Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Även om nu detta är just platsen för att prata fynd så känns det ju ändå som att det kanske dax att skapa den stora tråden om den möjligen felprisade Xboxkontrollern nu?

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Även om nu detta är just platsen för att prata fynd så känns det ju ändå som att det kanske dax att skapa den stora tråden om den möjligen felprisade Xboxkontrollern nu?

Instämmer och finns redan en tråd för dessa och liknande topics:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1671886-samlingstrad-a...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edson:

Instämmer och finns redan en tråd för dessa och liknande topics:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1671886-samlingstrad-a...

Fast ingen order har väl blivit avbruten ännu?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av azizbek:

Hej, vet någon om Cashback kampanjen gäller även vid utnyttjandet av beni22_höst kampanjkoden?

Som det står i villkoren på LGs hemsida så gäller det inte Benify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinmamma1337:

Någon som fortfarande väntar på att då denna levererad? Lyckades få in en bokning efter att den stod som utsåld, men hoppet minskar att den kommer levereras för varje dag som går.

Samma som du:(

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Produkt: HyperX Pulsefire Dart (trådlös)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/307686-HyperX-Pulsefire-...
Kategori: Möss
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5200229
Pris: 299kr

70% rabatt, bästa pris någonsin, bra sensor (PMW 3389) och snabb trådlös anslutning (RF). Jag slog till på en för att testa då det var så pass billigt. Trots att jag redan har en hel armé med trådlösa möss just nu, tror detta blir den 7:e eller 8:e.

EDIT: priset ändrat till 990 kronor nu igen, min order ligger dock kvar på 299:-.

Tog bara 41 dagar men nu är min skickad

Permalänk
Moderator
Moderator

Nu har Webhallen börjat skicka ut sina HyperX Pulsefire Dart som vi väntat på i omkring 6 veckor.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Det här med kontrollen iaf.
Jag har ALDRIG sett Amazon i något land avbryta ordrar som är felaktig prissatta när det är Sold & Shipped by Amazon.
De är så pass stora, så de tar bara smällen om något är prissatt istället för att få negativ publicitet.

Nu är det bara utifrån vad jag observerat, men kan givetvis vara fel ute. Tror dock Amazon kommer skicka ut dessa.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det här med kontrollen iaf.
Jag har ALDRIG sett Amazon i något land avbryta ordrar som är felaktig prissatta när det är Sold & Shipped by Amazon.
De är så pass stora, så de tar bara smällen om något är prissatt istället för att få negativ publicitet.

Nu är det bara utifrån vad jag observerat, men kan givetvis vara fel ute. Tror dock Amazon kommer skicka ut dessa.

Dock undrar jag hur många som faktiskt lade en beställning.

Sweclockers lockar verkligen många läsare så det blir lite utav "hug of death" - fenomen varje gång Sweclockers länkar något fynd. Tror inte det finns någon annan hemsidan i Sverige som lockar så många fyndjägare per dag som SC.

Skulle Amazon ta den där stora smällen om vi snackar om flera tusen ordrar?

Det blir intressant att se i vilket fall som.

Permalänk
Medlem

Var det så orimligt billigt då? Så här två dagar senare, ni som köpte den - vad hade ni varit beredda att betala när FOMO-hypen lagt sig? 255-400 kr känns som ett rimligt prisspann, 1000 kr är alldeles för mycket.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Var det så orimligt billigt då? Så här två dagar senare, ni som köpte den - vad hade ni varit beredda att betala när FOMO-hypen lagt sig? 255-400 kr känns som ett rimligt prisspann, 1000 kr är alldeles för mycket.

Absolut. Jag har kollat på såna enheter innan, och skulle inte betalat mer än 300-400 för en mobil-handkontroll.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Dock undrar jag hur många som faktiskt lade en beställning.

Sweclockers lockar verkligen många läsare så det blir lite utav "hug of death" - fenomen varje gång Sweclockers länkar något fynd. Tror inte det finns någon annan hemsidan i Sverige som lockar så många fyndjägare per dag som SC.

Skulle Amazon ta den där stora smällen om vi snackar om flera tusen ordrar?

Det blir intressant att se i vilket fall som.

Iom att de omsätter så brutalt mycket deg, så bryr de sig förmodligen inte om de skulle backa ett par miljoner.
Säg att de sålt 10 000 kontroller och att de backar 500:- styck, så är det i dollar omvandlat $500k.
Det är inte ens ett bokföringsfel för ett bolag som Amazon.

Jag tror de hellre tar smällen än att få negativ publicitet.
Har sett folk på reddit som beställt en hårddisk, fått hem 10 från Amazon och när de har kontaktat dem har de sagt "Du kan behålla dem".

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Instämmer och finns redan en tråd för dessa och liknande topics:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1671886-samlingstrad-a...

Kontrollen kommer med mer sannolikhet att skickas ut. Ska vi sluta spekulera nu och börja på nästa fynd istället?

Posta gärna mer om kontrollen i prisfel som Edson tipsade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Var det så orimligt billigt då? Så här två dagar senare, ni som köpte den - vad hade ni varit beredda att betala när FOMO-hypen lagt sig? 255-400 kr känns som ett rimligt prisspann, 1000 kr är alldeles för mycket.

Skulle aldrig ha betalat mer än 500, och hade den kostat 500 så hade jag inte köpt den då heller. 500 tycker jag verkar mer rimligt som standardpris.

Permalänk
Medlem

Var det någon annan som hann på Ridge-wallet fyndet? Klippte en handfull men måste säga att jag är besviken på produkten i sig även om priset var ovanligt behagligt. Tänkte att det skulle bli bra presenter men är inte lika sugen på att ge bort en pryl jag själv inte gillade

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (urspårning)*

Släpp handkontroll-sidospåret.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av johanandersson:

Absolut. Jag har kollat på såna enheter innan, och skulle inte betalat mer än 300-400 för en mobil-handkontroll.

En fråga.

Har för mig att denna handkontroll gick att använda både som en mobil handkontroll, xbox kontroll och PC kontroll?
Stod det inte på beskrivningen?

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av digitalflaskpost:

En fråga.

Har för mig att denna handkontroll gick att använda både som en mobil handkontroll, xbox kontroll och PC kontroll?
Stod det inte på beskrivningen?

Om jag förstått det rätt, vilket jag antagligen inte gjort. Så använder alla tredjepartskontrollers för Xbox bluetooth då MS inte släpper sitt trådlösa protokoll på vift. Så vill man ha samma respons med tredjepartare som med Xbox original trådlöst så går det inte, då gäller sladd. Dock använder PS också blåtand, så det kommer aldrig vara långsammare än PS-kontroller (Vet inte om de frångått BT i PS5 dock).

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av digitalflaskpost:

En fråga.

Har för mig att denna handkontroll gick att använda både som en mobil handkontroll, xbox kontroll och PC kontroll?
Stod det inte på beskrivningen?

Skrivet av My2nd:

Om jag förstått det rätt, vilket jag antagligen inte gjort. Så använder alla tredjepartskontrollers för Xbox bluetooth då MS inte släpper sitt trådlösa protokoll på vift. Så vill man ha samma respons med tredjepartare som med Xbox original trådlöst så går det inte, då gäller sladd. Dock använder PS också blåtand, så det kommer aldrig vara långsammare än PS-kontroller (Vet inte om de frångått BT i PS5 dock).

"Handkontrollen är utrustad med en 3 m lång löstagbar flätad kabel för användning på Xbox Series X|S, Xbox One och PC med Windows, och fungerar även trådlöst på enheter med Android 8.0+, PC med Windows och Samsungs tv-apparater."

Förmodligen i första hand kabel som gäller för XBOX.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Daemon:

"Handkontrollen är utrustad med en 3 m lång löstagbar flätad kabel för användning på Xbox Series X|S, Xbox One och PC med Windows, och fungerar även trådlöst på enheter med Android 8.0+, PC med Windows och Samsungs tv-apparater."

Förmodligen i första hand kabel som gäller för XBOX.

Hela grejen med trådlöst till Xbox är rätt förvirrande. Det står tex. att Xbox S kontroller bara kör BT medan Xbox X kör BT och trådlöst. Så hur denna kontrollen kommer fungera kommer vi nog först få veta när någon har den i handen, med tanke på att den både har BT och "trådlöst" markerat på själva kontrollern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Det här med kontrollen iaf.
Jag har ALDRIG sett Amazon i något land avbryta ordrar som är felaktig prissatta när det är Sold & Shipped by Amazon.
De är så pass stora, så de tar bara smällen om något är prissatt istället för att få negativ publicitet.

Nu är det bara utifrån vad jag observerat, men kan givetvis vara fel ute. Tror dock Amazon kommer skicka ut dessa.

Det har jag. De avbröt ett helt gäng ordrar på jackor förra hösten. Den som lever får se.

(ja jag ser att mods tycker vi ska "släppa" handkontrollen, men är det inte lite gaggigt att varje gång en diskussion kring fynden startar i diskussionstråden så tycker många att alla ska vara tysta istället. Döpa om tåden till "diskussionstråden fast inte föööör mycket diskussion" kanske?)

Permalänk
Medlem

Kanske helt OT men jag får känslan av att "felprissatta" varor blivit lite för vanligt. Visst amazon hade väl en del strul i början med dollar/sek men jag börjar tro att man faktiskt tillämpar detta som ett sätt att locka kunder (inte bara amazon).

Man bumpar ju upp sin exponering en hel del med detta "misstag".

Haha lite konpiratoriskt kanske och det kan ju förklaras genom att mycket är automatiserat. Men det känns ändå som det blivit lite för vanligt på bred front på väldigt kort tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Var det någon annan som hann på Ridge-wallet fyndet? Klippte en handfull men måste säga att jag är besviken på produkten i sig även om priset var ovanligt behagligt. Tänkte att det skulle bli bra presenter men är inte lika sugen på att ge bort en pryl jag själv inte gillade

var när hur?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SuperNova:

Kanske helt OT men jag får känslan av att "felprissatta" varor blivit lite för vanligt.

Det här är ett argument som dyker upp emellanåt och jag förstår verkligen inte vilket resonemang det grundar sig i. Det finns mellan tummen och pekfingret några dussin återförsäljare som figurerar någorlunda frekvent i tråden. Var och en av dessa säljer åtminstone tiotusentals, i många fall flera hundratusentals olika varor.
Det handlar alltså inalles om åtskilliga miljontals varor, varav många frekvent (hos vissa återförsäljare mer än andra) justeras i pris. Samtliga dessa är antagligen inte av intresse att nämna i tråden, men om bara tio procent av återförsäljarnas utbud är av sådant intresse handlar det fortfarande om minimum hundratusentals varor.
Hur ofta figurerar en sådan vara i tråden, en per vecka, två per vecka, en varannan vecka? Hur är det möjligt att dra slutsatsen att det blivit "vanligt" när antalet varor som dyker upp i tråden är närmast försvinnande litet i förhållande till antalet prissatta varor?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

var när hur?

https://www.amazon.se/gp/product/B01MG9AL2E
Dessa såldes för en bråkdel av priset (4 färger som var billiga, men fanns just då 5 att välja på), hann precis lägga några i korgen och beställa innan det ändrades tillbaka. Har börjat vänja mig sedan jag skrev förra posten men långt ifrån lika självklar produkt som jag hade hoppats..

Samtidigt tror jag att dessa utan problem kan säljas med mer än 60% rabatt utan att på något sätt bli av med marginalen, inget billigt standardpris.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

"Handkontrollen är utrustad med en 3 m lång löstagbar flätad kabel för användning på Xbox Series X|S, Xbox One och PC med Windows, och fungerar även trådlöst på enheter med Android 8.0+, PC med Windows och Samsungs tv-apparater."

Förmodligen i första hand kabel som gäller för XBOX.

Ok, men då tror jag att jag kommer ångra mitt köp...
Tänkte att jag kunde ge bort den till nån av barnen som en trådlös xbox kontroll.
Funkar nog inte heller så bra med en iphone/apple tv ?

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Hur enkla är kindles att använda? Tänkte om det är något som skulle passa en pensionär som knappt kan hantera en vanlig surfplatta.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Lodisen:

Hur enkla är kindles att använda? Tänkte om det är något som skulle passa en pensionär som knappt kan hantera en vanlig surfplatta.

En surfplatta har givetvis betydligt större komplexitet än en läsplatta då möjligheterna för vad man kan göra är betydligt större på den förstnämnda. På en läsplatta läser och inskaffar man böcker och därtill relaterade inställningar. Hjälper då någon till med de två sistnämnda är själva läsandet rätt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Tog bara 41 dagar men nu är min skickad

Skrivet av Daemon:

Nu har Webhallen börjat skicka ut sina HyperX Pulsefire Dart som vi väntat på i omkring 6 veckor.

Hehe ja, äntligen så kom musen in och även min är skickad. Kommer att bli en bra reservmus, när jag kastar min Logitech G Pro Wireless i väggen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lodisen:

Hur enkla är kindles att använda? Tänkte om det är något som skulle passa en pensionär som knappt kan hantera en vanlig surfplatta.

Köpte en till min farsa precis, men han kan hantera en surfplatta. Han är väldigt nöjd men jag har fått visa honom en del som jag varit tvungen att kolla upp, som hur man går tillbaka till hemskärmen. Problemet är ju att man är van vid att touch ger typ direkt respons, medan här är den långt ifrån direkt. Samtidigt, när man lärt sig de få saker man kan göra så är det nog hanterbart. Men räkna inte med att någon med bristande teknikvana kommer att köpa böcker i den inbyggda butiken eller så.