Komplett SweC-Bonanza 2 (skam den som ger sig edition) - Diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Köpte ljudkortet x2 samt ett 3070Ti jag inte behöver haha ,

Risken när de kör så bra priser. Jag avbokade 3070 ti som jag beställde för kunde inte rättfärdiga köpet via utbyte av befintligt kort.

Permalänk
Medlem

Inte insatt inom kapselmaskiner, hittar inget som verkar uppenbart "bättre" för priset.
Hoppas det smakar!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manyjac:

Någon annan som sitter med något hopp om att en Ryzen processor spontant dyker upp?

Förvånad över det svala trycket på i9:an, hade jag inte haft en B550-I så hade jag hoppat på den dirr

Man blev ju sugen på 12900ks 🙂, men insåg att det hade behövt innebära för många andra påtvingade uppgraderingar i form av nätagg, kylare och mb 😅

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Man blev ju sugen på 12900ks 🙂, men insåg att det hade behövt innebära för många andra påtvingade uppgraderingar i form av nätagg, kylare och mb 😅

Exakt så haha!

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av slowie:

@Komplett
Tänkte slå till på 3 produkter, men det smyger sig då med frakten....
Tänkte mig
Patriot minne (499)
Corsair CX550 (299)
Meshify (699)

Men fattar det som att jag behöver lägga 59 kr frakt på både minne och nätagg?
Fattar jag det rätt då?

Hej @slowie,
Ja, det stämmer. Blir så eftersom du bara kan köra en kod per order, och därav måste splitta ordrar per produkt du vill ha. Man kan ju såklart köpa något annat till fullpris som hjälper över gränsen.

Kan du köra Budbee Box nära så har du 19kr i frakt istället per order (om du skulle ha missat det).

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Komplett.se

Fint det fortsätter rulla in önskemål! Vi får se om det går att få fram något mer under kvällen. Vem vet, kanske ler produktgudarna mot oss någon sista gång.

Skrivet av slowie:

@Komplett
Tänkte slå till på 3 produkter, men det smyger sig då med frakten....
Tänkte mig
Patriot minne (499)
Corsair CX550 (299)
Meshify (699)

Men fattar det som att jag behöver lägga 59 kr frakt på både minne och nätagg?
Fattar jag det rätt då?

Skrivet av Emil:

Hej @slowie,
Ja, det stämmer. Blir så eftersom du bara kan köra en kod per order, och därav måste splitta ordrar per produkt du vill ha. Man kan ju såklart köpa något annat till fullpris som hjälper över gränsen.

Kan du köra Budbee Box nära så har du 19kr i frakt istället per order (om du skulle ha missat det).

Hej! Ja - det stämmer fint som (andra) @Emil hjälper till att förklara ovan, tack. Tyvärr är det så rabattkoderna vi använder här fungerar. Inte helt optimalt om man vill köpa flera billigare grejer!

Skrivet av Devil May Cry:

Inte insatt inom kapselmaskiner, hittar inget som verkar uppenbart "bättre" för priset.
Hoppas det smakar!

Det får vi verkligen hoppas! Om inte annat är ju koffein bra för själen, det är sedan gammalt.

//Emil

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flaco:

Cloud/Virtuoso/Arctis wireless! Behöver ett nytt trådlöst.

Hoppet är det sista som överger oss.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tipko:

Woohoo, äntligen en bra rea på en stor intern hdd! tack @roob !

Härligt!
Jag hann inte med

Permalänk
Medlem

Hade verkligen vart kul se lite prisdropp i ett 3080 Ti, kanske en mindre processor också hehe
Fler 12th gen moderkort eller ssd eller vilka medium till high-end komponenter som helst!

Mycket wishful thinking för en som skall bygga en till dator snart

Permalänk
Medlem

Nej men se där.. fick bli ett litet "spontanköp" av ett 12900KS (planerad uppgradering på gång iallafall så.. bra timing ).

Permalänk

Riktigt bra pris på 3070 ti.
Detta var en väl genomförd "bonanza" @komplett

Hatten av!

Permalänk
Medlem

Bara gratulera ni som bor i sverige till dessa smått fantastiska erbjudanden. En mer eller mindre komplett pc med 12900ks, 3070ti, 32GB DDR5, 2tb med nvme och en jäkligt bra kasse för under 20 lappar. Tips till komplett, gör den "färdigbyggd" och kom med erbjudande sista timmen

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Ett gaming/överklockningsmoderkort med z690 och ddr5 vore ju inte helt fel att matcha min 12900KS med.. just saying

Permalänk
Medlem

Vad var det för moderkort som sålt slut nu på kampanjen?
Klämmde mig en 12900ks! Dags att uppgradera min 8086K!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Vad var det för moderkort som sålt slut nu på kampanjen?
Klämmde mig en 12900ks! Dags att uppgradera min 8086K!

B550-I , Ryzen

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av jonasmann1:

@komplett

En 1440p skärm hade suttit fint
om ni inte fixar det blir jag långsint
Så jag kan sitta och spela
ända bort i Venezuela
Först när jag sitter utan modem
inser jag mina problem

Ett vackert rim du skrev till oss
och tusen spänn vi hackar loss
på gamingskärm med massa "p"
och RGB du slipper se.

Philips 27" gamingskärm Momentum 27M1N3500LS/00 är nu 1 lax billigare med koden, du gissade det, "jonasmann1"

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Kommigen nu @Komplett Kör för f-an, ett moderkort att matcha min nyligen beställda 12900ks!

Permalänk

Haha! Det är verkligen skoj att se sånt dedikerat engagemang från Kompletts sida.

För min del blev det moderkortet från Asus... och det billiga usb-ljudkortet, som kanske var lite på impuls...

Nu blir det jakt efter snabba DDR4-minnen.

Permalänk
Komplett.se

Well, nu har vi hovrat i forumet halva dagen och förtjänar... lite massage! Det verkar vår produktansvarige tycka också, så det skakades fram Sharper Image Realtouch till priset 899 kr med koden bravibrationer, så här att klura på bonanzans sista timmar. Psst.. Mors dag är den 29 maj, just sayin.

Bonus, och för rätt stämning.

//Emil

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Aha! Är det rim som gäller? Då får vi se om det ett Z690 moderkort smäller.
Snälla matcha min 12900KS med en bräda så stor, att alla M2 får plats, åt både syster och bror.
Z690 är kortet för dagen, sen kan man klocka så att det känns i magen.
Visst.. vissa andra kanske vill ha med ddr4.. men för mig är då goda råd dyra.
Jag har förstås redan klickat hem, ett par av era stickor med DDR5.
En bräda från t.ex. Asus, ni säkert kan fixa, sen kan jag nöjd sitta i UEFI och trixa.

Permalänk
Medlem

Varför fick min hjärna för att 10:00 skulle vara 22:00?

Haha..

Jaja..

Synd man missade igen.. får bli nästa gång med larm, kalender och väckarklocka!

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Mycket bra denna gång! Är sugen på routern men min ac3200 med Freshtomato fungerar perfekt. Riktigt roligt att ni fyllde på med lite saker efteråt. Tyckte jag såg Logitech G Pro X Superlight Svart för 799:-, men kan ha sett lite fel va?

Kan tipsa alla som vill ha en stadig och bra gasarm att köpa den på dealen. Köpte en sådan förra gången och sedan köpte jag en Deltacoarm, men denna är så mycket stadigare än deltaco. Kan kanske råka trycka hem en till innan jag somnar ikväll

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Ett vackert rim du skrev till oss
och tusen spänn vi hackar loss
på gamingskärm med massa "p"
och RGB du slipper se.

Philips 27" gamingskärm Momentum 27M1N3500LS/00 är nu 1 lax billigare med koden, du gissade det, "jonasmann1"

//Erik

En IPS hade jag hoppats på
Då kanske jag hade tagit två
Men är tacksam ändå

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Torrent Compact Nätagg: RM 1000x CPU: i5 12600K GPU: RX 7900 XT Red Devil 20GB RAM: Corsair LPX DDR4 3600MHz

Permalänk
Medlem

32gig DDR4 3600 cl16 för ett kanon pris kanske man slår till.. men det blir väl ett "normal" pris

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Varför fick min hjärna för att 10:00 skulle vara 22:00?

Haha..

Jaja..

Synd man missade igen.. får bli nästa gång med larm, kalender och väckarklocka!

De kan ju också ha nästa bonanza kl 15.00 den 6 13 juni, så får du ett riktigt larm som inte går att missa. Man missar inte Hesa Fredrik

Jag själv satt på en gräsklippare och missade att kolla vid 10.00, men inget jag tänkt köpa nu var med.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Komplett.se

En liten headsup till er som slog/slår till på SweClockers Vinterdator (7999 kr med kod "bonanza21"). Den låg som "Ej i lager" med okänd leveranstid ett tag, då kylaren gick "End of Life". Vi märkte det nu på kvällen, och vår kära produktchef Asbjørn (han har även höns, reds. anm.) styrde upp det hela - vi bytte till en annan revision. De som redan har ordrar med "gamla" kylaren efter att den sålde slut kommer få dessa utbytta, så att datorerna kan gå vidare till produktion.

//Emil

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

En liten headsup till er som slog/slår till på SweClockers Vinterdator (7999 kr med kod "bonanza21"). Den låg som "Ej i lager" med okänd leveranstid ett tag, då kylaren gick "End of Life". Vi märkte det nu på kvällen, och vår kära produktchef Asbjørn (han har även höns, reds. anm.) styrde upp det hela - vi bytte till en annan revision. De som redan har ordrar med "gamla" kylaren efter att den sålde slut kommer få dessa utbytta, så att datorerna kan gå vidare till produktion.

//Emil

Tycker det börjar bli dags för några sena pangerbjudanden på 5800X3D (finns massor med AMD fans) och ett Z690 mammakort för 12900KS

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk

Bildåtergivning med tjugosju tummar utan en nätdel som hummar
1080p utan flashig RGB
Hertz runt sjuttiofem för att klocka lite sen
Pris runt en tusenlapp eller så, det hade man nappat på

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Får nog stå upp för DDR4 z690. Många, mig inkluderad, köpte ddr4-minnen som en kostnadsavvägning då DDR5 ger väldigt liten fördel till ett mycket högre pris. Ett hjärtebesked med en fin deal på ett mödrakort med DDR4 hade varit guld värt för oss i vår situation.

Visa signatur

X2 3800+ A64 Manchester (10*240, 2400 mhz 1.55v), MSI K8N NEO 2 Platinum, 2048 mb Corsair TwinX 3200C2 (2.5-3-3-8, 200 mhz, 2.75v), AIW X800XT (544/544), 74 gb Raptor, 250 Seagate, Tagan 480w

Permalänk
Medlem

Tack för en riktigt bra och rolig kampanj!

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060