Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Varför finns inte xbox x konsollen i lager nånstans ? sony har ju fixat ps5 nu kan man köpa den typ överallt nästan men inte x konsollen ?

Den finns i lager på Microsofts hemsida 👍🏻
5.695kr 🤘🏻

Permalänk
Medlem

Det kan finnas en del oanvända julklappar på marketplace, i veckan börjar räkningarna att trilla in också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SlaughterOfTheSoul:

Den finns i lager på Microsofts hemsida 👍🏻
5.695kr 🤘🏻

Okej vara bara en observering generellt att den verkar inte finnas nånstans nu jämfört med ps5 bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Okej vara bara en observering generellt att den verkar inte finnas nånstans nu jämfört med ps5 bara.

PS5 kostar ju numera lika mycket som scalpers till ordinarie pris, så det är kanske inte så konstigt. PS5 har ett pris på 7500kr i hela Sverige förutom Webhallen som säljer PS5 för 7300kr (för tillfället i alla fall).

Xbox Series X är nästan 2000kr billigare...

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ser jäkligt nice ut

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Nytt spel, kommer nästa månad (inte hört talas om tidigare)

Permalänk
Medlem

Golden Eye 007 kommer till Game Pass 27/1

Från The Verrge.

Permalänk
Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2023/01/25/game-pass-january-2023...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Definitivt köp!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Verkligen! Gillar att man har flera olika möjligheter och att det på så sätt inte behöver bli apsvårt eller drygt att lösa problemen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Satan vad kul jag haft med detta idag! Det är inga 60/120 FPS dock, det känns definitivt att det är nere på 30 FPS och harvar, av någon anledning. Om det är ursprungsmotorn som inte klarar bättre eller vad det beror på.
Men kul har jag haft i alla fall, klarat ut samtliga banor. Gick mycket fortare än man mindes, när jag körde detta sist för en 25 år sen

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

trodde dom gjort nån uppgradering, grafik eller så… men 349 MB stort så ser ut som skit
Goldeneye alltså

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

trodde dom gjort nån uppgradering, grafik eller så… men 349 MB stort så ser ut som skit
Goldeneye alltså

Det är ett 25 år gammalt N64-spel... klart det ser ut som skit.
Hade varit roligt om någon återupplivade äldre single player typer av spel som Bond i ny tappning istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Det är ett 25 år gammalt N64-spel... klart det ser ut som skit.
Hade varit roligt om någon återupplivade äldre single player typer av spel som Bond i ny tappning istället.

Det var en remake på gång av detta spel 2008 till XB men Nintendo satte stopp för den tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Det är ett 25 år gammalt N64-spel... klart det ser ut som skit.
Hade varit roligt om någon återupplivade äldre single player typer av spel som Bond i ny tappning istället.

Skrivet av snajk:

Det var en remake på gång av detta spel 2008 till XB men Nintendo satte stopp för den tyvärr.

inbillade mig att det var en remake… hade sett det nånstans, därav besvikelsen 😎

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk

Vet att ni lagt ut det 100ggr men har nån en snabblänk till guiden för live —> Gamepass och vad är priset idag? Gärna länk till bästa livekort-beställningen också om ni orkar. Tack på förhand.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av megaman01:

Vet att ni lagt ut det 100ggr men har nån en snabblänk till guiden för live —> Gamepass och vad är priset idag? Gärna länk till bästa livekort-beställningen också om ni orkar. Tack på förhand.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1559776-tre-ar-game-pa...

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Tack! Inte kostigt jag hittade i denna tråden. Va ju en egen.. 🙃

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

A way out, 30 kr i Xbox Store. Bra spel värt att lira igenom med en kompis.

Själv slog jag till på it takes two för ca 170kr. Kul spel att köra ihop med sina barn. Jag och dottern håller på och spelar igenom det nu. Det är trevligt för det är lite pussel man ska lösa ihop men samtidigt inte för svårt och sen är det väldigt varierat spel. Så i en del kan man tex gör sig större och mindre medan man i ett annat kapitel kan spola tillbaka tiden.

För de som inte kör gamepass då. Jag tror att båda spelen finns på gamepass. Spelar dock inte så ofta utan någon gång varannan vecka så jag tyckte jag kunde köpa de spel jag faktiskt lirar istället

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det var en remake på gång av detta spel 2008 till XB men Nintendo satte stopp för den tyvärr.

Remaken läckte för något år sen och är spelbar i 60fps i emulatorn Xenia. Rekommenderas starkt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

A way out, 30 kr i Xbox Store. Bra spel värt att lira igenom med en kompis.

Själv slog jag till på it takes two för ca 170kr. Kul spel att köra ihop med sina barn. Jag och dottern håller på och spelar igenom det nu. Det är trevligt för det är lite pussel man ska lösa ihop men samtidigt inte för svårt och sen är det väldigt varierat spel. Så i en del kan man tex gör sig större och mindre medan man i ett annat kapitel kan spola tillbaka tiden.

För de som inte kör gamepass då. Jag tror att båda spelen finns på gamepass. Spelar dock inte så ofta utan någon gång varannan vecka så jag tyckte jag kunde köpa de spel jag faktiskt lirar istället

It takes two är riktigt bra tycker jag, och många av spelmomenten funkar absolut för barn, men temat är väl inte riktigt barnvänligt med ett par i skilsmässa som bråkar konstant?