Permalänk
Medlem

Någon som läst något om hur det funkar med 10 bit på den här panelen, DP 1.4 tror jag inte stödjer 10bit 3440x1440 175Hz?

EDIT: AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Någon som läst något om hur det funkar med 10 bit på den här panelen, DP 1.4 tror jag inte stödjer 10bit 3440x1440 175Hz?

10bit i 144hz
Såg det på en Youtube video, är inte säker på vilken dock

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Kommer det en 38" tro?
Har för mig att även Samsung också ska släppa något liknande inom kort.

Permalänk
Medlem

Skulle jag köpa idag skulle det bli 34an med superpriset men då jag köpte 38an förra året och supernöjd med den så väntar jag något år till och ser vilka förbättringar/storlekar 34an kan få.

Även intressant och se kommande spelttester med LG C2 42 mot denna 34a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Någon som klarar hitta en liknande kod som funkar i Norge?

Testade du den som postades? Den funkade för mig här i Schweiz.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem

Beställde straxt innan 15 och har nu en bekräftad beställning till det "billiga" priset. Senast leverans i slutet på maj. Så jävla taggad. Knappt kunnat spela på min nuvarande skärm sedan jag fick min Oled-TV.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem

Min beställning blev nu framflyttad en månad till slutet av april.
Bekräftelsen jag fick på beställningen var runt 10:00 den 22 mars och då stod der 29 mars som leveransdatum.

Permalänk
Medlem

Min beställning bekräftades vid 9:30 22 mars, leverans likt Rorax stod initialt till den 29 mars men har nu uppdaterats till 7 April.

Permalänk
Medlem

Fick bekräftelse 11:18. Väntas få leverans imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Fick bekräftelse 11:18. Väntas få leverans imorgon.

Är din skickad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Är din skickad?

Ja, jag bör få den imorgon.

Permalänk
Medlem

Beställde 17:24 22 Mars och har förväntad leverans 23 Maj.

Permalänk
Medlem

Det vart som fan, nu är skärmen påväg. Tidigare idag fick jag mail om att den försenats till sjunde April. Tracking ID och allt.

Permalänk
Medlem

Tja. beställde min med, eta 22 maj.
Läste lite på reddit och här framkommer att i UK ingår inte 3års garanti avseende burn in.

länk till reddit
https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/tm3e76/...

Någon som vet mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ollebro:

Det vart som fan, nu är skärmen påväg. Tidigare idag fick jag mail om att den försenats till sjunde April. Tracking ID och allt.

Grattis! Då hoppas jag att min inte dröjer en månad då utan också kommer iväg iaf lite tidigare än så

Skrivet av Epsilon:

Tja. beställde min med, eta 22 maj.
Läste lite på reddit och här framkommer att i UK ingår inte 3års garanti avseende burn in.

länk till reddit
https://www.reddit.com/r/ultrawidemasterrace/comments/tm3e76/...

Någon som vet mer?

Beställde du från UK? På min följesedel står det iaf:
"3Y Basic with Advanced Exchange"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Grattis! Då hoppas jag att min inte dröjer en månad då utan också kommer iväg iaf lite tidigare än så

Beställde du från UK? På min följesedel står det iaf:
"3Y Basic with Advanced Exchange"

Nej, beställde från dell sverige. Vart hittar du det? själva texten som uppger detta, vill kontrollera det på min med.

Tillägg: hittade på kvitton.

ändrig
Permalänk
Medlem

"Vi ber om ursäkt för denna försening.
Tack för din senaste beställning hos Dell. Vi gör vårt bästa för att skicka din beställning så snabbt som möjligt. Det nya beräknade leveransdatumet är 27/04/2022."

Var 23 mars från början

Skrivet av Zaphood:

Fick bekräftelse 11:18. Väntas få leverans imorgon.

beställde du 11:18 den 22 mars?

beställde min 08:12 den 22 mars

Skrivet av Ollebro:

Det vart som fan, nu är skärmen påväg. Tidigare idag fick jag mail om att den försenats till sjunde April. Tracking ID och allt.

vilken tid beställde du den?

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

beställde du 11:18 den 22 mars?

beställde min 08:12 den 22 mars

vilken tid beställde du den?

11:07 mottogs beställningen hos Dell enligt mailkorgen och det lär stämma. Jag hade får början leverans 12e April. Verkar som att Dell inte går stenhårt på beställningstid och jag hade därför tur när de fick iväg den redan på onsdagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

11:07 mottogs beställningen hos Dell enligt mailkorgen och det lär stämma. Jag hade får början leverans 12e April. Verkar som att Dell inte går stenhårt på beställningstid och jag hade därför tur när de fick iväg den redan på onsdagen.

Körde du med dubbla rabatterna eller bara en rabatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rorax:

Körde du med dubbla rabatterna eller bara en rabatt?

Gav 10 892,61 kr för den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Gav 10 892,61 kr för den.

Fint då prioritar dom inte folk som betalat mer iaf. Gäller mest att ha tur att dom packar ens beställning då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

vilken tid beställde du den?

jag beställde 09:19 den 22 mars, fick bekräftelsemail ca 10 min senare.

Permalänk
Medlem

Nu har dom ändrat min igen. Försändelsedatumet är nu satt till 6 april (från tidigare typ 23 april eller vad det nu var, slutet av april iaf). Även om leveransdatumet är oförändrat. Så blir intressant att se vad som stämmer..är sugen som fan att byta skärm.

Permalänk
Medlem

Jag fick precis nytt leveransdatum. Ändrat från 12/4 till 14/6 :/

Beställningen bekräftades kl 11:11 den 22/3

Permalänk
Medlem

Jag är inne i juli...

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Det är riktigt dåligt om Dell inte levererar baserat på när man beställde den

Läser man deras forum så verkar Dell ha väldigt dålig customer support och dåliga leveranstider

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Jaja, nu vet vi när ni får och inte får era exemplar.

Någon som istället kan berätta hur skärmen faktiskt upplevs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaphood:

Ja, jag bör få den imorgon.

Jag ska inte gnälla för mycket med tanke på att jag smet före i kön.... Men FedEx schabbar i vanlig ordning och nu har jag ingen beräknad leveransdag. Tror och hoppas på måndag.

Permalänk
Medlem

Det kan vara så illa att de som betalade minst får sina först
Dell använder FIFO där varor med lägst pris skickas först

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Det är riktigt dåligt om Dell inte levererar baserat på när man beställde den

Läser man deras forum så verkar Dell ha väldigt dålig customer support och dåliga leveranstider

För ~10 år sedan så var deras support och garantibehandling otroligt bra. De levererade en ny skärm till dörren och jag fick någon vecka på mig att boka upphämtning av den defekta skärmen, dvs ingen nertid utan skärm eller utdragen RMA-process. Men det kanske är något de lyckats förstöra under de senaste 10 åren då. :/

Det ska bli intressant att höra vad alla här tycker om skärmen när fler och fler får den. Om det är så stor skillnad vs en vanlig IPS-panel och #hypen är äkta så är det ju dunder att utvecklingen av skärmteknik tar ett lite större hopp framåt!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro