Direktsänd frågestund med Samsungs produktexpert

Permalänk
Melding Plague

Direktsänd frågestund med Samsungs produktexpert

Samsung står till tjänst med direktsänd frågestund inför säljstarten av den senaste generationen mobila enheter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad skall man ersätta Galaxy Note 10 med...?

S22 U är på tok för stor och jag trivs väldigt bra med min Note, som dock snart börjar bli gammal.

Fold är för tjock för innerfickan i kavajen..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frågor till personen eller om dessa nya produkter? Finns så stort spektrum av möjligheter att det är svårt att hitta på något specifikt.

Gillar uppslaget med att ha live-kontakt dock. Se till att kolla i den här tråden under streamen för att se frågor och diskussioner som kommer in löpande

Permalänk
Medlem

Vad gäller för utbyte av skärmskyddet på de nya Flip och Fold enheterna? I USA gäller väl att det går att få de utbytt utan kostnad i Samsung butiker men det finns ju inte samma typ av butiksnät här i Sverige så vad gäller här?
Varför ingen support för DeX på Z Flip4?
Finns det någon strategi för DeX och vilka enheter man kommer ha DeX funktionaliteten på, t ex Enterprise segmentet?
Finns det någon Tab S8 modell påtånkt för minde än 10.5"?
När kommer Tab Active med nya enheter? Har sett att det skulle ha varit ett Onlineevent om det i mitten av Juli men verkar inte finnas någon information om det eventet eller vad som skulle ha vissats då.

Permalänk
Medlem

När får vi datum på Android 13-uppdateringar till respektive telefon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fro:

Varför ingen support för DeX på Z Flip4?

Ja, detta vore bra om dom kan förklara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fro:

Vad gäller för utbyte av skärmskyddet på de nya Flip och Fold enheterna? I USA gäller väl att det går att få de utbytt utan kostnad i Samsung butiker men det finns ju inte samma typ av butiksnät här i Sverige så vad gäller här?
Varför ingen support för DeX på Z Flip4?
Finns det någon strategi för DeX och vilka enheter man kommer ha DeX funktionaliteten på, t ex Enterprise segmentet?
Finns det någon Tab S8 modell påtånkt för minde än 10.5"?
När kommer Tab Active med nya enheter? Har sett att det skulle ha varit ett Onlineevent om det i mitten av Juli men verkar inte finnas någon information om det eventet eller vad som skulle ha vissats då.

Det finns servicebutiker för mobiler i Stockholm, Göteborg och Malmö iallafall

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det finns servicebutiker för mobiler i Stockholm, Göteborg och Malmö iallafall

Lite långt att åka för de som bor norr om slussen.

Jag undrar om fold 4 har fått bättre skärmskydd för den stora skärmen?

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Vad hände med Samsung-representanten här på forumet?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk

Är det värt att uppgradera min S20+ till S22U eller värt invänta en eventuell S23? Är galet sugen på att testa en 100x zoom med högre upplösning.

I och för sig kanske en fråga mer riktad till användarna men lägger den här ändå.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Kladdpapper:

Vad hände med Samsung-representanten här på forumet?

Forumrepresentanten ligger på is tillsvidare, men förhoppningsvis kan vi dra igång det på nytt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Varför har Samsung plockat bort möjligheten att spela in sina telefonsamtal? Det är ju helt lagligt i Sverige. Är det här en fråga som är helt körd för all framtid?

När jag köpte min Galaxy S21 gick det att spela in samtal, efter uppdateringen till Android 12 var den (för mig viktiga) funktionen blockerad.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Varför är ni Allergiska mot Dolby Vision ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Vad hände med ljusstyrkan på eran QD-OLED? Det verkar ha kommit en del firmware-uppdateringar som sänkt ljusstyrkan på alla modeller

Permalänk
Medlem

Är Samsung Galaxy Note-serien nerlagd och ersatt av Galaxy S-Ultra modellen. Så ingen Note 23 ex, utan bara S23 Ultra?

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Samsungs officiella forumrepresentant (förstod att detta initiativ är på "paus" enligt tidigare svar i denna tråd) här på Sweclockers bad alla oss användare om feedback om era telefoner samt så ställdes en massa frågor.

Vad har hänt med återkopplingen ifrån all input som gavs?

Det absolut värsta med att begära engagemang och önska feedback är brist på relevanta svar och öppen återkoppling.

En sak som aldrig tycks lösas är:

När ska vi användare få fullständig åtkomst och bestämmanderätt av att ta bort förinstallerade appar (läs bloat)? Det finns alldeles för många appar och funktioner där ni valt att blockera borttagning och/eller inaktivering.

Alltid tråkigt när utvecklingen av förbättrad CPU och RAM "försvinner" av att en telefon är fylld till bredden med onödiga/ej valbara funktioner.

Stavfel
Permalänk
Medlem

Vore också intressant att höra bakgrund och framtidsplaner gällande Exynos vs Snapdragon för den nordiska marknaden.

Permalänk
Sötast

För att citera mig själv....

Skrivet av Allexz:

Dags att bli kallad gammal och ute då antar jag

Har redan haft vikbar telefon, på den tiden det skyddade tangentbordet på telefonen.
Nu skall de ha en vikbar som tar sönder skärmen på den istället.
Såklart för att generera fler sålda reparationer av en mer ömtålig produkt, som "desvärre" råkar kosta det dubbla också.

De stora företagen är verkligen genier! Inte alls konstigt att de är på toppen!
Skall bli spännande att se konsumenterna följa som får och öppna sina plånböcker än igen

Lite väl bittert inlägg kanske, men det är ju inte helt osannolikt att Samsung kan öka sina vinster rejält både i service och försäljning av ersättande produkter.

För att hjälpa min bittra sida bort, vad är Samsungs tankar bakom idén att återuppliva flip phones?

Permalänk
Medlem

Är det någon av deras nya mobiler som kommer med 3,5 mm-hörlurskontakt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dimestam:

Forumrepresentanten ligger på is tillsvidare, men förhoppningsvis kan vi dra igång det på nytt.

Gör helst inte det. Det känns extremt krystat när företagskonton kommenterar på allting annat än direkta frågor.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Xophile:

Samsungs officiella forumrepresentant (förstod att detta initiativ är på "paus" enligt tidigare svar i denna tråd) här på Sweclockers bad alla oss användare om feedback om era telefoner samt så ställdes en massa frågor.

Vad har hänt med återkopplingen ifrån all input som gavs?

Det absolut värsta med att begära engagemang och önska feedback är brist på relevanta svar och öppen återkoppling.

En sak som aldrig tycks lösas är:

När ska vi användare få fullständig åtkomst och bestämmanderätt av att ta bort förinstallerade appar (läs bloat)? Det finns alldeles för många appar och funktioner där ni valt att blockera borttagning och/eller inaktivering.

Alltid tråkigt när utvecklingen av förbättrad CPU och RAM "försvinner" av att en telefon är fylld till bredden med onödiga/ej valbara funktioner.

Jag kan svara på den första delen eftersom jag drog igång det hela. Feedbacken från forumet går vidare till olika avdelningar, beroende på vad synpunkterna handlar om. Därefter åker det in i deras system, graderas och tas vidare i Samsungs interna processer. Eftersom det handlar om komplexa produkter som säljs i hela världen och med långa ledtider går det inte alltid att ge omedelbar återkoppling, men ingenting försvinner utan allt samlas upp och blir underlag.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taz7777:

Är det någon av deras nya mobiler som kommer med 3,5 mm-hörlurskontakt?

Inte i Galaxy S serien. Beror också på hur nytt du menar. A52s som lanserades under sommaren förra året har 3.5mm jack

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Inte i Galaxy S serien. Beror också på hur nytt du menar. A52s som lanserades under sommaren förra året har 3.5mm jack

Ok, drömmen hade ju varit att hitta en flaggskepp mobil med 3.5mm jack annars. Lite osäker om detta finns dock.

Permalänk
Medlem

Finns det några planer på att inte dynga ner alla produkter med en egen inkarnation av Android?
Om det är oklart vad som menas så tänker jag saker som Bixby, egen Appstore, egna appar där Google redan har det på plats och det inte behövs något eget Samsung-hittepå

Och varianten med olika Socs på olika marknader, finns det någon eg relevans i att göra det?
Mer än storhetsvansinnet i att "vi har minsann kokat ihop en egen Soc på denna licensen av ARM"

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Hur går det med Samsungs Good Lock?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaaay2k:

Är Samsung Galaxy Note-serien nerlagd och ersatt av Galaxy S-Ultra modellen. Så ingen Note 23 ex, utan bara S23 Ultra?

Enligt Samsung själva är Noteserien nedlagd och ersatts med ultravarianten av S serien. Den nya "ultran" som inriktar sig mot produktivitet är Fold serien.
Samsung har ju ändrat sig förr...så vem vet, Note kanske kommer tillbaka, men det låter inte så just nu.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Enligt Samsung själva är Noteserien nedlagd och ersatts med ultravarianten av S serien. Den nya "ultran" som inriktar sig mot produktivitet är Fold serien.
Samsung har ju ändrat sig förr...så vem vet, Note kanske kommer tillbaka, men det låter inte så just nu.

Har också läst det, men det handlar inte bara om att de lägger ner en serie.

De lägger ner en bra funktion, de lägger ner en storlek, de lägger, om man så vill, ner mig som kund. Jag drar gränsen vid 15 cm.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer Galaxy Watch 5 eller Watch 5 Pro säljas i golf edition i Sverige?

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------System 1: Thermaltake Xaser VI, Corsair AX750, Gigabyte Z68X-UDH3-B3 rev 1.3, Intel i7 2700K @3,8GHz, Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600MHz CL10, Gigabyte Radeon R9 200 HD7950.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag får också passa på att ställa en fråga:

För mig som är allergisk mot repor, är de vikbara skärmarna mer eller mindre tåliga än de traditionella modellerna? Skyddas skärmarna av att de är ihopvikta i fickan, eller finns risk att grus/smuts fastnar och gör repor? Vad går att säga om detta?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag är idag hänvisad till Xiaomi för att få den utökade GPS-noggranheten.
När planeras mobiler som stödjer de utökade frekvensbanden: GPS:L1/L5 + Galileo:E1/E5/E6 ?

Förs det någon diskussion mellan tillverkarna att minimera det stora antalet olika skal-storlekar?
Det krävs idag ett enormt utbud hos återförsäljarna vilket gör att de gärna/övervägande koncentrerar sig på Apple. Dessutom är det hopplöst att finna ett skal till en tre år gammal telefon (lagom till att man vill fräscha upp den). Det är svårt att kräva längre lagerhållning när tillverkarna envisas med t.o.m. göra sina egna modeller en millimeter annorlunda, vilket får skalalternativen att explodera.