Helgsnack: Vilken fiktiv värld skulle du vilja ha i spelform?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Lyxfällan från TV3. Där man får handla en massa saker, fixa sms lån osv. Sedan gäller det att ta striden emot programledarna och vinna.

Jag tänker mig ett tillägg till simsspelet.

Exakt, så möts man av utmaningar som tex. "du måste sälja ditt playstation annars har du inte råd att ge dina barn mat" och det enda alternativet man får är att sätta sig ner på golvet och böla som en jättebebis.

Permalänk
Medlem

Temeraire så basically Napoleon total war fast med drakar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

Temeraire så basically Napoleon total war fast med drakar

Huvva, en av mina favoriter, tveklöst. 1800 talets engelska flotta med drakar. Har läst serien 4-5 gånger, men jag blir så här tidigt en måndag morgn inte riktigt klok på hur man skulle implementera det som MMO.

Vilket jag tycker också kan vara en utmaning för många, hur gör du MMO av en story som har EN hjälte, i ett spel där alla spelare skall vara denna hjälte?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"Yes minister!" och "Yes prime minister!" vore guld att få spela i maktens korridorer och förleda massorna för egen vinning.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Eragon, gjort i samma stil som typ God of War, skulle vara rätt fräck!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

En välpolerat warhammer 40k open world spel med alla raser spelbara!

Finns ju redan som digital spelvärld, men jag skulle också gärna se ett bättre regelsystem där. Gärna något i stil med Combat Mission 2.

Skrivet av kelthar:

Foundation (asimov) ...

Min första tanke också! När jag läste böckerna fascinerades jag mest av hur den interstellära rymdflygningen beskrivs, så jag skulle kunna tänka mig ett spel där man helt enkelt försöker försörja sig som fraktare av gods mellan olika stjärnsystem: Starta med ett litet enkelt fraktskepp, hitta och utför fraktuppdrag, uppgradera skeppet och anställ personal. Inte helt olikt upplägget i teveserien Firefly.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Ett riktigt välgjort spel baserat på Stargate där du besöker olika planeter och utforskar samt utför olika uppdrag är något jag vill se.

Jaa detta!

Älskar Stargate universumet.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Min första tanke också! När jag läste böckerna fascinerades jag mest av hur den interstellära rymdflygningen beskrivs, så jag skulle kunna tänka mig ett spel där man helt enkelt försöker försörja sig som fraktare av gods mellan olika stjärnsystem: Starta med ett litet enkelt fraktskepp, hitta och utför fraktuppdrag, uppgradera skeppet och anställ personal. Inte helt olikt upplägget i teveserien Firefly.

Ja, det fanns något annat sådant spel för länge sedan kommer jag ihåg. Där man åkte mellan system och handlade. Privateer kanske? gillade det som fan.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Berserk eller Wh40k horus heresy eran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Min första tanke också! När jag läste böckerna fascinerades jag mest av hur den interstellära rymdflygningen beskrivs, så jag skulle kunna tänka mig ett spel där man helt enkelt försöker försörja sig som fraktare av gods mellan olika stjärnsystem: Starta med ett litet enkelt fraktskepp, hitta och utför fraktuppdrag, uppgradera skeppet och anställ personal. Inte helt olikt upplägget i teveserien Firefly.

Skrivet av kelthar:

Ja, det fanns något annat sådant spel för länge sedan kommer jag ihåg. Där man åkte mellan system och handlade. Privateer kanske? gillade det som fan.

Tips på detta är EV Nova (om den går att få tag på i version som fungerar på moderna OS?), och den nutida FOSS-klonen Endless Sky.

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Huvva, en av mina favoriter, tveklöst. 1800 talets engelska flotta med drakar. Har läst serien 4-5 gånger, men jag blir så här tidigt en måndag morgn inte riktigt klok på hur man skulle implementera det som MMO.

Vilket jag tycker också kan vara en utmaning för många, hur gör du MMO av en story som har EN hjälte, i ett spel där alla spelare skall vara denna hjälte?

Jo men total war är ju ett strategi spel.. som mmo skulle man nog inte spela som Laurence gissar jag