Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Beställde också en kontroll, men är precis som ni andra medveten om att priset är fel. Jag hoppas att vi inte får en massa gnäll här i tråden ifall Amazon annullerar ordrarna.

Det känns orimligt billigt, men det har gått mer än en hel arbetsdag och erbjudandet har plats nr.1 på Amazons topplista men är fortfarande kvar. Så det finns en chans att det var med mening, även om priset är mycket lägre än min gräns för "felpris".

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Beställde 3 stycken av xbox kontrollerna. En blå med mecenat 50 kr rabatt för 205 kr och 2 svarta med amazon 100 kr rabatt för 412 kr. Får se om något dyker upp, min kontroll åkte ner i backen i sommras och den vänstra sticken har varit skum sen dess så vore kul med ny kontroll

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Priset på den blåa kontrollen är rätt nu men man har fortfarande möjlighet att förhandsbeställa den svarta versionen för billigt.

Permalänk
Medlem

Jag skulle absolut inte nödvändigtvis tro att kontrollen var fel prissatt. Tvärtom, jag tror det kan vara ett väl genomtänkt marknadsföringsdrag. En investering av företaget i vad dom tänker ska generera ett visst antal positiva recensioner på Amazon, vilket är väldigt värdefullt, som sen gör att kontrollen säljer lättare till resterande Amazon-marknader runtom Jorden.

Istället för att kontrollen har 50 recensioner på Amazon en månad efter försäljning så har den kanske 1000 recensioner med score 4,8 (om den är bra), i ok tid inför julklappshandling. Och Black Friday.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scaleo86:

Jag skulle absolut inte nödvändigtvis tro att kontrollen var fel prissatt. Tvärtom, jag tror det kan vara ett väl genomtänkt marknadsföringsdrag. En investering av företaget i vad dom tänker ska generera ett visst antal positiva recensioner på Amazon, vilket är väldigt värdefullt, som sen gör att kontrollen säljer lättare till resterande Amazon-marknader runtom Jorden.

Istället för att kontrollen har 50 recensioner på Amazon en månad efter försäljning så har den kanske 1000 recensioner med score 4,8 (om den är bra), i ok tid inför julklappshandling. Och Black Friday.

*Insert doubt meme

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

*Insert doubt meme

I värsta fall får man väl göra en oöppnad retur. Skärmdump på priset man köper för kankse kan hjälpa?

Edit: Ang Xbox kontrollen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastiangus:

I värsta fall får man väl göra en oöppnad retur. Skärmdump på priset man köper för kankse kan hjälpa?

Edit: Ang Xbox kontrollen.

De kommer inte ändra priset i efterhand. Antingen 1. avbryts eller 2. du får köpa för det priset.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Från erfarenhet så vet jag att amazon skickar ut "felprisade" varor (inte för att kontrollen känns felprisade men iaf) beställde en själv för att testa

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Senseye:

Jag hoppas att vi inte får en massa gnäll här i tråden ifall Amazon annullerar ordrarna.

Jodå, jag kommer att gnälla så hårt att minst två nya trådar kommer att skapas! Det är faktiskt min rättighet efter att ha genomlidit allt tidigare gnäll.

Köpte två blå och två svarta. Använde 100kr koden. Har egentligen inga förväntningar men min xbox series x kontroller fick drifting efter ett år. Håller dom här längre för 1/3 av priset är jag mer än nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Jodå, jag kommer att gnälla så hårt att minst två nya trådar kommer att skapas! Det är faktiskt min rättighet efter att ha genomlidit allt tidigare gnäll.

Köpte två blå och två svarta. Använde 100kr koden. Har egentligen inga förväntningar men min xbox series x kontroller fick drifting efter ett år. Håller dom här längre för 1/3 av priset är jag mer än nöjd.

👍 😆

Har vi tur får vi köpa kontrollerna för detta pris, synd bara att du då måste köra trådat till din XSX.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

För maximal besparning, spara 20 öre extra genom att köpa den svarta varianten

https://www.amazon.se/-/en/dp/B0BC2792GW/

Blir till att byta ut min gamla slitna Xbox One-kontroll. Priset var för bra för att låta bli. Och som grädde på moset så får man även en månad Game Pass Ultimate. Inte illa

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

En fråga är det vanlig USB som man ansluter den där kontrollen till datorn med? Har en föråldrad dator som jag tänkte köra lite emulator från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nicklidstrom:

En fråga är det vanlig USB som man ansluter den där kontrollen till datorn med? Har en föråldrad dator som jag tänkte köra lite emulator från.

Enligt spec en usb-c till usb-a.

Permalänk
Medlem

så det går inte alls att köra den kontrollen trådlöst till Xbox, även om man kör med Bluetooth dongle?

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av weenan:

Enligt spec en usb-c till usb-a.

Nice

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gilgamesh:

så det går inte alls att köra den kontrollen trådlöst till Xbox, även om man kör med Bluetooth dongle?

Nej, MS tillåter inte 3e partskontroller som är trådlösa.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Visste att avsaknaden av vänner skulle betala av sig en dag. Behöver bara en kontroll!

Permalänk

Nu har priset på den blå kontrollen justerats upp till över tusenlappen, svarta som jag beställde ligger kvar på 255,80 kr. Ni som beställde blå har Amazon hört av sig?

Visa signatur

ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC - AMD Ryzen 9 5900X - ASUS TUF GAMING B550M-PLUS - HyperX Fury Black DDR4 3200MHz 32GB (2x16GB)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goatfriend:

Nu har priset på den blå kontrollen justerats upp till över tusenlappen, svarta som jag beställde ligger kvar på 255,80 kr. Ni som beställde blå har Amazon hört av sig?

Inte än iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Vad anser ni om att fler och fler butiker använder sig av recensioner från en modell till att även gälla andra, med helt andra komponenter?
Reagerade på Elgiganten.se och deras erbjudande för en gaming laptop denna månad.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/gaming-pc/gaming-lap...

Höga betyg i recensionerna men om man tittar närmare så är det för en laptop med 3070 istället för 3060 och R7 istället för R5 m.m.
Är dessa produkter verkligen likvärdiga eller är det på gränsen till bedrägligt av Elgiganten och andra att använda sig av detta knep?

På gränsen till falsk marknadsföring skulle jag säga. Läser man en recension så vill ju man att det skall vara på den produkten man är intresserad av, även om det finns snarlika alternativ.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goatfriend:

Nu har priset på den blå kontrollen justerats upp till över tusenlappen, svarta som jag beställde ligger kvar på 255,80 kr. Ni som beställde blå har Amazon hört av sig?

den svarta kontrollen har också gått upp.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

nu är svarta justerat upp.

Tack för uppdateringen, hoppas någon mer hann kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tack för uppdateringen, hoppas någon mer hann kanske?

Yes. Även om jag inte har behov av den just nu, så är det skönt att ha en i reserv. Speciellt till det låga priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Tack för uppdateringen, hoppas någon mer hann kanske?

Var sen på bollen men förbokade en svart.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfw:

Var sen på bollen men förbokade en svart.

Fan priset är justerad nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fujitsus:

Fan priset är justerad nu?

Tyvärr var du för sen. Priset är justerat på bägge färgerna.

Permalänk
Medlem

Jag föreställer mig att priset på kontrollen är medvetet. Både utifrån att det tog så lång tid att justera upp, och för att kontrollen nu ligger på #1 bestseller på Amazon utan att ens vara släppt. Måste vara ett billigare sätt att annonsera sin produkt på
jämfört med att betala för annonser och marknadsföring på webben.

Permalänk
Medlem

Hej, vet någon om Cashback kampanjen gäller även vid utnyttjandet av beni22_höst kampanjkoden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steamroad:

Jag föreställer mig att priset på kontrollen är medvetet. Både utifrån att det tog så lång tid att justera upp, och för att kontrollen nu ligger på #1 bestseller på Amazon utan att ens vara släppt. Måste vara ett billigare sätt att annonsera sin produkt på
jämfört med att betala för annonser och marknadsföring på webben.

Även då så hade dubbla priset funkat lika bra. Så för min del så tror jag inte på sånt här, amazons inkompetens låter mer sannolikt.

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av Sarakin:

Jepp, beställde Produkt: Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB/512GB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B09NXPTVJM
men får väl se om Amazon skickar den, just står det bara:
Har inte skickats än
Vi mejlar dig när det är tillgängligt

Någon som fått den skickad?

Någon som fortfarande väntar på att då denna levererad? Lyckades få in en bokning efter att den stod som utsåld, men hoppet minskar att den kommer levereras för varje dag som går.