Hjälp att hitta ok högtalare för datorn

Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta ok högtalare för datorn

Hej, har inte så stor koll på högtalare och letat ganska länge nu. Vad jag förstår ska jag iaf hålla koll på max effekten ヽ༼⊙_⊙༽ノ

Vill ha 2.0 eller 2.1. Det duger bra. Helst vit/svarta i färgen. Pris runt 3000 kr.

De jag har hittat med bra recensioner är de länkade nedan.

Nr 1.
Andersson BHH 2.1 - White
Väldigt billig slant och de flesta verkar tycke det är bra ljud i dem, men att de tydligen ska stänga av sig själva efter en stund.
Har frågat netonnet om de stänger av sig mitt i spelande eller mitt i en film/stream. Men min fråga blev bara borttagen. Undrar om någon här kanske har svaret på den frågan.

Nr 2.
Audioengine A2+ BT Vit

Nr 3.
VONYX SMN50W AKTIVA STUDIOHÖGTALARE, 5" PAR, VITA

Nr 4.
Linie-300-SF-WH

Nr 5.
ARGON AUDIO ALTO 5 MK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ironmad:

Hej, har inte så stor koll på högtalare och letat ganska länge nu. Vad jag förstår ska jag iaf hålla koll på max effekten ヽ༼⊙_⊙༽ノ

Vill ha 2.0 eller 2.1. Det duger bra. Helst vit/svarta i färgen. Pris runt 3000 kr.

De jag har hittat med bra recensioner är de länkade nedan.

Nr 1.
Andersson BHH 2.1 - White
Väldigt billig slant och de flesta verkar tycke det är bra ljud i dem, men att de tydligen ska stänga av sig själva efter en stund.
Har frågat netonnet om de stänger av sig mitt i spelande eller mitt i en film/stream. Men min fråga blev bara borttagen. Undrar om någon här kanske har svaret på den frågan.

Nr 2.
Audioengine A2+ BT Vit

Nr 3.
VONYX SMN50W AKTIVA STUDIOHÖGTALARE, 5" PAR, VITA

Nr 4.
Linie-300-SF-WH

Nr 5.
ARGON AUDIO ALTO 5 MK2

Tänkte bara säga att med Argon Audio Alto 5 behöver du en förstärkare, det är inga aktiva högtalare.
Det är just aktiva högtalare du skall kolla efter.

https://www.hifiklubben.se/argon-audio-tempo-a4-traadlos-hogt...

https://www.brl.se/sv/artiklar/audio-pro-addon-t14-svart.html

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Jag har Argon Alto 5 som små frontar i en hemmabio samt till LP-spelare och tycker att de spelar väldigt bra. De är dock som andreasa64 säger inte aktiva. Alternativet från Argon som ryms i din budget skulle i såna fall vara Argon Tempo A4 men de har ett 4" element istället för 5" vilket lär drabba basljudet en del.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem

Tack för de fina svaren. Argon Audio Tempo A4 verkar ju som precis det jag vill ha och var snyggare än de flesta med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ironmad:

Tack för de fina svaren. Argon Audio Tempo A4 verkar ju som precis det jag vill ha och var snyggare än de flesta med.

Kul att kunna hjälpa till!
Då tycker jag att du kör på dem, en bra val av högtalare

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ironmad:

Hej, har inte så stor koll på högtalare och letat ganska länge nu. Vad jag förstår ska jag iaf hålla koll på max effekten ヽ༼⊙_⊙༽ノ

Vill ha 2.0 eller 2.1. Det duger bra. Helst vit/svarta i färgen. Pris runt 3000 kr.

De jag har hittat med bra recensioner är de länkade nedan.

Nr 1.
Andersson BHH 2.1 - White
Väldigt billig slant och de flesta verkar tycke det är bra ljud i dem, men att de tydligen ska stänga av sig själva efter en stund.
Har frågat netonnet om de stänger av sig mitt i spelande eller mitt i en film/stream. Men min fråga blev bara borttagen. Undrar om någon här kanske har svaret på den frågan.

Nr 2.
Audioengine A2+ BT Vit

Nr 3.
VONYX SMN50W AKTIVA STUDIOHÖGTALARE, 5" PAR, VITA

Nr 4.
Linie-300-SF-WH

Nr 5.
ARGON AUDIO ALTO 5 MK2

Har du platsbrist på bordet så är dessa väldigt nimma: 623

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Vill du ha för storleken bra ljud kanske du kan kolla på ruark audio mr1 mk2? Köpte själv första versionen och blev nöjd, men det är också om du vill ha väldigt små högtalare, i klass med 'vanliga' datorhögtalare. Kostar lite mer numera med så kanske inte intressant? Hur som kan läsa mer här (fanns svarta mm och finns säkert det nu med, dvs finns olika val): https://www.whathifi.com/ruark-audio/mr1-mk2/review