Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Som tillägg: såg på Reddit att personer ansåg att det berodde på att Mercedes hade mindre vindtunnel tid jämfört med Rb och Ferrari och det var orättvist för möjligheterna för Mercedes att ta i kapp. Om jag minns rätt så så är vindtunneln begränsad till 180 km/h och porpoising uppstår inte i den farten. Så ur det perspektivet har ingen haft en fördel.

Om det hindrar Merc från att glida ikapp och förbi lika enkelt som tidigare så är det ju ett litet kvitto på att fördelningen av vindtunnel-tiden börjar ge effekt. Är du bäst en säsong så får du helt enkelt jobba effektivare för att inte bli omsprungen nästa säsong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benkaboy:

Ledsen om jag kritiserar din hjälte i sammanhanget men Hamilton är en prinsessa som inte bevisat något sedan pre 2010.

Sant. Han har inte vunnit eller dominerat några lagkamrater sedan 2010. Jag hade fel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Mercedes motorn har de sandbaggat med i många år, det sade ju Paddy love på en intervju också.

Men det här porpoising problemet de har är ju helt fel ställe att sandbagga på. Möjligtvis om du siktar på underdog status i DTS säsong 5.

Som Mercedes bilen hoppar så är det ju varken bekvämt för förarna och måste känna oerhört hårt på materialet i bilen. Se delarna som yrde av Hamiltons bil i FP.

Så länge de har det här bekymret kan de ju inte ställa in bilen optimalt för helgen.

Som tillägg: såg på Reddit att personer ansåg att det berodde på att Mercedes hade mindre vindtunnel tid jämfört med Rb och Ferrari och det var orättvist för möjligheterna för Mercedes att ta i kapp. Om jag minns rätt så så är vindtunneln begränsad till 180 km/h och porpoising uppstår inte i den farten. Så ur det perspektivet har ingen haft en fördel.

Komma här och prata franska. Guppigunga heter det, den guppar upp och ner och gungar fram och tillbaka. Capice? 😂

Sett några kommentarer som tycker det är orättvist för Merc, men just guppigungandet är som du säger inget som vindtunneltid eller CFD kan se. Vindtunneln går för sakta och i CFD är det svårt att simulera turbulenta flöden vid bounderies. Ute på chassit kan man simulera det bättre då turbulensen blir som "eddie currents", men en eddie i en smal glipa som ändrar bredd hela tiden är inte lätt. Blir för kaotiskt. Det är iaf min bedömning, men då har jag bara simulerat rök i rum, dörrar och ventilationstrummor.

Mercedes kommer komma ikapp.

Peter gick igenom allt detta med Mercedes beskymmer i videon nedan. Du får bara spola när han snyftar om stackars Lewis som har det så svårt nu, så slipper du kräkreflexerna. 😉

Merc kan ju jaga mer downforce än alla andra också. Höjer dom markfrigången så blir dom ju av med guppigungandet. Frågan hur mycket downforce dom har kvar då. Inte långt kvar nu! 😬

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Skrivet av Benkaboy:

Hamiltons psyke är väl känt för att vara bräckligt som ett äggskal. Hamilton är en cakewalk princess och att Rosberg gjorde som han gjorde är ju smått genialiskt.

Om inte Hamilton klarar av lite djävulskap på banan så borde han rannsaka sig själv. Värre "punt master" finns väl inte i dagens F1 och hans egna uttalande under McLaren tiden om att om han hade den snabbaste bilen så skulle han inte behöva köra som en röv.

Hamilton är en bra F1 förare men hans storhet är inte mer än hans bil. En bil som varit löjligt överlägsen. Verstappens uttalande tidigt i sin karriär där han hävdar att 60% av startfältet skulle kunna åstadkomma vad Hamilton gör i en Mercedes är något jag inte betvivlar.

Om Merca mot förmodan har byggt en bil som är svår att köra och Russel utpresterar Hamilton så kommer hans desperation krypa fram och vi kommer få höra bortförklaringar vi kan gotta oss åt i flera år.

Förstår inte riktigt er. Bara för att man kritiserar Verstappens (eller någon annans) förehavanden så måste ni komma med "Hamilton gjorde si, Hamilton gjorde så". Ja, jag är ingen som säger att Hamilton är en ängel eller prefekt på något vis SÅ VARFÖR I HELSKOTTA håller ni alltid på så?

Det var likadant efter Abu Dhabi, bara för att man inte gillade avslutet så var man en Hamilton-fanboy? Vad är det för fel på er Hamilton-hatare? Är ni själva såna extrema fanboys att ni inte förstår att man kan titta på F1 och samtidigt ha en hyfsat objektiv syn på sporten?

Det finns många förare jag skulle vilja se som vinnare, Verstappen är inte en av dem för han kör för fult helt enkelt. Det har ingenting med vad jag tycker om Hamilton att göra.

Skrivet av Benkaboy:

Hamilton är en bra F1 förare men hans storhet är inte mer än hans bil.

Nänä, vi säger väl så.

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem

Senare idag är det äntligen dags för säsongens första qualifying. Kommer ni kolla och hur tror ni resultaten från qualifying blir?

Själv hoppas jag på att Sainz tar Pole och den möjligheten känns ju faktiskt rätt stor.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Förstår inte riktigt er.

Det finns många förare jag skulle vilja se som vinnare, Verstappen är inte en av dem för han kör för fult helt enkelt.

Om jag ska spekulera tror jag inte alla sätter likhetstecken mellan aggressiv och ful körning.

Hamilton sade ju på presskonferensen att han kommer vara mer aggressiv i år. Blir intressant att följa.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Tycker du Viaplay/Viasat har bättre kommentatorer?
Jag har Viaplay och F1 TV men föredrar nog den engelska sändningen

Nu vet jag inte om du syftar på den svenska eller finska sändningen, men den finska har ju i alla fall en otroligt hög nivå med gamla F1 förare och ingenjörer. Svenska tar jag ingen ställning till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Nu vet jag inte om du syftar på den svenska eller finska sändningen, men den finska har ju i alla fall en otroligt hög nivå med gamla F1 förare och ingenjörer. Svenska tar jag ingen ställning till.

Jag har förstått det. Missade att det va Finland personen relaterade till.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Välj F1 Tv Pro. Ingen tvekan. Grymt mycket bättre!

Har både Just nu. Viaplay har dock mina andra favoriter: NFL och sportbilstävling

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Förstår inte riktigt er. Bara för att man kritiserar Verstappens (eller någon annans) förehavanden så måste ni komma med "Hamilton gjorde si, Hamilton gjorde så". Ja, jag är ingen som säger att Hamilton är en ängel eller prefekt på något vis SÅ VARFÖR I HELSKOTTA håller ni alltid på så?

Det var likadant efter Abu Dhabi, bara för att man inte gillade avslutet så var man en Hamilton-fanboy? Vad är det för fel på er Hamilton-hatare? Är ni själva såna extrema fanboys att ni inte förstår att man kan titta på F1 och samtidigt ha en hyfsat objektiv syn på sporten?

Det finns många förare jag skulle vilja se som vinnare, Verstappen är inte en av dem för han kör för fult helt enkelt. Det har ingenting med vad jag tycker om Hamilton att göra.

Nänä, vi säger väl så.

Ni har väl glömt Hamiltons seger i Turkiet, i blött med utslitna regndäck. En av det bästa jag har sett!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=z3lux-v9d24
Lando Norris Calls Race Support! | 2020 Virtual Bahrain Grand Prix

Norris, vilken sköning. <3

Vem tror ni ringer runt inför starten i morgon? Efter ett olyckat kval nu till eftermiddagen. Själv spekulerar jag kring Williams vilka inte nödvändigtvis har en kass bil, men den är opräglad.

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Om jag ska spekulera tror jag inte alla sätter likhetstecken mellan aggressiv och ful körning.

Hamilton sade ju på presskonferensen att han kommer vara mer aggressiv i år. Blir intressant att följa.

Nej, det finns inget likhetstecken mellan aggressiv och ful. Verstappen kör dock både aggressivt och fult. Att helt enkelt strunta i att bromsa och åka rakt fram på insidan i kurvan när man blivit omkörd (med marginal) är inte att vara aggressiv, det är fult.

Visa signatur

1

Permalänk
Skrivet av darrenj:

Ni har väl glömt Hamiltons seger i Turkiet, i blött med utslitna regndäck. En av det bästa jag har sett!

Ja, verkligen. Fullständigt briljant!

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem

Det är tragiskt hur dålig bild det är på Viaplay. Misstänker att det är mycket bättre på F1 TV. Går att komma runt genom UHD sändningen de kör under kval och race... men den har å andra sidan andra problem med ljud som brukar ligga ur synk och att där visas helt andra bilder vilket gör att produktionen är helt orelevant med vad som visas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mats Myntsamlare:

Nej, det finns inget likhetstecken mellan aggressiv och ful. Verstappen kör dock både aggressivt och fult. Att helt enkelt strunta i att bromsa och åka rakt fram på insidan i kurvan när man blivit omkörd (med marginal) är inte att vara aggressiv, det är fult.

Antar du syftar på kurva 4 Interlagos? Ptja det va en lucka, han missade inbromsningen. Man kan argumentera att Hamilton missade på Silverstone. Det kör för mästerskapet, det är klart att båda gör allt de kan för att slå sin rival, ibland blir det fel.

Jag har inte något emot varken Verstappens eller Hamiltons körstil. Alla förare gör fel emellanåt.

Vad jag däremot har problem med är Hamiltons agerande utanför banan. Som den gången han publicerade stallkamraten Buttons telemetri på sociala medier.

https://www.autosport.com/f1/news/mclaren-says-lewis-hamilton...

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem

Är bara intresserad av F1 hur gör ni för att se live?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Är bara intresserad av F1 hur gör ni för att se live?

Sky Sports F1. Tror dock tyvärr att du måste ha paket för flera av deras kanaler, går inte att välja endast f1

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Är bara intresserad av F1 hur gör ni för att se live?

https://f1tv.formula1.com/ - kostade tidigare ~89 EURO för svensken, för ett helår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Senare idag är det äntligen dags för säsongens första qualifying. Kommer ni kolla och hur tror ni resultaten från qualifying blir?

Själv hoppas jag på att Sainz tar Pole och den möjligheten känns ju faktiskt rätt stor.

Självklart kika vi på årets första F1 Kval! Äntligen!

Jag är rätt säker på att P1 tas av Max i RB. Den bilen ser överlägset starkast ut av alla. Hoppas dock på att Ferrari och att Charles eller Carlos kan utmana Max.

Det är på tiden att några andra än RB och MB kan slåss om VM. Hoppas de fallerar (även om jag inte tror på det).

Hoppas att både Ferrari och McL kan utmana duon som dominerat i nästan 15 års tid!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Ni har väl glömt Hamiltons seger i Turkiet, i blött med utslitna regndäck. En av det bästa jag har sett!

Världsklass!

Även om jag inte är Hamilton-fan, så kan man inte tycka annorlunda än att han är i en legendarisk klass tillsammans med MS, Fernando, Senna och Prost.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Är bara intresserad av F1 hur gör ni för att se live?

F1 TV Pro.

Suveränt både tekniskt och innehållsmässigt, och dessutom enormt billigt.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

FIA rapporten runt händelsen Abu Dhabi GP 2021: https://www.fia.com/2021-f1-abu-dhabi-grand-prix-report-world...

Chris Medland summerar (edit: med okänd vinkel) twitter

Skrivet av Chris Medland:

Key takeaways:

- Report found Masi "was acting in good faith and to the best of his knowledge"

- But admits "human error lead to the fact that not all cars were allowed to un-lap themselves"

- Adds the results of the race/title "are valid, final and cannot now be changed"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

FIA rapporten runt händelsen Abu Dhabi GP 2021: https://www.fia.com/2021-f1-abu-dhabi-grand-prix-report-world...

Chris Medland summerar på twitter

Tycker faktiskt något helt annat är viktigare från detta än vad journalister som vill skapa rubriker tycker.

Så det jag tycker man kan få ut från utredningen:
Att allt för många uppgifter låg på en person vilket är uppenbart för många uppgifter när tidskritiska beslut ska tas.
Och 2st teamchefer tog upp hans tid så pass mycket att han inte kunde göra sitt jobb ordentligt.

Summerat kan man alltså konstatera att Masi inte kunde utföra hans jobb som det var tänkt för att Fia och Merc/RB gjorde det omöjligt för honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Självklart kika vi på årets första F1 Kval! Äntligen!

Jag är rätt säker på att P1 tas av Max i RB. Den bilen ser överlägset starkast ut av alla. Hoppas dock på att Ferrari och att Charles eller Carlos kan utmana Max.

Det är på tiden att några andra än RB och MB kan slåss om VM. Hoppas de fallerar (även om jag inte tror på det).

Hoppas att både Ferrari och McL kan utmana duon som dominerat i nästan 15 års tid!

Ser inte så bra ut för McLaren tyvärr 😢
Men känns som ett otroligt spännande kval som stundar. Kanske aningen fördel Verstappen men det känns tajt. Skulle inte vara helt förvånad om ex Russell står där med pole om några timmar.

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Simrig: NLR Elite | Simucube 2 Pro | Ascher F64 V3 | Heusinkveld
Monitorer: Samsung Neo G9 | Alienware AW2723DF
Ljud: Røde NTH-100M | Roland Bridge Cast
Media: Zidoo Z2000 Pro | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Tycker faktiskt något helt annat är viktigare från detta än vad journalister som vill skapa rubriker tycker.

Så det jag tycker man kan få ut från utredningen:
Att allt för många uppgifter låg på en person vilket är uppenbart för många uppgifter när tidskritiska beslut ska tas.
Och 2st teamchefer tog upp hans tid så pass mycket att han inte kunde göra sitt jobb ordentligt.

Summerat kan man alltså konstatera att Masi inte kunde utföra hans jobb som det var tänkt för att Fia och Merc/RB gjorde det omöjligt för honom.

La till "(med okänd vinkel)" för att tydliggöra att det är hans sortering. Sedan om det är en kråka eller inte för helheten, det får var och en tolka själva. Hans summering stressar i alla fall fram att Masi inte är rimligtvis fullt rutten. Vilket lät rimligt.

Oavsett så, allt innehåll ni möter ska man ju ifrågasätta.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev förut så verkar det som att Merc använde Ham som en försöksgris igår.

Bilen såg mycket, MYCKET bättre ut idag. Inte bara mer effekt utan den hade inte alls samma problem med porpoising. Den ser extremt styv/hård ut i fjädringen dock. Ferrari ser mycket mer lugn ut.

Jag har inte sett fram emot ett kval så mycket sen första kvalet 2014! Inte har jag några öl hemma heller. Vilken tabbe!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av edvinnn:

Det är tragiskt hur dålig bild det är på Viaplay. Misstänker att det är mycket bättre på F1 TV. Går att komma runt genom UHD sändningen de kör under kval och race... men den har å andra sidan andra problem med ljud som brukar ligga ur synk och att där visas helt andra bilder vilket gör att produktionen är helt orelevant med vad som visas.

Din kommentar fick mig att faktiskt jämföra. Undermålig kan jag inte hålla med om men visst F1TV har en skarpare bild i side by side.

Droppar Viaplay Total och går för Medium istället för att kunna fortsätta se IndyCar på ett smidigt sätt men F1 blir att se via F1 TV.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Skrivet av eFoppa:

Antar du syftar på kurva 4 Interlagos? Ptja det va en lucka, han missade inbromsningen. Man kan argumentera att Hamilton missade på Silverstone. Det kör för mästerskapet, det är klart att båda gör allt de kan för att slå sin rival, ibland blir det fel.

Jag har inte något emot varken Verstappens eller Hamiltons körstil. Alla förare gör fel emellanåt.

Tycker man att det är så enkelt att han ”bara råkade missade inbromsningen” så känns det inte värt att diskutera vidare.

Han råkade säkert missa båda gångerna i Saudi också. Annars är han den perfekte föraren såklart, förutom när Hamilton kör om honom, då tappar han helt sin enastående förmåga att kontrollera bilen. Märkligt sammanträffande.

Skrivet av eFoppa:

Vad jag däremot har problem med är Hamiltons agerande utanför banan. Som den gången han publicerade stallkamraten Buttons telemetri på sociala medier.

https://www.autosport.com/f1/news/mclaren-says-lewis-hamilton...

Haha, ”men kolla Hamilton rååå!!”

Suck … Läste du ens det jag skrev tidigare?

Återigen, jag är inget fan av Hamilton så du kan skicka hur mycket länkar du vill, det kommer inte ändra min uppfattning om att Verstappen inte bara kör aggressivt utan ibland också ganska fult. Ingen förare är prefekt i det avseendet men Verstappen sticker ut och har gjort så under hela sin tid i F1.

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem
Skrivet av eFoppa:

Ser inte så bra ut för McLaren tyvärr 😢

Tyvärr inte så bra just nu, vilket är synd med hur lovande jag tyckte det såg ut för de vid för-testerna i Spanien.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Som jag skrev förut så verkar det som att Merc använde Ham som en försöksgris igår.

Bilen såg mycket, MYCKET bättre ut idag. Inte bara mer effekt utan den hade inte alls samma problem med porpoising. Den ser extremt styv/hård ut i fjädringen dock. Ferrari ser mycket mer lugn ut.

Jag har inte sett fram emot ett kval så mycket sen första kvalet 2014! Inte har jag några öl hemma heller. Vilken tabbe!

Laddade med öl i kylskåpet redan igår. Ett par väl kylda IPA och APA väntar på mig. Fru åker skidor i Alperna, och dottern med klasskompisar i Sälen. Är själv hemma med katten och tittar på F1.

Skall nu starta grillen så jag har ett par varma burgare till ölen och kvalet.

Detta blir grymt kul!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/