Permalänk
Hedersmedlem

Skrivbordsstol: Direkt Interiör Flow

https://www.dpj.se/ergonomiska-kontorsstolar/16441-kontorssto...

Jag har börjat fundera på en ny skrivbordsstol. Har idag en billigare gamingstol av märket Paracon. Den är bekväm och har alla "features" jag egentligen vill ha, men den knorrar och smäller titt som tätt. Har kollat in Secretlabs stolar, och de verkar mer "premium".

Men, flera förespråkar snarare klassiska kontorsstolar - typ Kinnarps etc. Så klart de kan fungera utmärkt för gaming också... Såg då att DPJ har en stol som liknar en klassisk Kinnarps.

Min fråga: Är det någon som har denna stol, och något att säga om den? Kvalitetskänsla? Hur länge har den vart i er ägo såfall?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag har en Secret Lab Titan, är jättenöjd med den jämfört med tidigare gamingstolar jag har haft. Kontorsstolar har jag också haft en massa, enligt mig så får du betala dyrt för en riktigt bra kontorsstol.

Permalänk
Medlem

Köpte denna stol för ett tag sedan och är mycket nöjd med stolen. Mycket bekväm att sitta i och har många bra inställningar för en skön komfort.

noblechairs HERO Gamingstol Black Edition Hybridmaterial

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem

Jag är tydligen unik. Jag använder en bilstol. BMW M serie sportstol från skroten. Ingenting att anmärka här förutom då naturligtvis den går inte justera i höjdled men då det är i en rigg är den designad för en lägre sittställning. Något den har som fattas på många är utdragbar sits för bättre lårstöd för att avlasta.

Det finns en kinnarpsmaffia på sweclockers men de är säkert helt okay. Bra om du kan provsitta då det är din kropp den ska passa. Gällande gamingstolar så är det ju en del design inblandad. Superskålade stolar är i regel bra onödigt då det är få g-krafter inblandat ens i simracing. Men visst ben och sidosvankstöd kan ändå va skönt för ben och rygg för att du ska tvingas sitta rätt om inte annat.

Förutom gamingriggen har jag en arozzi som fungerar bra för mig pga sina svank och nackstödskuddar. Billig vilket märks i materialen som tja inte är direkt kattsäkra men trots flera år i katt är funktionen detsamma även om den har en mängd rivmärken

Har du inte specifika problem så finns det miljoner vettiga stolar som inte orsakar besvär och inte kostar 5-10000-tals kronor. Gällande armstöd så har jag aldrig begripit vitsen de åker alltid av så jag kan ha armarna fria. arozzin har armstöd som går att vinkla åt alla håll men de är ändå i vägen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Gällande armstöd så har jag aldrig begripit vitsen de åker alltid av så jag kan ha armarna fria.

Armstöd är ju amazing men kräver ju att stolen går att ställa in bra. Många stolar har ju armstöd som är helt fel och då är i vägen (t.ex Ikea Markus). Har mina armar på armstöden just nu vilket gör det enklare att skriva och använda musen

Kör RH Logic 4 just nu men ska byta till en RH Logic 400 som jag just fick tag i, bästa stolen jag provat.

Har massa Kinnarps av olika sorter på jobbet men tycker RHn är bättre. Gamingstolar med nära noll stöd för ryggen går helt bort. Sitter hellre på en yogaboll då.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.