Veckans fråga: Vilket PC-spel ser du mest fram emot i år?

Permalänk
Medlem

Hollow Knight : Silksong....Can I haz it plez Team Cherry :'-(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

vilket är spelet på mittenbilden ?

Diablo 4a

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnorkelTorkel:

Plockade relativt nyss alla achivements i originalet och stängde ner det för sista gången efter att ha spelat det av och till sen 2018. Har sjukt höga förhoppningar på Hollow Knight: Silksong

Har spelat ut det ett par gånger och okynnesspelat det till och från men har aldrig satsat på 100% achievements så grattis till dig. Ett helt perfekt spel!

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger5:

Ahh,givetvis DiabloVI redan förbokat,längtar

Hähä, det var tidigt ute, tveksam till att Diablo 6 kommer komma redan 2023, men jag förstår att du menar IV inte VI

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk

STALKER 2
Six days in Fallujah
Kingdome come deliverance 2 (om det släpps i år)

Permalänk
Medlem

Inte ett nytt spel men DLC till Cyberpunk ska bli riktigt nice!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Baldurs Gate 3, Diablo 4 är två spel jag definitivt ser fram emot, men finns säkert fler i listan men som jag ännu inte upptäckt som är bra. Jag får läsa på lite nu när jag fick en bra lista att gå efter.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem

Dragon Age Dreadwolf

Baldurs Gate 3 - dersom devs klarer å få det ferdig til en offentlig release og ikke lengre i EA.

Permalänk
Medlem

System Shock och Homeworld 3

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Hogwarts Legacy ser riktigt grymt ut, trots att mitt Harry Potter-intresse är nära på noll. Det är något med en öppen värld och flyga runt på en kvast som lockar.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

Vågar inte ha några som helst förhoppningar på diablo 4 efter skräpet som var diablo 3 och den absoluta skitstormen som är diablo immoral cash crab edition på mobil.

Så får bli en röst på Baldurs Gate 3.

Permalänk
Medlem

Manor Lords, utan tvekan. Hoppas att det kommer ut i Early Access åtminstone under året.

Sen kanske några av stortitlarna på listan också. Baldurs Gate 3, Starfield, Dragon Age 4.
Blev lite nyfiken på Hogwarts Legacy också efter att alla skrivit om det här...

Permalänk
Medlem

Saknar Company of Heroes 3 på listan.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Alan Wake 2

Permalänk
Medlem

Dark And Darker av IRONMACE

Det bästa spelet jag någonsin spelat, nästa playtest är i februari, release förhoppningsvis Q4 2023.

https://store.steampowered.com/app/2016590/Dark_and_Darker/

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

Bland annat Sons of the forest

Visa signatur

MvH AdrianW

Permalänk
Inaktiv

Har dålig koll vilka spel som är på gågn, men förutom Starfield så ser jag fram mot TDU Solar Crown och Forza Motorsport.

Permalänk
Medlem

Def. STALKER. Vill gärna att D4 ska bli bra, men tror det kommer bli den vanliga Grind-fest-loopen som snabbt blir tröttsam i min mening.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tirzah:

Diablo 4a

Tack, tänkte om det var nåt annat man kan lira medans man väntade

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Det var inte många assassins creed spelare här inte, det o diablo väntar jag på, mer på mirage.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Nya Settlers har jag lite förhoppningar om att de ska bli lika mysigt som dom gamla godingarna 2 och 3. 🙂

Permalänk
Medlem

KSP 2

Visa signatur

Mina 3dkort:
Voodoo Graphics > Voodoo2 > Voodo2 SLI >Riva TNT > TNT 2 Ultra > Matrox G400 Max > GF 2 Mx > GF4 Ti4200 > GF 6600GT > GF 6800GT > GF 8800GTS > Radeon 5850 > GF GTX 670 > RTX 2070 > AMD RX 6800

Permalänk

Röstade först på the day before (lever på hoppet) men efter att ha testat den tidiga demon för vein på steam så är det nog mitt mest efterlängtade. Oberoende om det släpps i år eller inte.

Tänk er project zomboid fast i första persons vy och modern grafik.

- DrAg00nEn

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem

ARK 2 och Forever skies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernaw1:

Som en äkta Harry potter nörd kan jag inte annat än att längta till att få lira det.

Ett av de första spelen jag fastnade för:

https://th.bing.com/th/id/OIP.Za5QbcIx1BizbjC-3A5I3wHaI3?pid=ImgDet&rs=1

Bara soundtracket till det var ju magiskt, gjort av Jeremy soule, man kan höra likheterna med Morrowind

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Svårt val mellan RE4: remake och Baldur's Gate 3 men eftersom jag har spelat igenom RE4 back in the days så röstade jag Baldur's Gate 3. Om utvecklaren Larian kan matcha eller till och med överträffa Divinity Original Sin 2 med Baldur's Gate 3 så kommer jag vara mycket nöjd!

Diablo 4 kan säkert bli rätt ballt men litar inte längre på Blizzard. Tror dock säkert det blir ett bra spel men som i slutändan kommer handla för mycket om microtransactions och dylikt, och då faller det bort för mig per automatik. TLOU1 är ett mästerverk och om PC porten är välgjord kommer alla pc spelare som inte spelat spelet tidigare få en häftig upplevelse.

I övrigt är det inget på listan som lockar min spel smak.

Permalänk

Manor Lords (får hoppas det kommer något i år)
Kerbal Space 2
Railway Empire 2

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ingen aning om vilka spel som är på väg. Hur får man reda på sånt?

Det enda jag väntar på är nästa i Elder Scrolls-serien, sexan. Vad den nu kommer att heta.
För fem år sen trodde jag den skulle komma i år, men nu är det flera år sen jag hörde minsta pip, så projektet kanske är nerlagt, vad vet jag...

Vilka spel har du spelat och vilka spel uppskattar du mest?

Visa signatur

Why would a dragon hoard gold? Because the dragon represents everything that you’re afraid of. What’s embedded in everything you’re afraid of? Absolutely everything that you need to find. Run from what you’re afraid of, run from exactly what you need to find. Dragons hoard gold because the thing you most need is always to be found where you least want to look. What happens if you go after the dragon? - Jordan Peterson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockee86:

Nya Settlers har jag lite förhoppningar om att de ska bli lika mysigt som dom gamla godingarna 2 och 3. 🙂

Har varit så många turer kring det så jag litar inte helt på att det faktiskt släpps i år.

Tycker dock det är lite synd att känslan från originalet fattas alla senare versioner. Så många timmar jag spelat det på Amigan, jag kan inte ens föreställa mig hur många.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av s3ns3n:

Vilka spel har du spelat och vilka spel uppskattar du mest?

Av Elder Scrolls? Bara Skyrim. Men det räcker. Ett av de bästa spelen som gjorts.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S