Komplett SweC-Bonanza 2 (skam den som ger sig edition) - Diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av censurAB:

@Komplett, hade själv turen trodde jag att få beställa ett kort under "bonanza". Efter att inte fått höra något eller ges någon återkoppling efter den 12e då de stod den skulle skickas så hörde jag av mig till supporten.

Dom skulle kolla upp läget och idag fick jag svar:

"Hej

Tyvärr kan inte vår leverantör längre skaffa varunummer 1189113 ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC
Ordern är därför avbruten och vi beklagar detta. Beroende på din betalningsmetod, kommer reservationen på kortet hävas, eller så genereras ingen faktura på din order.

Om det är flera varulinjer på din order, kommer detta bli skickat snarast möjligt. Du kan när som helst se din orderstatus på dina sidor.

Om du har ytterligare frågor, kan du gärna svara på det här mailet eller kontakta vårt kundcenter på 031-710 20 00.”

Ser också att beställningen står som av Avbeställd hos er.
Känns som man bara sopar det hela under mattan... Sjukt besviken

@Komplett

Detsamma hände för mig. Komplett skrev även här i tråden att det inte var brist på grafikkort....

Väldigt trist sätt att avsluta denna i övrigt mycket lyckade bonanza. Hade verkligen sett fram emot ett nytt grafikkort.

Permalänk

@Komplett

Samma här. Jag ringde kundservice dagen efter min beställning för att säkerställa ordern, varpå jag fick svar att jag ska få grafikkortet.
Hörde även av mig i måndags angående leveransdatum där de svarade att jag får vänta ett par dagar så de hinner uppdatera leveransdatumet. Kundservice sa också under samtalet att "det har inte gått så lång tid ännu så att vi kan erbjuda ett likvärdigt kort för samma peng". Jag förmodar att detta inte gäller längre?

Väldigt trist då jag köpt en helt ny dator och enda jag saknar nu är grafikkortet

Permalänk
Skrivet av Komplett:

Håll ut, den som väntar på något gott...

//Erik

Vi få väl se hur dom löser detta med grafikkorten. Skulle bli sjukt besviken om det inte blir någon ersättare. Då jag köpt ny skärm för 1440p och ny processor för att den gamla skulle vara en flaskhals.

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av censurAB:

@Komplett, hade själv turen trodde jag att få beställa ett kort under "bonanza". Efter att inte fått höra något eller ges någon återkoppling efter den 12e då de stod den skulle skickas så hörde jag av mig till supporten.

Dom skulle kolla upp läget och idag fick jag svar:

"Hej

Tyvärr kan inte vår leverantör längre skaffa varunummer 1189113 ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti Trinity OC
Ordern är därför avbruten och vi beklagar detta. Beroende på din betalningsmetod, kommer reservationen på kortet hävas, eller så genereras ingen faktura på din order.

Om det är flera varulinjer på din order, kommer detta bli skickat snarast möjligt. Du kan när som helst se din orderstatus på dina sidor.

Om du har ytterligare frågor, kan du gärna svara på det här mailet eller kontakta vårt kundcenter på 031-710 20 00.”

Ser också att beställningen står som av Avbeställd hos er.
Känns som man bara sopar det hela under mattan... Sjukt besviken

Skrivet av Bakgrund:

Riktigt dåligt, du borde åtminstone bli erbjuden ett likvärdigt kort till samma pris.

Skrivet av ZeneBent:

@Komplett

Detsamma hände för mig. Komplett skrev även här i tråden att det inte var brist på grafikkort....

Väldigt trist sätt att avsluta denna i övrigt mycket lyckade bonanza. Hade verkligen sett fram emot ett nytt grafikkort.

Skrivet av AggeBollhav:

@Komplett

Samma här. Jag ringde kundservice dagen efter min beställning för att säkerställa ordern, varpå jag fick svar att jag ska få grafikkortet.
Hörde även av mig i måndags angående leveransdatum där de svarade att jag får vänta ett par dagar så de hinner uppdatera leveransdatumet. Kundservice sa också under samtalet att "det har inte gått så lång tid ännu så att vi kan erbjuda ett likvärdigt kort för samma peng". Jag förmodar att detta inte gäller längre?

Väldigt trist då jag köpt en helt ny dator och enda jag saknar nu är grafikkortet

Skrivet av Chilluminati:

Vi få väl se hur dom löser detta med grafikkorten. Skulle bli sjukt besviken om det inte blir någon ersättare. Då jag köpt ny skärm för 1440p och ny processor för att den gamla skulle vara en flaskhals.

Hallå!

Här var vi lite snabba på att skicka ut generiska standardsvar.
Att vi avbokat kortet och att man inte erbjuds ett annat kort är helt fel.
Samtliga som köpt ett Zotac-kort under Bonanzan och står i kö, kommer inom kort att erbjudas MSI GeForce RTX 3070 Ti VENTUS 3X OC för samma pris.

No worries!

Vi hade inte fått ut den informationen till alla kollegor på kundservice ännu och därför fick några av er felaktig info. Men som sagt, ingen som beställt kommer att stå utan kort.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hallå!

Här var vi lite snabba på att skicka ut generiska standardsvar.
Att vi avbokat kortet och att man inte erbjuds ett annat kort är helt fel.
Samtliga som köpt ett Zotac-kort under Bonanzan och står i kö, kommer inom kort att erbjudas MSI GeForce RTX 3070 Ti VENTUS 3X OC för samma pris.

No worries!

Vi hade inte fått ut den informationen till alla kollegor på kundservice ännu och därför fick några av er felaktig info. Men som sagt, ingen som beställt kommer att stå utan kort.

//Erik

Gött mos Erik!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Hallå!

Här var vi lite snabba på att skicka ut generiska standardsvar.
Att vi avbokat kortet och att man inte erbjuds ett annat kort är helt fel.
Samtliga som köpt ett Zotac-kort under Bonanzan och står i kö, kommer inom kort att erbjudas MSI GeForce RTX 3070 Ti VENTUS 3X OC för samma pris.

No worries!

Vi hade inte fått ut den informationen till alla kollegor på kundservice ännu och därför fick några av er felaktig info. Men som sagt, ingen som beställt kommer att stå utan kort.

//Erik

Härligt!

Ser fram emot det. Hur funkar det för oss som redan fått våra beställningar avbokade av supporten,
räknas vi fortfarande som att vi står på kö?

Permalänk
Medlem

Hårddiskarna skulle ha kommit in i lager den 18:e Maj men nu står det att de förväntas komma in den 29:e. Stämmer det @Komplett eller är detta datum ocskå bara en gissning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av censurAB:

Härligt!

Ser fram emot det. Hur funkar det för oss som redan fått våra beställningar avbokade av supporten,
räknas vi fortfarande som att vi står på kö?

@komplett
Ordningen återställd, fick ett nytt mail idag där komplett erbjöd det andra kortet till samma pris.
Super!


Stryk det, jag fick "rabatt" och köpa MSI kortet för samma pris som Zotac kostar fullpris.
Var en riktig lattjolajban låda det här, nästan så man blir provocerad... XD

Och nu fick jag det för 6499.
"Skam den som ger sig"

Ändradt igen
Permalänk

@Komplett

Jag har inte fått ett mail ännu. Rullar de ut under dagen?

Det verkar så! Fick in ett mail och beställt det nya grafikkortet. Tackar!

Permalänk
Medlem

Nu kom min offert från komplett! Blev lite orolig ett tag, men ni löste det bra, tack! 😊

Permalänk
Medlem

Detta verkar ju ha löst sig galant från vad jag kan läsa ovanför. Bra hanterat isf. Överförsäljning verkar vara standard hos de flesta när man gör sånna här kampanjer då datasystemen kanske inte är anpassade för korta intensiva säljrusher, men så länge man har en plan för den överförsäljningen så ser jag inte det som ett problem. Konkurrenterna Inet har ju gjort samma sak flera gånger, och det brukar gå bra i slutänden. Ser fortfarande fram emot nästa Bonanza!

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Tipko:

Hårddiskarna skulle ha kommit in i lager den 18:e Maj men nu står det att de förväntas komma in den 29:e. Stämmer det @Komplett eller är detta datum ocskå bara en gissning?

Vi följer upp detta mot vår leverantör och jag återkommer här så snart jag har ett svar.

Skrivet av Snudge_B:

Detta verkar ju ha löst sig galant från vad jag kan läsa ovanför. Bra hanterat isf. Överförsäljning verkar vara standard hos de flesta när man gör sånna här kampanjer då datasystemen kanske inte är anpassade för korta intensiva säljrusher, men så länge man har en plan för den överförsäljningen så ser jag inte det som ett problem. Konkurrenterna Inet har ju gjort samma sak flera gånger, och det brukar gå bra i slutänden. Ser fortfarande fram emot nästa Bonanza!

Ja, våra system pallar med mycket men vid stor anstormning som en lanseringen eller Bonanza så hinner systemen inte synca lagersaldon i tid och då kan vi råka översälja.
I detta fall fick vi info om att Zotac-grafikkorten hade god tillgång och snabbt skulle vara på lager igen. Men är det något vi borde lärt oss sedan lanseringen av RTX 3000-serien så är det att man inte ska lita på leveransdatum
Som tur var så hade vi andra modeller i lager som vi snabbt kunde byta till när vi fick info om att Zotac-korten skulle dröja lite extra.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Vi följer upp detta mot vår leverantör och jag återkommer här så snart jag har ett svar.

Det har nu varit en hel månad sedan bonanzan och jag är fortfarande sans hdd...

Permalänk
Skrivet av Tipko:

Det har nu varit en hel månad sedan bonanzan och jag är fortfarande sans hdd...

Jag tror dom har fullt upp just nu. Jag frågade om dom kunde ta in ett chassi för några veckor sen och väntar fortfarande på svar.

Men testa skriva ett PM, eller en post där du taggar med @Komplett, så bör Erik se det och förhoppningsvis svara.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Tipko:

Det har nu varit en hel månad sedan bonanzan och jag är fortfarande sans hdd...

Vi beklagar verkligen att det dragit ut på tiden. Vår leverantör var inte särskilt snabb i varken svar eller leverans. Men vi har nu fått positiva besked. Diskarna ankom till vår lager i morse och bör lämna oss senast i morgon om de inte redan vänt i dörren.

Hoppas att du blir nöjd trots den orimligt långa väntan.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

@Komplett, Ser nu att nästa Bonanza är på gång! Kanon! Hoppas på sköna Lian-Li deals. Är dock inte riktigt på plats då, men kanske kniper något trots att jag befinner mig i annan tidszon.

*edit* såg nu att ni inte verkar sälja Lian-Li grejjer, så det var ju lite snopet.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Komplett.se

Hallå!

Vi låter denna tråd falla i glömska och kör vidare i denna, helt nya, skinande, vackra, tråd

@Snudge_B Vi tar det i den nya tråden. Men tyvärr har vi i dagsläget inte Lian Li.

//Erik

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram