Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Daemon:

Produkt: MSI GF63 Thin - 15,6" | i5-11400H | 16GB RAM | 512GB SSD | 144hz | RTX 3050 Ti
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5011311377/gf63-thin
Kategori: Laptop
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=7276703
Pris: 8990kr

Vill bara flagga för att det 3050Ti som sitter i denna verkar ha 40W TGP. Har inte kollat tester men man får troligtvis vrida ner reglagen även i 1080P-gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Produkt: Samsung VS9000 Jet 90 Multi sladdlös skaftdammsugare
Länk: https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/pd.VS20R9044T2...
Kategori: Dammsugare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5381211
Pris: 3890kr

Den här blev man ju lite sugen på faktiskt.. Är det någon som har någon koll på denna jämfört med t.ex. en Dyson V10 eller liknande?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Den här blev man ju lite sugen på faktiskt.. Är det någon som har någon koll på denna jämfört med t.ex. en Dyson V10 eller liknande?

Köpte den precis, ska tydligen vara snarlik v12/v15 men den har inte alla funktioner som de modellerna har, laser och ai grejjs som automatiskt ändrar suget (typ?)

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Den här blev man ju lite sugen på faktiskt.. Är det någon som har någon koll på denna jämfört med t.ex. en Dyson V10 eller liknande?

https://www.rtings.com/vacuum/tools/compare/dyson-v11-vs-sams...

At this price it is an easy choice, for me at least. Dyson is good but quite overpriced

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

https://www.rtings.com/vacuum/tools/compare/dyson-v11-vs-sams...

At this price it is an easy choice, for me at least. Dyson is good but quite overpriced

Ja det blir nog en sån där Samsung faktiskt. Verkar prisvärd till det priset. Skulle nog inte lagt några 7k på den men till nuvarande pris verkar den ju attraktiv 🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygaren:

Köpte den precis, ska tydligen vara snarlik v12/v15 men den har inte alla funktioner som de modellerna har, laser och ai grejjs som automatiskt ändrar suget (typ?)

Beställde en jag med faktiskt. laser och ai som ändrar suget klarar jag mig utan.
Jag tittade på en Dyson V10 för att det inte skulle bli så dyrt, så om den är lik V12/V15 så bör den ju
vara bättre än V10 iaf.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Beställde en jag med faktiskt. laser och ai som ändrar suget klarar jag mig utan.
Jag tittade på en Dyson V10 för att det inte skulle bli så dyrt, så om den är lik V12/V15 så bör den ju
vara bättre än V10 iaf.

Köpte en V15 i tisdags som kommer imorgon faktiskt. Svindyr men tror den kommer vara värt det för mig.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Köpte en V15 i tisdags som kommer imorgon faktiskt. Svindyr men tror den kommer vara värt det för mig.

Den är säkert superbra. Dyson gör ju bra grejer och V15 är väl top of the line så att säga.
Jag har dock lite andra prylar att införskaffa också, så fick begränsa budgeten lite här
Får hoppas Samsungen levererar.
Har en Miele trådad dammsugare också, den lär ju vara bättre än vilken batteri-dammsugare som helst, men problemet är böket att dra fram den jämt och ständigt. Då tänker jag mig att en batteridammsugare är lite smidigare.

EDIT: Har även en robotdammsugare (Xiaomi Roborock S5) men kan sällan köra den p.g.a. barnens leksaker som ofta ligger i vägen eller annat dom inte hållt undan från golvet..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Den är säkert superbra. Dyson gör ju bra grejer och V15 är väl top of the line så att säga.
Jag har dock lite andra prylar att införskaffa också, så fick begränsa budgeten lite här
Får hoppas Samsungen levererar.
Har en Miele trådad dammsugare också, den lär ju vara bättre än vilken batteri-dammsugare som helst, men problemet är böket att dra fram den jämt och ständigt. Då tänker jag mig att en batteridammsugare är lite smidigare.

