Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

It takes two är riktigt bra tycker jag, och många av spelmomenten funkar absolut för barn, men temat är väl inte riktigt barnvänligt med ett par i skilsmässa som bråkar konstant?

Är de gamla nog att förstå vad som sägs är de nog mogna nog att hantera kärleksgnabbet.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

För de som inte kör gamepass då. Jag tror att båda spelen finns på gamepass. Spelar dock inte så ofta utan någon gång varannan vecka så jag tyckte jag kunde köpa de spel jag faktiskt lirar istället

Gamepass kostar än så länge 500-lappen per år annars.
#19846316

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Är de gamla nog att förstå vad som sägs är de nog mogna nog att hantera kärleksgnabbet.

Tja, kanske. Min son är sex och förstår en hel del engelska redan exempelvis, och detta spelet är han verkligen för ung för. Inte för att det är explicit innehåll på något sätt utan för att det handlar om ett småsint par vuxna som bråkar konstant. Jag tror inte han hade tagit skada av det, men inte tyckt att handlingen var rolig heller förstås, men problemet är väl mer att han inte förstår relationen som ligger till grund för hela premissen liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Tja, kanske. Min son är sex och förstår en hel del engelska redan exempelvis, och detta spelet är han verkligen för ung för. Inte för att det är explicit innehåll på något sätt utan för att det handlar om ett småsint par vuxna som bråkar konstant. Jag tror inte han hade tagit skada av det, men inte tyckt att handlingen var rolig heller förstås, men problemet är väl mer att han inte förstår relationen som ligger till grund för hela premissen liksom.

To each, their own. Jag gillade inte heller storyn och allt gnabb och gnäll, men tyckte spelet var kul ändå

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

To each, their own. Jag gillade inte heller storyn och allt gnabb och gnäll, men tyckte spelet var kul ändå

Jag håller med, för min del alltså. Men det blev lite som att kolla scener ur ett äktenskap (fast sämre förstås) eller liknande med sonen med en väldig massa frågor om varför de var så otrevliga mot varandra, varför ingen brydde sig om barnet och sådär.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hi-Fi Rush är riktigt bra.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Xbox Series X and Xbox Series S price increase announced for Japan
https://www.gematsu.com/2023/01/xbox-series-x-and-xbox-series...

Permalänk
Medlem

Kommer nu till Xbox

Permalänk
Medlem

Försvinner från Gamepass 15:e
Infernax
CrossfireX: Operation Catalyst
Besiege Console (Game Preview)
The Last Kids on Earth and the Staff of Doom
Skul: The Hero Slayer
Recompile

Permalänk
Medlem

En fråga vad är skillnaden om man har Xbox på datorn eller en Xbox series x när det gäller Forza motorsport, vad skall man välja?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter4C:

En fråga vad är skillnaden om man har Xbox på datorn eller en Xbox series x när det gäller Forza motorsport, vad skall man välja?

Har du en kraftfullare dator än Xbox kommer du få bättre grafik.
Boxen är ett billigare alternativ och allt fungerar utan inställningar och annat som hör till pc.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Oj, 9/10! Det var galet mycket högre än vad jag förväntat mig.

Lyssnade på podden Speljuntan (tidigare P3 Spel-gänget) och de var inte vidare imponerade

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Oj, 9/10! Det var galet mycket högre än vad jag förväntat mig.

Lyssnade på podden Speljuntan (tidigare P3 Spel-gänget) och de var inte vidare imponerade

Dom tycker väl fel? Jag har själv inte testat det ännu, trots att jag har Game Pass, men det kommer. Den enorma majoriteten är dock överens om att det är ett sjukt bra spel och en otroligt trevlig överraskning från utvecklarna av The Evil Within 1 & 2 samt Ghostwire Tokyo. Verkligen ett helt annat typ av spel jämfört med deras tidigare.

På Steam där användare faktiskt har köpt spelet (istället för att spela gratis via Game Pass) har spelet hela 98% i skrivande stund.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Har du en kraftfullare dator än Xbox kommer du få bättre grafik.
Boxen är ett billigare alternativ och allt fungerar utan inställningar och annat som hör till pc.

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Oj, 9/10! Det var galet mycket högre än vad jag förväntat mig.

Lyssnade på podden Speljuntan (tidigare P3 Spel-gänget) och de var inte vidare imponerade

De vidareutvecklade ju lite sen med att de förväntade sig och ville ha en annan typ av rytmspel än det är. Så jag uppfattade det iaf.

Jag har iaf spelat till andra bossen och tycker det helt enkelt bara är kul att spela även om jag inte är speciellt bra på att trycka i takt. Får som bäst B i betyg på fighterna men det gör inget för upplevelsen tycker jag. Man rycks lite med när allt rör sig i takt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av appel1:

De vidareutvecklade ju lite sen med att de förväntade sig och ville ha en annan typ av rytmspel än det är. Så jag uppfattade det iaf.

Jag har iaf spelat till andra bossen och tycker det helt enkelt bara är kul att spela även om jag inte är speciellt bra på att trycka i takt. Får som bäst B i betyg på fighterna men det gör inget för upplevelsen tycker jag. Man rycks lite med när allt rör sig i takt.

Det enda jag egentligen minns är att de störde sig på att själva "attacken" kom i nästkommande slag snarare än i det logiska rytmslaget, eller vad man ska säga. Det gjorde att spelet kändes otajt, som jag förstod det.
Samt att storyn var fånig, men det känns ovidkommande för den här typen av spel

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Det enda jag egentligen minns är att de störde sig på att själva "attacken" kom i nästkommande slag snarare än i det logiska rytmslaget, eller vad man ska säga. Det gjorde att spelet kändes otajt, som jag förstod det.
Samt att storyn var fånig, men det känns ovidkommande för den här typen av spel

Förstod inte riktigt vad de menade där. Attacken sker på taktslaget eller närmsta efter om man trycker mellan slagen (för tidigt) som jag förstått det. Och det finns några hjälpmedel man kan slå för att extra tydligt visualisera takten. Går säkert att kalibrera ljudet också om man har fördröjning pga sin ljudanläggning/tv.

Att storyn och karaktärerna är fåniga är ju en av de saker som gör spelet roligt. Allt måste inte vara Norén misär och lidande.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Följande spel kommer att de-listas från gamla Xbox 360 Marketplace.
Köp spelen innan 7 feb om ni vill kunna ladda ner dem igen, t.ex. Jet Set Radio eller Daytona USA
https://marketplace.xbox.com/

A number of game titles and associated add-ons will be removed from the Xbox 360 Marketplace in a select set of regions per title. These removals will start on February 7, 2023.
https://support.xbox.com/en-US/help/xbox-360/store/xbox-360-m...

Xbox 360 Marketplace update
The following game titles may be removed from the Xbox 360 Marketplace.
Games
Assassin's Creed Brotherhood
Assassin's Creed® III
Assassin's Creed® IV
Assassin's Creed® Liberation HD
Blood of the Werewolf
Blue Dragon
Breakdown
Call of Duty: Advanced Warfare
Call of Duty: Ghosts
Castle Crashers
Cloning Clyde
Counter-Strike: GO
Dark Souls™
Darksiders II
DAYTONA USA
Defense Grid
Eets: Chowdown
Far Cry® 2
Final Fight: DblImpact
Iron Brigade
Jet Set Radio
Left 4 Dead
Left 4 Dead 2
LIMBO
Lost Odyssey
Mass Effect 2
MONOPOLY DEAL
Mutant Blobs Attack
N+
Outpost Kaloki X
Peggle ® 2
Phantom Breaker:Battle Grounds
Prince of Persia
R.U.S.E.
Sega Vintage Collection: Alex Kidd & Co.
Skate 2
South Park™: The Stick of Truth™
Spelunky
SplinterCellConviction
Star Wars Battlefront
Star Wars KOTOR 2
The Orange Box
The Raven Episode 1

Permalänk
Medlem

Ljudeffekterna!

Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2023/02/08/game-pass-february-202...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kom ihåg att gå med i Microsoft Rewards och ladda ner appen i Xboxen.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem