Unifi: Managera ensam AP på genom portalen?

Permalänk
Medlem

Unifi: Managera ensam AP på genom portalen?

Har ett antal siter i portalen, hemma, vänner och bekanta.
Har dock controller på plats på dessa ställen.
Ska ev. sätta upp en ensam AP i en föreningslokal.
Kan man på något sätt managera den i portalen?
Sätta upp tillfällig kontroller på plats och sedan exportera den eller något?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Du skulle kunna sätta upp den som en "standalone" AP, men då kan du inte managera den utifrån vad jag vet, utan du måste vara på plats och ha UniFi appen i telefonen för att managera

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk
Medlem

Kör den som standalone, du behöver ändå inte fler funktioner om du inte har en kontroller uppe.

Permalänk
Medlem

Det skulle väl vara en cloud-controller som t.ex. Hostify som gäller isf, men det är nog ingen billig historia har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Ok, då kör jag den standalone istället.
Kan dock inte konfa den med appen om jag kommer ihåg, det är en gammal UAP som inte har QR eller något alls.
Har den på min egen site i garaget, men ska flyttas till annan lokal.
Kanske bara konfa den i min site, flytta den och sedan ta bort i min site.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Ok, då kör jag den standalone istället.
Kan dock inte konfa den med appen om jag kommer ihåg, det är en gammal UAP som inte har QR eller något alls.
Har den på min egen site i garaget, men ska flyttas till annan lokal.
Kanske bara konfa den i min site, flytta den och sedan ta bort i min site.

Precis så kan du göra, konfa upp den färdigt där du har tillgång till en Controller. Sedan bara flytta den och avregistrera den i ditt nät

Visa signatur

WS: | Define R5 | Corsair HX850i | ASUS X99-A | i7 5960x | Kingston 32gb (8x4GB) DDR4 | EVGA GTX 1080Ti FTW3 | Samsung 960 PRO 512GB |

Laptop: | Apple MacBook Air M1 |

Permalänk

Ett sista alternativ är ju att öppna upp de portar som behövs för att den ska kunna kommunicera med en av dina controllers. Lite läskigt men ett alternativ