EDIT: Har även en robotdammsugare (Xiaomi Roborock S5) men kan sällan köra den p.g.a. barnens leksaker som ofta ligger i vägen eller annat dom inte hållt undan från golvet..

Same here. Nothing beats a canister vacuum cleaner from Miele. Bought mine 6 years ago and still going strong, but it is too much for a quick job like vacuuming the dust and sand the kids bring with them from preschool.

Also have a S5 which is now used for mopping the kitchen. I found dyson to be too expensive. No way I would spend 5k+ for a vacuum cleaner .

Wait, are you me? Maybe with better swedish...

Permalänk
Avstängd

Läs lite omdömen angående dyson.
Dyrt skräp.
Sedan deras asdåliga reklam om en ”digital motor” visar bara mer på hur dyson är dyrt skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Läs lite omdömen angående dyson.
Dyrt skräp.
Sedan deras asdåliga reklam om en ”digital motor” visar bara mer på hur dyson är dyrt skräp.

Dyson är väl överlägsna fortfarande på sladdlösa dammsugare och digital motor betyder ju bara en ec motor, alltså att den ändrar varvtal efter motståndet automatiskt via lågvolts sensorer

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Jag har en Dyson. v12 nånting tror jag. Kostade 7 papp ny, helt värdelös. Bra i början men riktigt dålig nu, suger dåligt och är racklig i skaftet, känns som riktigt billig skit. Sen att det bara dammsuger framåt är ju en annan diskussion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbarn1:

Jag har en Dyson. v12 nånting tror jag. Kostade 7 papp ny, helt värdelös. Bra i början men riktigt dålig nu, suger dåligt och är racklig i skaftet, känns som riktigt billig skit. Sen att det bara dammsuger framåt är ju en annan diskussion.

Jag har en V11 Pro och vi använder den ca 5 ggr /dag. Sköter du rengöring av allt? Den suger dåligt om du inte tömmer behållaren samt rengör filter regelbundet. Precis som alla dammsugare.

Sen måste man byta munstycke oftare med dyson men de har fungerat bra för mig. Jag tror mänga som klagar på dyson inte förstår att deras munstycken inte är one muzzle fits all

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Same here. Nothing beats a canister vacuum cleaner from Miele. Bought mine 6 years ago and still going strong, but it is too much for a quick job like vacuuming the dust and sand the kids bring with them from preschool.

Also have a S5 which is now used for mopping the kitchen. I found dyson to be too expensive. No way I would spend 5k+ for a vacuum cleaner .

Wait, are you me? Maybe with better swedish...

Indeed, Miele makes really good appliances! My ex used the vacuum cleaner without the dust bag for a couple of months and it was full when I opened it, just had to clean it up and it worked like a charm after that. Still going strong after having it for 8 years.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

Same here. Nothing beats a canister vacuum cleaner from Miele. Bought mine 6 years ago and still going strong, but it is too much for a quick job like vacuuming the dust and sand the kids bring with them from preschool.

Also have a S5 which is now used for mopping the kitchen. I found dyson to be too expensive. No way I would spend 5k+ for a vacuum cleaner .

Wait, are you me? Maybe with better swedish...

Haha sounds like you have good taste 😁
I have preschool children as well, and can relate to the sand from pre school 🙈
Probably you are way better in english than me though 🙂

My Miele is 16 years now and is still working. The engine works as it was new, but the ”dust bag shutter/door” is giving up on it.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Kollade runt lite och hittade även Miele Triflex HX1 för ungefär samma pengar (3690:-). Nu börjar man ju vackla då Mielen verkar vara riktigt bra med.. Och det är ju en Miele.. Nu har jag visserligen redan beställt Samsungen..

Edit: Näe, Samsungen känns nog bättre ändå..
https://youtu.be/Fh3nZIOAiYU

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Produkt: Samsung VS9000 Jet 90 Multi sladdlös skaftdammsugare
Länk: https://www.samsung.com/se/multistore/benifyse/pd.VS20R9044T2...
Kategori: Dammsugare
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5381211
Pris: 3890kr

Köpte en Bosch Unlimited 8 på BF för 2800kr som jag inte öppnat än och börjar nu bli tveksam på om jag ska byta till denna. Anledningen till att jag valde Boschen var att jag läste bara bra om den i rescensioner och att jag tänker att batteri kommer gå att få tag i enkelt och i lång tid framöver. Men har dålig koll på vad man ska kolla efter och jämföra tekniskt. Nån som sitter inne på lite bättre koll och kan ge råd? (Har en 50m2 2a, singelhushåll utan djur)

Permalänk
Medlem
Skrivet av leks:

Köpte en Bosch Unlimited 8 på BF för 2800kr som jag inte öppnat än och börjar nu bli tveksam på om jag ska byta till denna. Anledningen till att jag valde Boschen var att jag läste bara bra om den i rescensioner och att jag tänker att batteri kommer gå att få tag i enkelt och i lång tid framöver. Men har dålig koll på vad man ska kolla efter och jämföra tekniskt. Nån som sitter inne på lite bättre koll och kan ge råd? (Har en 50m2 2a, singelhushåll utan djur)

Vet inte hur det är med de andra men tänk på att Boschen har motoriserat munstycke och är bra lämpad speciellt för folk med husdjur som fäller. Köpte den själv till föräldrarna som är lite till åren nu och inte orkar plocka fram dammsugaren i tid och otid när katten är på besök.

Typo
Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Zippeer:

Mest troligen gråimport, så t.ex Samsung pay/wallet lär inte fungera

Det står även med i beskrivningen under telefonen

Citat:

Viktig information om denna produkt: Vi tillhandahåller både nordiska och importerade enheter av denna modell. Vissa funktioner t.ex Samsung pay kräver nordisk firmware, för importerade enheter kan dessa funktioner komma att kräva att ny firmware installeras varpå alla tjänster med krav på nordisk firmware inte kan garanteras.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-6700-X...

In term of performance/price, is there a better option than this?

Permalänk
Medlem
Skrivet av delta76:

https://www.proshop.se/Grafikkort/PowerColor-Radeon-RX-6700-X...

In term of performance/price, is there a better option than this?

Probably not, unless you can find something that's been returned and sold out cheap.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smygaren:

Köpte den precis, ska tydligen vara snarlik v12/v15 men den har inte alla funktioner som de modellerna har, laser och ai grejjs som automatiskt ändrar suget (typ?)

Skrivet av SanTeoX:

Beställde en jag med faktiskt. laser och ai som ändrar suget klarar jag mig utan.
Jag tittade på en Dyson V10 för att det inte skulle bli så dyrt, så om den är lik V12/V15 så bör den ju
vara bättre än V10 iaf.

Ni som beställt en, det står att man ska kunna registrera sitt SAS Eurobonus-kort för att få poäng på köpet. Var det något som ni testade och gick det för er? Det går inte för mig och deras support var riktigt goddag yxskaft. Fick höra att jag skulle testa med annan browser och till slut kontakta SAS... Suck

Permalänk
Skrivet av FireFox:

Vet inte hur det är med de andra men tänk på att Boschen har motoriserat munstycke och är bra lämpad speciellt för folk med husdjur som fäller. Köpte den själv till föräldrarna som är lite till åren nu och inte orkar plocka fram dammsugaren i tid och otid när katten är på besök.

Köpte också en. Grym även på mattor. Nöjd med munstycket som grovrengör.

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Ni som beställt en, det står att man ska kunna registrera sitt SAS Eurobonus-kort för att få poäng på köpet. Var det något som ni testade och gick det för er? Det går inte för mig och deras support var riktigt goddag yxskaft. Fick höra att jag skulle testa med annan browser och till slut kontakta SAS... Suck

Var det ett Benify erbjudande eller vanliga Samsung? För om man går via Benify så kan man inte logga in på ett Samsung konto utan måste handla som en gäst och kan därmed inte registrera eventuella bonuspoäng. Varför det är så har jag ingen aning om, det har gått innan men de ändrade för ett par månader sedan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Ni som beställt en, det står att man ska kunna registrera sitt SAS Eurobonus-kort för att få poäng på köpet. Var det något som ni testade och gick det för er? Det går inte för mig och deras support var riktigt goddag yxskaft. Fick höra att jag skulle testa med annan browser och till slut kontakta SAS... Suck

Har inget SAS Eurobonus-kort så inget jag testat.
Däremot hade jag lite andra problem. Loggade in på mitt Samsung-konto när jag skulle handla, men då blev det fel så fort jag la varan i varukorgen. Loggade ut igen så funkade det. Handlade som gäst fast med min mailadress. Vad jag inte förstår är varför det bara är nån ”Samsung med Benify”-shop som har priset, men inte på deras vanliga shop? Jag har inget Benify heller.

Edit: Scrollhjul ovan förklarade ovan scenario. Tack! 👍🙂

En annan sak, detta paket d.v.s multi saknar en av borstarna. Den har inte den här turbo-brush-borsten som skickas med i ett antal andra paket som complete och cat and dog och vad dom heter.
Så vill man ha den får man köpa till den separat.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Dyson är väl överlägsna fortfarande på sladdlösa dammsugare

Nej. Skulle säga att Samsungs toppmodeller är likvärdiga eller bättre. Bosch toppmodeller likaså. Mieles nya Triflex HX2 hör också till det bästa på marknaden, även om jag tycker de är bökiga att använda.
Nu är jag inte en jättestor anhängare av Råd & Rön men i deras senaste test landar Miele-maskinerna på 69 poäng, samma som Samsung V70, Bosch Serie 8 på 66-67 poäng och Dyson V15 Detect Absolute får 65 poäng. Alla är bra maskiner men Dyson har inget övertag längre.

Själv skulle jag välja en Serie 8 från Bosch alla dagar i veckan pga 10 års garanti på motorn och samma batteri som deras gröna verktyg (dvs batteri kommer vara enkelt att få tag på i framtiden).

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Är Iqunix bra tangentbord? Funkar det trådlösa felfritt?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Nej. Skulle säga att Samsungs toppmodeller är likvärdiga eller bättre. Bosch toppmodeller likaså. Mieles nya Triflex HX2 hör också till det bästa på marknaden, även om jag tycker de är bökiga att använda.
Nu är jag inte en jättestor anhängare av Råd & Rön men i deras senaste test landar Miele-maskinerna på 69 poäng, samma som Samsung V70, Bosch Serie 8 på 66-67 poäng och Dyson V15 Detect Absolute får 65 poäng. Alla är bra maskiner men Dyson har inget övertag längre.

Själv skulle jag välja en Serie 8 från Bosch alla dagar i veckan pga 10 års garanti på motorn och samma batteri som deras gröna verktyg (dvs batteri kommer vara enkelt att få tag på i framtiden).

Råd och rön lägger mycket vikt vid pris dock, så är dem nära varandra i pris så kan man absolut använda rankingen som riktmärke

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Råd och rön lägger mycket vikt vid pris dock, så är dem nära varandra i pris så kan man absolut använda rankingen som riktmärke

Nej, pris påverkar inte rankning men är däremot en faktor när de sätter utmärkelsen "Bra köp" på en produkt. Mieles dyraste modell ligger närmre 12k när det inte är rea...

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Nej, pris påverkar inte rankning men är däremot en faktor när de sätter utmärkelsen "Bra köp" på en produkt. Mieles dyraste modell ligger närmre 12k när det inte är rea...

Jag kollade precis på deras ugn lista , Ikea var #2 men var lägre i alla poäng men ändå högre score än Siemens... Skilde 3k i pris

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25