Permalänk

Huawei gt3 vs gt3 pro

En fråga om smarta klockor. Admin får flytta om den inte passar in här.
Jag är sugen på ny smartwatch, och har snöat i på huawei gt3 pro.
Är det nån här som har erfarenhet av den klockan?
Vad motiverar köp av den dyrare promodellen?
Jag arbetar inom bygg och vill att den ska hålla för en hel del.
Är pro ett bättre väl då, eller räcker det med den vanliga?

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Har själv haft både Watch GT och Watch GT2 Pro, skulle nog avråda från GT-serien då de kör Huawei's egna OS och är väldigt begränsade i vad de kan göra.

Jag bytte min GT2 Pro mot en Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm, ser i stort sett identisk ut men kör WearOS 3. Otroligt härligt med ett riktigt Android-system med riktiga appar man kan installera och avinstallera istället för Huawei's låsta system utan några speciella appar!

Finns både med/utan LTE anslutning direkt i klockan:
Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm
Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm LTE

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Skrivet av Colorful:

Har själv haft både Watch GT och Watch GT2 Pro, skulle nog avråda från GT-serien då de kör Huawei's egna OS och är väldigt begränsade i vad de kan göra.

Jag bytte min GT2 Pro mot en Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm, ser i stort sett identisk ut men kör WearOS 3. Otroligt härligt med ett riktigt Android-system med riktiga appar man kan installera och avinstallera istället för Huawei's låsta system utan några speciella appar!

Finns både med/utan LTE anslutning direkt i klockan:
Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm
Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm LTE

Tack för bra input.
Vad saknade du för appar i klockan?
Jag vill kunna se aviseringar och behöver ej betala med klockan.
Jag gillar ju tanken med upp till 14 dagars batteritid. Samsung har väl bara upp till 50 timmar om jag inte har fel.

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem
Skrivet av holetaker:

Tack för bra input.
Vad saknade du för appar i klockan?
Jag vill kunna se aviseringar och behöver ej betala med klockan.
Jag gillar ju tanken med upp till 14 dagars batteritid. Samsung har väl bara upp till 50 timmar om jag inte har fel.

Du har rätt i att batteritiden på samsung klockan är långt ifrån likvärdig med Huawei klockan. Det jag saknade var väl möjligheten att svara på SMS, svara i telefon osv. Detta går väl dock på GT3 Pro om jag inte missförstått reklamen.

Om du inte behöver betala med klockan eller något annat speciellt så kan du nog köra på Huawei klockan

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |