Permalänk

ITX grafikkort

Halloj,

Är på jakt efter ett ITX grafikkort till en i7-3770 så de nyare varianterna (RTX) går därav bort pga. bottleneck. Om du har något som bara ligger, hör av dig.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smör-Leif:

Halloj,

Är på jakt efter ett ITX grafikkort till en i7-3770 så de nyare varianterna (RTX) går därav bort pga. bottleneck. Om du har något som bara ligger, hör av dig.

Läs hela annonsen här

https://www.sweclockers.com/marknad/218764-msi-geforce-gtx-10...

Permalänk

Titta i den tråden igen så ser du att jag är med och budar. Men det finns fler ITX kort där ute (hoppas jag) än just 1070.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smör-Leif:

Titta i den tråden igen så ser du att jag är med och budar. Men det finns fler ITX kort där ute (hoppas jag) än just 1070.

Haha sorry, så noga läste jag inte den! Men då har du ju garanterat sett den iaf 😉

Permalänk
Medlem

Tjo! Jag har 2 st. En evga gtx 1060 3gb SC. Det andra är ett HP OMEN rtx 2060 super 6gb (tror detta passar bättre faktiskt!)

Permalänk
Avstängd

Tjena!
Har detta (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6218904) som jag inte använt pga av felköp hade behövt ett Low Profile kort insåg jag när det kom och tänkte då göra ett bygge runt detta men vart inte så.

Som sagt bara öppnat kartongen för att se att det låg i, inte öppnat ESD påsen så helt oanvänt.
Kan släppa det för 1400kr plus frakt eller avhämtning strax utanför Hultsfred.
Men kanske inte det du söker men om du vill får du köpa det

Permalänk
Skrivet av seraj5:

Tjo! Jag har 2 st. En evga gtx 1060 3gb SC. Det andra är ett HP OMEN rtx 2060 super 6gb (tror detta passar bättre faktiskt!)

Tjena! Vad ligger priserna på?

Permalänk
Skrivet av Jackss:

Tjena!
Har detta (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6218904) som jag inte använt pga av felköp hade behövt ett Low Profile kort insåg jag när det kom och tänkte då göra ett bygge runt detta men vart inte så.
<Uppladdad bildlänk>

Som sagt bara öppnat kartongen för att se att det låg i, inte öppnat ESD påsen så helt oanvänt.
Kan släppa det för 1400kr plus frakt eller avhämtning strax utanför Hultsfred.
Men kanske inte det du söker men om du vill får du köpa det

Tjena! Uppskattar erbjudandet och tiden du lagt ner men det här är utanför budgeten. Jag kanske borde ha förtydligat att jag försöker ligga under tusenlappen. Målet är egentligen bara att kunna spela Fortnite med någorlunda stor marginal över 60 fps så datorn pallar med några säsonger/uppdateringar till innan den klappar ihop.

Permalänk

Kan inte längre uppdatera min annons så jag får göra ett inlägg så här istället.

Efter en liten inspektion så ser jag att det finns utrymme för ett grafikkort som är max 18 - 18,5cm vilket är längre än de flesta ITX-kort. Det senare måttet börjar äta lite smått på en SATA-plats vilket jag är ok med.

Så, trots titel så finns det nog flera kort som passar som inte faller inom ITX-familjen (?)
RTX är fortfarande overkill, 500W PSU är min gräns och det finns 6 och 6+2-pin till mitt förfogande.
Ekonomin säger <1000kr men kan gå strax över för någonting bättre.

Mitt mål är MINST 80 FPS i Fortnite så dottern kan lira ett tag. Då klarar datorn av några säsonger / uppdateringar till innan den ramlar ner under 60 FPS så gärna ingenting som nosar på gränsen redan nu, som typ 1050ti.

Permalänk

Annonsen är avslutad