Microsoft smörjer Nvidia med tio år av Call of Duty

Permalänk
Medlem
Skrivet av joantanstrand:

Har aldrig förstått fördelen med Geforce Now, eller att spela spel genom molnlagring överhuvudtaget.
Känns bara som ännu ett sätt för de stora företagen att tjäna pengar på prenumerationer som vi verkligen inte behöver.

Jag har köpt två gaming maskiner som vardera kostade mig ca 20 000 kr.

Nu är jag urbota less på att köpa en dator för dom pengarna och sen försöka hålla den uppdaterad med hårdvara och drivrutiner.

Jag har fru och barn, vilket betyder att det kanske blir markant mindre spel än vad det blev när jag var yngre. En vecka jag spelat ovanligt mycket så kommer jag upp i kanske 10 timmar. Är enligt mig dyra speltimmar per år om man slår ut kostnaden på datorn på antalet spelade timmar.

Mitt Geforce now abb kostar mig ca 60 kr i månaden.

Chromebooken jag lirar på kostade ca 4 000 kr. 3 år gammal nu, still going strong.
(fixade docka så att jag kan lira med extern skärm med mus och t-bord)

Om man då lägger ihop kostnaderna ny chromebook +abbonamgsavgift och dom månader som gör att jag kommit i summorna som jag skulle betalat för att köpa en ny speldator så är det dags att köpa en ny dator för ytterligare 20 000 kr.

Går ju såklart att kompromissa med prestandan på den nya speldatorn och hitta någon för mer blygsamma ca 10 000 kr.
Men ekonomiskt så tror jag fortfarande på chromebook och geforce now

En klar nackdel är dock att det inte riktigt finns samma spelutbud som det gör på en dator.

Rättstavning :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mowev:

Jag har köpt två gaming maskiner som vardera kostade mig ca 20 000 kr.

Nu är jag urbota less på att köpa en dator för dom pengarna och sen försöka hålla den uppdaterad med hårdvara och drivrutiner.

Jag har fru och barn, vilket betyder att det kanske blir markant mindre spel än vad det blev när jag var yngre. En vecka jag spelat ovanligt mycket så kommer jag upp i kanske 10 timmar. Är enligt mig dyra speltimmar per år om man slår ut kostnaden på datorn på antalet spelade timmar.

Mitt Geforce now abb kostar mig ca 60 kr i månaden.

Chromebooken jag lirar på kostade ca 4 000 kr. 3 år gammal nu, still going strong.
(fixade docka så att jag kan lira med extern skärm med mus och t-bord)

Om man då lägger ihop kostnaderna ny chromebook +abbonamgsavgift och dom månader som gör att jag kommit i summorna som jag skulle betalat för att köpa en ny speldator så är det dags att köpa en ny dator för ytterligare 20 000 kr.

Går ju såklart att kompromissa med prestandan på den nya speldatorn och hitta någon för mer blygsamma ca 10 000 kr.
Men ekonomiskt så tror jag fortfarande på chromebook och geforce now

En klar nackdel är dock att det inte riktigt finns samma spelutbud som det gör på en dator.

Får de till licensbiten så att det inte spelar någon roll om slutkunden spelar på sin egna fysiska dator eller virtualiserat online så blir det en riktigt nice tjänst. Speciellt om man inte vill kosta på alltför mycket. Och åtkomligt överallt.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Anabolamyggan:

Game pass är i andrahand en streamingtjänst, alla spel i gamepass kan du ladda ner och köra direkt från din hårdvara på pc och xbox.

Eller du kanske syftade på geforce now?

Ah, jag syftade på GFN.
Tänker att spela FPS spel streamat har aldrig varit, och är inte, optimalt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tog bort meningslöst tjafs och annat som hör hemma i sandlådan. Håll diskussionen på en saklig nivå, tål man inte en annan åsikt än sin egen går det bra att skapa en blogg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt positivt inställd till ett förvärv. Activision körde ju Blizzard i botten för att få snabba stålar, medans Microsoft strategi verkar vara mer långsiktig och mån om användarna.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Jag är väldigt positivt inställd till ett förvärv. Activision körde ju Blizzard i botten för att få snabba stålar, medans Microsoft strategi verkar vara mer långsiktig och mån om användarna.

Presis och det vore ju nice ifall fler kunde inse detta, istället för att skrika Onda Stygga Vargen kommer. Men det är väl coolt att hata på allt som är stort, hur bra de än gör ifrån sig!

MS har bara gått framåt stark sedan Phil tog över rodret, och att samtidigt tjäna pengar och göra gott för massan, tycker jag då inte är fel!