Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icecrystal:

Produkt: HP X34 34" UWQHD IPS-skärm
Länk: https://www.hp.com/se-sv/shop/product.aspx?id=2V7W6AA&opt=ABB...
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5858759
Pris: 3992kr

Går ner till 3861 kr via Benify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex Del Piero:

Köpte en vit pixel 7 på Elgiganten. Riktigt najs. Vilket skal är bäst?

Spigen, välj den du gillar. Deras mobilskal är bra kvalite och skyddar väl.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paiytor:

Går ner till 3861 kr via Benify.

Mecenat ger en liknande rabatt om man har det. Beställde en då det verkar vara en bra skärm (var inne på Swive men stor tillgång på returexemplar talade mot det).

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Jag gjorde efterforskningar och spigen liquid air verkar det vara som gäller

Jag köpte ett och är hur nöjd som helst!

Har skalet på nu. Riktigt bra. Mkt skönare än Googles egna.

Tack för tipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Nu kör jag bara med min egna men har inte deras tv inkopplat.

Samma sak här. Kör inte någon kabeloperatörs TV-paket alls längre. Prenumererar direkt på Netflix, Eurosport, Formel 1, etc.

Men ett annat tips är att det går ju även att köra Telias TV över Internet och med appar/webben (om jag skulle ha lust för att prenemurera på deras TV-tjänster).

En sådan här router blev det för mig iaf. när jag ersatte den sunkiga från Telia. Är väldigt nöjd så här långt (haft den i nästan ca. ett år). Bra hastighet och låg latens för mina behov (Telia Bredband 250/250). Extremt stabil.

https://mikrotik.com/product/RB2011UiAS-RM

RB2011UiAS-RM
1200.-
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=2349619

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Sen kanalerna.. vem fan betalar för den skiten med all reklam!
Fick TV gratis med BF erbjudandet. Inte haft TV kanaler sen jag var 20.. 39 år nu.
Kommer aldrig betala för TV kanaler.

Betalar inte för det, men jag kan tipsa om att man kan spola förbi reklamen om man använder Telias app i en AppleTV (och säkert i andra appar också). När du tittar, dyker det upp en liten play-symbol i nedre höger hörn på de flesta program (egentligen allt utom filmer och live sport). Tryck på den så börjar programmet om. Då går det utmärkt att spola fram även om det är reklam.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Betalar inte för det, men jag kan tipsa om att man kan spola förbi reklamen om man använder Telias app i en AppleTV (och säkert i andra appar också). När du tittar, dyker det upp en liten play-symbol i nedre höger hörn på de flesta program (egentligen allt utom filmer och live sport). Tryck på den så börjar programmet om. Då går det utmärkt att spola fram även om det är reklam.

Morsan har Comhems Tivo och tur att man kan pausa och spola i livesändningar. hon brukar pausa och gå på toa när hon vill och sen kan hon bara spola förbi reklamerna..
Men nu kanske det blir lite väl off-topic. sorry för det

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Hallå!

Någon tipsade om dessa minnen i fyndtråden. Håller på och letar komponenter till ett AM5 bygge. Någon som vet om dessa stickor är bra?

https://www.netonnet.se/art/nosection/kingston-x-fury-beast-3...

Permalänk
Viking
Skrivet av paraziten:

Hallå!

Någon tipsade om dessa minnen i fyndtråden. Håller på och letar komponenter till ett AM5 bygge. Någon som vet om dessa stickor är bra?

https://www.netonnet.se/art/nosection/kingston-x-fury-beast-3...

De är väldigt bra för priset.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Skrivet av paraziten:

Hallå!

Någon tipsade om dessa minnen i fyndtråden. Håller på och letar komponenter till ett AM5 bygge. Någon som vet om dessa stickor är bra?

https://www.netonnet.se/art/nosection/kingston-x-fury-beast-3...

Grymma kör själv me dom i 6000mhz stabila.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fruktmixer:

Grymma kör själv me dom i 6000mhz stabila.

Verkar att DDR5 är lätt överklocka?
Köpte ju ett Corsair par på Inet stream under Black Friday.
Specade till 5600Mhz.
Men kör mina i 6000Mhz. Har inte försökt mer än så.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk

Cool, tack gubbar jag har nu beställt dessa. Ett steg närmare bygget. Inväntar nu AMDs release av 7800x3d

Permalänk
Medlem

Jag försöker hitta om mitt ASUS x370 PRO stödjer 2st 32GB stickor. Har idag 4x8GB men tror hastigheten blir lite sämre av det. Vore ju inte fy skam att dubbla mängden minne, öka hastigheten för 1400kr - vad jag kan få mina sålt för..

Nån som vet? Inte uppenbart när jag googlar och läser manualer...

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeluxXxe:

Jag försöker hitta om mitt ASUS x370 PRO stödjer 2st 32GB stickor. Har idag 4x8GB men tror hastigheten blir lite sämre av det. Vore ju inte fy skam att dubbla mängden minne, öka hastigheten för 1400kr - vad jag kan få mina sålt för..

Nån som vet? Inte uppenbart när jag googlar och läser manualer...

Jag kör 2 x 32GB på ett B350 så ska inte vara några problem på ett x370...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av DeluxXxe:

Jag försöker hitta om mitt ASUS x370 PRO stödjer 2st 32GB stickor. Har idag 4x8GB men tror hastigheten blir lite sämre av det. Vore ju inte fy skam att dubbla mängden minne, öka hastigheten för 1400kr - vad jag kan få mina sålt för..

Nån som vet? Inte uppenbart när jag googlar och läser manualer...

Var hittar du 2x32GB för 1400 kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Var hittar du 2x32GB för 1400 kr?

https://www.amazon.se/dp/B08VHB4C23/ref=asc_df_B08VHB4C23/?ta...

1500kr var det visst.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Hög latens. cl22

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Viking

Då är de här mycket bättre:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/ram-minne/ddr4/k...

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av varget:

Jag håller med dig om att det mer beror på vart man bor och rör sig. Men stirra inte blint på två pluppar. Det kan innebära bättre än man tror.
<Uppladdad bildlänk>

Nej plupparna säger inte nödvändigtvis så mycket om hastigheten, men de säger ju något om kvaliteten på uppkopplingen ändå. På mitt kontor har jag en plupp på Telia, dock med "5G", och fullt med Hallon. Kontoret ligger högst upp i ett högt och nybyggt hus så det kanske helt enkelt är så att Telias närmaste basstation inte når upp eller så.

Citat:

Sen när wifi calling kom så är ju det inte lika noga hur bra det funkar hemma och på kontoret tycker jag.

Jo absolut. Samtidigt är kvaliteten på vårt nät på kontoret så pissigt att jag inte sällan får köra på mobilens nät för att kunna jobba. Vi har ett labbnät också som funkar bättre emellanåt, men om många kör på det så blir det för belastat också.

Permalänk
Medlem

Är det någon som lyckats slå till på pixel 7 pro dealen som Elgiganten hade , här i Göteborgsområdet? Som jag förstått det så gäller det endast pixel 7 men att vissa har lyckats få det till att fungera med pixel 7 pro också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Är det någon som lyckats slå till på pixel 7 pro dealen som Elgiganten hade , här i Göteborgsområdet? Som jag förstått det så gäller det endast pixel 7 men att vissa har lyckats få det till att fungera med pixel 7 pro också

Jag har för mig att det var någon som skrev att det i elgigantens egna dokument om kampanjen att det gällde pixel 7 och 7pro.

Permalänk
Medlem

Verkar som dom ändrade i systemet i måndags(om man läser swedriod), var ett fel eftersom de skulle bara gälla pixel 7, och inte pro.
var själv och försökte i tisdag på 2 olika och båda ggr sa dom att jag var för sent ute att det blivit fixat

Permalänk
Medlem
Skrivet av varget:

Sen när wifi calling kom så är ju det inte lika noga hur bra det funkar hemma och på kontoret tycker jag.

Det var precis det ledningen på mitt förra konsultbolag hävdade när vi konsulter klagade på hur dålig täckning och kapacitet det blev när de bytte från Telenor till Tre.

Jag hävdade att det argumentet med WiFi-call är helt meningslöst. Använder nämligen extremt sällan telefonen för samtal i jobbet (mer privat för samtal). Använder mycket mer datorn (eller telefonen) för samtal och videomöten via Teams, Slack, Webex, etc. Telefonen är alltså för mig främst en viktig hotspot för att kunna arbeta med min bärbara dator när det inte finns tillgång på just stabil och bra WiFi eller Internet.

Så det beror självklart extremt mycket på hur man jobbar, men för mig personligen så är tillgång till Internet mycket viktigare för mitt jobb, än att ta samtal på en gammaldags telefon. Kostar mycket mer i förlorad inkomst att jag inte kan jobba och fakturera var jag vill, och lika mycket, men ett abonnemang med dålig Internetkoppling, än de få kronor som bolaget sparar i telefonifakturor. Dumsnålhet är väl det närmaste jag kommer att tänka på.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo absolut. Samtidigt är kvaliteten på vårt nät på kontoret så pissigt att jag inte sällan får köra på mobilens nät för att kunna jobba. Vi har ett labbnät också som funkar bättre emellanåt, men om många kör på det så blir det för belastat också.

Skrivet av martinot:

Det var precis det ledningen på mitt förra konsultbolag hävdade när vi konsulter klagade på hur dålig täckning och kapacitet det blev när de bytte från Telenor till Tre.

Jag hävdade att det argumentet med WiFi-call är helt meningslöst. Använder nämligen extremt sällan telefonen för samtal i jobbet (mer privat för samtal). Använder mycket mer datorn (eller telefonen) för samtal och videomöten via Teams, Slack, Webex, etc. Telefonen är alltså för mig främst en viktig hotspot för att kunna arbeta med min bärbara dator när det inte finns tillgång på just stabil och bra WiFi eller Internet.

Så det beror självklart extremt mycket på hur man jobbar, men för mig personligen så är tillgång till Internet mycket viktigare för mitt jobb, än att ta samtal på en gammaldags telefon. Kostar mycket mer i förlorad inkomst att jag inte kan jobba och fakturera var jag vill, och lika mycket, men ett abonnemang med dålig Internetkoppling, än de få kronor som bolaget sparar i telefonifakturor. Dumsnålhet är väl det närmaste jag kommer att tänka på.

Missförstå mig inte. Jag menar inte att man ska ha usel mottagning. Jag mena mer på att man står ut med det på ställen där man har bra wifi, så som hemma och förhoppningsvis kontoret. Men har man inte bra wifi så hjälper det ju inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Produkt: PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX inkl 1 år Norton
Länk: https://www.computersalg.se/i/9537051/powercolor-red-devil-ra...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7302457
Pris: 15 639 kr

Är någon tusing dyrare än referensmodell, men kommer med en extra displayport, är semi-passivt. Under 60c snurrar inte fläktarna. Även när de är igång är kortet riktigt tyst: https://www.youtube.com/watch?v=KzIuMMIfTq8&t=455s

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Produkt: SAMSUNG 43" Odyssey Neo G7 G70NC 4K 144Hz Mini-LED
Länk: https://www.amazon.es/gp/aw/d/B0BQWH7J9S/
Kategori: Skärmar
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/product.php?p=7314642
Pris: 11865 kr

Nya 43" Mini-LED, säljstart Februari. Kostar 15200kr i Sverige. Flashdeal Spanska Amazon 999€.
Den är inte välvd som Prisjakt felaktig anger.

https://news.samsung.com/se/mot-nya-odyssey-neo-g7-43-den-for...

Någon som haft att göra med den Spanska Amazon? Då tänker jag mer på returer eller supporten? Jag vet att på franska amazon så var man tvungen att använda sig av Google translate för att ordna med retur eller reklamation.

Starkt sugen på denna skärmen men allt beroende på om de har Engelsk support

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Någon som haft att göra med den Spanska Amazon? Då tänker jag mer på returer eller supporten? Jag vet att på franska amazon så var man tvungen att använda sig av Google translate för att ordna med retur eller reklamation.

Starkt sugen på denna skärmen men allt beroende på om de har Engelsk support

Ingen aningen om hur där med spanska amazon.

Men fundera också lite på kanske köpa denna. Men sen kommer frågan i mitt huvud att ska det ändå bli en 40" 4k kunde man likväl köpt Lg c2 för 10k...
Kommer troligen satsa på något med ultrawide istället. Tror det kommer bli väl att sätta 40" på ett 120x80 skrivbord 😅
Hittar inte heller någon recension på denna skärmen så undrar lite hur bra den faktiskt är, speciellt om man då ska köpa från Spanien vill man ha lite på fötterna innan man klickar hem en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Tror det kommer bli väl att sätta 40" på ett 120x80 skrivbord 😅

Mycket nöjd med min LG C2 42" på mitt 75cm djupa skrivbord, när jag spelar kör jag "ultrawide" på 3840x1600.
Hade hellre haft en native 21:9 curved OLED, men den skärmen med rimligt pris och storlek finns inte än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjirn:

Mycket nöjd med min LG C2 42" på mitt 75cm djupa skrivbord, när jag spelar kör jag "ultrawide" på 3840x1600.
Hade hellre haft en native 21:9 curved OLED, men den skärmen med rimligt pris och storlek finns inte än.

Det är precis det jag är inne på, att försöka hitta något ultrawide curved, men det blir snabbt dyrt... Eller som du säger så får man nöja sig med sämre spec än C2:an.
Gah, vilka ilands problem man kan ha, tycker nästan synd om en själv!?

Får se hur länge man pallar sitta och bevaka lokala blocket + eventuella deals från butiker innan man ger upp och köper en 4k 40" tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Det är precis det jag är inne på, att försöka hitta något ultrawide curved, men det blir snabbt dyrt... Eller som du säger så får man nöja sig med sämre spec än C2:an.
Gah, vilka ilands problem man kan ha, tycker nästan synd om en själv!?

Får se hur länge man pallar sitta och bevaka lokala blocket + eventuella deals från butiker innan man ger upp och köper en 4k 40" tv.

Grabben fick en 48"C2 i 16 års present. Han sitter ca 65 cm ut, jag har också provat och det fungerar sjukt bra, kört bland annat mwf2 i 4k på 3080, rullar på bra.

Nu vill jag ha ny tv till vardagsrummet...