Permalänk
Medlem

Mobil med korthållare för körkort och kreditkort, trådlösa in-ear hörlurar samt nycklar och tag till bostaden har jag alltid med mig. Utöver detta blir det vid behov nyckel till bilen eller motorcykeln.

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Min jobb-EDC innehåller följande:

  • Dyrk

  • Hammare (ibland tar jag med en slägga, det beror på jobbet, men föredrar hammaren)

  • Kofot

  • Ficklampa och extra batteri

  • Tunnare rep av typ nylon

  • Silvertejp

  • Ståltråd

  • Buntband

  • Kniv, typ Mora, i slida

  • Kirurghandskar, ett gäng

  • Ett par rejäla arbetshandskar av tuffare material

  • Några tvätthandskar med högt ”skaft”. De skyddar bättre vid våta jobb och går att skölja av.

  • Skidmask

  • Tunn typ regnjacka för att snabbt kunna ändra färg på huvuddelena av kroppen.

Detta bär jag runt i farfars gamla skinnväska som jag tror han hade i princip samma saker i, på sin tid.

Förlåt, men arbetar du som inbrottstjuv?😂😂

Permalänk
Medlem

* Telefon, OnePlus 9 Pro
* Plånbok, Metall korthållare
* Nycklar, Hem,Jobb,Bil
* Snus, One Vit
* Klocka, Oneplus Watch

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk

Kläder på mig efter årstid och mobil med trådbundna hörlurar. Ingen laddkabel då usb c kablar finns överallt.
Från mobilen kan jag öppna alla dörrar till bostad, tvättstuga, jobb etc och likaså utföra betalningar. Körkort + bankkort har jag slutat med att få jämnan ha med mig dessa.

Jag tycker det är ironisk att vissa som klagar på att 6,7" mobiler är klumpiga, samtigt verkar släpa med sig en skottskärra med övriga saker.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Min EDC är betydligt enklare..

Privat;
I byxor; Nycklar, telefon och hållare med Betalkort, ID-kort, SL-kort & kontanter.
I Jackan; laddare till telefon, hushållspapper och antagligen annat jag inte behöver

Jobbyxor;
Post it-lappar, arbetstelefon/jourtelefon ibland, arbetsnycklar & passertag, handskar, privat telefon, sprit/bläckpenna, två knivar, måttstock, handskanner, ibland Swecflaska och säkert mer..

Jacka; Lapin Kulta mössa
Sweatshirt:

I väskan:
Laptop, dator, vattenflaska, pennor, powerbank, laddare till dator & telefon/platta, skrivblock man kan kludda ner ideer till det man skriver, PS3-kontroll med USB-kabel och säkert något mer.

På huvudet;
Bose QC35II och ibland ett par billiga knallblåa Mentos-solbrillor

Permalänk
Medlem

Snus, nycklar, mobil (på jobbet utökar jag med en anteckningsbok + penna, )

Permalänk
Medlem

Mobil telefon
Nycklar
Ear budds

Permalänk
Medlem

Plektrum Dunlop 0.73 och 0.88
Mobil
2 nycklar (bil, hem)
Korthållare.

Visa signatur

R7 2700, X470 Aorus G5, 16GB, RX6700XT, RM750x, Phanteks P400S, CQ32G1 32" 1440p@144Hz
i7 9700, Z390 Gaming X, 32GB, RTX 2060, Phanteks 300, S70A 27" 4K@60Hz
i3 9100F, Z390-i Auros Pro, 16GB, GTX1660ti, NZXT h200i, 275E1S 27" 1440p@75Hz

Permalänk
Skrivmaskin

I högerfickan bor telefonerna – en enkel Motorola One Vision samt en gammal Iphone 7 med plånboksskal för passerkort. Vänsterfickan har plånbok, nyckel och Airpods. För det mesta bär jag också runt på ryggsäck, där någon form av bärbar dator och ett gäng böcker alltid hänger med.

Permalänk
Medlem

Hörapparater, glasögon, nycklar, plånbok, Fitbit Versa och mobiltelefon.

Fast plånboken har blivit mindre viktig efter jag köpte min Versa då jag vanligtvis betalar matköp osv med den nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Hemnycklarna, mobiltelefonen(korten i fodralet) och snusdosan. Är egentligen allt jag behöver en vanlig dag.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

(Saker för att utstå ett krig)

Oj... Kreditkort och mobil som minimum. Det kommer man väldigt långt på.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Inofficiell ambassadör

I Sverige:
*Oneplus 7t
*Kort-etui med bankkort, kreditkort, körkort och reservkort för att låsa upp bilen (som annars låses upp med app)
*Sony trådlösa ANC hörlurar WF-1000XM3
*Nyckelknippa med nyckel hem, fjärr till garageporten och "blipp-bricka" till jobbet.

Bodde tidigare i USA, Där betydde för övrigt EDC något heeeelt annat. Några av mina bekanta hade nog då haft en lista mer likt nedan

*Glock 19, IWB hölster, 2 extra magasin
*Mobiltelefon
*Plånbok med ca $150 i kontanter, kreditkort, bankkort, körkort
*Nycklar till hemmet
*Nycklar till bilen

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Vänster framficka på byxorna: nyckelknippa och Jabra 65t fodral
Höger fram: mobil Sony Xperia 5, och en Victorinox Farmer i läderfodral
höger bak: passerkort till jobbet
Jacka: handskar och en tunn bomullshalsduk (grön fd försvarets m59)

Rygga:
plånbok
jobbofonen
varselväst
litet sjukvårdskit
ficklampa
spork
pennor och papper
paraply
ett par paket med näsdukar
bok att läsa på väg till jobbet

Permalänk
Medlem

50/50 om jag får med mig mobilen när jag går ut.
Skall jag bara handla eller nåt så stannar den till 100% hemma.
Nycklar är nerbantade i olika knippor beroende på vad jag skall göra.
Plånbok är ju fortfarande ett måste, behöver ID/kör-kort och några olika kort att pröjsa med.
Men noll onödigt i den.

Har inte burit en handväska/ryggsäck sedan skoltiden.
Har man koll på vad som behövs under dagen så behöver man inte heller "bra att ha" saker att släpa runt på.

Permalänk
Medlem

hemnyckel, bilnyckel, plånbok, mobil som jag oftast glömmer hemma dock

Permalänk
Medlem

Nycklar (förstås), mobil/plånbok i ett samt oftast en tunn ihopvikt sytembolagskasse i bakfickan. Ofta snuvig så ett paket näsdukar brukar medfölja, i alla fall vintertid. That's it.

/ B

Permalänk
Medlem

Rätt intressant att så många har med plånbok, trodde att betalning via mobil skulle vara mer utbrett på ett forum som Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Privat:
Mobil, bilnycklar och nycklar till lägenheten och garaget.

Jobbet:

Nyckel till lastbilen, mobil, pennor, kniv, handskar och en nyckelknippa med ett 10 tal nycklar/taggar till div portar/dörrar där jag utför leveranser till.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

Everyday carry: Mobil, nycklar och kreditkort

Everyday carry på resor när man har ryggsäck: Mobil, nycklar, kreditkort, pass, Macbook, USB-C laddare, kontanter, hörlurar för flyg/tåg och en bläckpenna.

Egentligen hade jag velat ha med mig lurarna alla dagar men vill inte verka osocial..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aktsu:

Rätt intressant att så många har med plånbok, trodde att betalning via mobil skulle vara mer utbrett på ett forum som Sweclockers.

Tyvärr finns ställen som 2022 inte har kontaktlös betalning än, speciellt utomlands men jag välkomnar framtiden med öppna armar 😁

Permalänk
Medlem

Plånbok, mobil och nycklar.

Permalänk
Medlem

Nycklar, pods, plånbok kör jag alltid (plånbok = mobil med kort).

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Tyvärr finns ställen som 2022 inte har kontaktlös betalning än, speciellt utomlands men jag välkomnar framtiden med öppna armar 😁

Ja utomlands tar jag med korten även om det för det mesta fungerar med kontaktlös där också, men jag har inte varit på ett enda ställe i Sverige som inte haft kontaktlös de senaste åren.

Permalänk
Medlem

1x MX Keys (fullstorlek då jag jobbar med revision och detta skyddet för att det inte ska gå sönder i ryggsäcken -> "Adore June Keeb Protective Case Compatible with Logitech MX Keys")
1x MX Anywhere 3 (Även den med skydd -> "co2CREA Case Hard Travel Protective Case")
1x Soundcore P3 (För Teamsmöten på datorn)
1x WH-1000XM4 (För musik/samtal i mobil/tystnad)
1x Thinkpad T490
2x M14 Screens (totalt 3 skärmar med datorn, skönt i excel och vid granskning av större konton på företag)
1x Nextstand K2 (höja upp datorn så man sparar på nacken)
2x "Ulanzi MT-16 tripods" + 2x "Cenawin Tablet Stand Mount Adapter Clip" för att kunna höja upp skärmarna till en nivå som inte skadar nacken
2x Lenovo 65w USB C charger (för när kollegor glömmer laddkabel eller om man måste ladda mobilen etc)
2x "Fasgear 100W USB C Cable with E-Marker Chip, 1 m 90 Degree 5A Power Supply USB 3.1 Gen 2 Type C to C 10Gbps" Kablar för de portabla skärmarna så de får ström och kan displaya bild
1x "Business TSA Friendly Waterproof Anti-Theft Laptop Backpack with USB Charging Port Fits 15.6-17.3 Inch Laptop Gifts for Men and Women, black," Bästa ryggsäcken någonsin om man vill ha mycket saker med sig, moddade USB uttaget till USB-C 65W för powerbanksen nedan.
1x "PowerOak K2" med "Dell adapter from Dell 5.5 to USB-C" (200 Wh powerbank 65w) dock om jag måste flyga så använder jag nedan.
1x Anker PowerCore III Elite
1x "Multi USB Cable, GIANAC Universal Charging Cable [1.2M] Fast Charging Cable 3 in 1 Multiple Charging Cable iP Micro USB Type C Lightning Cable for iPhone, Android Galaxy, Huawei, Oneplus, Sony, LG, Honor View-Gray" För att kunna ladda alla olika mobiler etc som alla har samt överföring av data från olika Medium.
1x "Samsung USB-A 25W" för kabeln ovan
1x "Samsung MU-PA500B/EU External Portable SSD Memory, 500 GB, USB 3.1, Blue" För hantering av data
1x "SanDisk Ultra Flair SDCZ73-128G-G46 Flash Drive, Silver, Black, 128 GB" för hantering av data från kunderna.

Ibland även en M575 Logitech för om jag måste arbeta på tåget.

Permalänk
Medlem

Asså har nog aldrig direkt förstått mig på detta, kör själv mobil i höger byxficka, nycklar och snusdosa i vänster byxficka sen är jag färdig. Sen sure skoldagar så är det en Xiaomi ryggsäck med böcker, skrivblock, pennor och miniräknare. Sen oftast någon form av matlåda.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivmaskin

Glad att se att jag inte är ensam om att ha bestämda fickor för sakerna Nackdelen med ett sådant upplägg är dock när saker hamnar i fel ficka och hjärtat stannar för ett ögonblick!

Permalänk
Medlem

Hemma så har jag bara typ telefonen på mig.

I arbetet så har man förutom telefonen:
*Bilnyckel och några andra nycklar med en liten Nitecore NTK05 kniv.
*Plånbok
*Arbetshandskar
*Leatherman Charge TTi och Bit Kit
*AAA/10440 ficklampa (Astrolux A02 4000K CRI) som ryms i ''sidofacket'' i Leathermans bältfodral. Letar efter någon AA/14500
som är max runt 18mm i diameter för bättre batteritid och lite mera ljusstyrka, men verkar omöjligt att hitta någon sån...
*Kniv med utbytbart blad som är en kinakopia av Gerber EAB och en ''säkerhetskniv'' Martor Secumax 150.
*Märkpenna både stor och liten och bläckpenna.
*Pincett som är spetsig som blivit kvar efter man fått någon sticka eller metallflisa som man fått göra en halv utgrävning för att få
bort.

I jackan brukar jag ha en Armytek Wizard Pro XHP50 pannlampa med varmt ljus och en tunn mössa.

På huvudet/runt öronen brukar jag ha ett par gamla digitala Peltor hörselskydd (som man fått byta kabel på 2 gånger).

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Privat:

- Mobiltelefon
- Nycklar
- Ett par glasögon
- Plånbok

Jobbväskan:

- Stor nyckelknippa (Fångarna på Fortet vibbar)
- Flamsäkra byxor
- Värmebildskamera
- Gasdetektor
- Ficklampa modell större, med vitt och rött sken
- Handskar mot kem
- Skyddsglasögon
- Skyddsglasögon, värmetåliga
- En pärm med passerkort och intyg
- Första-hjälpen (litet kit)
- Sedvanliga mediciner
- Surfplatta
- 2st mobiltelefoner
- Hjälm
- Peltor Hörselkåpor
- Multiverktyg
- 1,5 L vatten
- Resekit med tandborste och diverse (i nödfall)
- Extra kläder
- Den dagliga lunchen
- Och sist men inte minst, en vindskyddad reflekterande jacka, hängandes över väskan...

Och ja, denna väska är tung

Permalänk
Medlem

Mobil. OnePlus 9 pro
Acebeam e70 ficklampa
Xm4 hörlurar
Gerber dime multiverktyg
Egen 3d printad plånbok