Snabbkoll: Ska du spela Elden Ring?

Permalänk
Melding Plague

Snabbkoll: Ska du spela Elden Ring?

Den 25 februari lanseras actionrollspelet Elden Ring. Gör du dig redo för en spelsession eller väntar du till senare?

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Va skeptisk när spelet såg torrt på kontent. Men kolla in en av trailererna där de går igenom allt man kan göra 👌

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Är det här första gången ett FromSoftware-spel lanseras på PC samtidigt som konsol? Eller har någon av Souls-spelen gjort det?

Permalänk
Medlem

Med dagens spel gör man bäst i att vänta till dom är fixade. många släpps lite halv färdiga. Betalar inte för bilar i alpha stadie och kommer heller inte beta för spel i samma stadie vilket verkar vara mer regel än undantag i dagsläget.

Tittar på det hur det verkar och är det i buggigt stadie så är det bäst att vänta. har inte kört cyberpunk än av den anledningen, dessutom kan man tjäna en krona eller 2 när det reas ut senare.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Känns inte kul att starta ett spel när man vet att man kommer dö, bli frustrerad och svära, så nej.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Är det här första gången ett FromSoftware-spel lanseras på PC samtidigt som konsol? Eller har någon av Souls-spelen gjort det?

Vill minnas att Dark Souls III släpptes på PC och konsol samtidigt.

Är själv inte intresserad av Elden Ring. Hela grejen känns gjord för ett par spel sen, och är i mitt tycke rätt pretentiöst. Liksom oooh SÅ svårt och storyn är sååå dold och man måste FÖRTJÄNA den. Sitter bara och stör mig på hur fjantigt det blir. Med det sagt kanske jag slänger ett öga på någon recension och builds på youtube (för allmänbildningen!). Och jag gillar faktiskt Bloodborne, jag upplever att det är tightare med vapen och utrustning och sånt.

Visa signatur

i5-13600KF, ASUS TUF 3080Ti, 32GB (2x16), B760-I Gaming, NR200P
Samsung G9, 32:9 @5120x1440 / LG CX 65” @4K

Permalänk

Aldrig förstått hypen bakom Elden Ring.

Iofs så hypade jag sönder BF2042 och titta hur det blev... Håller tummarna för er fangirls som dyrkar From Software och deras sadistiska spel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phm:

Liksom oooh SÅ svårt och storyn är sååå dold och man måste FÖRTJÄNA den. Sitter bara och stör mig på hur fjantigt det blir.

Är väl en bra grej. Breath of the Wild, Souls, Bloodborne, Half Life med flera berättar en viss story genom omgivningen.

Souls spelen är dock inte svåra, utan spelen håller helt enkelt inte spelaren i handen som allt annat idag, som folk har blivit vana med.

Skrivet av Babakunde:

Håller tummarna för er fangirls som dyrkar From Software och deras sadistiska spel.

Sadistiskt hur? Alla kan faktiskt spela Souls spelen, de är helt enkelt anpassade för alla möjliga typer av gamers.

Är du en person med hög reaktionsförmåga? Dodge! Parry & Riposte!
Är du en person som tar det lite lugnare? Block! Dodge när du känner att du törs! Backstab när/om du kan.

Spelet är inte svårare än något annat. Det handlar helt enkelt om lite tålamod och att anpassa sitt sätt att spela, då de inte håller en i handen som moderna spel tyvärr gör numera. Vilket är sjukt tråkigt. För det gör bara upplevelsen som helhet, rätt trist när nästan allting görs åt en.

Permalänk
Medlem

Kommer personligen vänta med detta. Total Warhammer lll och Horizon Forbidden West blev ju precis släppta, så har fullt upp där. Visst ser det trevligt ut men är inte så pass taggad att jag måste plocka upp det dag 1.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Kluven.
Jag kommer säkerligen ge det en chans någon gång men det blir antagligen när hela hysterin lagt sig något.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

E detta likadant som darksouls? Isåfall nej tack😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

E detta likadant som darksouls? Isåfall nej tack😁

"From Software have said that Elden Ring is a spiritual successor to Demon's Souls, Dark Souls, and Bloodborne. This means it fits the classification of a 'SoulsBorne' game, but Elden Ring is a new IP within the subgenre"

Verkar tyvärr så. Helt ointresserad av dark souls typen tyvärr.

Permalänk
Medlem

Johoho, här ska spelas! Med största sannolikhet iallafall. Det är nog spelet jag ser mest fram emot i år faktiskt, From Softwares spel tilltalar mig extremt mycket.

Förbokningar känns aldrig riktigt bra så inväntar lite recensioner, men jag är inte så orolig

Permalänk
Medlem

Elden Ring för mig är som ett glas mellanmjölk. Inte alls upphetsande.
Över-Hypat men de som är riktiga DS & BB fans kommer nog gilla det.

Permalänk
Medlem

Lost Ark är vad som pågår just nu.

Permalänk
Medlem

Jag hade extrem hype för Dark Souls 3 och Sekiro, blev positivt förvånad båda gångerna! Så definitivt ska man spela detta. Finns inga andra spel på marknaden med lika skön känsla som spelen från FromSoftware. Allt är responsivt, världarna fantastiska och varenda dialog man stöter på är intressant. När de testar något nytt med Sekiro så vinner dom Game of the year, nu testar dom återigen lite nytt med Elden Ring och jag är säker på att även detta spel kommer att leverera fullt ut.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Definitivt. Jag brukar ALDRIG förboka spel men From Softs spel är det stora undantaget.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Absolut.

Permalänk
Medlem

Nej, noll intresse för genren.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kommer köras dag ett, supertaggad!

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Med dagens spel gör man bäst i att vänta till dom är fixade. många släpps lite halv färdiga. Betalar inte för bilar i alpha stadie och kommer heller inte beta för spel i samma stadie vilket verkar vara mer regel än undantag i dagsläget.

Tittar på det hur det verkar och är det i buggigt stadie så är det bäst att vänta. har inte kört cyberpunk än av den anledningen, dessutom kan man tjäna en krona eller 2 när det reas ut senare.

*spara

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Inget fan av Dark Souls och liknande så tror inte det här är för mig.

Permalänk
Medlem

From software spel är underhållande att se andra spela. Om detta är lika svårt som föregående spel så blir det inget köp, annars kanske, men senare.

Permalänk
Medlem

Är så sjukt taggad! Förbokat till PC till bra pris på Elgiganten. Har även Core Keeper och Warhammer III att lira just nu så det är stressigt att hinna med allt.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Aldrig spelat något från From Software så det är nog inte spelat jag ska börja med om jag får för mig att testa.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem

Är fullt upptagen med Kingdom Come: Deliverence så har inte tid.

Tycker att det verkar sunt att merparten av oss har en lite mer avslappnad inställning till släpp av storspel. Kan vi få lite mer av det skulle det nog vara sunt för spelindustrin i stort och kanske till och med öka kvaliteten spelen har när de släpps.

Å andra sidan skulle man kanske pressa fler stora utgivare mot games as a service om man inte längre kan räkna med att sälja miljontals ex. vid release.

Permalänk
Medlem

Folk som röstar nej är för dåliga 😁

Permalänk
Medlem

Riktigt pepp! Sekiro did scratch that from software-itch, men tyckte att omspelbarheten inte var alls lika trevlig där som i dark souls-spelen. Har syndat och förhandsbokat spelet

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Nej, fortsätter vänta (antagligen förgäves) på Bloodborne på PC. Det är det enda FromSoft-spelet hittills som har en värld som intresserar mig tillräckligt för att ge det en ärlig chans.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Känns inte kul att starta ett spel när man vet att man kommer dö, bli frustrerad och svära, så nej.

Tur att det finns spel för oss alla. Jag hatar när ett spel är 60% titta på film och resterande "gå dit tryck på X", "klappa fienden lite lätt på pannan, grattis du vann! Bra jobbat!!!!" Jag tycker svårighetsgraden i FromSoftwares spel är rättvis och belönande.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53