Strålningskänslighet - finns det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nej det gör det inte.

Saxat direkt ur föreskrifterna (min fetstil):
"Samtliga SAR-värden (specific absorption rate) avser medelvärdet under en sexminutersperiod."

Det handlar inte på något sätt om exponeringstid.

6 minuter är det högsta tiden de får vistas inom driftzonen också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Referensvärdet gäller endast exponering i högst 6 minuter - då faller allt ihop som ett korthus.

Det grundläggande problemet är att de saknar forskningsstudier som visar att helkroppsexponering av 4G/5G på människor över tid i dessa nivåer inte är helt ofarligt, eller nivåer ens i närheten av det. Snarare är referensvärdet en nivå där det uppstår svåra skador.

De ska ju ha en säkerhetsmarginal, hur räknar du ut säkerhetsmarginalen om referensvärdet bara gäller 6 minuters exponering och att de inte gjort riktiga studier på riktiga människor eller ens djur i de aktuella frekvenserna?

Bevisbördan ligger inte på de som är drabbade heller.

Nej, Vid frekvenser mellan 100 kHz och 10 GHz beräknas Seq, E2, H2 och B2 som medelvärden över en sexminutersperiod.

Referensvärdena fungerar som referens vid observationer som pågår inom ett bestämt tidsintervall på 6 minuter (360 sekunder). Alltså bör mätningen ske åtminstone 6 minuter, för att rättfärdigt kunna bruka tabellen för frekvensområdet 100 kHz upp till 10GHz.

Det är skillnad att springa ut och in när det är -40C på utsidan - i endast ett par badshorts. Och stanna ute 6 minuter i -40C - i bara ett par badshorts.

Den ena exponeringen är betydligt farligare än den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Nej, det är tydliga föreskrifter att de endast får exponeras i dessa nivåer i upp till 6 minuter. Jag kan ta fram olika källor på det, men inte precis nu.

Permalänk
Medlem

Finns massa forskning från 70talet där man undersökts el allergi och liknande påstående. Man slog på och av fälten för att se om dom märkte någon skillnad och kunde ”känna av” dess effekt. Kontentan är att ingen kunde avgöra om elektriska fälten var på eller av.

Orkar inte hitta en referens. Google kan hjälpa dom sommar intresse. Var i usa man forskade och antagligen var det militär koppling till studien.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rapidact:

Nej, det är tydliga föreskrifter att de endast får exponeras i dessa nivåer i upp till 6 minuter. Jag kan ta fram olika källor på det, men inte precis nu.

Ja visst. Det kan säkert vara så att en del använder den maxtiden för att vara i områden med högre strålningshalter än de referensvärden som används för att säkerställa säktra strålnivåer.
Men vad bevisar det då?

Im not following here...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Finns massa forskning från 70talet där man undersökts el allergi och liknande påstående. Man slog på och av fälten för att se om dom märkte någon skillnad och kunde ”känna av” dess effekt. Kontentan är att ingen kunde avgöra om elektriska fälten var på eller av.

Orkar inte hitta en referens. Google kan hjälpa dom sommar intresse. Var i usa man forskade och antagligen var det militär koppling till studien.

Enklaste är att ta fram de symptom amerikanska militären kom fram till i alla deras studier på deras soldater. De linjerar med det folk upplever än idag. Ska försöka finna tid och ork att ta fram allt detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja visst. Det kan säkert vara så att en del använder den maxtiden för att vara i områden med högre strålningshalter än de referensvärden som används för att säkerställa säktra strålnivåer.
Men vad bevisar det då?

Im not following here...

Syftet är att skydda individer från akuta skadliga biologiska effekter.

Permalänk
Medlem

Referensvärdet handlar om att inte utsätta allmänheten för risker, så det handlar om kontinuerlig exponering. De som jobbar med utrustningen har andra säkerhetszoner och kortare exponeringstid.

Radar är ofta på flera hundra kW peak och i många fall jobbar vissa väldigt nära utrustningen eller utför service så det har forskats en hel del kring exponering och åtgärder. Det är bland annat denna forskning som granskas.

Edit: Det ICNIRP säger är bland annat (märk skillnaden på occupational och general public) –

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Uppmaning*

Source or GTFO, det är så enkelt.

Källor till påståenden skall postas SAMTIDIGT som påståendet och inte efter, går inte det så kan vi stänga tråden.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Visst, to be fair så är de enda symptom som går att uppmäta eller betrakta just temperaturhöjningar.
Ska vi börja prata om andra symptom som inte går att härleda eller ens observera så kan vi lika gärna prata om magi eller fantasi.

Det länkades i början på tråden exempel på cancerbehandling som använder radiovågor där värme inte är den enda effekten

Så att påstå att värme är den enda tänkbara effekten på celler i kroppen är troligen helt fel

Säger inte heller att allt annat som sägs är helt korrekt, men jag tycker faktiskt samtalsklimatet hittills i tråden är ganska bra och alla verkar öppna för varandras idéer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Du skulle ha säkert haft större förståelse om du hade sett hur jag såg ut efter den vistelsen.

Det jag inte skrev var det jag upplevde första veckan, jag fick hög hjärtpuls varje kväll efter 4 timmar som höll i sig tills jag lämna hemmet, det pirrade och kröp i kroppen, sedan kom helgen, då hade jag hjärtrusning non-stop från fredag kväll till måndag morgon, jag var helt slut och hade huvudvärk, minsta ansträngning gav ont i hjärtat, som att lyfta tvättkorg eller lägga disk i diskmaskin. Måndag morgon var jag var uppsvullen från huvud till tå, med märken efter täckets väck över hela kroppen, fötterna var så runda att jag knappt fick ner dem i skorna, det kändes som jag sprungit en mil fast jag bara sovit i denna strålning. Det har varit en nära döden-upplevelse sedan varje gång jag besökt lägenheten ett kort tag, det har påverkat både min andning, jag har flåsat samtidigt som jag är uppsvullen och haft hjärtflimmer (oregelbunden hjärtrytm). Jag hade åkt akut in på sjukhus alla dagar i veckan om det inte var stabsläge på sjukhusen pga Covid. Jag har bilder, men jag kommer inte posta dem här.

Ska du ha en mätare för att mäta riktigt höga nivåer, då kostar den i storleksordningen runt 250 000 kr. Det man kan göra som "amatör" är att köpa den som anses vara bäst på öppna marknaden, konsumentversion, då kostar det runt 5000 kr. Jag toppar den mätaren på alla nivåer, jag har ett max peak-värde som är över 3000 000 mikrowatt. Den "professionella" mätningen som en konsult gjort mäter på ett annat sätt, då tar de ett medelvärde på 6 minuter, då mäter de dessutom max medelvärde, även den visar att jag slagit Strålsäkerhetsmyndighetens tidigare rekord de mätt upp på järntorget i Stockholm.

Nej, det är ett systemfel, de har bestämt ett referensvärde som endast kan uppmätas 1 meter framför antennen, det referensvärdet har inga säkerhetsmarginaler, det har ingenting med de symptom som jag och mina grannar upplever, den har endast med den "termiska" effekten och jag tycker det är bedrägligt, de har inte testat denna nivå på människor, det finns inga studier gjorda på människor, där de över tid utsätts för helkroppsexponering. Branschen själva litar inte heller på referensnivån, så de har bestämt sin driftzon, och i regel ska de placera masterna högt över allmänheten - därför har detta inte upplevts som ett större problem, förrän du hamnat direkt framför, men nu är det annorlunda - de nya basstationerna är mycket kraftfullare än tidigare, det är större och fler antennelement, samt att alla leverantörer ska ha täckning på samma område. Strålningen ökar markant de senaste 2 åren, nu börjar människokroppen säga ifrån.

Ja, det håller på händer nu Utbyggnad håller på ske, det börjar centralt i stan och vårat bostadsområde precis utanför fick alla basstationer uppgraderade. Det här kommer bli uppmärksammat. Det speciella i vårat fall var att våran fastighet inte var tilläggsisolerad, vi släppte in 10x mer strålning än grannfastigheterna, men vi har kontakt med grannar i grannhusen och det har börjat hända där också.

Det finns den kategorin av människor som är oroliga av sig, och de förstör för dem som verkligen är drabbade.

Någonstans måste man börja, det unika i mitt fall är att jag får rent visuella symptom omgående, kanske just för att jag är extremt utsatt som få andra. Jag har dokumenterat noggrant vad som hänt och har bilder som ser helt sjuka ut på min uppsvullna kropp. Jag har gjort läkarundersökningar utan anmärkning, kollat hjärta och tagit prover utan anmärkning.

Har du ett artikelnummer för ditt instrument?

Att instrumentet kan läsa ett maximalt toppvärde på 3W säger inget om instrumentets upplösning, känslighet eller osäkerhet.

Här är en mycket bra resurs om man vill läsa på vad de olika termerna innebär för instrument och mätningar: https://download.tek.com/document/LowLevelHandbook_7Ed.pdf

Permalänk
Medlem

@Rapidact
Det moderatorerna är att du postar lite mätresultat, vad du använder för mätinstrument eller om någon annan gjort tester eller mätningar. Kanske finns det läkare som skrivit ner symptom som kunde dokumenteras, etc.

De vill inte ha dina åsikter eller grundlösa (ounderbyggda) påståenden. Jag tycker det är väldigt kul att du bidrar och är aktiv. Nästa steg är nog att samla data från din lägenhet eller något annat som folket här kan analysera eller jobba vidare på

Permalänk
Medlem

Det finns studier där de som anser sig vara känsliga placerats med strålning respektive utan strålning.

De har mått ungefär så bra eller dåligt som de tror att det var strålning i rummet.

Alltså psykologiskt.

Edit: Nej jag orkar inte leta fram dem nu, men de finns. Diskussionsforum, inte doktorsavhandling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

Du skulle ha säkert haft större förståelse om du hade sett hur jag såg ut efter den vistelsen.

Det jag inte skrev var det jag upplevde första veckan, jag fick hög hjärtpuls varje kväll efter 4 timmar som höll i sig tills jag lämna hemmet, det pirrade och kröp i kroppen, sedan kom helgen, då hade jag hjärtrusning non-stop från fredag kväll till måndag morgon, jag var helt slut och hade huvudvärk, minsta ansträngning gav ont i hjärtat, som att lyfta tvättkorg eller lägga disk i diskmaskin. Måndag morgon var jag var uppsvullen från huvud till tå, med märken efter täckets väck över hela kroppen, fötterna var så runda att jag knappt fick ner dem i skorna, det kändes som jag sprungit en mil fast jag bara sovit i denna strålning. Det har varit en nära döden-upplevelse sedan varje gång jag besökt lägenheten ett kort tag, det har påverkat både min andning, jag har flåsat samtidigt som jag är uppsvullen och haft hjärtflimmer (oregelbunden hjärtrytm). Jag hade åkt akut in på sjukhus alla dagar i veckan om det inte var stabsläge på sjukhusen pga Covid. Jag har bilder, men jag kommer inte posta dem här.

Ska du ha en mätare för att mäta riktigt höga nivåer, då kostar den i storleksordningen runt 250 000 kr. Det man kan göra som "amatör" är att köpa den som anses vara bäst på öppna marknaden, konsumentversion, då kostar det runt 5000 kr. Jag toppar den mätaren på alla nivåer, jag har ett max peak-värde som är över 3000 000 mikrowatt. Den "professionella" mätningen som en konsult gjort mäter på ett annat sätt, då tar de ett medelvärde på 6 minuter, då mäter de dessutom max medelvärde, även den visar att jag slagit Strålsäkerhetsmyndighetens tidigare rekord de mätt upp på järntorget i Stockholm.

Nej, det är ett systemfel, de har bestämt ett referensvärde som endast kan uppmätas 1 meter framför antennen, det referensvärdet har inga säkerhetsmarginaler, det har ingenting med de symptom som jag och mina grannar upplever, den har endast med den "termiska" effekten och jag tycker det är bedrägligt, de har inte testat denna nivå på människor, det finns inga studier gjorda på människor, där de över tid utsätts för helkroppsexponering. Branschen själva litar inte heller på referensnivån, så de har bestämt sin driftzon, och i regel ska de placera masterna högt över allmänheten - därför har detta inte upplevts som ett större problem, förrän du hamnat direkt framför, men nu är det annorlunda - de nya basstationerna är mycket kraftfullare än tidigare, det är större och fler antennelement, samt att alla leverantörer ska ha täckning på samma område. Strålningen ökar markant de senaste 2 åren, nu börjar människokroppen säga ifrån.

Ja, det håller på händer nu Utbyggnad håller på ske, det börjar centralt i stan och vårat bostadsområde precis utanför fick alla basstationer uppgraderade. Det här kommer bli uppmärksammat. Det speciella i vårat fall var att våran fastighet inte var tilläggsisolerad, vi släppte in 10x mer strålning än grannfastigheterna, men vi har kontakt med grannar i grannhusen och det har börjat hända där också.

