Äldre Musikprogram(DAW?), ca 2005

Permalänk
Medlem

Äldre Musikprogram(DAW?), ca 2005

Hej på er!

Jag kommer ihåg att jag hade ett program när var yngre, och skulle gärna vilja hitta det igen.

Man hade ett bibliotek med ljudsnuttar som man drog upp i ett fönster, och lade före och efter varandra, och på så sätt byggde låtar.

Jag vill minnas att det hette djay eller liknande, jag kommer mest ihåg att det var färgglatt.
vocals hade sin färg, trummor tror jag var gula? rosa för bas? blå för synth?

Kommer ihåg att jag och en kompis byggde ihop några låtar med det och sedan brände på en skiva, dessa har såklart försvunnit med åren.

Har försökt googla på det utan framgång, men någon av er kanske kommer ihåg?

Kanske lite vagt, men det är endast ett litet minne jag går efter.

Permalänk
Skrivet av Pyxira:

Hej på er!

Jag kommer ihåg att jag hade ett program när var yngre, och skulle gärna vilja hitta det igen.

Man hade ett bibliotek med ljudsnuttar som man drog upp i ett fönster, och lade före och efter varandra, och på så sätt byggde låtar.

Jag vill minnas att det hette djay eller liknande, jag kommer mest ihåg att det var färgglatt.
vocals hade sin färg, trummor tror jag var gula? rosa för bas? blå för synth?

Kommer ihåg att jag och en kompis byggde ihop några låtar med det och sedan brände på en skiva, dessa har såklart försvunnit med åren.

Har försökt googla på det utan framgång, men någon av er kanske kommer ihåg?

Kanske lite vagt, men det är endast ett litet minne jag går efter.

Dance ejay antar jag du letar efter

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

Eller kanske Markoolio ejay, om du var lite coolare

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Haha, TACK!
Det var garanterat dance ejay!

Började bli tokig på vad det hette