Nä, han styrde inte tillbaka rakt, mer att han höll den initiala linjen för att tränga ut Hamilton. (edit: Så jag hade alltså fel där) Om han inte svängde mer pga understyrning är svårt att sia om. Men incidenterna är ändå inte jämförbara i mina ögon. Det är två helt olika typer av kurvor och omkörningarna är totalt olika.
Hittade en bra video: https://www.youtube.com/watch?v=EvVqHI3m9JM
Jag klassar Max Verstappen som bland de bästa. Jag håller honom högt, skickligare förare. Därför är jag övertygad om att det är en understyrning. Max Verstappen har flera gånger haft sin bil innanför markeringarna och tvingat bilen på utsidan att köra utanför eller bromsa. Han kan det move i sömnen.
Jag håller absolut inte med om att det inte går att jämföra.
För ha bilen innanför markeringarna i Brazil hade Verstappen behövt släppa gas tidigare. Hade Hamilton fortsatt svänga in hade Verstappen träffat vänster bakhjul.
Hade Hamilton fortsatt gasa på Silverstone hade han aldrig kunnat behålla bilen innanför markeringarna. Verstappen hade inte kunnat svänga in, precis som Hamilton inte kunde i Brazil.
Motpolen mot allt jag säger ovanför är ju följande:
Max Verstappen i Brazil har full kontroll och har möjlighet att ge Hamilton en bilbredd på utsidan genom kurvan.
Lewis Hamilton hade för mycket speed på Silverstone och hade behövt åka så långt utanför och varit minst 10m utanför banmarkeringarna.
För mig är det så jävla orimligt om man har de två tankarna. Utan att skämta, i mina öron låter det som att ett nån säger RTX 3050 för 10lax är en bra deal.