Permalänk
Lego Master

Smartklocka till barn, förslag?

Så har alltså tidpunkten kommit när det är dags att grabben rör sig lite fritt på byn, men har ingen egen mobil än.
Alltså tänkte vi att han skulle ha nytta av en smartklocka för barn, med GPS, klocka, möjlighet att ringa oss osv.

Men vad jag än hittar verkar antingen vara nåt no name-skit, fått asdåliga recensioner eller saknar en eller flera funktioner vi vill ha.
Jag hittade precis safekid.se som säljer något dyrare grejjor, men är det nåt att ha?
Hur har ni löst det?

En av de viktigaste grejjorna för oss är möjligheten att sätta en timer för att han ska veta när det är dags att bryta en aktivitet (vilket annars lätt glöms bort..), samt möjlighet att ringa hem (ett par olika förinställda nummer), och INGA JÄVLA SPEL.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Permalänk
Lego Master

Ait, ser ut att luta mot en Safekid Safe4G. Vi får väl se.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Tänker skaffa GPS klocka för mina barn, kan någon dela sin erfarenhet av såna?

Permalänk
Lego Master

Vi har fortfarande inte skaffat nån klocka till grabben. De flesta verkar ha dåliga recensioner antingen på klockan i sig, eller apparna man använder som förälder. Tråkigt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield