Migrera från G Suite, bästa lösningen

Permalänk
Medlem

Det finns nu möjlighet att fortsätta använda Legacy Free-kontot med egen domän, inkl Gmail mm, för privat bruk. För att få det behöver man logga in som admin före 27 juni och välja bort överflyttningen till Workspace.

https://admin.google.com/?action_id=SE_SELF_TRANSITION&utm_so...

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Det finns nu möjlighet att fortsätta använda Legacy Free-kontot med egen domän, inkl Gmail mm, för privat bruk. För att få det behöver man logga in som admin före 27 juni och välja bort överflyttningen till Workspace.

https://admin.google.com/?action_id=SE_SELF_TRANSITION&utm_so...

Så de har backat från att mail inte skulle ingå? Det är ju överraskande isf.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Det finns nu möjlighet att fortsätta använda Legacy Free-kontot med egen domän, inkl Gmail mm, för privat bruk. För att få det behöver man logga in som admin före 27 juni och välja bort överflyttningen till Workspace.

LOL... Ska vi slå vad om att nån på högre position insåg förlusten av marknadsföringskapital genom att göra x antal nördar med påverkan över storföretags inköpsbudgetar förbannade....

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZD:

Det finns nu möjlighet att fortsätta använda Legacy Free-kontot med egen domän, inkl Gmail mm, för privat bruk. För att få det behöver man logga in som admin före 27 juni och välja bort överflyttningen till Workspace.

https://admin.google.com/?action_id=SE_SELF_TRANSITION&utm_so...

Fifan va bra!
Klickade precis i att fortsätta med Legacy Free för personligt bruk. (Har dragit mig för att migrera till något annat in i det sista, nu slapp jag det).
Tack Google!

Permalänk
Medlem

Deras supportsida har nu också info om det:

Citat:

Vad händer om jag använder den äldre kostnadsfria utgåvan av G Suite för personligt bruk?

Om du använder den äldre kostnadsfria utgåvan av G Suite i icke-kommersiellt syfte kan du välja bort överflyttningen till Google Workspace genom att klicka här eller öppna Googles administratörskonsol. Du kan fortsätta att använda din anpassade domän med Gmail, behålla åtkomsten till kostnadsfria Google-tjänster som Google Drive och Google Meet samt behålla köp och data.

Om du inte vidtar några åtgärder stängs ditt konto av den 1 augusti 2022. Om du vill återaktivera kontot måste du antingen uppgradera till Google Workspace eller välja bort överflyttningen för icke-kommersiell användning.

Den äldre kostnadsfria utgåvan av G Suite är endast avsedd för personligt icke-kommersiellt bruk. Om du använder den äldre kostnadsfria utgåvan av G Suite i affärssyfte flyttar vi över ditt konto till Google Workspace. Den äldre kostnadsfria utgåvan av G Suite omfattar inte support, och i framtiden kan vi ta bort vissa företagsfunktioner.

Om du gick över till Google Workspace efter den 19 januari 2022 och använde den äldre kostnadsfria utgåvan av G Suite för personligt bruk kan du kontakta supporten.

Trevlig nyhet. Vill egentligen byta för att få tillgång till ett "vanligt" Google-konto med stöd för bl.a. Stadia men ingen tjänst jag testat erbjuder en mail som är lika bra som Gmail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cp_:

Fifan va bra!
Klickade precis i att fortsätta med Legacy Free för personligt bruk. (Har dragit mig för att migrera till något annat in i det sista, nu slapp jag det).
Tack Google!

Var hittar jag inställningen att fortsätta med Legacy Free för personligt bruk? Loggade in på admin-sidan men hittar nada :/

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellen:

Var hittar jag inställningen att fortsätta med Legacy Free för personligt bruk? Loggade in på admin-sidan men hittar nada :/

Klicka på länken ovan i tråden, så kommer det upp en ruta där du kan välja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Deras supportsida har nu också info om det:

Trevlig nyhet. Vill egentligen byta för att få tillgång till ett "vanligt" Google-konto med stöd för bl.a. Stadia men ingen tjänst jag testat erbjuder en mail som är lika bra som Gmail.

Du kan alltid registrera ett vanligt Gmail-konto och sedan ska och ta emot mail för den egna domänen via det. Så har jag kört många år. Du sätter upp en vidarebefordran från kontot med egna domänen till din Gmail-adress och konfigurerar sedan upp att du från Gmail-kontot kan skicka mail för den egna domänen. Ange SMTP-server manuellt och ange Googles server men autentisera dig med ett app-specifikt lösenord för kontot med egna domänen för att undvika att det står "on behalf of" när du skickar till folk med Outlook.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Fixade det precis för min domän. Snabbt och smidigt, 10 min kö för support och 3 min när jag väl var i kontakt med en agent.

edit: gå tillbaka från workspace till G suite alltså.

förtydligande
Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av clms:

Ja, om du loggar in på iCloud. Då har du mejlen där tillsammans med de andra tjänsterna. Man kan då också välja att "lita på" webbläsaren, då behöver du inte använda 2FA längre på just den webbläsaren framöver.

Lysande! Tack!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/