Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Lite tråkig rea än så länge i år. Vissa guldkorn men 2021 har jag bättre minne av och det verkar som att jag får medhåll av Proshop.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

Synd att man missade Samsung S8an och Apple Watch 7, sökte både dom grejerna...

Menmen, funkar A8an man ser överallt hyggligt ändå? Skulle bara vilja ha en platta för att dra fram recept, handlarlistor, reddit osv. så behöver inte vara så märkvärdigt ändå?

Och smartwatches, sett Amazfits GTR/GTS3 här och där som verkar vara helt dugliga. Nån som har något bättre förslag?

Självklart väntar jag tills nästa fredag då dessa produkter verkar finnas överflöd, men ifall inget bättre kommer lär dessa slinka ner i varukorgen, bara för att

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av mattemaz:

Produkt: Sony WH-1000XM4 Wireless Over-ear Headset
Länk: https://shop.halebop.se/tillbehor/sony/wh-1000xm4b-bw2022
Kategori: Hörlurar
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5250941
Pris: 2000kr med koden hejbop20

Det enda betalalternativet är att "Delbetala telefonen räntefritt" i minst 12 månader? Missar jag något, eller är det en helt värdelös butik?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sony XM4 eller Bose QC SE om man prioriterar ANC och komfort?

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Sony XM4 eller Bose QC SE om man prioriterar ANC och komfort?

Skulle säga lite shit same med anc. Komfort är båda bra men olika passform så du borde testa i butik.
Bose passar bra för mig men inte sony, tvärt om för andra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Är detta ett bra köp eller tom ett "fynd"?

MSI MAG Codex 5 Core i5 16GB 512GB SSD RTX 3060
MSI artikelnr. MAG Codex 5 11TC-460EU
9.990:- (15.990:-)

https://www.dustinhome.se/product/5011282034/mag-codex-5?tab=...

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sten sax påse:

Synd att man missade Samsung S8an och Apple Watch 7, sökte både dom grejerna...

Menmen, funkar A8an man ser överallt hyggligt ändå? Skulle bara vilja ha en platta för att dra fram recept, handlarlistor, reddit osv. så behöver inte vara så märkvärdigt ändå?

Och smartwatches, sett Amazfits GTR/GTS3 här och där som verkar vara helt dugliga. Nån som har något bättre förslag?

AW7 var också slut när jag gick in, men däremot så fick jag tag på en Apple Watch SE Nike 4G/LTE 44mm för 1728 kr med 20%-koden. Grymt nöjd!

Finns fortfarande kvar för er som skyndar er:
https://shop.halebop.se/tillbehor/apple/watch-nike-se-4g-sb-4...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Den är också slut, men däremot så fick jag tag på en Apple Watch SE Nike SE 4G 44mm för 1728 kr med 20%-koden.

Finns fortfarande kvar för er som skyndar er:
https://shop.halebop.se/tillbehor/apple/watch-nike-se-4g-sb-4...

Har länge tänkt att skaffa ett Nike sportband till min nuvarande AW som går på 596 kr. Så att få en AW SE med 4G/LTE för de extra 1133 kr får blir en fin julklapp. Grymt bra pris. Gillar att den är vattentät till 50 m också. Tack för tipset!

Den går ju bara att välja på avbetalning?

Permalänk

ingen som har hittat vettig laptop med TOUCH till bra pris?

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Skrivet av xprt:

Samsung Galaxy Tab S8
Missade man kompletts erbjudande på Tab S8 så kan man få till bättre deal hos Samsung!

"Få 3500 kr rabatt och 2000 kr i extra inbytesvärde om du byter in din gamla mobil när du köper en Galaxy Tab S8."
(verkar gälla inbyte av valfri mobil/klocka/tablet oavsett skick)

En bit ned på sidan: https://www.samsung.com/se/offer/black-friday/#/smartphones-a...

Notera att Samsung reserverar hela beloppet fram till att dom mottagit inbytet! Info i kassan.

Bonus: + Kod bf2022 i kassan för extra 100kr rabatt + Refunder för 5% cashback + Ev. extra rabatt för inbytet!

5490 kr (exk. 100kr + 5 % rabatt) för en Tab S8 wifi är väl ingen vidare deal?
Eller missar jag något?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nordeman556:

5490 kr (exk. 100kr + 5 % rabatt) för en Tab S8 wifi är väl ingen vidare deal?
Eller missar jag något?

" 2000 kr i extra inbytesvärde om du byter in din gamla mobil när du köper en Galaxy Tab S8."
(verkar gälla inbyte av valfri mobil/klocka/tablet oavsett skick)"

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

" 2000 kr i extra inbytesvärde om du byter in din gamla mobil när du köper en Galaxy Tab S8."
(verkar gälla inbyte av valfri mobil/klocka/tablet oavsett skick)"

"Upp till" är väl nyckelorden? Testade lägga in min förra mobil men fick bara värdet av den avdraget. 🤔

Permalänk
Medlem

Den i silver var så snygg så det blev en testbeställning. Det verkar vara något fel på hemsidan,
Det där upp till 3500 är att det är olika mycket rea på Tab S8, S8+ och S8 Ultra. Sen andra meningen , Få 3500kr i rabatt OCH 2000kr i extra inbytesvärde, så får man vara riktigt dålig på svenska om man inte kombinerar ihop det.

"Upp till 3500 kr rabatt | Tablets
Få 3 500 kr rabatt och 2 000 kr i extra inbytesvärde om du byter in din gamla mobil när du köper en Galaxy Tab S8."

men jag ser att längst ned så står det:

"* Erbjudandet gäller vid köp av av Galaxy Tab S8 (SM-X700NIDAEUB, SM-X700NZAAEUB, SM-X700NZSAEUB, SM-X700NZABEUB, SM-X706BIDAEUB, SM-X706BZAAEUB, SM-X706BZSAEUB, SM-X706BZABEUB) (ord. pris på samsung.com är 8 990 – 10 990 kr) under perioden 2022-11-18 - 2022-12-04, eller så länge lagret räcker, på samsung.com. Rabatten dras per automatik när du lägger produkten i varukorgen. Kan ej kombineras med andra erbjudanden. Du får 2 000 kr rabatt, utöver inbytesvärdet, när du lämnar in din gamla enhet i Samsungs Trade-in program som dras av direkt vid köp förutsatt att inbytesenheten accepteras i Samsung Trade-in."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murgatroyd:

Är detta ett bra köp eller tom ett "fynd"?

MSI MAG Codex 5 Core i5 16GB 512GB SSD RTX 3060
MSI artikelnr. MAG Codex 5 11TC-460EU
9.990:- (15.990:-)

https://www.dustinhome.se/product/5011282034/mag-codex-5?tab=...

Single channel ram
Kass 500W psu
11-gen

Skulle inte kalla det ett fynd för 10k

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Den i silver var så snygg så det blev en testbeställning. Det verkar vara något fel på hemsidan,
Det där upp till 3500 är att det är olika mycket rea på Tab S8, S8+ och S8 Ultra. Sen andra meningen , Få 3500kr i rabatt OCH 2000kr i extra inbytesvärde, så får man vara riktigt dålig på svenska om man inte kombinerar ihop det.

"Upp till 3500 kr rabatt | Tablets
Få 3 500 kr rabatt och 2 000 kr i extra inbytesvärde om du byter in din gamla mobil när du köper en Galaxy Tab S8."

men jag ser att längst ned så står det:

"* Erbjudandet gäller vid köp av av Galaxy Tab S8 (SM-X700NIDAEUB, SM-X700NZAAEUB, SM-X700NZSAEUB, SM-X700NZABEUB, SM-X706BIDAEUB, SM-X706BZAAEUB, SM-X706BZSAEUB, SM-X706BZABEUB) (ord. pris på samsung.com är 8 990 – 10 990 kr) under perioden 2022-11-18 - 2022-12-04, eller så länge lagret räcker, på samsung.com. Rabatten dras per automatik när du lägger produkten i varukorgen. Kan ej kombineras med andra erbjudanden. Du får 2 000 kr rabatt, utöver inbytesvärdet, när du lämnar in din gamla enhet i Samsungs Trade-in program som dras av direkt vid köp förutsatt att inbytesenheten accepteras i Samsung Trade-in."

Får ni faktiskt det att fungera? Jag hittade min gamla Tab s2 t715 i listan, men den vägrar acceptera IMEI:et. Försökte även med några prylar jag egentligen inte vill byta in, bara för att kolla. Garanterat rätt skrivet IMEI, hittar enheten på www.imei.info.

Edit: Går jag en annan väg så ser det mycket likt ut, men då står det "kontakta din nätoperatör". Jag har ingen nätoperatör till min surfplatta, även om den förvisso har 4g. Sen vet jag inte vad jag skulle fråga dem?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Får ni faktiskt det att fungera? Jag hittade min gamla Tab s2 t715 i listan, men den vägrar acceptera IMEI:et. Försökte även med några prylar jag egentligen inte vill byta in, bara för att kolla. Garanterat rätt skrivet IMEI, hittar enheten på www.imei.info.

Edit: Går jag en annan väg så ser det mycket likt ut, men då står det "kontakta din nätoperatör". Jag har ingen nätoperatör till min surfplatta, även om den förvisso har 4g. Sen vet jag inte vad jag skulle fråga dem?

Funkar för mig, en Galaxy S9. Dock så läggs inte rabatten på 2000kr till, som jag fattar det så ska den läggas till direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martoon:

Funkar för mig, en Galaxy S9. Dock så läggs inte rabatten på 2000kr till, som jag fattar det så ska den läggas till direkt?

Tror inte den läggs till direkt utan de reserverar ett belopp motsvarande hela summan och så får du 2000sek tillbaka då du skickat in enheten.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Provade själv med en gammal iPhone och inte heller då noteras något med 2000 extra rabatt. Även om de reserverar hela summan så borde ju kickbacken stå med i slutbeloppet, som ju är avtalet mellan Samsung och oss?

Visa signatur

——————
It’s life…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne88a:

Hej folket!
Jag sitter på en riktigt gammal skitdator som inte pallar med längre. Jag har kollat på elgiganten och dom verkar ha en dator som ligger sjukt bra i pris? Någon som har något negativt om denna? Tacksam för svar!
https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/stationar-...

Det chassit har jag läst ska ha riktigt dålig dator. Tänkte köpa varianten med 3070 men efter läst recensionerna om att tempen ligger runt 95° vid spelande och sett en video hur de löste kylningen med att installera 3 nya fläktar så avstod jag den

Permalänk

Tänkte passa på att köpa nytt nätaggregat att para med ny grafikkort när RDNA 3 kommer. Men jag ser inte någon större skillnad mellan dessa 2 mer än storleken på fläkten och därav storleken på agget och antalet SATA strömkablar, inget av dessa är något som bekymrar mig. Någon som kanske kan mer om saken som kan ge en förklaring eller rekommendation på vilken som vore "Bäst"?

Corsair RM750 (2021)
Corsair RM750x

Sen har jag en liten villhöver sak också. Till min TV har jag endast TV högtalarna och har kollat på en Soundbar eller liknande länge men aldrig blivit av att skaffa mig en. Nu såg jag dock att HIFI klubben har en Samsung Soundbar HW-Q910A/XE som verkar intressant. Är denna något att satsa på eller borde jag kolla på annat?

Det är inte så att jag har bråttom att köpa något, kan vänta till mellandagsrean eller Januarirean om så skulle vara.

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slipbit:

Den i silver var så snygg så det blev en testbeställning. Det verkar vara något fel på hemsidan,
Det där upp till 3500 är att det är olika mycket rea på Tab S8, S8+ och S8 Ultra. Sen andra meningen , Få 3500kr i rabatt OCH 2000kr i extra inbytesvärde, så får man vara riktigt dålig på svenska om man inte kombinerar ihop det.

"Upp till 3500 kr rabatt | Tablets
Få 3 500 kr rabatt och 2 000 kr i extra inbytesvärde om du byter in din gamla mobil när du köper en Galaxy Tab S8."

men jag ser att längst ned så står det:

"* Erbjudandet gäller vid köp av av Galaxy Tab S8 (SM-X700NIDAEUB, SM-X700NZAAEUB, SM-X700NZSAEUB, SM-X700NZABEUB, SM-X706BIDAEUB, SM-X706BZAAEUB, SM-X706BZSAEUB, SM-X706BZABEUB) (ord. pris på samsung.com är 8 990 – 10 990 kr) under perioden 2022-11-18 - 2022-12-04, eller så länge lagret räcker, på samsung.com. Rabatten dras per automatik när du lägger produkten i varukorgen. Kan ej kombineras med andra erbjudanden. Du får 2 000 kr rabatt, utöver inbytesvärdet, när du lämnar in din gamla enhet i Samsungs Trade-in program som dras av direkt vid köp förutsatt att inbytesenheten accepteras i Samsung Trade-in."

Det står ju att det inte går att kombinera med andra erbjudanden. Den är ju redan nedsatt, kanske därför det inte blir något extra inbytesvärde för er när ni försöker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Det står ju att det inte går att kombinera med andra erbjudanden. Den är ju redan nedsatt, kanske därför det inte blir något extra inbytesvärde för er när ni försöker.

Fast det står ju 3500+2000 i samma mening.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Tänkte passa på att köpa nytt nätaggregat att para med ny grafikkort när RDNA 3 kommer. Men jag ser inte någon större skillnad mellan dessa 2 mer än storleken på fläkten och därav storleken på agget och antalet SATA strömkablar, inget av dessa är något som bekymrar mig. Någon som kanske kan mer om saken som kan ge en förklaring eller rekommendation på vilken som vore "Bäst"?

Corsair RM750 (2021)
Corsair RM750x

RMx har japanska kondensatorer (högre kvalité). RM har kinesiska kondensatorer.
RMx har även kondensatorer på kablarna (för att motverka ripple) vilket gör dom styvare och lite bökigare att installera.
RMx har magnetic Levitation Bearing (på svenska?) för fläkten vilket gör den tystare.

I övrigt är de samma. Jag beställde RMx från Komplett igår men har har haft RM i en tidigare dator och var mycket nöjd!

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Den första black friday i Sverige var riktigt bra. Sen spårade det ur.

är ju egentligen en fördel om rean är kass, för har dom stora lager även i januari lär dom även då försöka bli av med sakerna (många har inte mycket pengar kvar, så kan bli tvungna sänka priserna för bli av med det).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Fast det står ju 3500+2000 i samma mening.

Ja du har rätt. Det är konstigt att den inte prisjusterar sig i kassan tycker jag.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Verkar vara lite telefoner som är lite billigare, avvaktar dock tills 25:e eller nått innan jag bestämmer mig.
Om de inte kommer ut någon super deal av någon.
Airbuds verkar vara billigare också, finns massa och välja mellan. (Men är kanske alltid rea på dessa).
Grafikkorten verkar ju inte hänt så mycket med än så länge.

Inet ska ju köra event på tisdag kl 17.00 med lite drops.
Några mer som ska köra nästa vecka? Tänker på Komplett, Webhallen osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Ja du har rätt. Det är konstigt att den inte prisjusterar sig i kassan tycker jag.

Det gick att beställa till igår kväll i Finland och man fick -200€ extra avdraget för ett inbyte direkt. Något tag på kvällen slutade det fungera även om det fortfarande står över allt -300€ rabatt och extra -200€ i inbyte och gör det än. Så antingen har de tagit bort det eller så är det fel på deras sida just nu.

Beställde själv igår runt kl9.00 och fick den för 265€.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av bayhazed:

Det gick att beställa till igår kväll i Finland och man fick -200€ extra avdraget för ett inbyte direkt. Något tag på kvällen slutade det fungera även om det fortfarande står över allt -300€ rabatt och extra -200€ i inbyte och gör det än. Så antingen har de tagit bort det eller så är det fel på deras sida just nu.

Beställde själv igår runt kl9.00 och fick den för 265€.

Det är ju så jag tycker det borde vara. Så det erbjudandet kanske har gått ut i förtid eller något

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hajnyckel:

Sen har jag en liten villhöver sak också. Till min TV har jag endast TV högtalarna och har kollat på en Soundbar eller liknande länge men aldrig blivit av att skaffa mig en. Nu såg jag dock att HIFI klubben har en Samsung Soundbar HW-Q910A/XE som verkar intressant. Är denna något att satsa på eller borde jag kolla på annat?

Det är inte så att jag har bråttom att köpa något, kan vänta till mellandagsrean eller Januarirean om så skulle vara.

Nu är jag lite osäker på den samsungen, men Netonnet har ju denna: https://www.netonnet.se/art/ljud/hogtalare/soundbar/lg-s80qr/1027516.13774/ för 4990kr (finns utan bakre högtalarna också för 3990kr)

Jag har liknande fast 1-2 år äldre modell och är väldigt nöjd. Möjligtvis att basen inte har ”omphen” jag riktigt önskar, men resten är finemang. Har den ihopparad med en LG oled också, osäker på om det gör upplevelsen ”bättre” 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

Produkt: Office 365 family + Norton 360 deluxe (15 månader)
Länk: https://www.amazon.de/-/en/dp/B08VF19JRD
Kategori: Mjukvara
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6544802
Pris: 49.99 EUR

Testat och verifierat att det fungerar med svenskt microsoft-konto!

Hur funkar det med Office-konton? Jag har en prenumeration som går ut i september nästa år. Kan jag köpa den här och "fylla på" när det är dags?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021