Permalänk
Medlem

Kontorsskärm 32" 4K 120Hz

Skulle vilja ha en typ Dell Ultrasharp som klarar 120Hz. Behövs ingen HDR, local dimming eller hög ljusstyrka, bara en stabil kontorsskärm som kan visa 120Hz. DP 1.4. 4K, ca 32", inte ens viktigt med korrekta färger men vill inte ha dithering eller annat skit.

90Hz kanske?

Skönt när man jobbar i CAD och flyttar runt modellen snabbt, vare sig det är i 2D eller 3D.

Bonus om det dessutom finns
Vettig USB-hubb
Thunderbolt 4 med >65w och DP.

Tycker typ 10 000:- ink moms är rimligt, Viewsonic har en som i sverige kostar 45 000:- (i USA 2500 USD) men den har HDR och sjukt hög ljusstyrka som jag inte vill betala för.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordekai:

Skulle vilja ha en typ Dell Ultrasharp som klarar 120Hz. Behövs ingen HDR, local dimming eller hög ljusstyrka, bara en stabil kontorsskärm som kan visa 120Hz. DP 1.4. 4K, ca 32", inte ens viktigt med korrekta färger men vill inte ha dithering eller annat skit.

90Hz kanske?

Skönt när man jobbar i CAD och flyttar runt modellen snabbt, vare sig det är i 2D eller 3D.

Bonus om det dessutom finns
Vettig USB-hubb
Thunderbolt 4 med >65w och DP.

Tycker typ 10 000:- ink moms är rimligt, Viewsonic har en som i sverige kostar 45 000:- (i USA 2500 USD) men den har HDR och sjukt hög ljusstyrka som jag inte vill betala för.

Inte riktigt det du frågar efter, men om du bara tänker köra en skärm vill jag slå ett slag för ultrawide. Jag har provat två stycken 5k2k-skärmar: Dell U4021QW och ThinkVision P40w-20 (båda är ultrawide, 60Hz och 75Hz).

75Hz kanske duger för CAD?

Däremot är inte den inbyggda USB-hubben bra nog för annat än tangentbord, på endera skärm.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Inte riktigt det du frågar efter, men om du bara tänker köra en skärm vill jag slå ett slag för ultrawide. Jag har provat två stycken 5k2k-skärmar: Dell U4021QW och ThinkVision P40w-20 (båda är ultrawide, 60Hz och 75Hz).

75Hz kanske duger för CAD?

Däremot är inte den inbyggda USB-hubben bra nog för annat än tangentbord, på endera skärm.

Vi har en massa Thinkvision P40w-20 och de fungerar bra, men i Revit är de supersmidigt att ha två separat skärmar även om det går att splitta skärmen med Powertoys tycker jag att det inte blir lika bra.

Permalänk
Medlem

Många på forumet inklusive undertecknad köpte Acer Nitro XV322QKKV när NetOnNet dumpade priset ner till 5K SEK. Nu kostar den 7K men är nog fortfarande det bästa alternativet sett till vad du efterfrågar.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Gigabytes 32" 4k med 144hz har ju inbyggd KVM-switch, det är en funktion som för mig är en riktig gamechanger som släpar hem jobblaptoppen och vill kunna enkelt arbeta på samma plats, med samma kringutrustning.

Denna köpte jag när den kom: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5830407 - Verkar som den kanske utgått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Många på forumet inklusive undertecknad köpte Acer Nitro XV322QKKV när NetOnNet dumpade priset ner till 5K SEK. Nu kostar den 7K men är nog fortfarande det bästa alternativet sett till vad du efterfrågar.

Den verkar ha utgått, hur tycker du den är att jobba framför hela dagar?