Permalänk

Moderkort med militärklass 3 idag?

Har ett snart 10 år gammalt MSI moderkort med militärklass 3 och det verkar aldrig ge upp!

Finns det NYA moderkort med samma militärklass 3 idag?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Fast de där military class är ju bara skitprat. Köp vilket moderkort du vill

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Menar du ett moderkort med denna klassning? https://en.wikipedia.org/wiki/MIL-STD-810

Det var nog snarare en gimmick, snarare än en kvalitetsstämpel. Jag tror inte att MSI har gjort några fler sådana.

Acers Ferrari-laptop är inte bättre än andra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av swenorth1:

Har ett snart 10 år gammalt MSI moderkort med militärklass 3 och det verkar aldrig ge upp!

Finns det NYA moderkort med samma militärklass 3 idag?

MSI gör väldigt bra komponenter men det enda ”military class” betyder är väl att militären har godkänt komponenten för inköp, inte att det är testad extra eller ska hålla under vissa förhållanden?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Att ett moderkort håller i tio år skulle inte jag tycka är särskilt imponerande. Det skulle jag anta att valfri moderplanka senaste decenniet klarar.

Om det nu är i vanlig vibrationsfri hemmiljö.

Permalänk
Medlem

Ska du ha militärklassat får du nog köpa en pansarvagn.=)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.