Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander939393:

Japp, sitter på en 55 idag och 65 hade ju inte suttit fel, men är väll det vanliga komplexet att ögonen vänjer sig och alltid vill ha större.

Tycker du ska slå slag i saken om du kan! Det är ju egentligen en betydligt större skillnad än vad man tror. 10 tum kanske inte låter så mycket men det är de facto 40% större.

Permalänk
Medlem

Hur är en Jet90 jämfört med modeller runt 1500 kr?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Tycker du ska slå slag i saken om du kan! Det är ju egentligen en betydligt större skillnad än vad man tror. 10 tum kanske inte låter så mycket men det är de facto 40% större.

Huh? Blir det inte runt 18% större? Eller räknar/tänker jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pemani:

Huh? Blir det inte runt 18% större? Eller räknar/tänker jag fel?

http://www.displaywars.com/65-inch-16x9-vs-55-inch-16x9

Här ser du vad det innebär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Produkt: Samsung QE65S95B
Länk: https://www.komplett.se/product/1213525
Kategori: TV
Prisjakt: https://www.pricerunner.se/pl/2-3201430740/TV/Samsung-QE65S95...
Pris: 17990 kr

Samsungs QD OLED har äntligen dykt i pris hos flera återförsäljare. 55” är också prissänkt. Misstänker att ny modell visas på CES inom kort. OBS den saknar Dolby Vision stöd som bara Sony har med samma QD OLED panel (95K).

Att folk länkar till nya prisjakt och inte till classic har jag motvilligt fått finna mig i. Men att länka till hädelsen Pricerunner är att gå för långt. Någon jävla ordning får det vara.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Waliant:

Att folk länkar till nya prisjakt och inte till classic har jag motvilligt fått finna mig i. Men att länka till hädelsen Pricerunner är att gå för långt. Någon jävla ordning får det vara.

Pricerunner är dock ca 2 miljoner % bättre än Prisslakt Prisjakt numera.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THB:

Pricerunner är dock ca 2 miljoner % bättre än Prisslakt Prisjakt numera.

Fast på Prisrunner så kan du köpa dig bättre rank

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Pricerunner är dock ca 2 miljoner % bättre än Prisslakt Prisjakt numera.

Nytt år, nya möjligheter. Nu har du chansen. Övertyga mig!

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Viking
Skrivet av Waliant:

Nytt år, nya möjligheter. Nu har du chansen. Övertyga mig!

Bättre resultat, bättre filtrering, bättre design…
Vet inget som prisjakt gör bättre

Edit: Ett exempel som jag märkte nu när jag kollar smarta hem produkter:
Pricerunner (346kr):
https://www.pricerunner.se/pl/1577-5084124/Smarta-hem/Conbee-...
Prisjakt (458kr):
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5253970

Däremot använder jag alltid av gammal vana prisjakt, men man undrar ju varför.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Och där makulerades min beställning från computersalg.dk med google övervakningskameror.. 899 var tydligen helt orimligt då de kostade 950 imorse

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Medlem
Skrivet av T4kti:

Aha tack! Jag hade dock rätt att den blir 18,18% större på diagonalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av k_k:

Och där makulerades min beställning från computersalg.dk med google övervakningskameror.. 899 var tydligen helt orimligt då de kostade 950 imorse

Jag har slutat beställa från Computersalg eftersom man aldrig vet om de kommer skicka eller makulera beställningen.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Jag har slutat beställa från Computersalg eftersom man aldrig vet om de kommer skicka eller makulera beställningen.

Eller skicka fel vara... 🙄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av grönbladh:

Eller skicka fel vara... 🙄

Mm, 8GB grafikkort var 4GB t.ex

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stgr:

Fast på Prisrunner så kan du köpa dig bättre rank

Enbart översta resultatet som är sponsrat och det är också tydligt utmärkt. Under det resultatet hittar du det billigaste priset.

Jag har använt Prisjakt i extremt många år, men jag håller med om att Pricerunner numera är bättre, rent generellt. Har också alltid rekommenderat prisjakt, men då sajten förfallit så pass mycket så går det inte längre.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, Corsair RM850e, Noctua NH-D15, Corsair 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengean, Radeon 6700 XT, Ubuntu 22.04

Permalänk
Permalänk

Nej. Inte FBA åtminstone så grejerna lär aldrig komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Nej. Inte FBA åtminstone så grejerna lär aldrig komma.

Är det nån som förstår hur de tjänar pengar på sånt här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Nej. Inte FBA åtminstone så grejerna lär aldrig komma.

FBA? vad menas med det. Är inte riktig med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av varget:

Är det nån som förstår hur de tjänar pengar på sånt här?

Det gör de inte, priserna är fel och ifall de var tvungna att sälja för dessa priser så är konkurs inte omöjligt

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epsilon:

FBA? vad menas med det. Är inte riktig med

Fulfilled by Amazon (tror jag) dvs skickas från Amazons lager

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Det gör de inte, priserna är fel och ifall de var tvungna att sälja för dessa priser så är konkurs inte omöjligt

Assuming they are legit, they can cancel the orders, get banned by Amazon, then start as new. They don't have any reviews yet so that does not hurt them much.

However it is likely they are a scammer. I don't know exactly they will get money from victims (and too tired/uninterested to find out), but my advice is to stay away. You are not getting any poorer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av delta76:

Assuming they are legit, they can cancel the orders, get banned by Amazon, then start as new. They don't have any reviews yet so that does not hurt them much.

However it is likely they are a scammer. I don't know exactly they will get money from victims (and too tired/uninterested to find out), but my advice is to stay away. You are not getting any poorer

Well, time can be money..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Epsilon:

FBA? vad menas med det. Är inte riktig med

Skrivet av kniven:

Fulfilled by Amazon (tror jag) dvs skickas från Amazons lager

Som kniven säger betyder det Fulfilled by Amazon, då ligger varorna i Amazons lager och inte ÅFs. Detta gör att om din order ska cancelleras så måste ÅF höra av sig till Amazon och be dem göra det, vilket ger dem skit inom Amazon (vet inte exakt hur det funkar men deras ranking inom Amazon blir sämre).

När det inte är FBA så är det alltså ÅF som ska skicka och Amazon tar i princip inget ansvar

Permalänk
Medlem

Nu har mina hörlurar, XM4, som jag köpte via Halebop under black friday skickats.

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Nu har mina hörlurar, XM4, som jag köpte via Halebop under black friday skickats.

Samma här, trodde jag aldrig...

Permalänk
Keeper of Traditions

Tog bara dryga 6 veckor att leverera

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Bättre resultat, bättre filtrering, bättre design…
Vet inget som prisjakt gör bättre

Edit: Ett exempel som jag märkte nu när jag kollar smarta hem produkter:
Pricerunner (346kr):
https://www.pricerunner.se/pl/1577-5084124/Smarta-hem/Conbee-...
Prisjakt (458kr):
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5253970

Däremot använder jag alltid av gammal vana prisjakt, men man undrar ju varför.

Det går dock åt båda hållen. Jag letade efter priser på Gillette rakblad tidigare och Pricerunner hade totalt usla träffar med endast två riktiga länkar och bara en butik hade ett 8-pack i lager för 499 kr, medan Prisjakt hade gott om riktiga träffar med produkt i lager och man kom undan med 339 kr.

Jag gjorde några testsökningar för skojs skull också och det spretade åt båda hållen. En lustig sak jag märkte var dock att Pricerunner verkar dåliga på att hämta träffar från Amazon då den sidan bara visade Amazon-träffar på hälften av produkterna som Prisjakt hade sådana träffar för.

Det enda logiska är att använda båda för ingen av dem är bättre hela tiden och det finns ingen som helst anledning till att vara lojal till bara en. Dessutom kan det löna sig att söka själv efter priser utanför dessa sidor, även om det inte är ofta man hittar billigare alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Jag gjorde några testsökningar för skojs skull också och det spretade åt båda hållen. En lustig sak jag märkte var dock att Pricerunner verkar dåliga på att hämta träffar från Amazon då den sidan bara visade Amazon-träffar på hälften av produkterna som Prisjakt hade sådana träffar för.

Det där är min magkänsla också, just Amazon verkar "svårt" för båda - prisjakt saknar ofta Amazons priser också. Undrar om det inte har att göra med deras hemska maskinöversättningar på vissa produkter som gör att deras filter blir helt lurade. Det förklarar ju dock inte exemplet med "Conbee II" ovan som borde vara urenkelt att indexera på Amazon där Prisjakt då tydligen misslyckades.

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Nu har mina hörlurar, XM4, som jag köpte via Halebop under black friday skickats.

Samma här

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE