Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Wyver:

Vad kostar f1tv pro i Sverige?
Finländska priset är på 110€

154kr i månaden om man kör per månad. Vet att det fanns något billigare erbjudande om man tecknade 12-månader men jag tänkte nog stänga av det sen efter sista racet så körde per månad istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Nu börjas det... Varför så arg? Fattar nada, det är återigen du själv som sätter dig i sitsen genom att medvetet hålla undan viktig information. Varför bli så upprörd när någon callar din BS?

https://i.ibb.co/TDGRLfZ/1.png
https://i.ibb.co/jyXS9yT/2.png
https://i.ibb.co/B60zchQ/3.png

Jag kommer för, evigt, påstå, att när Bottas kliver över den vita linjen är det medveten prejning av föraren. Det är inte prejning i reglementet då Russel har plats till höger.

Det var ingen som ville framställa någon som clean. Felaktigheter I G E N.

Jag menar, ingen här inne tror väl på fullt allvar att när Marcus Ericsson och Felix Rosenqvist pratar om dessa incidenter att slutsatsen är att Russel låg för länge i slipstream?

Aja, synd att det blir en så tråkig stämning direkt. Jag är en av de skyldiga, sorry till alla lurkers. Hoppas ni ändå vill kliva in i tråden när säsongen är igång. Jag tar paus nu och vi hörs ev på sön eftermiddag.

Jag anser att det helt enkelt var en racing incident.
Bottas vill försvara sin plats och rör sig till höger. Där var plats precis men Russel överkorrigerar något och hamnar i utanför banan, och köra på gräs med slicks i 300 km/h är dumt..

Jag tyckte hela incidenten var tråkig för min favorit Russel hade ett bra race upptill den punkten, och även synd om Bottas som utan tvekan är den bästa second drivern som någonsin har kört F1.

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Medlem

Klart man ska titta. Har längtat ett tag nu tills det drar igång igen.
Jag hoppas det blir jämt i år, ser gärna 3-4 lag i toppstriden.
Red Bull, Mercedes, Mclaren och Ferrari hoppas jag på. Hoppas även på lite intern fighting i Mercedes och inte en klar 1 & 2 förare.

Tror inte ett dugg på Mercedes som säger att dom inte kommer vara med och slåss om podier i början på säsongen. Det har dom sagt i flera år.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

154kr i månaden om man kör per månad. Vet att det fanns något billigare erbjudande om man tecknade 12-månader men jag tänkte nog stänga av det sen efter sista racet så körde per månad istället.

Blir ju samma som finländska priserna då. Halva priset jämfört med viasport eller cmore. Minns inte vem som visar F1 i finland

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

154kr i månaden om man kör per månad. Vet att det fanns något billigare erbjudande om man tecknade 12-månader men jag tänkte nog stänga av det sen efter sista racet så körde per månad istället.

Tror jag gav 799 kr för 1 år, kommer bli billigare om man ska följa hela säsongen.

Visa signatur

ASUS RTX 3080 TUF - i7 13700K - Z790-P - NH-D15 - 32GB, 6400MHz - M2 1TB + 500GB - 2 x 27" WQHD 165Hz - K70 RGB MX-Brown - Naos QG - Astro A50 - Sweclockers 900*40

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Wyver:

Blir ju samma som finländska priserna då. Halva priset jämfört med viasport eller cmore. Minns inte vem som visar F1 i finland

Tror Viasat är i Finland nu också men oklart om dom är exklusiva med just F1. Dålig koll där

Permalänk
Medlem

Jag ska göra nåt mycket roligare... Titta på när målarfärgen torkar.😁
Skämt å sido sitter på balkongen (inglasad) och solar termometern visar 24 grader🌞
Men ha det så kul med F1 må bäste man vinna 😁

Permalänk
Medlem

Äntligen! Jag är taggad, frun är taggad, svärfar är taggad

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Har nog inte kollat F1 på 25 år, än slank reglerna hit, än slank reglerna dit och än slank intresset ner i diket.

Tyckte redan då att Indy Car var roligare trots att de mest körde runt, runt, runt men det blev mest skit med det å.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

154kr i månaden om man kör per månad. Vet att det fanns något billigare erbjudande om man tecknade 12-månader men jag tänkte nog stänga av det sen efter sista racet så körde per månad istället.

Aldrig använt denna tjänst.
Är det med kommentarer också?

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AxxT:

Aldrig använt denna tjänst.
Är det med kommentarer också?

Yes, man får Sky F1-sändningen, men inte helt ut. Vissa inklipp och sånt kan man inte se via F1TV (vilket är lite korkat) men brukar alltid förså vad dom pratar om. Ofta har dom även någon team chef med på radion som dom kan snacka med under racets gång, det är rätt roligt.

Permalänk
Medlem

Klart man ska kolla. Sjukt taggad på att se hur alla presterar i år. Hoppas på Sainz och Ferrari men vill också se både Gasly och Tsunoda göra bra säsonger. Sen vill man ju såklart se lite mer tävling i toppskiktet och hade vart gött med fler stall som var jämlika. Antagligen lär det ju va som alla tidigare år att Merc håller tillbaka under testing och påstår att de har en seg bil, sen tar de såklart pallplats på söndag i alla fall.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Aldrig använt denna tjänst.
Är det med kommentarer också?

Ja, F1TV har sitt fokus runt racingen. Dock för i år så erbjuds en pre-show och en show efter ett lopp. Bland annat. F1TV är dessutom mycket mer anpassningsbart jämfört med Viaplay t ex. För man kan slänga upp en ruta och följa varvtider, följa förarna runt banan, lyssna in på en alternativ ström, lyssna på huvudströmmen som erbjuder kommentatorer från Sky alt. kan du stänga av snacket och endast lyssna på motorljud och adrenalin.

Det finns också möjligheten i F1TV att hoppa ovanför cockpit i alla de 20 bilarna. Där ni följer racet ur förarens perspektiv. Här sänds också radiotrafiken mellan stallet och föraren live.

Största fördelen med F1TV är iaf att ni har åtkomst att kika race/kval i efterhand. Fanns 10 år bakåt? Viaplay behåller ju endast(förr i tiden iaf) sändningen under 2-3 dagar, sedan är allt borta.

Äh, för en någorlunda petrolhead så är F1TV en skön stämma. Pga dess alla valfriheter.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Får helt enkelt testa, klart mycket billigare än Viaplay/Cmore .

Sambon har blivit VÄLDIGT intresserad av F1 efter serien som går på Netflix.

Själv så har jag alltid varit intresserad av F1, men har det även som starkt barn minne.
När Schumacher var stor.

Sommar, min pappa är ute och grillar för fullt och på altanen ser vi tillsammans på F1..
Otroligt starka minnen.

Så ska bli kul att komma in i det igen.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av AxxT:

Tack för alla svar. Får helt enkelt testa, klart mycket billigare än Viaplay/Cmore .

Sambon har blivit VÄLDIGT intresserad av F1 efter serien som går på Netflix.

Själv så har jag alltid varit intresserad av F1, men har det även som starkt barn minne.
När Schumacher var stor.

Sommar, min pappa är ute och grillar för fullt och på altanen ser vi tillsammans på F1..
Otroligt starka minnen.

Så ska bli kul att komma in i det igen.

Välkommen tillbaka!

Permalänk

Ja! Det är fp1 och 2 idag!

Visa signatur

Gigabyte b550m aorus pro, AMD 5600X, Thermalright peerless assassin 120 se, 2x16GB Corsair, Asus RX 6600 , M.2 Kingston KC3000+WD Black SN750 SE, SSD Intel, WD Ecco green 1TB, EVGA Supernova G2 750W, Fractal D R4. Samsung S24F352FH. Corsair Raptor K40, Steelseries Kana Thor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas1966:

Ja! Det är fp1 och 2 idag!

Well FP1 har redan varit och FP2 är igång nu (i 30 minuter till) så man får hoppa in och kolla snabbt om man vill se hehe.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Väntat i år på att något som F1TV skulle komma ut. Var inte perfekt första året när man inte kunde spola tillbaka ett race som redan börjat men nu har det blivit perfekt imo.
Sen post-liveshow på sky's YouTube efter.
Nu kör vi! #4

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Medlem

F1TV har dessutom en app på Apple TV numera. Om man som jag inte vill sitta och fippla med telefonen

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Max och Charles ser starka ut.
Ser ut som att Red bull är aningens snabbare i "longrunsen" dock...

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Stora frågan är dock hurvida Mercsen fortfarande mörkar?
Tror inte det faktiskt.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacozz:

Stora frågan är dock hurvida Mercsen fortfarande mörkar?
Tror inte det faktiskt.

Russels sektor 2 är snabbare än Verstappens.
Så de motorintensiva sektorerna så är de klart långsammare. Oerhört svårt att veta om det är för att de leker kaniner eller för att de inte kör motorn i motsvarande effekt som tex Ferrari och Redbul. Men historiskt sett har ju Merc systematiskt varit långsamma i träningarna. År ut och år in.
Sannorlikt är det väl lite av båda men jag räknar med att en utav Merc-bilarna är i top 4 efter morgondagens kval.

Studsandet får väl egentligen bara? effekten av att de har svårt att få en perfekt inbromsning efter de långa rakorna.
Lyckas man pricka inbromsningen ändå så går det väl lika bra som om det inte skulle studsa. Är väl kanske över ett race som det är svårast att pricka inbromsning varv efter varv.

Permalänk
Medlem

Ohh YAH!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

F1TV PRO eller Viaplay

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Klart man ska titta. Har längtat ett tag nu tills det drar igång igen.
Jag hoppas det blir jämt i år, ser gärna 3-4 lag i toppstriden.
Red Bull, Mercedes, Mclaren och Ferrari hoppas jag på. Hoppas även på lite intern fighting i Mercedes och inte en klar 1 & 2 förare.

Tror inte ett dugg på Mercedes som säger att dom inte kommer vara med och slåss om podier i början på säsongen. Det har dom sagt i flera år.

Russel är ny i teamet, Hamilton har sin stjärnstatus, varit i teamet länge och jagar sin 8:e titel. Russel skall visa sig värdig att få ta över förstarollen när HAM bestämmer sig för att dra sig tillbaka. Nått annat blir det inte tal om. Det Russel skall göra är att ge HAM support och se till att Mercedes vinner konstruktör.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Russels sektor 2 är snabbare än Verstappens.
Så de motorintensiva sektorerna så är de klart långsammare. Oerhört svårt att veta om det är för att de leker kaniner eller för att de inte kör motorn i motsvarande effekt som tex Ferrari och Redbul. Men historiskt sett har ju Merc systematiskt varit långsamma i träningarna. År ut och år in.
Sannorlikt är det väl lite av båda men jag räknar med att en utav Merc-bilarna är i top 4 efter morgondagens kval.

Studsandet får väl egentligen bara? effekten av att de har svårt att få en perfekt inbromsning efter de långa rakorna.
Lyckas man pricka inbromsningen ändå så går det väl lika bra som om det inte skulle studsa. Är väl kanske över ett race som det är svårast att pricka inbromsning varv efter varv.

Ok. Men långsammare sektor 2 än Ferrarin väl? Det ser ut som dom kör med betydligt lägre golvhöjd för att få till downforce. Därav studsandet på rakan. Man vet ju inte hur det det där studsandet påverkar förarna riktigt. Men det ser inte skönt ut. Det visar sig väl efter 2 timmars race på söndag.

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Russel är ny i teamet, Hamilton har sin stjärnstatus, varit i teamet länge och jagar sin 8:e titel. Russel skall visa sig värdig att få ta över förstarollen när HAM bestämmer sig för att dra sig tillbaka. Nått annat blir det inte tal om. Det Russel skall göra är att ge HAM support och se till att Mercedes vinner konstruktör.

Nää.

Nej du.

De krigar under lika villkor. Fram till att poängtabellen gynnar den ena eller andra mot slutet. Då räcks det nog över, det där extra stödet till den ena parten eller den andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Nää.

Nej du.

De krigar under lika villkor. Fram till att poängtabellen gynnar den ena eller andra mot slutet. Då räcks det nog över, det där extra stödet till den ena parten eller den andra.

Vi kan hoppas att så är fallet, iaf. Det är ju klart roligare för oss som tittar, även om det kan bli en jobbig situation för Mercedes.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

De krigar under lika villkor. Fram till att poängtabellen gynnar den ena eller andra mot slutet. Då räcks det nog över, det där extra stödet till den ena parten eller den andra.

Vet vi vad som pågår bakom kulisserna och hur resurser fördelas? Var mycket prat om att Bottas fick agera försökskanin och därmed åkte på en del DNF. Förra året gavs teamorder redan i fjärde racet när Bottas tvingades släppa position till Hamilton till Bottas förtret. Med det sagt så ser jag fram emot att se om Russel kan utmana Hamilton. Såg ju lovande ut när han fick köra Hamiltons bil.

Permalänk
Medlem

https://twitter.com/AlbertFabrega/status/1504865304828121125

Man kan ana att Merc skruvat ner rejält i prestanda på motorn precis som de gjort under hela deras dominanta era.
De älskar att spela underdogs trots motsats bevisad varje år.

1 MAG 320
2 VER 317
3 ALO 315
4 GAS 314
5 SCH 314
6 OCO 314
7 TSU 313
8 SAI 313
9 BOT 312
10 ALB 312
11 LEC 311
12 LAT 311
13 PER 311
14 ZHO 310
15 RIC 309
16 NOR 308
17 RUS 307
18 STR 306
19 HUL 303
20 HAM 289