Skapa funktion för att spara favoriter/listor

Permalänk
Medlem

Skapa funktion för att spara favoriter/listor

Är det bara jag som tycker att Inets funktion för att spara kundvagnar är rätt ologisk och icke intuitiv och att det vore bättre med enklare möjlighet att favoritmarkera och/eller lägga till i lista för senare?

Vi vana kunder vet väl om att funktionen att spara kundvagnen finns, men jag tror att för många är steget att trycka på köp-knappen för något man där och då inte vill köpa, för att sedan välja att spara kundvagnen, är rätt ologisk. Många missar nog dessutom helt att möjligheten ens finns skulle jag tro. Jag glömmer själv ofta bort att möjligheten finns trots att jag egentligen vet det och använt den många gånger tidigare. Denna funktion känns överlag som att den initialt är gjord för "datorbyggare" som vill spara en viss konfiguration, men antar att det numera står för mindre och mindre av försäljningen.

Förslag till @Inet, gör om/lägg till funktionen så att det blir enklare och mer uppenbart att spara favoriter för senare köp, på ett sätt som är mer likt hur det brukar fungera på andra liknande siter. Det borde kunna göras utan att nuvarande funktion tas bort, som väl i grunden är lite av samma sak, när man väl vet att den finns där.

Rätt eller fel?

Permalänk
Inet

Tjenare Improwise,

Tycker det låter som en riktigt bra idé!
Jag har framför detta till vår systemavdelning så får vi se när det kan komma att planeras in

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Låter bra