Direktsänd frågestund med Samsungs produktexpert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defender:

Varför är ni Allergiska mot Dolby Vision ?

Ja varför saknas Dolby Vision på Samsung TVn? Bästa HDR med Dolby Vision!

Permalänk
Medlem
Skrivet av letin:

Ja varför saknas Dolby Vision på Samsung TVn? Bästa HDR med Dolby Vision!

+1

Mycket relevant fråga, som jag hoppas få svar på.

Det är bullshit att det skulle kosta Samsung licenspengar, då det ändå är vi kunder som betalar i slutändan.

Permalänk

Programmet Samsung Health tycker jag är bra. Jag skulle vilja se mer integrering emot badrumsvåg utan 3 parts program. Programmet utan att automatisk visa ens vikt tappar mycket funktion.

Annars ser jag svårt med frågor. Jag som många andra skulle vilja se andra mobiler, men de anpassar sig efter den stora skaran. Hörlurskontakt, inget kamerahål, lite tjockare men bättre batteritid skulle jag och säkerligen 3st andra i världen vilja ha. (en stor kundgrupp )

Permalänk
Medlem

Samarbetar ni med olika streamingtjänster för att se till att användarna av era surfplattor ska få bästa upplevelsen - känns nämligen lite tråkigt att fortfarande vara begränsad till 1080p (om inte lägre) utan HDR på Amazon Prime, Disney+, m.fl. på Tab S8 Ultra. Känns lite sådär att betala för en bra skärm bara för att sen begränsas av apparna.

Allmänt skulle det också vara bra ifall det gick att stänga av all form av artificiell sharpening då man kollar på film på surfplattan (Skulle det vara bra med någon form av ”Filmmaker mode”?) 👍

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk

Har ni någon tanke på att utveckla era kameror med större sensorer för att slippa låta programvaran bearbeta bort bruset, höja kontrasten, lägga på skärpa m.m.l
Bilderna från Samsungs mobiler har en väldigt "overprocessed look", videorna trots att de är i 4K och 8K är är inte särskilt rena och skarpa.

Visa signatur

Fractal Design Define C, ASUS PRIME Z370-A
Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB
HyperX Predator DDR4 3200MHz 16GB( PC4-25600 CL16 16-18-18 )
Palit GTX 1070 TI, Samsung NVMe SSD 960 EVO M2
Seasonic Focus+ 750W 85+ GOLD PSU

Permalänk
Medlem

"Titta på en film och redigera en text samtidigt" . Nej du, jag tror inte det passar så bra ihop.

Däremot något som passar jättebra är användarvänliga batterier som går att byta ut själv, som i gamla S5 t.e.x.

Så när tänker ni fixa en sån telefon?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag får också passa på att ställa en fråga:

För mig som är allergisk mot repor, är de vikbara skärmarna mer eller mindre tåliga än de traditionella modellerna? Skyddas skärmarna av att de är ihopvikta i fickan, eller finns risk att grus/smuts fastnar och gör repor? Vad går att säga om detta?

Vi får invänta och kolla om JerryRigEverything kör ett test på Fold 4. Men tror det är samma i år som på Fold 3, inre skärmen repas av lite plast och märken av din fingernagel.
(Fold 3)
https://youtu.be/F8Thuw3qPGw?t=244

Andreas Bergqvist nämnde inte heller hur många gånger det är fritt att byta skärmskyddet. Känns lite meh, när en 20K telefon repas av en fingernagel även om det är det yttreskärmskyddet på innerskärmen. Hoppas på samma tålighet på insidan som på utsidan samt tåla lite damm inom en snar framtid.

Visa signatur

Games!

Permalänk
Medlem

Jag kanske missförstod "frågestund" som titeln beskrev detta event. Väldigt få frågor plockades upp härifrån trots att mängden frågor inte var omöjligt många för att kunna besvaras fullt ut.

Synd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag får också passa på att ställa en fråga:

För mig som är allergisk mot repor, är de vikbara skärmarna mer eller mindre tåliga än de traditionella modellerna? Skyddas skärmarna av att de är ihopvikta i fickan, eller finns risk att grus/smuts fastnar och gör repor? Vad går att säga om detta?

Min Fold 2 jag hade i ett halvår hade inga repor på skärmen (det inbyggda skärmskyddet egentligen), tycker det blev tåligare när innerskärmen var skyddad hela tiden. Däremot hade den väl repats lättare om man hade grus på fingrarna när man använde den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

En sak som aldrig tycks lösas är:

När ska vi användare få fullständig åtkomst och bestämmanderätt av att ta bort förinstallerade appar (läs bloat)? Det finns alldeles för många appar och funktioner där ni valt att blockera borttagning och/eller inaktivering.

Alltid tråkigt när utvecklingen av förbättrad CPU och RAM "försvinner" av att en telefon är fylld till bredden med onödiga/ej valbara funktioner.

ADB Control App, inaktivera allt du inte vill ha som ligger i system mappen, root behövs ej, kört det i flera år och även nu med min Fold 4.

https://adbappcontrol.com/en/

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xophile:

Jag kanske missförstod "frågestund" som titeln beskrev detta event. Väldigt få frågor plockades upp härifrån trots att mängden frågor inte var omöjligt många för att kunna besvaras fullt ut.

Synd!

Frågestunden var ett skämt...

Fast detta var ju en artikel som Samsung betalat för att få publicerad så man kan ju lite förstå att inte "alla" frågor vill de svara på om frågorna inte kan svaras "rätt" Samsung är ju trots allt ett vinstdrivande företag och vill nog inte ge pengar till Sweclockers om nu inte frågorna är såna som kan ge svar i positivton för att göra folk intresserade av att köpa just Samsungs senaste generationen mobila enheter.

Artikeln är ju egentligen en betald annons för att visa nya mobiler med ett 20mins youtube klipp där dessa visas upp.

Edit:
Efter jag läst min text igen på mobilen tyckte jag det lät som jag var hatisk mot Samsung så är inte fallet.
Det blev inte helt lyckat från våran sida som Sweclockers läsare men ändå en rolig grej/idé att få svar på frågor från tillverkaren direkt och de får göra lite "reklam" för sina produkter och i samma veva så får Sweclockers in lite pengar så de kan fortsätta hålla igång.

Lagt till "Edit:.." texten
Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av r0wb04t:

Frågestunden var ett skämt...

Fast detta var ju en artikel som Samsung betalat för att få publicerad så man kan ju lite förstå att inte "alla" frågor vill de svara på om frågorna inte kan svaras "rätt" Samsung är ju trots allt ett vinstdrivande företag och vill nog inte ge pengar till Sweclockers om nu inte frågorna är såna som kan ge svar i positivton för att göra folk intresserade av att köpa just Samsungs senaste generationen mobila enheter

Artikeln är ju egentligen en betald annons för att visa nya mobiler med ett 20mins youtube klipp där dessa visas upp.

Håller med om att det skulle vara roligare om fler frågor kommit med. Saknade också lite mer ingående förklaringar om vad som är nytt under huven, sånt som inte framgår av en specifikationstabell. Alltid bra med feedback ifall det blir fler gånger.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Varför har Samsung plockat bort möjligheten att spela in sina telefonsamtal? Det är ju helt lagligt i Sverige. Är det här en fråga som är helt körd för all framtid?

När jag köpte min Galaxy S21 gick det att spela in samtal, efter uppdateringen till Android 12 var den (för mig viktiga) funktionen blockerad.

Citera mig inte, men jag har för mig att Google plockade bort funktionen ur Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Citera mig inte, men jag har för mig att Google plockade bort funktionen ur Android.

Ja, så är det! Man får använda externa enheter för det nu för tiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Citera mig inte, men jag har för mig att Google plockade bort funktionen ur Android.

Skrivet av medbor:

Ja, så är det! Man får använda externa enheter för det nu för tiden

@Pirum
nope, om man verkligen vill ha tillgång till Samsungs inbyggda telefoninspelning så är det bara byta CSC till ett som stödjer det, tex Ukraina, man förlorar dock Samsung Pay.

https://youtu.be/A9LRnRvuee4

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

@Pirum
nope, om man verkligen vill ha tillgång till Samsungs inbyggda telefoninspelning så är det bara byta CSC till ett som stödjer det, tex Ukraina, man förlorar dock Samsung Pay.

https://youtu.be/A9LRnRvuee4

Intressant! Tack för info

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

@Pirum
nope, om man verkligen vill ha tillgång till Samsungs inbyggda telefoninspelning så är det bara byta CSC till ett som stödjer det, tex Ukraina, man förlorar dock Samsung Pay.

https://youtu.be/A9LRnRvuee4

Men tog dom inte bort det i android 12 ?

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

I stort sett bara fokus på Fold och Flip, kan bara se svar på en fråga härifrån. Skräp.

Samsung killen verkar inte begripa hur fult det är med oversized klocka på smal handled... stackars människa.

Visa signatur
Permalänk
Livsnjutare 😎

Att ta kort med klockan på det sättet har ju funnits hos rivaler länge nu…

Hade varit fräckare isåfall om klockan i sig kunde ta bilder och inte bara fjärrstyra mobilen

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Jag får också passa på att ställa en fråga:

För mig som är allergisk mot repor, är de vikbara skärmarna mer eller mindre tåliga än de traditionella modellerna? Skyddas skärmarna av att de är ihopvikta i fickan, eller finns risk att grus/smuts fastnar och gör repor? Vad går att säga om detta?

Skrivet av Jaaay2k:

Vi får invänta och kolla om JerryRigEverything kör ett test på Fold 4. Men tror det är samma i år som på Fold 3, inre skärmen repas av lite plast och märken av din fingernagel.
(Fold 3)
https://youtu.be/F8Thuw3qPGw?t=244

Andreas Bergqvist nämnde inte heller hur många gånger det är fritt att byta skärmskyddet. Känns lite meh, när en 20K telefon repas av en fingernagel även om det är det yttreskärmskyddet på innerskärmen. Hoppas på samma tålighet på insidan som på utsidan samt tåla lite damm inom en snar framtid.

Det var samma på innerskärmen.
https://www.youtube.com/watch?v=RteJVUwzhWs

Visa signatur

Games!