klent grafikkort får man sänka inställningarna ett steg, oavsett om det råkar vara det näst bästa grafikkortet på marknaden idag och att det har en hög prislapp.

Vill man att utvecklare ska anpassa sig efter ens hårdvara kan man köra konsol istället så behöver man inte oroa sig för det.

Skrivet av Knotvillage:

Ok. Kollade bara lätt genom delar av första banan/delen och där var det bara människor men zombis kanske kommer senare. Jag gillar inte spel där man möte sitta på helspänn hela tiden. Öppna/ljusa ytor. Gillar inte ens nattbanor i COD spelen där man springer runt med nightvision.

Man behöver absolut inte vara på helspänn hela tiden genom The Last of Us. Det är inte ett sådant skräckspel med jumpscares överallt. Många gånger kommer man till ett rum/område där man ser fienderna innan de ser dig. Så kan du välja hur du vill ta dig ann dem. Antingen genom att smyga eller att rusa in med vapen draget. Det är gott om lugna sekvenser mellan med dialog och story. Det finns flera mörka partier där man använder ficklampa för att se något dock.

Men Naughty Dog som utvecklar spelet har satsat mycket på tillgänglighet på senare tid. Det är möjligt att det finns inställningar för att göra mörkare rum mer upplysta och mycket mer om man tycker det är jobbigt eller av annan anledning har svårt för vissa moment.

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Mer skräck/zombie med bra story

Hur är det med Assassin’s: Creed? Likande SOTR och Uncharted?

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Hur är det med Assassin’s: Creed? Likande SOTR och Uncharted?

Nu har jag inte spelat alla AC utan 1&2, odessey, origins och valhalla och de första är mer likt Uncharted med mer linjär story och delvis mycket klättra.

Problemet med AC är att det känns väldigt repetitivt.
Klättra här för karta, döda 4st sen gå vidare.

Med odessey, origins och valhalla så blir det lite mer fritt och annorlunda.

De är absolut värda att spela igenom

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Nu har jag inte spelat alla AC utan 1&2, odessey, origins och valhalla och de första är mer likt Uncharted med mer linjär story och delvis mycket klättra.

Problemet med AC är att det känns väldigt repetitivt.
Klättra här för karta, döda 4st sen gå vidare.

Med odessey, origins och valhalla så blir det lite mer fritt och annorlunda.

De är absolut värda att spela igenom

Som uncharted då, ett jävla klättrande. Följer man en story eller är det open world, typ Far Cry.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS