Elon Musk backar från Twitter-köpet

Permalänk
Melding Plague

Elon Musk backar från Twitter-köpet

Bristande information om andelen spambotar är anledning till att Musk vill dra sig ur affären, men Twitter är övertygad om att affären ändå går i lås.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Snälla köp det och radera twitter for the lulz, alternativt gör det bra men det är nog snudd på omöjligt vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Hoppas det går igenom snart ändå!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Musikälskare

Twitter kommer att stämma honom imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tror inte han har råd köpa Twitter längre, Tesla går inte så bra, ekonomin ser ut att gå åt h*lvete.

Permalänk
Medlem

Det var väl ett försök till aktiemanipulation eller det vanliga trollandet från idioten...

Permalänk
Medlem

Musk skall nu sätta igång en twitterkopia, twatter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Musk skall nu sätta igång en twitterkopia, twatter.

Svenska versionen kommer enligt obekräftade uppgifter att döpas om till Twätter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Så twitter gjorde allt för att inte bli uppköpta (poison pill etc), och nu gör allt för att bli uppköpta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Så twitter gjorde allt för att inte bli uppköpta (poison pill etc), och nu gör allt för att bli uppköpta?

För att det är ett skräpbolag med uppblåst värdering, kejsaren är naken

Jag tror Elon kommer klara sig ur detta då Twitter ej kunnat påvisa hur stor andel av alla användare som är botar eller fejkade konton.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Skrivet av Dyluck:

Tror inte han har råd köpa Twitter längre, Tesla går inte så bra, ekonomin ser ut att gå åt h*lvete.

Tesla går inte bra? Företaget tickar ju på som aldrig förr och de har högre intjäning och större tillverkning än någonsin.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Dyluck:

Tror inte han har råd köpa Twitter längre, Tesla går inte så bra, ekonomin ser ut att gå åt h*lvete.

?
+900K sålda bilar https://insideevs.com/news/563407/tesla-2021q4-final-delivery...
https://www.cnbc.com/2022/01/26/tesla-tsla-earnings-q4-2021.h...
2MM i vinst 2021? https://electrek.co/2022/01/26/tesla-tsla-q4-2021-financial-r...
3.3MM Q1 2022? https://www.theverge.com/2022/4/20/23031976/tesla-q1-earnings...

Permalänk
Avstängd

Helt väntat, tror inte han var speciellt intresserad egentligen

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Bra. Och jag bryr mig inte ett skit om Twitter.
Elon Musk däremot är en udda person, såklart han är intelligent och så. Men han kommer med för många dumma profetior och har sin fanclub bakom sig som angriper kättare.
Problemet med att hela tiden komma med dessa falska profetior är att man tillslut inte bryr sig och mer stör att vissa nyhetskanaler spammas med dumheterna.

Sedan har Elon Musk gjort vissa bra saker och det är därför jag inte vill ha ska slösa bort pengar på annat utan satsa mer på Tesla och självkörande teknik.

Permalänk
Hedersmedlem

Tror de syftar mer på aktien. Den var värd c:a $1005 när detta blev publikt, och $752 nu, så ner 25%.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

För att det är ett skräpbolag med uppblåst värdering, kejsaren är naken

Jag tror Elon kommer klara sig ur detta då Twitter ej kunnat påvisa hur stor andel av alla användare som är botar eller fejkade konton.

Mvh

Han har avtalat bort sin rätt att göra DD. Källa se förra twittertråden på näst sista sidan.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Bra. Och jag bryr mig inte ett skit om Twitter.
Elon Musk däremot är en udda person, såklart han är intelligent och så. Men han kommer med för många dumma profetior och har sin fanclub bakom sig som angriper kättare.
Problemet med att hela tiden komma med dessa falska profetior är att man tillslut inte bryr sig och mer stör att vissa nyhetskanaler spammas med dumheterna.

Det påminner om en annan Twitterlegend

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Thomas:

Tror de syftar mer på aktien. Den var värd c:a $1005 när detta blev publikt, och $752 nu, så ner 25%.

Makes more sense, men skulle inte säga att det går dåligt iom miljardvinster:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Makes more sense, men skulle inte säga att det går dåligt iom miljardvinster:)

Teslas aktie är väl 50% bilbolag och 50% teknik som ligger 10 år före konkurrenter, så det gör värderingen "rätt"...
Det är väl lite som med SAAB, spelade ingen roll hur många bilar de sålde, men bristen av en in house R&D avdelning gjorde det rätt oattraktivt att köpa upp.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Jag väljer "Saker som ingen kan bli förvånad över" för 500 kr!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salmonboy:

Tesla går inte bra? Företaget tickar ju på som aldrig förr och de har högre intjäning och större tillverkning än någonsin.

Tesla har tappat 35% av aktievärdet sen april, dessa pengar som skulle finansiera twitteraffärten.
Sparkade nyligen 200 utvecklare som arbetar med autopilot, ska sparka ytterligare 10% av hela arbetskraften.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Makes more sense, men skulle inte säga att det går dåligt iom miljardvinster:)

Aktien går som sagt dåligt och Mollusken hade antagligen tänkt finansiera köpet bland annat genom aktier och lån. När aktien går ner 25% och räntorna stiger blir köpet plötsligt mycket dyrare än han tänkt.

Permalänk
Medlem

En narcissist som Musk kan ju aldrig göra något fel, men han borde åka dit på detta om rykten kring hur avtalet skrevs är sanna. Lite svårt att se att allt detta var planerat, då det kommer gå till domstol.

Permalänk
Medlem

Inte direkt förvånande. Jag räknade med att det inte skulle gå igenom.

Det kändes hela tiden som någonting som skulle ge honom mycket gratis mediautrymme, där han fick säga vad han ville och alla medier skulle okritiskt* rapportera om vad han hade att säga, så att han fick påverka människor och göra sin vilja hörd. Nu har han fått göra det och slipper betala dyra pengar.

Om ett halvår kommer han hitta på nya hyss och försöka lägga sig i hur mycket skatt stackars rika i USA behöver betala, eller liknande. Och media kommer fortsätta att svälja allt och bli spelade som en fiol.

Permalänk
Medlem

Twitter presenterade informationen han ville ha men han valde ju att inte tro på den så känns som att han inte ville köpa twitter från starten.

Skrivet av Aeig:

För att det är ett skräpbolag med uppblåst värdering, kejsaren är naken

Jag tror Elon kommer klara sig ur detta då Twitter ej kunnat påvisa hur stor andel av alla användare som är botar eller fejkade konton.

Mvh

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem

Vanligtvis brukar man undersöka vad man köper innan man skriver kontrakt. Elon verkar ha gjort tvärtom. Varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Vanligtvis brukar man undersöka vad man köper innan man skriver kontrakt. Elon verkar ha gjort tvärtom. Varför?

Han är en visionär, han slösar inte bort sin tid på onödiga detaljer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klarspråkarn:

Vanligtvis brukar man undersöka vad man köper innan man skriver kontrakt. Elon verkar ha gjort tvärtom. Varför?

Det har inte gått att undersöka saken. I en normal värld hade Twitter åkt dit för länge sedan eftersom sådan här information måste vara publik men världen är inte normal

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det har inte gått att undersöka saken. I en normal värld hade Twitter åkt dit för länge sedan eftersom sådan här information måste vara publik men världen är inte normal

Elon har avtalat bort sin rätt att noggrant undersöka det han ville köpa. https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-26/twitter-ta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det har inte gått att undersöka saken. I en normal värld hade Twitter åkt dit för länge sedan eftersom sådan här information måste vara publik men världen är inte normal

Måste den? Genuin fråga tbh.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det har inte gått att undersöka saken. I en normal värld hade Twitter åkt dit för länge sedan eftersom sådan här information måste vara publik men världen är inte normal

"sådan här information måste vara publik", enligt dig då?

Jag skapar ett twitterkonto under namnet "Anders Andersson" (inte mitt namn), skriver lite inlägg, följer de som jag gillar och skriver några kommentarer till dem, retweetar, osv. Om någon skriver kommentarer till mig så svarar jag. Är jag fejk då? Hur skall Twitter säkerhetsställa det? Kräva att jag skannar in ett idkort eller dylikt?

Tex en spambotkonto är dock helt klart fejk, vilket går att se genom att analysera vad den gör.

Twitter har vad jag förstått gått ut med information om den senare gruppen, Musk ville väl veta om de ovanstående.
Vilket då handlar om att Musk ville slippa så han hittade på något att gnälla över.

Kommer att bli kul att följa när Twitter stämmer honom.