Det finns den kategorin av människor som är oroliga av sig, och de förstör för dem som verkligen är drabbade.

Någonstans måste man börja, det unika i mitt fall är att jag får rent visuella symptom omgående, kanske just för att jag är extremt utsatt som få andra. Jag har dokumenterat noggrant vad som hänt och har bilder som ser helt sjuka ut på min uppsvullna kropp. Jag har gjort läkarundersökningar utan anmärkning, kollat hjärta och tagit prover utan anmärkning.

Bottnar ditt instrument så får du sätta dit en dämpare. -3dB till -10dB är ganska vanliga värden på sådana. Används regelbundet för att inte skada mätinstrument så som spektrumanalysatorer.

Sedan gäller det att hålla isär peak och average värden då det säger helt olika saker.

Detta med 6minuter är nog mest taget lite ur luften. Långt nog för att få en vettigt genomsnittlig mätning och kort nog att man inte slösar bort hela arbetsdagen på en mätning. Skulle kunna vara 3 eller 20min mätperiod. Betvivlar de kommer skiljas åt speciellt mycket.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

@Rapidact
Det moderatorerna är att du postar lite mätresultat, vad du använder för mätinstrument eller om någon annan gjort tester eller mätningar. Kanske finns det läkare som skrivit ner symptom som kunde dokumenteras, etc.

De vill inte ha dina åsikter eller grundlösa (ounderbyggda) påståenden. Jag tycker det är väldigt kul att du bidrar och är aktiv. Nästa steg är nog att samla data från din lägenhet eller något annat som folket här kan analysera eller jobba vidare på

Jag kan posta bilder på sådant, jag är inte någon bedräglig person. Jag ska se om jag kan klippa ur läkaranteckningar på mina symptom. Bilder på mätningar. Kanske någon bild när jag börjar svullnar upp efter kort besök i lägenheten. Det är så att man måste hämta saker, tvätta kläder, dokumentera och då har jag drabbats direkt av allvarliga symptom. Jag har försökt att vistas i lägenheten men det går bara inte, jag älskar min dator och min 65” Oled, jag har försökt se avsnitt av serier jag följt, men då får jag betala ett dyrt pris efteråt. Låter det bra? Då lär väl den mesta av kritiken tystna?

Permalänk
Medlem

Intressant är det definitivt, men det blir så himla oproduktivt att bara nämna att "någon fick huvudvärk" eller att man fick ont i handen, det leder liksom ingenstans. Ser fram emot lite källor!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Rapidact:

De går att observera i min bostad, och jag funderar på att spela in 5G-tjutet som jag fick i min USB-mikrofon som alla började klaga på - för det är väl något ni kan relatera till?

Hur länge innan att basstationen monterades hade du bott i lägenheten ?
Det är inte underligt om du får störningar av radiosändare i elektronik (som egentligen är dåligt konstruerad och har för hög bandbredd) men det var allt vanligare förr och har snarare minskat pga hur nyare telefonisystem arbetar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Rapidact:

Jag kan posta bilder på sådant, jag är inte någon bedräglig person. Jag ska se om jag kan klippa ur läkaranteckningar på mina symptom. Bilder på mätningar. Kanske någon bild när jag börjar svullnar upp efter kort besök i lägenheten. Det är så att man måste hämta saker, tvätta kläder, dokumentera och då har jag drabbats direkt av allvarliga symptom. Jag har försökt att vistas i lägenheten men det går bara inte, jag älskar min dator och min 65” Oled, jag har försökt se avsnitt av serier jag följt, men då får jag betala ett dyrt pris efteråt. Låter det bra? Då lär väl den mesta av kritiken tystna?

I volunteer as tribute.

Jobbar hemifrån ändå och kan behöva lite av en omväxling i miljön.
Om du lånar ut nycklarna så kan jag bo där en hel vecka i stöten och jobba därifrån.
Såvida där finns internet, iofs så lär det nog finnas täckning för 5G.

Inte ens ett skämt. Jag har i noll tillit till orden el eller strålningsallergi. Jag är därför en perfekt försökskanin.
Nära på noll risk för placebo. Sedan om jag skulle överleva så kan jag överta bostaden till 30% av marknadsvärdet.
Det borde vara en ganska bra deal för dig med tanke på att jag knappast kan tänka mig att du vill sälja dödsfällan till en ovetande. Det är dock inte ett krav för att jag skall testa.

Again, not a joke. Jag kan ojämna veckor året ut.

För att förtydliga:
Mitt mål är inte att förlöjliga varken dig eller din situation. Jag lider själv av hälsoproblem och önskar ingen annan det samma.
De problem jag brottas med dagligen är av den psykiska typen. Och jag undrar, i vänligaste mån, om du eventuellt också gör det.
Kanske det kan bidra till en ökad självförståelse för din del och bättre hälsa i din framtid.

Annars så dör jag väl på plats och då kan du ju upprätta en anmälan med mitt lik som bevisföring.

Permalänk
Medlem

Här är ett klipp från mitt läkarbesök.

Detta är mig efter kort besök i lägenheten efter 3,5 timmar, jag hade hämtat ett paket och tänkte kolla ett avsnitt av en serie jag följde, när man börjar svullna upp, då lämnar man lägenheten omgående, sedan börjar helvetet med extrema symptom hela natten.

Du ligger sömnlös av smärta och uppsvullnad i kroppen, du får svullna fingrar så det gör ont runt naglarna, fötterna svullnar, låren svullnar, konstant hjärtrusning i 5 timmar, smärtan är obeskrivlig, den måste upplevas för att förstås, du har inte bara ont i bröstet, utan du får ont i ryggen också bakom hjärtat, sedan lyckas du somna en stund för att vakna 1,5 timmar senare, kl 6:30 av hjärtklappning, sedan 5 minuter senare har man hjärtflimmer - att hjärtat dunkar oregelbundet - då tror man att man dör. Sedan lyckas man somna en stund för att vakna kl 9:15, då upptäcker man att man hela tiden haft denna tjutande tinnitus, smärtan i bröstet hade varit större att du inte ens tänkte på det under natten, så har man stickningar i fötter och tår och ont i fotsulan.

Så kan ett besök se ut i min lägenhet. När jag haft längre avbrott mellan besöken har jag kommit undan med hjärtrusning och extrem huvudvärk i flera dagar och lätt svullnad, men man blir känsligare ju oftare man besöker sitt hem.

Här är en bild på min mätare, Safe and Sound Pro II, jag har den senaste utgåvan är kalibrerad i juli 2022, den toppas väldigt lätt i min lägenhet, men inte någon annanstans. Jag har det högsta uppmätta värdet med denna mätare i Sverige. Jag har professionellt utförd mätning och protokoll på det, som visar på max medelvärde på 1 340 000 mikrowatt/m2 under 6 minuters mättid på nästan samma plats, men det är inte samma sak som peak värde, jag kommer inte posta det protokollet här, men jag nämner det ändå. Man får tänka på att referensvärdena är extremt satta och har ingenting med de symptom som jag och andra erfar, utan referensvärdet handlar endast "termisk" effekt. Jag tror att referensvärdena behöver sänkas rejält i Sverige som vissa andra länder gjort, baserat på granskningar av inrapporterade symptom och riktiga vetenskapliga undersökningar.

Jag kommer låta en ytterligare mätning göras för att ta reda på det riktiga peak-värdet, som vi idag inte vet hur högt det är.

Här är en bild hos en granne, vi fick rycka ut tillsammans i huset för att foliera hennes vägg, hon hade blivit förlamad av smärta i den delen av kroppen som var närmast ytterväggen, hon kunde inte ens gå ut och rasta hennes hundar, utan vi fick hjälpas åt i huset. Efter folien kom upp kunde hon tillfälligt sova igen och den värsta smärtan försvann, efter det har hon fått sätta folie i hela lägenheten för att ens kunna vistas där. Läget är kritiskt för henne just nu och jag har bett henne att tillfälligt bo på annan plats tills vi löser detta.

Folie kan sänka strålningen ca 10 x, det är en billig effektiv lösning när det är akut. Det finns professionella material som kan avskärma strålningen, som "andas" och inte skapar mögelproblem, som lätt kan målas över. Det finns EMF-färger och specialgardiner och film att sätta på fönster. Det är väggarna som släpper in mest strålning.

Vi är väl 10 st personer som är drabbade i huset idag, ytterligare personer har kraftigt försämrad hälsa men vill/vågar inte ställa upp med sin egen lägesbild i de anmälningar vi ska göra till myndigheterna.

Jag lämnar ut mig själv ganska mycket i det här, det känns otroligt kränkande, men jag känner att jag ändå måste göra det innan fler drabbas, informationen måste ut. Det som hänt oss i vårat hus ska inte kunna hända enligt våra myndigheter och de referensvärden de bestämt. Nu är vi där vi är, det har ändå hänt. Det värsta för mig, är att jag riskerar att bli hemlös snart om jag inte löser denna situation. Det är ganska frustrerande och jag är väldigt ledsen över detta.

Och detta jag skriver om är heller inte nytt, media har rapporterat om detta sedan 1999.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/9903/04/antenn.html

På den tiden skrev de "... På Stadsbyggnadskontoret reagerade man med bestörtning och lovade att ta tag i problemet. Men de boende på Hantverkargatan fortsätter att oroa sig. Totalt har ett tiotal hyresgäster klagat på bland annat hjärtklappning, yrsel, huvudvärk och stickningar i kroppen."

Permalänk
Medlem

Då hade japan redan varit utplånade.

Permalänk
Medlem

Tror Faradbur funkar bättre än folie över fönstren. Tapetsera golv, väggar och tak med hönsnät eller tätare väv som sen jordas. Om den byggs rätt kommer mobilen tappa täckningen osv.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem

Möjligen att man kan bli bränd av solen, vissa är känsligare än andra.

Är den starkaste strålkällan människor brukar utsätta sig för.

Så är man känslig för radiosignaler så antar jag att man är en person som ligger inom något spektrum.

Permalänk
Medlem

@Rapidact: Det som är sorgligt är att du inte tar till dig något av vetenskapen på området eller det vi redan sagt – du kan inte bråka om att exponeringen i din lägenhet är långt under referensnivån som är säker för allmänheten. Du måste fundera på varför du skulle lyckas processa där andra misslyckats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rapidact:

<Uppladdad bildlänk>

Här är ett klipp från mitt läkarbesök.

<Uppladdad bildlänk>

Detta är mig efter kort besök i lägenheten efter 3,5 timmar, jag hade hämtat ett paket och tänkte kolla ett avsnitt av en serie jag följde, när man börjar svullna upp, då lämnar man lägenheten omgående, sedan börjar helvetet med extrema symptom hela natten.

Du ligger sömnlös av smärta och uppsvullnad i kroppen, du får svullna fingrar så det gör ont runt naglarna, fötterna svullnar, låren svullnar, konstant hjärtrusning i 5 timmar, smärtan är obeskrivlig, den måste upplevas för att förstås, du har inte bara ont i bröstet, utan du får ont i ryggen också bakom hjärtat, sedan lyckas du somna en stund för att vakna 1,5 timmar senare, kl 6:30 av hjärtklappning, sedan 5 minuter senare har man hjärtflimmer - att hjärtat dunkar oregelbundet - då tror man att man dör. Sedan lyckas man somna en stund för att vakna kl 9:15, då upptäcker man att man hela tiden haft denna tjutande tinnitus, smärtan i bröstet hade varit större att du inte ens tänkte på det under natten, så har man stickningar i fötter och tår och ont i fotsulan.

Så kan ett besök se ut i min lägenhet. När jag haft längre avbrott mellan besöken har jag kommit undan med hjärtrusning och extrem huvudvärk i flera dagar och lätt svullnad, men man blir känsligare ju oftare man besöker sitt hem.

<Uppladdad bildlänk>

Här är en bild på min mätare, Safe and Sound Pro II, jag har den senaste utgåvan är kalibrerad i juli 2022, den toppas väldigt lätt i min lägenhet, men inte någon annanstans. Jag har det högsta uppmätta värdet med denna mätare i Sverige. Jag har professionellt utförd mätning och protokoll på det, som visar på max medelvärde på 1 340 000 mikrowatt/m2 under 6 minuters mättid på nästan samma plats, men det är inte samma sak som peak värde, jag kommer inte posta det protokollet här, men jag nämner det ändå. Man får tänka på att referensvärdena är extremt satta och har ingenting med de symptom som jag och andra erfar, utan referensvärdet handlar endast "termisk" effekt. Jag tror att referensvärdena behöver sänkas rejält i Sverige som vissa andra länder gjort, baserat på granskningar av inrapporterade symptom och riktiga vetenskapliga undersökningar.

Jag kommer låta en ytterligare mätning göras för att ta reda på det riktiga peak-värdet, som vi idag inte vet hur högt det är.

<Uppladdad bildlänk>

Här är en bild hos en granne, vi fick rycka ut tillsammans i huset för att foliera hennes vägg, hon hade blivit förlamad av smärta i den delen av kroppen som var närmast ytterväggen, hon kunde inte ens gå ut och rasta hennes hundar, utan vi fick hjälpas åt i huset. Efter folien kom upp kunde hon tillfälligt sova igen och den värsta smärtan försvann, efter det har hon fått sätta folie i hela lägenheten för att ens kunna vistas där. Läget är kritiskt för henne just nu och jag har bett henne att tillfälligt bo på annan plats tills vi löser detta.

Folie kan sänka strålningen ca 10 x, det är en billig effektiv lösning när det är akut. Det finns professionella material som kan avskärma strålningen, som "andas" och inte skapar mögelproblem, som lätt kan målas över. Det finns EMF-färger och specialgardiner och film att sätta på fönster. Det är väggarna som släpper in mest strålning.

Vi är väl 10 st personer som är drabbade i huset idag, ytterligare personer har kraftigt försämrad hälsa men vill/vågar inte ställa upp med sin egen lägesbild i de anmälningar vi ska göra till myndigheterna.

Jag lämnar ut mig själv ganska mycket i det här, det känns otroligt kränkande, men jag känner att jag ändå måste göra det innan fler drabbas, informationen måste ut. Det som hänt oss i vårat hus ska inte kunna hända enligt våra myndigheter och de referensvärden de bestämt. Nu är vi där vi är, det har ändå hänt. Det värsta för mig, är att jag riskerar att bli hemlös snart om jag inte löser denna situation. Det är ganska frustrerande och jag är väldigt ledsen över detta.

Och detta jag skriver om är heller inte nytt, media har rapporterat om detta sedan 1999.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/9903/04/antenn.html

På den tiden skrev de "... På Stadsbyggnadskontoret reagerade man med bestörtning och lovade att ta tag i problemet. Men de boende på Hantverkargatan fortsätter att oroa sig. Totalt har ett tiotal hyresgäster klagat på bland annat hjärtklappning, yrsel, huvudvärk och stickningar i kroppen."

Kvack. Det är vad jag har och säga om den där gröna mätaren. Eftersom rulladen bland sökresultatet i google för den där mätaren är i allra högsta grad - tumskruvade föreställningar för 5G.

Firman Safe Living Technologies som står bakom mätaren tjänar troligtvis gräddvisp på ett stort antal människor, som troligen har andra och riktiga medicinska bekymmer, som beror på något helt annat än radiovågor.

Radiovågor som jag och många andra upplever dagarna i ända, utan att det tycks drabba oss något nämnvärt. Men jag hade önskat få ett sån där SWISS SHIELD FABRICS duk, för att byta ut nödfilten i bilen till något mer nymodigt.

Länk: https://safelivingtechnologies.com/our-company/

Jag tycker du bör se på det hela mer objektivt och med verktyg som källkritik.

Permalänk
Hedersmedlem

@Rapidact Det är utlämnande. Och det du tar upp är en intressant inblick. Jag fattar om situationen upplevs väldigt svår.

Med det sagt.
De värden du skriver i tråden. De är ju inom referensvärdena som är OK.
På mätaren som visas på bild står average 0,85w per kvadratmeter. Du har haft någon annan där som mätt upp till 1,3w per kvadratmeter.

Referensvärdena som är satta med god marginal för hur hög strålning som anses vara säkert i vardagen är på 4-10w per kvadratmeter.
Ni ligger alltså en hel del under de värdena fortfarande.
https://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/omraden/magnetfalt-o...

Så jo.
Det som hänt er i ert hus ska faktiskt kunna hända enligt våra myndigheter och de referensvärden de bestämt.

Mätvärdena ser OK ut.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rapidact:

Magneter används flitigt inom ridsport på hästar och sport generellt, även t ex inom NHL/Hockey. Foppa har bl a sagt i tv-intervjuer att han skulle läka skador snabbare med magnetbehandling.

Sist jag kollade sålde Foppa tofflor av skumplast, vilka är hans vetenskapliga kvalifikationer för att uttala sig om sånt här?

Citat:

Sätter du en stark magnet mot kroppen, låt oss säga en 6000 gauss magnet, då kommer du vara kokande varm i det området inom 1 timme.

Ok jag synar dina 6000 gauss och höjer med 4000 gauss:

Suggested mechanisms of action

Citat:

Perhaps the most common suggested mechanism is that magnets might improve blood flow in underlying tissues. The field surrounding magnet therapy devices is far too weak and falls off with distance far too quickly to appreciably affect hemoglobin, other blood components, muscle tissue, bones, blood vessels, or organs.[3][10] A 1991 study on humans of static field strengths up to 1 T found no effect on local blood flow.[6][11]

(1T = 10k gauss.)

Intresserade kan kolla källhänvisningarna på Wikipedias sida, jag länkar dem inte en gång till här då det känns överflödigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

@Rapidact Det är utlämnande. Och det du tar upp är en intressant inblick. Jag fattar om situationen upplevs väldigt svår.

Med det sagt.
De värden du skriver i tråden. De är ju inom referensvärdena som är OK.
På mätaren som visas på bild står average 0,85w per kvadratmeter. Du har haft någon annan där som mätt upp till 1,3w per kvadratmeter.

Referensvärdena som är satta med god marginal för hur hög strålning som anses vara säkert i vardagen är på 4-10w per kvadratmeter.
Ni ligger alltså en hel del under de värdena fortfarande.
https://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/omraden/magnetfalt-o...

Så jo.
Det som hänt er i ert hus ska faktiskt kunna hända enligt våra myndigheter och de referensvärden de bestämt.

Referensvärdet saknar egentligen betydelse, då det är människokroppens hälsa som räknas enligt strålskyddslagen och miljöbalken. Referensvärdet har nog påverkats mer av lobbyism än faktiska vetenskapliga studier. Jag har konfronterat ansvarig forskare och bett dem visa en enda vetenskaplig studie som visar att helkroppsexponering i dessa nivåer över tid av 4G/5G är säkra för människor? Det finns inga sådana studier gjorda, det är det detta handlar om. Våra myndigheter måste ha vetenskaplig grund för deras påståenden, och jag säger att de saknar det. Det som hänt oss ska enligt dem inte kunna hända, men de kan inte visa det när man begär det av dem. Inga riktiga studier på människor är gjorda.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Rapidact:

Här är en bild på min mätare, Safe and Sound Pro II, jag har den senaste utgåvan är kalibrerad i juli 2022, den toppas väldigt lätt i min lägenhet, men inte någon annanstans. Jag har det högsta uppmätta värdet med denna mätare i Sverige. Jag har professionellt utförd mätning och protokoll på det, som visar på max medelvärde på 1 340 000 mikrowatt/m2 under 6 minuters mättid på nästan samma plats, men det är inte samma sak som peak värde, jag kommer inte posta det protokollet här, men jag nämner det ändå. Man får tänka på att referensvärdena är extremt satta och har ingenting med de symptom som jag och andra erfar, utan referensvärdet handlar endast "termisk" effekt. Jag tror att referensvärdena behöver sänkas rejält i Sverige som vissa andra länder gjort, baserat på granskningar av inrapporterade symptom och riktiga vetenskapliga undersökningar.

1 340 000 mikrowatt/m2 går även att skriva som 1.34 W/m2.
Gränsvärden för acceptabla värden är en magnitud upp.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Misstänker att den enda typ av studier du skulle bli nöjd med är de som slutades göras efter 40-talet. Det ansågs inte längre etiskt att stråla folk* tills de dog för att se precis vart gränsen låg för människokroppen.

Efter detta är det djurstudier och fallstudier (ex efter olyckor) som kommer närmast. Sedan sätter man gränsen med bred marginal på den säkra sidan.

*läs: Fångar, Judar, Romer och andra som inte ansågs önskvärda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

1 340 000 mikrowatt/m2 går även att skriva som 1.34 W/m2.
Gränsvärden för acceptabla värden är en magnitud upp.

Pröva att ställ dig framför en mast då, det referensvärdet kan endast uppnås ca 1 meter framför antennen (källa: mätkonsulten som utförde mätningen hos mig) - inte ens dem som arbetar med dem gör det. Branschen litar inte på referensvärdet utan har arbetat fram en egen säkerhetsmarginal. De har bland annat en driftzon upp till 20 meter. Det säger rätt mycket om att referensvärdet inte går att lita på.