Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Dragaren här är onekligen nya As Dusk Falls som släpps i morgon.

Det här ser jag fram emot. Jag körde nyligen igenom The Quarry med en vän via Share Play på Playstation 5 och tredje delen av Dark Picture-serien innan dess. Vi gillar denna typ av spel rejält, så det ska bli riktigt roligt med As Dusk Falls!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

<Uppladdad bildlänk>

  • As Dusk Falls (Cloud, Console, and PC) – July 19

  • Ashes of the Singularity: Escalation (PC) ID@Xbox – July 19

  • Watch Dogs 2 (Cloud, Console, and PC) – July 19

  • MotoGP 22 (Cloud, Console, and PC) – July 21

  • Torment: Tides of Numenera (Cloud and Console) – July 21

  • Inside (Cloud, Console, and PC) ID@Xbox – July 29

Dragaren här är onekligen nya As Dusk Falls som släpps i morgon. Interaktiv berättelse som har fått riktigt bra kritik tack vare sin story. Sedan är ju Watch Dogs 2 rätt trevligt och Torment: Tides of Numenera är ju också en riktig banger om man gillar old school-rollspel.

31 juli försvinner dessa titlar: Dodgeball Academia, Katamari Damacy Reroll, Lumines Remastered, Omno och Raji: An Ancient Epic.

Inside är ruskigt väl spenderade timmar, för den som inte spelat det än. Dock kort, så går att klara ut i en sittning.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Behöver dessvärre räkna in mig själv till skaran av användare som har problem med Elite v2-kontrollern :(. På baksidan av min har den ena "pluppen" som används för att ställa djupet på LT ramlat av. Fanns där inte nån sida där man kunde registrera sin kontroll hos MS för utökad garanti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Behöver dessvärre räkna in mig själv till skaran av användare som har problem med Elite v2-kontrollern :(. På baksidan av min har den ena "pluppen" som används för att ställa djupet på LT ramlat av. Fanns där inte nån sida där man kunde registrera sin kontroll hos MS för utökad garanti?

https://support.xbox.com/en-US/help/hardware-network/controll...

Kanske?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Konsolgrävare

Forza Horizon 5: Hot Wheels idag 19:00

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Det släpps väl kl. 19 ikväll på både Xbox och PC?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av nu1mlock:

Det släpps väl kl. 19 ikväll på både Xbox och PC?

Det har du helt rätt i, ber om ursäkt. Fick mail om att det var ute idag så missade att det var senare på kvällen 😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Det har du helt rätt i, ber om ursäkt. Fick mail om att det var ute idag så missade att det var senare på kvällen 😆

Synd! Jag startade spelet men kunde inte hitta hur jag fick tillgång till uppdateringen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av nu1mlock:

Synd! Jag startade spelet men kunde inte hitta hur jag fick tillgång till uppdateringen.

Men snart så åker ratten fram! 🏎

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Konsolgrävare

Discord Voice Chat kommer till Xbox, Går att testa nu via Xbox Insiders

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Äntligen! Både Xbox och Playstation behöver Discord. Att använda headset inkopplat till kontrollen skickar exakt allt ljud till den man pratar med. Usch så värdelöst det är! Jag har varit tvungen att använda Discord på mobilen och en Airpod i örat istället. Mycket bättre upplevelse för alla.

Discord på konsol är en otroligt välkommen funktion!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Äntligen! Både Xbox och Playstation behöver Discord. Att använda headset inkopplat till kontrollen skickar exakt allt ljud till den man pratar med. Usch så värdelöst det är! Jag har varit tvungen att använda Discord på mobilen och en Airpod i örat istället. Mycket bättre upplevelse för alla.

Discord på konsol är en otroligt välkommen funktion!

Håller med!!!

För övrigt är As Dusk Falls grymt bra. Var kul att spela första kvällen, när ingen tagit achievements heller.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Håller med!!!

För övrigt är As Dusk Falls grymt bra. Var kul att spela första kvällen, när ingen tagit achievements heller. <Uppladdad bildlänk>

Jag tycker det känns som att något är fel när man använder analoga spakarna. Det känns som att det är rejäl fördröjning på ens inputs och är mycket värre än att streama ett spel via nätet med väldigt hög latens. D-paden fungerar felfritt, men det är egentligen inte så jag vill spela.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag tycker det känns som att något är fel när man använder analoga spakarna. Det känns som att det är rejäl fördröjning på ens inputs och är mycket värre än att streama ett spel via nätet med väldigt hög latens. D-paden fungerar felfritt, men det är egentligen inte så jag vill spela.

Det håller jag med om. Körde bara med D-paden. Gick vilt till med spakarna för mig och fästmön.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Free Play Days – Farming Simulator 22, NASCAR 21: Ignition, and Hell Let Loose
https://news.xbox.com/en-us/2022/07/21/free-play-days-farming...

Permalänk

Mitt Ultimate gick ut igår. Så köpte 12 månader Xbox live guld på livekort.se för 312kr
Fick 4st 3 månaders koder.
Varje kod gav 1 månad extra om jag aktiverade automatisk förlängning. (Fick sen stänga av det innan nästa kod). Blev 16 månader.
Köpte en omgång till. Repeat -> 32 månader
Köpte ultimate för 135kr vilket konverterade de föregående månaderna till ultimate.

Tldr
Tricket fungerar. Har nu Ultimate till sista april 2025 för 750kr.

Ps. Fick in i BankID femtioelva ggr för att microsoft ska verifiera kortet varje gång man aktiverade auto förlängning för extra månaderna. Men värt besväret.

Ps2. Motsvarande Ultimate betalt per månad. 135*33 = 4455kr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Utvecklaren förklarar lite om nyheterna i Cowabunga Collection

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://news.xbox.com/en-us/2022/08/02/game-pass-august-2022-...

Leaving August 15
Boyfriend Dungeon (Cloud, Console, and PC)
Curse of the Dead Gods (Cloud, Console, and PC)
Library of Ruina (Cloud, Console, and PC)
Starmancer (Game Preview) (PC)
Train Sim World 2 (Cloud, Console, and PC)

Permalänk
Medlem

Far Cry 6 kommer gå att spela gratis 4-7 augusti.
https://twitter.com/FarCrygame/status/1554527455431516160

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Far Cry 6 kommer gå att spela gratis 4-7 augusti.
https://twitter.com/FarCrygame/status/1554527455431516160

Är du någon som bemödar sig med dessa tidsavgränsade erbjudanden? Tycker inte riktigt det känns värt :/

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Är du någon som bemödar sig med dessa tidsavgränsade erbjudanden? Tycker inte riktigt det känns värt :/

Det kan vara värt att testa spelen för att se vad man gillar.
Köpte Assetto Corsa Competizone efter free weekend medan RIMS inte var för mig t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Är du någon som bemödar sig med dessa tidsavgränsade erbjudanden? Tycker inte riktigt det känns värt :/

Vissa som har mycket tid över kan ju till och med spela igenom ett spel som Far Cry över en helg. Så varför inte? Men jag brukar inte bry mig om dom överhuvudtaget och har i princip aldrig gjort varken på konsol eller när Steam har sina "free weekends" för spel.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Permalänk

Jag har en fråga. Om man köper en Xbox Series S och vill köra sina gamla Xbox 360 spel hur funkar det då? Känner den av om jag loggar in på mitt gamla Xbox konto att jag faktiskt äger dessa spelen på skiva och ger mig då möjligheten att ladda hem och spela dom igen? Eller måste jag skaffa Gamepass alternativt köpa om alla spelen en gång till?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag har en fråga. Om man köper en Xbox Series S och vill köra sina gamla Xbox 360 spel hur funkar det då? Känner den av om jag loggar in på mitt gamla Xbox konto att jag faktiskt äger dessa spelen på skiva och ger mig då möjligheten att ladda hem och spela dom igen? Eller måste jag skaffa Gamepass alternativt köpa om alla spelen en gång till?

Köp Series X så kan du köra dina gamla 360-skivor. Series S är 100% digital och den kan dessvärre inte "känna av" vilka skivor du har i din ägo.

Permalänk
Skrivet av m3lk0r:

Köp Series X så kan du köra dina gamla 360-skivor. Series S är 100% digital och den kan dessvärre inte "känna av" vilka skivor du har i din ägo.

Man tycker den borde kunna göra det genom att se vilka spel man spelat. Nej jag har inte lust att lägga för mycket men en Series S + Game Pass känns rätt prisvärt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Man tycker den borde kunna göra det genom att se vilka spel man spelat. Nej jag har inte lust att lägga för mycket men en Series S + Game Pass känns rätt prisvärt.

Tyvärr. Man kan ju önska att det vore så. Tänk att ha lånat Gears of War av en polare för en herrans massa år sen och vips har man licensen för evigt.

Endast dina digitala köp fungerar på SS. Dock kanske några av spelen du tänkt spela från skiva faktiskt finns på GP...?

Jo, SS + GP är prisvärt, absolut! Står dock fast vid att Series X vinner i det långa loppet, men antar att det beror på hur mycket man tänkt spela osv.