Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ecthelion:

Har fått igång mitt och använt det flitigt.

Så fort jag "anslutit" kontona med varandra (genom mobilen), så går jag in i en kanal via Discord på mobilen; swajpar uppåt med tummen och får upp fler val, bl.a. "överför röst till Xbox", och då öppnas Xbox-appen på mobilen där man bekräftar sitt val.

Sen är allt klart!

Tack, nu är det löst! Förstod inte att man var beroende av appen i mobilen för att också logga in i en röstkanal, trodde bara det räckte med att länka!

Permalänk
Medlem

The Xbox September Update Rolls Out Today
Customizable Xbox button color on the Xbox Elite Wireless Controller Series 2
Xbox Elite Wireless Controller Series 2 – Core in white is available today!
Easy access to all your games and apps with a full library revamp on Xbox consoles
New storage and default install options on Xbox consoles
https://news.xbox.com/en-us/2022/09/21/xbox-september-update-...

Permalänk
Medlem

Min XSX-kontroll har börjat "missa" knapptryckningar ibland. Det märks både i menyer vid val men framför allt när jag kör Rocket League, då jag helt enkelt inte hoppar överhuvudtaget ibland.

Konsolen är typ ett år, så det är nog inga problem att få kontrollen utbytt, men jag spelar så pass mycket att jag känner att jag vill ha en Elite 2 eller Elite 2 - Core-kontroll istället. Vill verkligen ha paddlar på baksidan så att jag kan fortsätta ha tummarna på styrspakarna men ändå komma åt D-pad eller ABXY.

Elite 2 - Core släpptes ju igår, har någon hunnit få hem den?

För drygt något år sedan köpte jag en Elite 2-kontroll men den hade problem med att inte registrera knapptryckningar redan vid köp. Likaså ersättningskontrollen jag fick. Efter andra kontrollen valde jag att ta pengar tillbaka istället.

Man har läst om att Microsoft har förbättrat Quality Control för både Elite 2 och nu även Elite 2 - Core, men frågan är om det är ytterligare kvalitetskontroll för Elite 2 - Core eller om det gäller båda kontroller? Och i sådana fall - när började MS med detta? Man vet ju aldrig hur gammal batch man får från butik.

Hur tänker ni och hur skulle ni ha gjort om ni behövde en ny kontroll väldigt snart?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Läst om flera som haft problem med den redan.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har tvåan på Dreamcast.
Svårt att se hur det funkar utan pistolen.

Permalänk
Medlem

Handkontroll
Turtle Beach Recon Cloud Blå Magma - Xbox Series X, Xbox Series S & Xbox One | Windows 10/11 | Android 8.0+ Enheter
256.00 kr
se fyndtråden:
#19742739

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Handkontroll
Turtle Beach Recon Cloud Blå Magma - Xbox Series X, Xbox Series S & Xbox One | Windows 10/11 | Android 8.0+ Enheter
256.00 kr
se fyndtråden:
#19742739

La en beställning. Funderar på hur knapparna på baksidan funkar, det står inte mycket om dem men jag antar att man kan mappa ABXY dit i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

La en beställning. Funderar på hur knapparna på baksidan funkar, det står inte mycket om dem men jag antar att man kan mappa ABXY dit i alla fall.

Finns även i svart
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0BC2792GW

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bozzeta:

Jo. Ser hemsk ut oavsett, men det är inte så viktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

La en beställning. Funderar på hur knapparna på baksidan funkar, det står inte mycket om dem men jag antar att man kan mappa ABXY dit i alla fall.

Tänk på att kabel krävs för att spela på Xbox med kontrollen.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nu1mlock:

Tänk på att kabel krävs för att spela på Xbox med kontrollen.

Jo absolut. Jag tänker att den mer frigör en kontroll från datorn så den kan återgå till xboxen. Sladd vid teven känns gammalt, vid skrivbordet känns det helt ok däremot, men bt funkar ju förstås. Får se om det blir lite molnspelande på telefonen också.

Permalänk
Medlem

Öppnade två helt nya Elite 2 controller igår, och sjukt nog var det fel på båda två. Ena kontrollen skramlade det i högra joysticken, eller rättare sagt det kom ett konstigt ljud varannan sekund. Andra kontrollen, så tryckte R2 in av sig själv då och då.

Jag börjar helt ärligt att tro att det är fel på de flesta kontroller, och de som inte rapporterat in eller reagerat, är dessa causal player som helt enkelt inte bryr sig eller helt enkelt lär sig leva med detta. Men jag har nu ägt 5 st, ja ni hörde rätt, 5st, och de har varit fel på de alla. Helt sjukt hur dålig kvalitetskontroll Microsoft har på Elite kontrollerna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hasson39:

Öppnade två helt nya Elite 2 controller igår, och sjukt nog var det fel på båda två. Ena kontrollen skramlade det i högra joysticken, eller rättare sagt det kom ett konstigt ljud varannan sekund. Andra kontrollen, så tryckte R2 in av sig själv då och då.

Jag börjar helt ärligt att tro att det är fel på de flesta kontroller, och de som inte rapporterat in eller reagerat, är dessa causal player som helt enkelt inte bryr sig eller helt enkelt lär sig leva med detta. Men jag har nu ägt 5 st, ja ni hörde rätt, 5st, och de har varit fel på de alla. Helt sjukt hur dålig kvalitetskontroll Microsoft har på Elite kontrollerna.

Helt otroligt...

Jag köpte en Elite Series 2 förra året. Tvekade länge på "köp-knappen" eftersom jag hört så mycket om kvalitetsproblemen med kontrollen. Otroligt nog har jag inte haft några problem med den, och då är jag en person som är ganska kräsen och snabbt skickar tillbaka produkter jag inte anser håller måttet.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Öppnade två helt nya Elite 2 controller igår, och sjukt nog var det fel på båda två. Ena kontrollen skramlade det i högra joysticken, eller rättare sagt det kom ett konstigt ljud varannan sekund. Andra kontrollen, så tryckte R2 in av sig själv då och då.

Jag börjar helt ärligt att tro att det är fel på de flesta kontroller, och de som inte rapporterat in eller reagerat, är dessa causal player som helt enkelt inte bryr sig eller helt enkelt lär sig leva med detta. Men jag har nu ägt 5 st, ja ni hörde rätt, 5st, och de har varit fel på de alla. Helt sjukt hur dålig kvalitetskontroll Microsoft har på Elite kontrollerna.

Jag chansade och beställde en svart som levereras idag. Jag har tidigare haft en Elite 2 som inte alltid registrerade A- och Y-tryckningar. När ersättaren hade samma fel tog jag pengarna tillbaka.

Nu tänkte jag däremot helt enkelt fortsätta byta ut tills jag får en som inte har några fel.

Min vanliga kontroll har slutat registrera vissa A-tryckningar så jag behöver en ny och jag vill ha paddlar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Kan man inte spela via molnet på gamepass på Iphone?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Kan man inte spela via molnet på gamepass på Iphone?

Jodå. Man behöver ha Game Pass Ultimate och sedan besöker du https://xbox.com/play på iPhone för att spela.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag fick leverans av en Xbox Elite 2-kontroller idag men tyvärr registrerar den inte alla knapptryckningar på A och Y. Det gäller framför allt "mjuka" och snabba tryckningar på A som inte registreras.

Efter några enstaka matcher av Rocket League så hade jag inga missade tryckningar på A under matcherna, men var och varannat menyval registrerades inte. Troligen för att jag trycker mycket hårdare på knapparna under stress i matcherna.

Kontrollen åker tyvärr tillbaka. Jag köpte den från Amazon och hade ett alternativ där dom skickar ut en ny kontroll direkt, utan att ha fått in den gamla. Jag har 30 dagar på mig att skicka tillbaka kontrollen (vilket jag förstås gör redan imorgon). Det snabbar upp hanteringen rejält, så om jag har tur så kanske det inte tar jättelång tid att få tag på en kontroll som fungerar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Jag fick leverans av en Xbox Elite 2-kontroller idag men tyvärr registrerar den inte alla knapptryckningar på A och Y. Det gäller framför allt "mjuka" och snabba tryckningar på A som inte registreras.

Efter några enstaka matcher av Rocket League så hade jag inga missade tryckningar på A under matcherna, men var och varannat menyval registrerades inte. Troligen för att jag trycker mycket hårdare på knapparna under stress i matcherna.

Kontrollen åker tyvärr tillbaka. Jag köpte den från Amazon och hade ett alternativ där dom skickar ut en ny kontroll direkt, utan att ha fått in den gamla. Jag har 30 dagar på mig att skicka tillbaka kontrollen (vilket jag förstås gör redan imorgon). Det snabbar upp hanteringen rejält, så om jag har tur så kanske det inte tar jättelång tid att få tag på en kontroll som fungerar.

Helt ärligt är det inte värt tiden man tar sig att beställa och sedan skicka tillbaka . Mina två hade också problem med mjuka A tryckningar som inte registrerades.

Största problemet med Elite kontrollen måste vara Joysticken har oerhört mycket döyta innan den reagerar på rörelse.

Var ju exakt samma skit på Elite 1 varianten. En sak är säker, de kommer absolut inte göra samma misstag på Elite 3, speciellt efter all dålig publicitet det skapats kring kvaliteten.

Permalänk
Medlem

Finns det någon vettig trådlös tredepartskontroll? Också sugen på paddlar men Elite blir man ju inte så pepp på. Sladdbundet går bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Finns det någon vettig trådlös tredepartskontroll? Också sugen på paddlar men Elite blir man ju inte så pepp på. Sladdbundet går bort.

8bitdo har ett par bra kontroller till Xbox, även någon licenserad kontroll. Det är ett märke jag förknippar med kvalite om man pratar tredjepartstillverkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Finns det någon vettig trådlös tredepartskontroll? Också sugen på paddlar men Elite blir man ju inte så pepp på. Sladdbundet går bort.

Jag köpte Elite2 i våras och det fungerar verkligen kanon. Jag tror att kvalitetschecken är bättre idag.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Helt ärligt är det inte värt tiden man tar sig att beställa och sedan skicka tillbaka . Mina två hade också problem med mjuka A tryckningar som inte registrerades.

Största problemet med Elite kontrollen måste vara Joysticken har oerhört mycket döyta innan den reagerar på rörelse.

Var ju exakt samma skit på Elite 1 varianten. En sak är säker, de kommer absolut inte göra samma misstag på Elite 3, speciellt efter all dålig publicitet det skapats kring kvaliteten.

Det finns ingen anledning för Microsoft att släppa en Elite 3, då ingen konkurrent kommer i närheten av funktionalitet och känsla. Dom släppte ju dessutom en helt ny (likadan) kontroll som har samma problem. Problemet är ju deras uppenbara kassa kvalitet, men får man en fungerande kontroll så…

I och med att jag får ny kontroll med leverans imorgon utan att ens behöva skicka tillbaka den gamla så känner jag mig rätt lugn.

Det är ett fel som man märker av inom en minut efter öppning och Amazon har leverans nästa dag, så jag går igenom en kontroll per dag tills jag får en fungerande.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

8bitdo har ett par bra kontroller till Xbox, även någon licenserad kontroll. Det är ett märke jag förknippar med kvalite om man pratar tredjepartstillverkare

Hittar ingen trådlös för Xbox från dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Jag köpte Elite2 i våras och det fungerar verkligen kanon. Jag tror att kvalitetschecken är bättre idag.

Vilket är tvärt emot vad många andra skriver?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det finns ingen anledning för Microsoft att släppa en Elite 3, då ingen konkurrent kommer i närheten av funktionalitet och känsla. Dom släppte ju dessutom en helt ny (likadan) kontroll som har samma problem. Problemet är ju deras uppenbara kassa kvalitet, men får man en fungerande kontroll så…

I och med att jag får ny kontroll med leverans imorgon utan att ens behöva skicka tillbaka den gamla så känner jag mig rätt lugn.

Det är ett fel som man märker av inom en minut efter öppning och Amazon har leverans nästa dag, så jag går igenom en kontroll per dag tills jag får en fungerande.

Du får gärna återkomma imorgon med hur det gick, haha kanske ger mig lite hopp om att ge mig på mitt sjätte försök

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Du får gärna återkomma imorgon med hur det gick, haha kanske ger mig lite hopp om att ge mig på mitt sjätte försök

Jag har låga förhoppningar så jag blir inte besviken när morgondagens kontroll behöver bytas ut. Tvärtom blir jag positivt överraskad om någon kontroll närmaste veckan håller måttet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

De kan skrota Elite och utveckla en dualsense-kopia istället.
Man får ju tremor av vibrationerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

De kan skrota Elite och utveckla en dualsense-kopia istället.
Man får ju tremor av vibrationerna.

Det finns ju knappt några spel som använder den haptik som finns i Xbox-kontrollernas triggers, så det känns inte som något tredjepartsutvecklare lägger så hög fokus på. Det brukar mest vara ganska dåligt gjort på PS5 också -- förutom Sonys egna spel förstås.

Visa signatur

press nu1mlock